Позакласна година «ГОДИНА ЦІКАВОЇ МАТЕМАТИКИ ТА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ»

Про матеріал

Позакласна година «ГОДИНА ЦІКАВОЇ МАТЕМАТИКИ ТА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ» для 1 класу

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Тиждень гри

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

https://4.bp.blogspot.com/-1ul1VoVWvgw/WBpJNJrAR2I/AAAAAAAABEg/VtxtMTNWtXQXABCIJlo6gug9dApYFxv5gCLcB/s320/IMG_1713.JPG

ГОДИНА ЦІКАВОЇ МАТЕМАТИКИ ТА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

(цікаві ігри - змагання для          1 класу)

Мета:   формувати  математичну компетентність на основі моделювання життєвих ситуацій, пізнавальний інтерес, вчити висловлювати свою думки точно і лаконічно,  відстоювати свою точку зору;   розвивати логічне мислення, кмітливість і винахідливість у  нестандартних  ігрових ситуаціях з  елементами  змагання, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі,  цікавість до математики та української мови; наполегливість у   досягненні мети.

Обладнання: матеріали для проведення кожного етапу: картки, таблиці, ілюстрації, аудіо і відеоматеріали, мультимедійна презентація.

 

https://3.bp.blogspot.com/-b4ZFgEFRotM/WBpJYWLSjAI/AAAAAAAABEs/4i5krqYnQNUwpOPbIGNheEoxVfQWMlNigCLcB/s320/IMG_1716.JPGХід заняття

https://1.bp.blogspot.com/-nCq8V-xyiOA/WBpJWBUhB1I/AAAAAAAABEo/Qb47ijCOQaIqjBv-VvDjw-aSfsvWbynRACLcB/s320/IMG_1715.JPGІ. Вступне слово вчителя.
- Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож  країнами Математики та Української мови.
Повезе нас туди ось такий веселий потяг. З собою необхідно взяти кмітливість, уважність, наполегливість та почуття гумору. Щоб нам дозволили зайти до вагонів нашого веселого потягу, необхідно придбати квиток. Правда, він не зовсім звичайний: нам треба розділитися на дві команди і обрати капітанів.

1- команда «ПІЗНАЙКИ»

2-команда «ВСЕЗНАЙКИ»

ІІ. Подорож по маршруту «СВІТ ЦІКАВИНОК»
Станція « РЕБУСОГРАД»

https://2.bp.blogspot.com/-5X-yHJVMdtI/WBpJoI3kpHI/AAAAAAAABFE/GWxnthWCHu4CuClMAnSMnr94tBw1ULFQQCLcB/s320/IMG_1727.JPG

 

Р1А 

ПІ2Л 

ВІ3НА 

40А 

МІ100К 

С3БАТИ 

ТІ100 

Станція « ГОЛОВОЛОМКІНО» 
На березі широкої річки жив собі один дідусь. Мав він у господарстві вовка, козу та велику капустину. Ось якось дуже знадобилося йому все своє добро на другий берег річки перевезти. А човник у діда був невеличкий і у нього міг поміститися сам дідусь і ще один з предметів його господарства: чи вовк, чи коза, чи капустина. Тим не менше дідусь був кмітливим і справився з цим завданням. Тепер наша черга зробити те ж саме. ( діти одягають маски дійових осіб та колективно розв’язують задачу) 

https://4.bp.blogspot.com/-UoTd-QshdME/WBpJzSaiEWI/AAAAAAAABFU/7wUSXrZZ0nAEu54kjHEu1IwVW7Zv12tOACLcB/s320/IMG_1734.JPGСтанція « ЗДОГАДАЛІВКА»
- На цій станції нас чекають завдання-жарти, де треба не просто порахувати, а подумати, де ж заховалися веселі хитрощі.
1.Сиділи собі на лавці два татусі та два синочки. А на столі у вазі лежало три великих яблука. Кожен із них узяв собі яблуко, і всім вистачило. Як це могло трапитися?
2.У трьох водіїв був брат Андрій, а ось у цього Андрія братів не було. Як це могло бути?
3. 6 ніг, 2 руки, 2 спини, 2 голови і один хвіст. Що це за дивина?
4.Якщо взяти одну знайому вам цифру та розрізати її поздовж, то вийде дві трійки, а якщо впоперек, то два нулі. Яка це цифра? 

https://2.bp.blogspot.com/-c5ZTcYrYrRQ/WBpJ121m0CI/AAAAAAAABFY/ZyfspIcpWOYXz8pPrGfFL84-aZuLTc1jACLcB/s320/IMG_1735.JPGСтанція «ФОКУСОВО- ПОКУСОВО»
1.Спробуйте зробити з одного великого квадрата чотири менших за допомогою ножиць, при умові, що надріз має бути лише один і по прямій лінії.
2.-Як ви гадаєте, якщо паперову стрічку склеїти у кільце та розрізати, що з неї вийде? Так, правильно, два таких же кільця, лише тонших. Але це у звичайному житті. А ось у країні Математики може бути дещо зовсім інше…( учитель демонструє прості досліди зі стрічкою Мебіуса) 

https://1.bp.blogspot.com/-ghRvGAj9AYo/WBpJ6Yd9oyI/AAAAAAAABFc/tbZEGUa3Ex4dD_k4sLm71kmeJ-O-PGjiQCLcB/s320/IMG_1736.JPGСтанція «РОЗМИНКА» 
- Довго не думай і не гадай, а одним словом відповідай:
Скільки сонечок на небі? Скільки грушок на вербі? Скільки очей у сови?Скільки дірок у голові? Скільки вогнів у світлофора? Скільки крил у двох ворон? А у двох воронят? Скільки пальців у рукавичці? Скільки коліс у автомобіля? Скільки днів у тижневі? 

https://4.bp.blogspot.com/-t41qIDEQknQ/WBpJ9wEOELI/AAAAAAAABFk/RBRRJ-BHEMEDhxfpqdzL8dccL1BRgBGSQCLcB/s320/IMG_1740.JPGІІІ. Станція « Фізкультхвилинка» 
Ми рахуєм: раз,два,три, і танцюєм: раз, два, три,
Раз – присіли. Два – піднялись.
Три, чотири – похитались.
П’ять – зігнулись, шість – зігнулись,
Сім і вісім – потягнулись,
Дев’ять, десять – пострибали і тихенько посідали. 

https://2.bp.blogspot.com/-qw_hJ7lKuwo/WBpJmAArhEI/AAAAAAAABFA/WBEl-BBdyKY3z9LZ1zLdAQSAq7kEr_GRwCLcB/s320/IMG_1726.JPGСтанція  «Розсипані букви». 

Утвори з «розсипаних» букв слова та запиши їх рукописними буквами (підказка: слово починається з підкресленої букви):

БРАЗЕ     НИГАК     КНИКО     ЛИНАМА

Станція  «Зайва буква». 

Знайди зайві букви та запиши слова, що утворилися, рукописними буквами:

БУАЛКА     ГОЛУІБ     ТІИГР     КОЛЕОСО

https://1.bp.blogspot.com/-N6PlO7LdARw/WBpJrqrJy-I/AAAAAAAABFI/E60v97G0c0cuoI2GFUTGevcH5HRKVwHRACLcB/s320/IMG_1728.JPGСтанція «Загублені букви». 

Знайди загублені букви та запиши слова, що утворилися, рукописними буквами:

-Ж-К     К-Л-С-К     Д-Р-В-     3- -ЦЬ     Л-С-Ц-     Д-Т-Л

Станція  «Незакінчене слово». 

Прочитай частини слів. Поміркуй, яких букв не вистачає. Запиши слова, що утворилися, рукописними буквами:

МАЛИ - -
НАЗА -
ВІК - -
БУДИН - -
ДМИТ- -
КАТРУ - -
ШКО - -

Станція  «Закінчи речення». 

(малина)
(Назар)
(вікно)
(будинок)
(Дмитро)
(Катруся)

https://2.bp.blogspot.com/-IOlDv_xr6K4/WBpJxs9yvZI/AAAAAAAABFQ/fqrVbSAvUyAzkzGJHcHSku9zmg3N9Hj7ACLcB/s320/IMG_1733.JPG


Діти, звісно, вчаться в … 
А комбайн працює в … 
Ми лікуємось в … 
А стрижемось в … 
Ліки беремо в … 
А книжки в … . 

https://3.bp.blogspot.com/-rDJU22Jh2UQ/WBpJhdSH1II/AAAAAAAABE4/4VXPJs8fyZI5BV1hGwi_huvrIFBvtBjBwCLcB/s320/IMG_1723.JPG

 Станція «Знайди пеньок».
Показати слова на кілька секунд на карточці, а діти мають назвати зайве слово. 
КИТ 
КИТ 
КІТ 
КИТ 
Станція  «Не зіб’юсь». 
НІС 
Ніс 
НІС 
РІС 

https://2.bp.blogspot.com/-zWJ1Bmh9vEc/WBpJbPw3PyI/AAAAAAAABEw/hLhXHlCFR3cDiiKv7L0UsWJ-EGb50OeMgCLcB/s320/IMG_1719.JPG

Станція «Прочитай слово у слові». 
Із запропонованого слова скласти всі можливі нові слова. 
ЛАСТІВКА 
СІТКА, СТІЛ, СТАВ, ЛАВКА, ЛІС, ЛАСКА, ВІЛ, ВАТА, ЛАТКА, СІК,ВІК… 

https://1.bp.blogspot.com/-PCQfU5RaXWY/WBpJc_rN_kI/AAAAAAAABE0/2y5QZlXLt0MthUIJEbvoUK-zmgd0EfVQgCLcB/s320/IMG_1720.JPG

https://2.bp.blogspot.com/-jHzSz-XnggM/WBpJivydDmI/AAAAAAAABE8/E_hhW9GzfxgS2WXZwLX9LXkW21CxiSPhACLcB/s320/IMG_1725.JPG Станція «Слова з трьох (чотирьох, п’яти) букв.» 
У цю гру бажано грати до того часу, поки діти не навчаться швидко і легко придумувати слова, які складаються з трьох, чотирьох чи п’яти букв. Щоб ця гра не набридала і завжди була цікавою, можна її урізноманітнити, придумавши казку. Наприклад: 
«Жив був (хто?) … (вчитель пропонує перше слово, яке складається з трьох букв – дід). У нього болів (що?) … (зуб). Зайшов він в (куди?) … (дім). Хотів з’їсти (що?) … (сир). Раптом прилетіла (хто?) … (оса). Вона впала в (куди) … (суп). І т.д. 
В одному далекому царстві жив (хто?) … (вчитель пропонує слово з чотирьох букв – слон). Він дуже любив їсти (що?) … (диню). Одного дня він стояв біля (чого?) … (дуба) і жував (що?)… (лист). До нього підійшов (хто?) … (тигр). Він сказав? «Давай підемо в (куди?) … (цирк)». І т.д. 
https://4.bp.blogspot.com/-YKz-EvDut7E/WBpJ7SCfCWI/AAAAAAAABFg/Kw5B9Xe10G8SFjUFqr4SK5ANbe70atJlACLcB/s320/IMG_1737.JPG Станція « Чи є такий предмет».

https://3.bp.blogspot.com/-ADxphLpbR9A/WBpKC1v8ZOI/AAAAAAAABFo/hxGcSLxjbzcH4cqp92zGJMnzxHMXmmXuACLcB/s320/IMG_1742.JPGПопросіть дитину прочитати слова і сказати, чи існують ті предмети або явища, які вони позначають. 
1. Кущ, баж, мед, вім, фап, лук, цюн, ніч, гач, сад, жіб, таз, чуб, пек, шар, зиг, яма, хор, різ. 
2. Буря, гафо, нота, діту, жатю, птах, зіду, осел, ірек, вухо, кюса, цирк, хрест, борщ, шпак, рюза. 
3. Актор, вимус, бочка, жнифя, голос, парта, ізюнт, хітко, земля, церпа, сосна, диван, чвари, труби, осаті, фрукт. 
4. Родина, вулира, ремінь, цукода, береши, палиця, чіт асу, музика, дірєня, кисіль, жибань. 
5. Загадка, чи батон, фільток, кімната, руфлон, веселуб, учитель, голубіж, метелик, бджуза, іграшка, дів чиря. 
https://4.bp.blogspot.com/-ORhqb-jWQVk/WBpKDVzH3hI/AAAAAAAABFs/V8XomVhIW9QM3ppD59heWprN5FMHv7qnQCLcB/s320/IMG_1741.JPG Станція «Точно і швидко. Хто або що?»
Вчитель називає дію, учні мають якнайшвидше сказати хто виконує цю дію. 
Нявчить - кіт виє – 
варить - каркає – 
гавкає - лікує – 
дзижчить - малює – 
шипить - замітає – 
 Станція «Слухай! Називай якомога більше слів» 

Вчитель називає дію, а учні мають назвати якомога більше предметів, які виконують цю дію. 
Пливе - пароплав, човен, плавець, качка, риба, кит. 
Летить – 
Росте – 
Шумить – 
Хвилюється – 

https://4.bp.blogspot.com/-ltyP9VG1S4A/WBpJRlDj51I/AAAAAAAABEk/b1PDURX16joQVNm_jHhHLCfL6j252KjowCLcB/s320/IMG_1714.JPG Станція «Заміни букву» 
Гра для роботи в парах. Кожній парі пропонується дібрати і записати нові слова, що відрізняються від поданого в картці першою буквою (звуком). 
Наприклад: рік (сік, тік, бік, лік) ; 
рак (мак, бак, так); 
чайка ( майка, гайка, байка).

 

ІІІІ. Підсумок заняття. 
- Ось і закінчилась наша подорож  країнами.

Чи сподобалася вона вам?

Хочу сказати, що у цих незвичайних країнах є ще дуже багато чого цікавого. Тож ми неодмінно ще сюди повернемось.

 А тепер вмощуйтесь зручніше у нашому чарівному потягові, і як тільки ми разом порахуємо від десяти до одного, то опинимося у нашому класі.

 

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку