Гра " Кулінарний калейдоскоп" розроблена для учнів професійно-технічний навчальних закладів кулінарного профілю або для використання на уроках "Технології". Містить в собі різнорівневі завдання, вікторини, конкурси, дешифрувальник, ребуси і тд.
Гра « Кулінарний калейдоскоп»
Мета: перевірити та закріпити теоретичні та практичні знання з предметів кулінарного профілю у грі; розвинути творчий потенціал учнів, спрямувати на вдосконалення знань з обраної професії; виховувати інтерес до кулінарного профілю.
Хід гри
Вікторина
Учасники 4 команд мають дати відповідь на питання на швидкість. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, максимальна кількість балів -17 .
( борщ холодний або холодник, готували тільки влітку)
17. Ця страва дуже поширена в Україні і поряд із борщем стала символом української народної кухні, особливо на Полтавщині. Вона досить легка у приготуванні, надзвичайно поживна і дуже смачна, особливо після тяжкої і виснажливої праці у посівну, косовицю, жнива. Назвіть цю страву. (галушки)
Конкурс «В гостях у казки»
Ведучий задає питання з казок пов’язанні з кулінарією, представники команд на швидкість повинні дати правильну відповідь, яка оцінюється в 1 бал.
Конкурс «Дешифрувальник»
Учасники команд отримують коди шифрувань. Хто перший розшифрує слово, за правильну відповідь отримує по 2 бали. Перемогу отримує та команда, яка швидше впораєтьсяз завданням та отримує більшу кількість балів.
72316
554540
56566041181
162741
45135
731649
464351652
817615
Конкурс «Сушист»
Кожному з конкурсантів надається 2 ємності, квасоля і пара японських палочок. Учасникам необхідно перенести квасолю з однієї ємності в іншу , максимального швидко. Учасник, який найбільше перенесе квасолі в іншу ємність отримує 5 балів.
Час на виконання 1 хв.
Гра « П’яте зайве»
У кожному рядку п’ять слів , чотири з них можна об’єднати в одну групу, а одне до цієї групи не належить. Його треба знайти і виключити. За правильне виконання, група отримує 1 бал.
1. Морква, буряк, редис , хрін, томати.
2. Кубики, кружальця, соломка, часточки, зірочки.
3.Огірки, гарбузи, кабачки, кавуни, артишок
4. Фруктоза, лактоза, галактоза, мальтоза, аскорбінова кислота
5. Лосось, хек, короп, білуга, сом
Ребуси
Представники команди методом жеребкування обирають по 2 ребуси для своєї команди. Для роздуму командам надається 3 хвилини, 5 балів отримує та команда, яка швидше за всіх впорається з завданням в межах часу.
Слова, які зашифровані в ребус: бульйон, сало, пиріжки, черпак, сковорідка, вітаміни, котлети, спагетті, морепродукти, форель.
Конкурс « Попелюшка»
Для наступного конкурсу потрібно по 1 представнику від кожної команди. Перед учасниками на столі ємність, в якій змішані горох, рис, гречка. Кожен учасник має перебрати сировину. Виграє той, хто за 2 хвилини вибере найбільшу кількість бобових та круп сортуючи їх . Завдання оцінюються в 5 балів.
Гра-пантоміма « Крокодил»
Представники команд прослуховують пісню в навушниках і пантомімою мають її показати своїй команді. Якщо команда вгадує пісню, то отримує 5 балів. Якщо ж команда зазнала поразки, право на відповідь отримує команда, яка може дати назву пісні. Завдання оцінюється в 10 балів
1. «Варенички » М. Поплавський
2. « Сало» М. Поплавський
3. « Дарма наївся цибулі» група Ot Vinta
4. « Борщ український» М. Поплавський
5. « Їсти дай» Тризубий Стас
Підведення підсумків гри « Кулінарний калейдоскоп» у формі «мікрофон». Учні по черзі розповідають про отримані враження за гру, що нового дізнались.
За результатами отриманих балів, учнів отримують призи.
Викладач _______________ М.А. Поліщук