Урок розроблений як урок- "міні-проект". Учні отримували випереджувальне завдання та виконували його на лабораторній роботі, згідно до тем завдання учні мали дослідити свою роботу ( чому картопля в розрізі синіє, чому темніє картопляна маса на деруни та що зробити, щоб цього уникнути, чому потрібно обробляти перці перед фаршируванням і тд). Учні дуже зацікавлені роботою, звіт якої зробили у вигляді презентацій ( обов'язковою умовою є фотографування всіх процесів). Крім цього, учні давали відповіді на поставленні запитання та вирішували ситуаційні вправи. Даний урок показує, наскільки учні зацікавлені вивченням предмету та готові працювати самостійно та не великих групах (3-5 чоловік). До уроку додавалась супроводжувальна презентація та звіти учнівських робіт
Тема: Технологія приготування страв та гарнірів з овочів
Мета:
Навчальна мета: закріпити набуті знання, вміння й навички з приготування страв і гарнірів з овочів; формування і розвиток здібностей самостійно планувати й організовувати технологічний процес; сприяти закріпленню й удосконаленню прийомів роботи.
Розвиваюча мета: сприяти розвитку творчого підходу до оволодіння практичними вміннями. Сприяти розвитку професійно грамотної мови; сприяти розвитку професійної самостійності; сприяти розвитку вмінню до планування та самоконтролю діяльності.
Виховна мета: розвивати комунікативні навички при роботі в колективі; Моральних якостей учнів, як особистостей; розвивати навички конструктивного співробітництва в колективі; розвивати партнерські моделі поведінки учнів під час групової роботи; відповідальності за кінцевий результат своєї праці;
Матеріально-технічне забезпечення уроку:
наочне приладдя:
- ноутбук;
- технологічні картки;
- картки-завдання
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок
Вид уроку : урок міні-проект
Хід уроку:
І. Організаційна частина
- привітання з учнями
-перевірка присутності учнів
-перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Цілі та завдання уроку:
ІІІ. Мотивація: На сьогоднішньому уроці ми підведемо підсумки вивченої теми. Овочі займають одне з провідних місць у харчовому раціоні, і заклади ресторанного господарства пропонують споживачам великий вибір відмінних, смачно приготовлених страв і гарнірів з овочів. Окремі види овочів сильно різняться по своїх якостям. Кухар має дбати про те, щоб максимально зберегти поживні речовини та вітаміни, наявні в овочах.
Кулінар повинен знати, що вітамін С руйнується від тривалої теплової обробки овочів, дотику з киснем повітря і неправильного зберігання. Якщо ви знаєте як правильно виконати технологічний процес, ви можете по максимуму зберегти всі вітаміни в овочах, тим самим зберегти їх цінність для організму.
IV. Перевірка засвоєння учнями знань на репродуктивному рівні.
Гра « Квадрат знань»
Очікувана відповідь: Овочі- джерело вітамінів та вуглеводів. Вони збагачують та насичують організм поживними речовинами
(Очікувана відповідь: прості — з одного виду продукту, комбіновані — із двох видів продуктів нескладного приготування)
( Очікувана відповідь: 50—70 г.)
(Очікувана відповідь: Картопля, цибуля, морква, гарбуз, буряк, горошок,перець, кабачки, баклажани)
(Очікувана відповідь: Залежно від використання овочі варять з шкірочкою або без неї. Для приготування гарнірів здебільшого варять очищені овочі, для салатів – навпаки.)
(Очікувана відповідь: Картоплю, цибулю, кабачки, баклажани, перець, гарбуз)
(Очікувана відповідь: картоплю, цибулю, зелень петрушки )
(Очікувана відповідь: промити та обсушити, можна запанірувати в борошні)
(Очікувана відповідь: 150 С)
(Очікувана відповідь: овочі обсушують перед смаженням для того, щоб утворювалась рум’яна кірочка, а також, щоб уникнути розбризкування)
(Очікувана відповідь: це приготування картоплі у фритюрі нарізаною соломкою.)
(Очікувана відповідь: для приготування дерунної маси необхідна така сировина: картопля, борошно , яйця, спеції)
V. Застосування набутих знань, навичок на практиці (міні-проекти учнів).
Випереджувальне завдання. На початку вивчення розділу « Технологія приготування страв та гарнірів з овочів» учні отримали завдання щодо міні-проектів, як підведення підсумків вивченого розділу. При вивченні теми, учні можуть практично проявили набуті знання та відобразили їх в технологічному процесі. Під час вивчення розділу « Технологія приготування страв та гарнірів з овочів» учні також виконали дослідницьку роботу, яку презентують в міні-проекті.
Завдання для учнів:
Учні для виконання завдань зробили поділ на групи самостійно
1-група
Виконати дослідницьку роботу: необхідно 2 перці, одну перчицю очистіть та за фаршируйте, другу- почистіть та ошпарте окропом, начиніть та поставте тушити разом. Після виконання теплової обробки порівняйте два зразки.
Приготувати страви:
-Перець фарширований
- Картопля смажена з сирої
2 група
Виконати дослідницьку роботу: від звареної картоплі відберіть дві порції по 50 гр. Охолодіть. Загальну масу протріть відразу після обсушування, першу порцію – теплою, другу – повністю остиглою. Порівняйте якість отриманої маси.
Приготувати страви:
3 група
Виконати дослідницьку роботу: розріжте впоперек 2-3 бульби картоплі різних сортів. Відріжте дуже тонке кружальце від кожної. Зафарбуйте зрізи розчином йоду. Роздивиться, як розподілено крохмаль в бульбах?
Приготувати страви:
4 група
Виконати дослідницьку роботу: частину картоплі для картопляного пюре потримати у відварі і протріть разом з цим відваром. Додайте холодне молоко. Опишіть результат виконаної роботи.
Приготувати страви:
5 група
Виконати дослідницьку роботу: Для дерунної маси натріть картоплю в дві ємності. Одну з них присипте борошном, іншу залиште без змін. Порівняйте їх.
Приготувати страви:
- Деруни з сметаною
- Морквяне пюре
VI. Перевірка, аналіз, корекція та оцінка виконаних робіт
Обговорення виробничих ситуацій
1. Оладки з кабачків після смаження втратили форму. Вкажіть причину недоліку та спосіб його усунення.
Очікувана відповідь:
2. Оладки з кабачків після смаження втратили форму і напитались жиром.
Очікувана відповідь:
3. Картопляники втратили форму, розпадаються. Вкажіть причину недоліку та спосіб його усунення.
Очікувана відповідь:
4. В рагу овочевому тверда морква. Вкажіть причину недоліку та спосіб його усунення.
Очікувана відповідь:
5. Рулет картопляний після запікання має тріщини. Вкажіть причину недоліку та спосіб його усунення.
Очікувана відповідь:
6. Деруни після смаження мають темний колір. Вкажіть причину недоліку та спосіб його усунення.
Очікувана відповідь:
7. Смажені кабачки тверді. Вкажіть причину недоліку та спосіб його усунення.
Очікувана відповідь:
8. При смажені шматочки нарізаної картоплі злиплися і прилипають до посуду
Очікувана відповідь:
9. При смажені картоплі у фритюрі на поверхні довго не утворюються рум’яна кірочка, а жир піниться.
10. Кухар зварив столові буряки, а вони втратили колір.
VII. Підведення підсумків уроку. Виставлення та мотивація оцінок.
VIII. Повідомлення та пояснення домашнього завдання. Знайти 5 неймовірних фактів про вироби з прісного тіста та описати їх в робочому зошиті.