Тема. Лісові тварини.
Мета. Збагатити уявлення дітей про лісових тварин; виховувати інтерес до живої природи; розвивати творчу уяву дітей, мислення, мовлення та спостереження.
Хід заняття
1. Вступна частина
1.1 Організаційний момент
1.2 Повідомлення теми і мети
Діти, послухайте віршик і подумайте, про що ми будемо з вами сьогодні говорити.
У лисиці в лісі глухому
Є нора – надійний будинок.
Не страшні взимку хуртовини
Білочці в дуплі у ялині.
Під кущами їжак колючий
Нагортає листя в купу.
Спить в барлозі клишоногий.
До весни він лапу смокче.
Є у кожного свій будинок,
Всім тепло і затишно в ньому.
Тож діти, як ви думаєте, про що ми з вами сьогодні поговоримо?
Правильно, про лісових тварин.
2. Основна частина
2.1 Бесіда про тварин
Подивіться будь ласка на ці картинки і скажіть, хто тут зайвий? Чому? (Тому що сова – це птах, а всі інші – звірі, або краще сказати – тварини).
мама і тато читали вам казки. За допомогою книг ви вперше почали пізнавати світ
Тварини – значить живі. У всіх тварин чотири лапи, хвіст, морда, тіло вкрите шерстю. А якщо замість шерсті тіло вкрите пір’ям, то це тварина чи ні? А хто? (Птах)
2.2 Гра «Визнач тварину»
Давайте пограємо з вами в таку гру. Я буду називати, а ви відповідати: тварина чи ні і чому?
А тепер назвіть мені цих тварин. (Прибираю картинку сови, діти називають тварин, зображених на картинках).
2.3 Бесіда про лісових тварин
Діти, відгадайте, опис якої тварини я зараз говоритиму.
А що ви знаєте про ведмедя? (Він хоч і хижак, проте є всеїдною твариною: їсть комах, жаб, рибу, великих і малих звірів, а також ягоди, горіхи.
Їжа взимку малодоступна, тому він запасає до 80-100 кг жиру і залягає в сплячку, будуючи барліг в гущавині лісу. Ведмеді живуть до 50 років.
А хтось знає, чому говорять. Що ведмідь смокче лапу? (Тому що всередині зими у ведмедя на лапах змінюється шкіра, а молода, ніжна шкіра мерзне і свербить, от він і облизує її гарячим язиком)
Діти, а чи всі ці тварини живуть в місті, поряд з нами? А де? Правильно, в лісі, тому їх так і називають – лісові тварини.
Є ще і інші мешканці лісу. А кого ви ще знаєте з лісових тварин?
2.4 Перегляд відеозапису
Давайте переглянемо з вами відео про інших лісових тварин. (Переглядаємо відеозапис)
2.5 Гра «Ігрове узлісся»
А зараз ми з вами пограємо у гру «Ігрове узлісся» Вам потрібно правильно помістити жильців у свої будиночки. (Запускаю презентацію із грою)
Ведмідь – барліг; білка – дупло; вовк – лігво; заєць – під кущем.
Молодці діти!
2.6 Гра «Хто який»
А ви знаєте, що у кожної тварини свій характер? Давайте зараз пограємо у гру «Хто який». Ви повинні вставити пропущені слова.
Молодці, діти!
3. Заключна частина
3.1. Запитання до дітей
Тож, діти, сьогодні ми з вами говорили про лісових тварин. Що вам найбільше запам’яталось?
Тож тварини – це частина живої природи. Їх потрібно оберігати. Адже вони схожі на нас, тільки говорять іншою мовою. Тварини оберігають ліс. Вони перші показали як оберігати природу. Бережіть і цінуйте тварин. Не шкодьте їм!
Молодці! Ви були сьогодні дуже уважними та активними. Дякую за роботу.
До побачення, діти! Всього хорошого!