Уроки. " Моя Батьківщина - Україна"

Про матеріал
Дані розробки уроків з природознавства дають дітям більш цікаву інформацію про природу нашої країни. Тут містяться цікаві ігри, цікавий матеріал про флору та фауну, завдання для роботи в групах та парах.
Перегляд файлу

Тема. Україна – моя Батьківщина.

Мета. Ознайомлювати учнів із картою України.. Розвивати спостереження, увагу, мислення, мовлення. Сприяти творчому розвитку дитини.  Формувати навички користування довідковою  літературою, інформацією. Сприяти вихованню патріотизму, любові до України.

 Очікуванні навчальні результати: знає назву Батьківщини, вміє користуватися довідковою літературою, шукає відповідну інформацію, називає кілька імен видатних українських діячів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: карта України, державні символи, портрети видатних діячів України, макет потяга, квитки, завдання на картках, довідкова література, фішки для звукової моделі слів, підручник «Природознавство», маркери, папір. ТЗН.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Продзвенів урок .

Скликав діток на урок.

Будемо гарно працювати.

Щоб усе знати.

ІІ. Фенологічні спостереження

Скажіть будь ласка :

  • Яка пора року настала?
  • Яка погода у нас за вікном?

(учні дають відповіді на запитання, за допомогою карток вивішують на дошці стан погоди)

       

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Діти сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами здійснимо подорож  до мальовничої, багатої на природу країни. Але назву її  ми прочитаємо коли розв’яжемо приклади ( кілька учнів беруть картку з прикладами та усно розв’язують їх, на дошці вивішені відповіді до прикладів, а з іншого боку буква, діти називають відповідь, підходять до дошки і перевертають на інший бік дану картку з відповіддю.)

 

 

 

 

 

    У            К       Р           А        Ї              

 

 

   

 

Н               А

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже  ми здійснимо подорож до країни, яка зветься Україна. Для цього нам необхідно вибрати вид транспорту.

Скажіть будь ласка :

  • Які види транспорту ви знаєте? ( учні називають види транспорту)
  • Молодці! Отже, виконавши наступне завдання, ми дізнаємося яким видом транспорту ми будемо подорожувати.

Завдання . Вправа «банани».

Закресліть  у рядку букв кожну другу  літеру.

ПРОСТЇЯЗГ    (отримане слово потяг)

  • Яке слово ми отримали?

Діти відповідають що це слово потяг.

Отже,  для того, щоб наш потяг рушив, нам необхідно придбати квитки. Для цього виконаємо наступне завдання.

Робота в парах

Завдання :( на партах лежать фішки для позначення звуків). Кожна пара будує звукову модель слова ПОТЯГ.

За правильну відповідь учні одержують квитки.

  • Молодці! Із цим завданням ви справились дуже добре. Роздаю квитки у вигляді рослин символів.
  •  Незабудки. 

 

 

    Чорнобривці

 

            

 

 

 

 

 

Ромашка
 

 

           Мак 

 

        Калина

 

   Барвінок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Соняшник
 

   Волошка

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вправа:  Мікрофон (використання предмета, що буде виконувати роль уявного мікрофона, надавати слово тому, хто отримає уявний мікрофон)

Відповідаємо чітко, швидко.

Що ми називаємо рідним краєм?

Як називається населений пункт в якому ти живеш?

За що любимо свій рідний край

Як називається країна в якій ми живемо?

Наша тема уроку  Україна – моя Батьківщина (записано на дошці)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Де цвіте калина,

Де чути голос соловейка,

Де народились ти і я.

Наш потяг веселий відправився в путь.

Увагу    й  кмітливість  узять не забудь.

У світі є багато країн. Але найдорожча та країна в якій ти народився, живеш, навчаєшся. Наша Україна дуже гарна своєю природою,цікава своїми звичаями та обрядами, знаменита  письменниками, поетами , художниками тощо.

Діти ! А яких ви знаєте письменників, поетів, художників та інших видатних діячів.

Учні називають Т.Г.Шевченка, Л.Українку,  Катерину Білокур, Каденюка та інших. (учитель вивішує кілька портретів)

Бачу трішки ми втомились, тож часу не гаймо, фізкультхвилинку  розпочинаймо.

1.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися.

За промінчики взялися.

Будем  дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали -  сіли,  встали – сіли,

Бачте, як розвеселили: 

Стало сонце танцювати

І тепло нам дарувати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі. (під веселу музику дітки танцюють)

  • Досить добре відпочили і набралися ми сили, працювати з нову готові. Наш потяг прибув до станції « Державні символи України»

Кожна країна має свої державні символи. А які  державні символи ви знаєте? (діти називають державні символи  і розповідають,  що вони означають).

По країні веселковій їде потяг наш чудовий.

Через поле , через гай прибули ми в рідний край.

Зупинка « Рідний край»

2.Робота в парах

Скласти із розсипаних слів прислів’я про рідний край( учні складають прислів’я) та зачитати їх.

Сонце світить веселіше.

Стало нам усім тепліше.

Потяг каже нам: -Ту-ту!

До зупинки «Читайлика» підвезу.

3.Робота з підручником  «Природознавство» с.86-87

- Робота над текстом на с.86-87

- Читання ланцюжком.

- Бесіда за прочитаним

- Розгляд ілюстрацій , читання назв міст.

4. Учитель читає легенду про створення Києва, Вінниці , про Україну

Легенди та перекази:

Літописний переказ про заснування Києва

     У давні часи жило плем'я полян, а правили ними три князі-брати: Кий, Щек і Хорив, а сестра їхня звалася Либідь. І збудували поляни город й нарекли його на честь свого князя старшого брата Щека і Хорива — Києвом. А навколо города був ліс і пуща велика, і поляни ходили на лови і полювали там звірів, рубали ліс, розбудовували город.

     Кий довго княжив у роді своєму, ходив походами в інші землі, і навіть до самого Царгорода. Великі почесті віддав йому правитель Царгорода.

     Коли ж Кий повертався з далекої мандрівки, то, пливучи Дунаєм, уподобав місце і збудував невеликий город, і хотів осісти в ньому з родом своїм, та не дали йому навколишні мешканці. Отож і донині називають придунайці те городище Києвець. Кий же повернувся у свій город Київ і правив ще багато років зі своїми братами Щеком та Хоривом.

 

 

 Вінниця

     Прийшов на берег Бугу чоловік, поставив собі хату і зажив собі з жінкою. Невдовзі народилися у них дві донечки. Одну назвали батьки Вишенькою, а другу — Вінничкою. Росли дівчата, як ягоди, рум'яні та веселі. А коли виросли, то одружилися з працьовитими рибалками. Поставили Вишенька зі своїм чоловіком дерев'яну хату на правому березі Бугу, а Вінничка — на лівому. Жили у злагоді, працювали дружно. У дуплах мед вибирали, ліс рубали, випалювали пеньки, на згарищах землю орали і жито засівали.

     Одного разу зірвався сильний вітер, непроникна пітьма накрила оселі. Птахи перестали співати, сонце сховалося у темній хмарі. То не буря надходила, а страшні - татари понад Бугом чорну куряву підняли. Оточили зненацька домівки Вишеньки і Віннички, хотіли всіх у полон забрати, на східних ринках молодичок продати. Виходу не було. Краще смерть, ніж безнадія й неволя. Вінничка першою запалила свою хату. Сестра Вишенька побачила вогонь за Бугом — і от уже горить і її оточена хата. Як дві свічки, палали дерев'яні хати, тріскотів вогонь. Від пекучого жару та їдкого диму сахнулися татари. А серця двох сестер розірвалися від горя...

     Минули роки. Прийшли нові люди на берег Бугу, осіли тут. Розповіли їм люди з сусідніх сіл про гірку долю Віннички і Вишеньки. На добру пам'ять про них їхніми іменами назвали річечки-притоки, що несуть свої води до Південного Бугу. Побудували тут кам'яну фортецю, а місто біля неї назвали іменем однієї з приток — Вінницею.

Легенда про дівчину-Україну

 Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність i красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну i порядок, росіяни - владність, поляки - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики... Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону i раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.

 - Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.

 - Я - Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.

 - Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

 Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.

 - Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.

 Узяла дівчина - Україна дарунок i міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому i з ясним обличчям i вірою понесла пісню в народ.

Весела подорож у нас триває довгенько. Треба нам усім відпочити гарненько.

Зупинка «Фізкультхвилинка»

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травиці позбираєм.

Пострибаєм,  як зайчата.

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки, щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

Зупинка «Веселий олівець»

Робота в групах

1.Завдання: на аркушах паперу намалювати куточок природи, та  розповісти про свій малюнок . (5хв)

Зупинка «Цікавинка»

2.Завдання за малюнками – квитками.

Як ви вже помітили у вас на руках незвичайні квитки. Це рослини – символи. У кожної країни є рослини, які символізують красу , доброту тощо. Ось і ви за допомогою додаткової літератури знайдіть,  що символізують ці рослини.

(На партах лежать словнички- довідники «Соняшник» учні вишукують потрібну їм інформацію. Сильнішим учням можна запропонувати прочитати додаткову літературу)

Обговорення до 5хв

Вправа «Інтерв’ю за три кроки»

Групи діляться на пари , проводять інтерв’ю  із своїм партнером по парті за даними матеріалами. Потім учні міняються ролями у парі. Об’єднуються в групи по 4 . Кожний учень розповідає своїй групі, що він дізнався від партнера по парті.

V. Підсумок уроку

Ось закінчується   1 частинка нашої  подорожі . Із новими знаннями ви підете додому.

А про що ви розповісте батькам? Про що вивчали на уроці? Що нового дізналися? 

(відповіді учнів)

Усі гарно ви працювали, відповідали. За вашу активність на уроці я хочу  вас нагородити такими незвичайними призами.

 

 

 

 

 

 

Урок засвоєння нових знань.

Тема. Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) 

Мета. Ознайомлювати учнів з поняттям «карта», умовними позначками на карті (рівнини, гори, водойми). Навчати учнів користуватися картою, знаходити на ній рівнини, гори, водойми. Розвивати уяву, мислення, спостережливість. Сприяти вихованню любові до України, шанобливого ставлення до природи.

Очікуванні навчальні результати: має уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів; знаходить на карті України, рівнини, гори, ріки, моря.

Обладнання: карта України, завдання на картках, макет потяга, уявний мікрофон, демонстраційний матеріал, карточки з буквами, ТЗН

Хід уроку

І. Організаційний  момент

Вже дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте.

Працювати починайте.

Щоб урок пройшов не марно

Нам сидіти треба гарно.

ІІ. Фенологічні спостереження.

Скажіть будь ласка :

 Яка пора року настала?

  • Яка погода у нас за вікном? (учні дають відповіді на запитання, за допомогою карток вивішують на дошці стан погоди)

    

  

 

 

 

 

.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

«Україна -  рідний край

Поле. Річка. Синій гай.

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти.»

Ми продовжуємо свою подорож    Україною. На попередньому уроці ми подорожували на потязі, тож і сьогодні ми продовжимо свою цікаву та веселу подорож на ньому. Щоб  вирушити у путь нам необхідно придбати квитки. Для цього ми дамо відповіді на запитання.

Вправа «Мікрофон»

(учні одержують уявний мікрофон і дають відповіді на запитання)

  • Як називається наша країна?
  • Назвіть міста України, які ви знаєте?
  • Назвіть державні символи України?
  • Назвіть рослини  - символи?
  • Як називається столиця України?

 

Дуже добре! Молодці!  (дітям роздаю квитки)

Ви отримали усі квиточки.   Вирушаймо в путь до нових знань.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

А тепер відгадаємо загадки. І з перших букв слів-відгадок складемо слово та дізнаємося тему нашої подорожі.

  1. Зелене смугасте,

      Солодке, як мед.

     Червоне, як рак.

    Їси і хочеться ( Кавун)

  1. Голова, а шиї нема,

Очі є , а брів нема.

Рот є, а не говорить.

Без ніг, а далеко пропливає. (Акула)

         3.     Тече , тече -  не витече.

       Біжить, біжить – не вибіжить. (Річка)

  1. Смугасте, зубасте, вусате, хвостате. Хто це? (Тигр)
  2. З самісінької Африки

Привіз дядько Панас.

Маленькому Івасику

Солодкий…  (Ананас)

 

Тепер складемо із перших літер слово ( учні складають слово із букв)

  • Яке слово ми отримали? 
  • Карта.

    -   Отже тема нашого уроку  

Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми).

Під час подорожі ви дізнаєтесь, що таке карта, умовні позначення на карті. Навчитеся користуватися картою, знаходячи рівнини, гори, ріки, моря.

Сідаймо всі зручненько, наш потяг вирушає в путь.

IV.Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя. (Використання карти)

Земна поверхня дуже велика, щоб зобразити велику територію, або якусь її частину, складають карту. На карті позначають країну, область, або цілу Землю. Крім того на карті використовують умовні позначки, якими позначають міста, села, великі та малі річки, озера, рівнини, гори, моря тощо.

  Рівнини позначають жовтим  і зеленим кольором, гори – коричневим, річки, озера, моря і океани – синім та голубим кольорами. Для того щоб навчитись користуватися картою необхідно вивчити та запам’ятати правила.

Тому наш потяг прибуває  на станцію «Всезнайко».

Пам’ятка «Правила роботи з картою»

А) Біля карти слід стояти справа, щоб не заступати собою її. Вказівну паличку слід тримати у лівій руці.

Б) Показувати потрібно не назви міста, а умовний знак, яким це місто позначене.

В) Щоб показувати море, озеро, океан чи гори, рівнини потрібно обвести їх вказівною паличкою по береговій лінії та межі гір, рівнини.

Г) Річку починають показувати із витоку і закінчують там де вона впадає.

Ось ми і ознайомилися із правилами роботи з картою.

Бачу вже втомились трохи  треба нам відпочити, щоб свою подорож продовжити.

 

2.Фізкультхвилинка

Йшли ведмедики малі,

Нахилялись до землі.

Потім встали, лапи – в боки

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі,

Рівні спинки у малечі.

Каченята прилітали,

Свої крильця розминали, головою покрутили,

Змах – і  в небо полетіли.

Вгору, опустили

І за парти тихо сіли.

 

  1. Робота з картою.

Жде дорога нас весела .

Вирушаймо в путь скоріш.

Вітерець гуляє в полі.

Мчить наш потяг веселіш.

(діти дають відповіді на запитання вчителя, проводиться гра «Хто де живе? Що де росте?)

 Станція «Полуничка»

На цій станції учні вчаться користуватися картою, показувати рівнини, гори, озера, річки, моря, міста (дотримуючись правил роботи з картою).

За правильну відповідь діти отримують Полунички.

 

 

 

  1. Робота з підручником с. 88-89

 

V.Закріплення й узагальнення знань учнів.

Вправа  «Інтерв’ю»

 Діти об’єднуються в пари, між ними розподіляються ролі кореспондент і респондент. Кореспондент складає три запитання щодо теми уроку, а респондент відповідає на них. Потім вони міняються ролями.

 

 

VI. Підсумок уроку.

  • Діти , що найкраще вам запам’яталось на уроці?
  • Чого ви навчились під час уроку?    
  • Що нового дізналися?

(вербальне оцінювання)

Вчитель

Гарно дітки працювали,

А тому всі молодці.

Всім малятам  подарую

Сонечка я золоті.

 

 

 

Урок засвоєння нових знань.

Тема. Водойми України. Найбільші річки та озера України їх значення для людини.

Мета. Ознайомлення із поняттям водойми. Вдосконалювати навички користування картою. Навчати учнів правильно показувати на карті та називати водойми. Розвивати уяву, спостережливість. Сприяти вихованню любові до природи, бережливого ставлення до неї.

Очікувані навчальні результати: знає назви найбільших рік України; пояснює господарське значення водойми.

Обладнання: карта України, ілюстративний  матеріал,  макет корабля, завдання для пар, груп, кольорові олівці, аркуш паперу , ТЗН.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку      

 Малі хлопчики  й дівчатка.

Мов  птахи- чайки.

До класу прилетіли

І за парти сіли.

Поклали рученьки на парти,

Уважно слухають і відповідають.

Сьогодні  у нас незвичайний урок. Ми з вами помандруємо по водоймах України. У цій мандрівці ми багато     дізнаємось нового  та цікавого.

ІІ. Фенологічні спостереження.

 


 

  ІІІ. Актуалізація опорних знань. 

Вправа « Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Для нашої подорожі виберемо вид транспорту, яким можна рухатися по морю, річці, озеру.

Це  - човен, якого ми назвемо  «Капітошка»

Стихло все навколо.

Всі у човен швидко сіли.

Будемо гарно вчитись, радісно трудитись.

Наша тема уроку така.  Водойми України. Найбільші річки та озера України їх значення для людини.

Будемо працьовитими, уважними, спостережливими.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя з елементами бесіди та використанням ілюстрацій.

2. Робота з картою України. Учитель показує на карті  ріки, озера , моря.

Вітер по воді гуляє .

І наш човен підганяє.

Відпочити час настав

Човник до пристані пристав .

Пристань « Енергоджайзер»

Ми пливемо по воді (діти імітують)

Світить сонечко вгорі (усі посміхаються)

З’явилися хмарки. (учні стають похмурими)

Зірвався вітер. (усі надули щічки і видувають повітря)

Недалеко спалахнула блискавка (пш-пш-пш)

Вдарив грім(тупнути ногою)

Почав похитуватися човен. (нахили ліворуч, праворуч)

Падають краплі дощу. (поклацування)

Почався дощ. (ш-ш-ш-ш-ш)

Вітер почав втихати. (діти тихо дмухають)

Розійшлися хмари. (учні розводять руками)

Виглянуло сонечко. (усі посміхаються)

Відпочили ми гарненько.

Швидко сіли зручненько.

Човник, човник наш пливи!

В добру путь рушаймо ми!

  1. Продовження розповіді з  використанням ілюстративного матеріалу.

IV.Осмислення знань учнів.

Вітер по воді гуляє.

І наш човник підганяє.

Човник наш біжить, біжить.

До пристані  «Краплинка» прибути  велить.

1.Робота з підручником с.90 – 91

2 . Робота в групах

 Діти поділяються на групи за назвами водойм.

( озерця, моря, річки, струмочки) для кожної групи окремо.

Завдання 1. Записати назви річок, які є в Україні.

Завдання 2. Записати назви морів.

Завдання 3. Записати назви озер.

Завдання 4. Записати назви річок рідного краю.

Представник від кожної групи доповідає про виконання свого завдання, обґрунтовуючи відповідь.

Завдання 5 (для всіх груп) намалювати пейзаж  « Відпочинок біля…» (групи вибирають назву іншої групи і малюють) 

За виконання завдання учні отримують краплинки, а  ті які були найактивнішими 

« Капітошку».

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Я дізнався…
  • Я хочу дізнатись…
  • Я можу дізнатись…
  • Мені було…

 

Гарно всі ви працювали на питання відповідали і це усім вам приз  (повітряні кульки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок засвоєння нових знань.

 

Тема. Чорне та Азовське море. Значення морів.

 

Мета. Сформувати у дітей поняття про море. Ознайомлювати з морями України з тваринами, які живуть у морях. Розвивати поняття про значення морів. Сприяти вихованню бережливого ставлення до природи.

 

Очікуванні  навчальні результати: знає назви морів України, показує їх на карті, розповідає про рослинний та тваринний світ морів.

 

Обладнання: ілюстрації морів, морських тварин, карта України, завдання для груп, макет акваріума,  Природознавство: цікавий світ навколо нас ч.2,  Атлас  тварин і рослин України, Енциклопедія школяра, макет підводного човна, кольорові олівці, папір , ТЗН.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Будемо  у світ знань мандрувати.

Будемо  моря України вивчати.

Перед нами нелегкі завдання.

Тож бажаємо собі удачі.

За знаннями в добрий час.

Відкриття чекають нас.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Бесіда  про зміни в природі, які відбулися з настанням весни.
  2. Доповідають синоптики

«ПОГОДА ДНЯ»

  1. Перевірка набутих знань на попередньому уроці.

Вправа «Мікрофон»

  • Які водойми на території України?
  • Яка найбільша річка протікає поблизу нашого села (міста) через м. Вінницю?
  • Які ріки ви знаєте?
  • Які озера знаходяться на території України?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку, але вона буде незвичною. Ми помандруємо у підводний світ Чорного та Азовського морів, будемо знайомитися із тваринами, які живуть у морях.

Для нашої подорожі оберемо підводний човен, назву якого ви дізнаєтеся коли виконаєте завдання.

 

Кілька учнів виходять до дошки, записуючи на ній букви.

Гра «Морський бій»

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

А

у

о

д

п

т

р

с

м

к

З

Б

а

ї

й

ю

ц

ш

ч

х

ь

Л

В

ю

л

и

н

о

п

ф

р

с

Т

Г

ь

А

у

Б

в

р

О

м

н

К

г

Й

Ш

З

Ф

А

Л

О

є

с

Н

Д

Ц

Щ

Х

Е

П

Д

Р

Я

М

т

Е

У

І

ї

в

Р

Ж

и

Ч

И

Ь

 

А-3 (Д)     Д-4 (Е)      Б-10 (Л)

 Г-1(Ь)      В-7(Ф)      Е-2(І)       Г-10(Н)

 

ДЕЛЬФІН

  1. Скласти віршик, скориставшись цифровими підказками.

6 – диво-дивина                      1 – Потрапив

7 – до Дніпра                             4 - От

2 – дельфін                                5 – так

( Потрапив дельфін до Дніпра. От диво-дивина. )

  • Таке буває?
  • Ні!
  • Де живе дельфін?
  • У морі

Отже наша тема уроку Чорне та Азовське море.

Сіли дітки  тихо враз.

У підводний човен наш.

Попливемо по морях.

Здобувати нові знання.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.  

 

  1. Розповідь учителя з використанням ілюстративного матеріалу та карти України.

Нашу країну омивають Чорне та Азовське моря.

Чорне море - середземне море Атлантичного океану. Воно з'єднується Керченською протокою із Азовським морем, протокою Босфор із Мармуровим морем і далі протокою Дарданели із Егейським та Середземним морями.

Площа моря - 422 тис кв.км.

Найбільша глибина - 2210 м.

Впадають річки - Дунай, Дністер, Південий Буг, Дніпро.

Температура води на поверхні у відкритому морі: взимку - 6-8 градусів С, влітку - 25 градусів С.

На заході та північному заході - береги низькі. На сході та півдні розташовані гори - Великий та Малий Кавказ.

Найбільші порти - Одеса, Іллічівськ, Миколаїв, Херсон, Севастополь, Ялта, Керч. На узбережжі розташовані багато чисельні курорти.

Азовське море - внутрішнє море в басейні Атлантичного океану. Воно з'єднується Керченською протокою із Чорним морем.

Площа моря - 39 тис кв км.

Найбільша глибина - 13 м.

Впадають річки - Дон та Кубань.

Температура води влітку - 20-30 градусів С, взимку - нижче 0 градусів С.

 Північні та південні береги - з пагорбами, східні та західні - більш низенні.

Головні порти: Маріуполь, Таганрог, Єйськ, Бердянськ. На узбережжі розташовані курорти.

Азовське та Чорне моря багаті на рослинний та тваринний світ ( використовувати можна довідковий матеріал).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щось втомилися ми трішки.

Треба розім’яти ручки й ніжки.

Вправно вправи робим ми.

Фізкультхвилинку почали.

 

Море хвилюється раз.

Море хвилюється два.

Море хвилюється три.

Морська фігура замри.

 

  1. Робота з картою.
  2. Розповідь учителя з використанням ілюстративного матеріалу.

V.  Осмислення    учнями знань.

1. Робота з підручником с.92-93

2. Робота в групах

 Завдання 1: гра « Танграм»  із вирізаних геометричних фігур скласти морську тваринку.

Завдання  2 : знайти  матеріал про дану морську тваринку  в довідковій літературі . (допомога вчителя)

Виступи представників груп.

Завдання 3:  «В гостях у художника».  На аркуші паперу зобразити морський пейзаж.

За виконання завдань учні отримують смайлики «Морські тваринки».

VI. Узагальнення та систематизація знань учнів 

1.Бесіда.  Яке  значення морів?

2.Проблемна ситуація.

Море: це добре чи погано?

VI.Підсумок уроку  

  • Куди ми з вами сьогодні подорожували?
  • Що нового ви дізналися під час мандрівки?

За вашу активну працю я вам дарую ось цих морських тваринок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 липня 2019
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку