1
Конспект уроку до курсу "Я досліджую світ" у 1 класі
Тема . Як я використовую воду. Вода – чарівниця.
Мета:
Ключові компетентності:
- формувати в учнів здатність успішно користуватися усною мовленнєвою діяльністю;
- формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань;
- сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;
- розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати компромісів.
Предметні компетентності:
- знайти відповідь на запитання - Як я використовую воду. Вода – чарівниця, збагачувати активний словниковий запас учнів;
- виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров’я.
Тип уроку: інтегрований урок.
Наочність: роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, глобус.
І. Вітання.
Привітаймо сонечко!
Здраствуй дороге!
Привітаймо квіточку
Хай вона росте
Привітаймо дощик
Лийся мов з відра!
Привітаймо друзів всіх
Зичимо добра!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Метод «Водний привіт»
(Звучить музика. Шум дощу. Вчитель читає віршик.)
- Послухайте віршик. Про кого він?
- У синьої мами – хмаринки
Жила собі донька Краплинка.
Краплинка у небі блукала
Й сьогодні до нас завітала.
- Краплинка води принесла з собою багато цікавого.( дівчинка в костюмі)
Я – вода! Я на планеті всюди!
Життя буяє, доки є вода.
Живуть рослини, і тварини, й люди.
А зникну я – прийде до всіх біда.
Засохне ліс, загинуть море й річка.
Пустеля стане всюди й суховій.
Без кольору і без смаку водичка,
А сила велетня в воді святій.
- Я запрошую вас у подорож.
2. Робота над темою уроку
Вчитель показує глобус.
Словникова робота: глобус
– Що це? (Глобус).
Так. Це зменшена у багато-багато разів модель Землі.
– Який колір переважає? (Синій, блакитний.)
– Що ми малюємо блакитним кольором? (Воду.)
- Що це означає? (Що на Землі більше води, ніж суші.) Недарма нашу землю називають блакитною планетою.
–Де ж зустрічається вода в природі?
Краплинки водички
Маленькі сестрички
Світом гуляють,
Усіх напувають,
А де живуть не знають.
3.Виготовлення краплинки з паперу.
- Давайте зробимо краплинки, щоб нам було зручніше подорожувати.
- Уявляємо себе краплинками і разом піднімемось в небо . А щоб не попадати з хмаринок, треба опустити ніжки, покласти руки, нікуди не відволікатись. Отож вирушаємо. Але ми не просто будемо подорожувати, а виконувати роботу краплинок.
- А що роблять краплинки?
4. Гра “Я краплинка – ти краплинка”
Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі.( «Я – краплинка, я напуваю квітку») Називає іншого учня з другої групи і діти разом говорять, яку користь може дати природі їх краплинка.
Руханка (фізкультхвилинка) для дітей
До струмка разом спустились, (крокуємо на місці)
Нахилились і умились. (нахили вперед, руки на поясі)
Один, два, три, чотири, (плескаємо в долоні)
Ось як славно освіжились. (струшуємо долоні)
І знову крокуєм – додому прямуєм. (крокуємо на місці)
5. « Де сховалася краплинка?»
Гра «Броунівський рух» (Діти рухаються класом, шукаючи потрібні картки.
Підказки – фото розвішані по класу)
Він такий безстрашний і могутній,
Що не боїться гірських круч-
Звик з них все життя зриватися
І головою вниз кидатися,
А, піднімаючи хмари бриз,
Потім об каміння розбиватися! (Водоспад)
Вранці намисто заблищало,
Всю траву собою заткало.
А пішли шукати їх вдень
Шукаємо, шукаємо – не знайдем.(Роса)
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? (Дощ)
Біле покривало весь світ обійняло. (Сніг)
Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже.
Узялася склом твердим,
–Добре ковзатись на нім. (Лід)
Пухнаста вата летить крилата.
Чим вата нижче, тим дощик ближче. (Хмара)
Біжить–біжить –не вибіжить,
Тече–тече –не витече (Річка)
6. Перегляд мультфільму ( Корисні підказки. Вода)
https://www.youtube.com/watch?v=olhc_HitRkI
7. Використання води людиною ( Підручник О.В.Тагліна « Я досліджую світ»с.88 – 89)
- Прослухайте вірш В.Лучука «Ранок»
- Розгляньте малюнок.
- Кого або що не згадано у вірші?
- Хто вмивався росою?
Гра « І я також»
Проблемна ситуація
–Як ви використовуєте воду у своєму житті?
Розгляньте малюнки і розкажіть, для яких потреб люди використовують воду. (Відповіді дітей.)
На Земній кулі багато річок, озер, морів, океанів. Багато води, але більша частина води – це солоні моря і океани. Вода, яку не можна пити, не можна полити рослини. На 100л солоної води припадає лише 2 л прісної. Нам для життя потрібна прісна вода. І тому воду потрібно берегти, використовувати економно.
–Як ви гадаєте, що означає – економити воду?
- Як потрібно економити воду вдома.
Щільно закривай кран після того, як помиєш руки.
Коли чистиш зуби, набери у склянку потрібну кількість води. А кран хай
буде закритим.
Щільно закривай кран після того, як помиєш руки.
Якщо з крана капає вода, скажи про це дорослим.
8. Виготовлення колажу « Де вода – там і життя»
( поступово , протягом розповіді, діти прикріплюють малюнки )
1. А вода – це справжнє диво! 2. Є вода – ростуть рослини,
Як прожити без води? Ліс, сади, рясні поля.
З нею ми завжди щасливі, Це чудово для людини
З нею в нас нема біди. І радіє вся земля.
3. Плавають в водичці діти, 4. Кругообіг повсякчасно
Риби у воді живуть. На Землі вода дає.
Розцвітають в лузі квіти Тож з водою всім прекрасно
І рясні дощі ідуть. І біди нема ніде!
Руханка «Мама Хмаринка»
Уявіть, що я ваша мама, Хмаринка, а ви мої дітки – крапельки. «Дітки, робіть все, що я скажу.» «Крапельки, вам пора вирушати в дорогу!» Звучить аудіозапис дощу. «Полетіли краплинки на землю, пострибали, пострибали! (Діти стрибають). Нудно їм стало поодинці стрибати. Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками. (Діти, взявшись за руки, складають струмочки). Зустрілися струмочки і стали великою річкою. («Струмочки» з'єднуються в один ланцюжок). Текла, текла річка і потрапила у велике море. (Діти роблять велике коло і йдуть по колу). Плавали, плавали крапельки в морі, а потім згадали, що мама «Хмаринка» наказувала їм повернутися додому. А тут і сонечко виглянуло і стало пригрівати. Випарувалися крапельки під променями сонця, і повернулися вони до мами «Хмаринки».
–Де ще можна побачити воду ?
(Відповіді дітей.)
9. «Пройди лабіринт»
10. Хвилинка – цікавинка ( « Це наше і це твоє»)
https://www.youtube.com/watch?v=VXh5uuaRiqI
V.Рефлексія
- То ж чому вода - чарівниця?
- Що ви дізналися про воду?
VІ. Підсумок уроку.
–Про що йшла мова на уроці?
–Чому вода – найцінніше багатство на Землі?
Людино! Запам'ятай назавжди: символ життя на землі – вода!
Економ її і бережи – ми на Планеті не одні!
1