Урок «Грунт. Будова та властивості грунту»

Про матеріал
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я 1 клас НУШ Інтегрований курс «Я досліджую світ» За підручником «Я досліджую світ» Н. Бібік, Г. Бондарчук Урок № 29 Тема. «Грунт. Будова та властивості грунту» Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про грунт, його будову, властивості, значення для живих організмів. Розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів. Вчити бережно та економно ставитися до грунтів Очікувані результати: Має уявлення про грунт та його властивості Встановлює найпростіші взаємозв’язки у живій і неживій природі. Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища
Перегляд файлу

 

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

1 клас НУШ

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

За підручником «Я досліджую світ» Н. Бібік, Г. Бондарчук

Урок № 29

Тема.  «Грунт. Будова та властивості грунту»

Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про грунт, його будову, властивості, значення для живих організмів.  Розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів. Вчити бережно та економно ставитися до грунтів

Очікувані результати:

Має уявлення про грунт та його властивості

Встановлює найпростіші взаємозв’язки у живій і неживій природі.

Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища

Фіксує результати досліджень

Обладнання: мультимедійний комплекс та відеоматеріали до уроку; обладнання для проведення дослідів (у групах); ємкості з водою та грунтом; у кожної дитини створена ними «Книжка осені»;   двосторонні фішки для вправи «Так чи ні» та фішки (із зображенням листочків різних дерев різного кольору); «Щоденник вражень»

 

І Організаційний момент.

1. Привітання.

Добрий день, мої малята!

Щоб хотілось працювати,

На всі боки поверніться,

Посмішками поділіться.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

ІІ. Обмін інформацією

2. Хвилинка календаря.

Давайте з початку уроку трішки поспілкуємося. Але не забуваємо головної умови – говорити не одним словом, а цілими реченнями.

- Яке сьогодні число?

- Який місяць?

- Який день тижня?

- Який сьогодні день: похмурий чи ясний?

- Яке небо: похмуре чи ясне?

- Чи є сьогодні опади? Які саме? 

- Який сьогодні вітер: слабкий чи сильний?

- Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

Молодці, діти! Ви сьогодні були спостережливі і дуже гарно поділилися своїми знаннями з друзями. Бажаю вам так працювати і далі.

3.Заповнення сторінки «Книги осені»

Давайте «замалюємо сьогоднішній день» у ваших «Книжечках осені»

(Діти малюють на небі сонечко, бо день сонячний;дерево з жовтим, червоним, коричневим листям – бо осінь; гілки дерев нахилені в один бік – бо дме вітер)

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності та повідомлення теми уроку

Загадка

  • Щоб дізнатися тему нашого уроку, ми з вами розгадаємо загадку.

УВЕСЬ СВІТ  ГОДУЮ,  А  САМ  НЕ  ЇМ.  ВСЕ  ТЕРПЛЮ  І  ДОБРОМ  УСІМ ПЛАЧУ.

Дітям важко відгадати загадку, тому даю підказку. Ось ви у «Книзі осені» малювали дерево. З чого воно росте? Із землі. Тому відгадка – земля.

- А тепер дітки, поміркуйте і поясніть, як ви розумієте зміст загадки. (Відповіді дітей)

2.Бесіда за малюнком

C:\Users\User\Desktop\нова 2018\конспекти НУШ\Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ\грунт\200px-Грунт11.png

  •    Що і кого ви бачите на малюнку? Де ж вони розмістилися і що вони там роблять?

Діти, сьогодні на уроці ми познайомимося з ґрунтом. Ви дізнаєтеся, що це таке, та для чого він нам потрібен.

ІV. Сприймання нового матеріалу.

  1. Перегляд відео презентації

- Що вам сподобалося у відео? Що найбільше запам’яталося?

- Від чого залежить урожай рослин?

Запам’ятайте діти: урожай рослин залежить від родючості ґрунту.

2. Цікава інформація.

1) У ґрунті ростуть рослини, а також живуть деякі тварини. Наприклад: кроти,черв’яки. А такі тварини, як лисиці, борсуки, миші, створюють нори під землею і мешкають там.

2) Чи знаєте ви, що найродючіший ґрунт – чорнозем. А наша Батьківщина Україна багата на чорноземи.

3. Практична робота.

- Ми побуваємо зараз з вами у ролі дослідників. Але спочатку обєднаємося у групи. Кожна група буде робити дослід і давати висновки.(Діти беруть кольорові листочки дерев)

- Листочки яких дерев ви тримаєте у руках?(Діти називають: клена, дуба, берези). Отже, тапер ви об’єднаєтеся у три групи – за назвами дерев: клен, дуб, береза.

Дослід 1 .

 Візьміть грудочку  ґрунту і вкиньте у склянку з водою і уважно подивіться, що буде відбувається. Тож, що ми бачимо у стаканчику? (З гранту виходятьбульбашки)

- Хто може пояснити, що ж це таке? (Повітря)

Висновок. У грунті є повітря.

Дослід 2.

  Наберіть ложку приготованого грунту, вкиньте у воду та розмішайте ґрунт у воді. Почекаємо поки грунт осяде і вода зверху стане прозорою. Що ви помітили у розташуванні і кольорі грунту?

- Так, він ліг пластами, шарами, як у торті.  На самому дні світлий -  пісок. Трохи вище буде глина. А зверху – грунт.

- Скажіть, а якого кольору ґрунт? (чорного)

- Так, він чорного кольору завдяки перегною.

- А що ж таке перегній? Перегній – від слова «перегнивати», тобто рослини і тварини перегнивають і утворюють грунт. А

- А як ваші батьки на своєму городі покращують урожай? Що вони добавляють у грунт?

5. Фізкультхвилинка. Під музичний супровід.

У. Закріплення нового матеріалу.

  1. Гра «Правда чи неправда». (використання фішок)

Я буду говорити твердження. Якщо воно правдиве – показуєте зелений бік фішки, якщо неправдивекоричневий. Ґрунт – верхній, родючий шар землі.

  • У ґрунті ростуть рослини.
  • Птахи живуть у ґрунті.
  • Чим менше в ґрунті перегною,тим вищий урожай.
  • Перегній надає ґрунтові чорного кольору.
  • У ґрунті немає води та повітря.
  • Всі люди повинні берегти ґрунт.

Давайте подивимося ще раз на схему та на малюнки і повторимо з чого складається ґрунт. (Відповіді дітей)

VІ. Підсумок.

Заповнення «Щоденника вражень»

(Зобразити те, що найбільше сподобалося і запам’яталося з уроку)

 

docx
Додано
21 липня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку