Тема: Мода. Узагальнення вивчених букв.
Очікувальні результати навчання:
ВЗАЄМОДІЄМО УСНО: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі; обговорює гру, у якій брав участь (як відбувалася гра? Чи отримали задоволення від гри? Якщо ні, то що цьому перешкодило?); сприймає монологічне висловлення (вірш); ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання; дотримується норм спілкування, використовує ввічливі слова; ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення (вірш);
ЧИТАЄМО :створює схематичні малюнки до тексту; малює або добирає ілюстрації до художнього тексту; читає вголос короткі тексти з метою отримання інформації;
ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО : записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, піктограм, друкованих і писаних літер;
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ: розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки; визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків; визначає звуки в слові з опорою на задану кількість звуків; досліджує значення слів;
ТЕАТРАЛІЗУЄМО :використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри.
Обладнання: відеофільми «Догляд за взуттям», мультимедійна презентація «Хто створює одяг?», картки для групової та індивідуальної діяльності, контурні малюнки ескізів дитячого одягу, кольорові олівці, ґудзики.
Хід уроку
І. Вступна частина
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі,
Діти, просто, молодці!
-Добрий день! Мене звати….., сьогодні позакласне заняття з української мови у вас проведу я.
2.Ігровий тренінг «Я обираю настрій…»
-А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який би ви хотіли зберегти на цілий день(діти обирають смайлик, і показують його)
-Я рада що у вас чудовий настрій!
3. Проблемна ситуація
-Діти викресліть ті букви, які повторюються.
-Із букв, що залишились, прочитайте слово (мода)
4. Оголошення теми
–Отже, наша тема звучить так: Мода. Узагальнення вивчених букв.
5. Бесіда:
1. скільки звуків у слові – відгадці? (4)
2. поділіть їх на голосні та приголосні,
- назвіть голосні (о, а)
- назвіть приголосні (м, д)
3. Скільки складів у даному слові? (2)
4. Запишіть звукову модель слова [ - ● - ● ]
6. Вправа «Мікрофон»
-Діти що для вас означає бути модно?
ІІ. Основна частина
2. Гра «Добери одяг». Групова робота.
- А зараз я вам пропоную пограти в гру «Добери одяг відповідно пори року». У наших ляльок є велика шафа, а в шафі безліч одягу. Допоможіть їм прибратися. Розкладіть одяг відповідно до кожної пори року.
3. Ознайомлення з професіями людей, які створюють одяг.
Подивіться, як багато існує різного одягу. Щоб його створити працює дуже багато людей. Одні придумують і малюють одяг – це модельєри; інші вирізають його із тканини, тобто кроять – це кравці; а ще інші зшивають тканину, щоб вийшов готовий одяг – це швачки. (Мультимедійна презентація.)
4. Закріплення фонематичних знань.
4.1. Поділ слів МОДЕЛЬЄР, КРАВЧИНЯ, ШВЕЯ на склади.
1. Скільки складів у слові «модельєр»? (2)
2. Скільки складів у слові «кравчиня»? (2)
3. Скільки складів у слові «швея»? (1)
4.2. Складання речень зі словами
1. Спробуйте скласти усно речення зі словом:
-МОДЕЛЬЄР (Модельєр зробив чудовий макет з картону.)
-ШВЕЯ (Швея шиє одяг)
5. Розвиток зв’язного мовлення дітей.
5.1. Гра «Зміни слово».
- В кожну пору року ми одягаємо одяг відповідну сезону. Швачка шиє одяг для різних сезонів. Як називається такий одяг? (сезонний)
Змінимо слова, що відповідають на питання ЩО? Словами, що відповідають на запитання ЯКИЙ?
Весна – який?... (весняний).
Зима – який?...(зимовий).
Літо – який?...(літній).
Осінь – який…(осінній).
5.2. Вивчення вірша «Мишка» напам’ять.
Мишка
Вийшла з нірки сіра мишка,
Щоб погратися у сніжки.
Та без валянок, без шапки –
Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки.
Їй сіренькій кіт-дружок
Пропонує кожушок.
О. Плавенчук
6. Гра «Зайвий предмет».
А тепер уявіть що ми з вами вже дорослі, і самі ходимо за покупками у великі, модні магазини. Ми будемо заходити в магазини, я вам буду називати речі, які там продаються. Якщо одяг не повинен продаватися в названому магазині, ви плесніть у долоні.
Магазин «Головні убори» - хустка, шапка, чоботи, кепка. Що зайве? (чоботи)
Магазин «Верхній одяг» - куртка, шуба, капелюх, пальто. Що зайве? (капелюх)
Магазин «Нижня білизна»- труси, футболки, шкарпетки, шарфи. Що зайве? (шарфи)
Магазин «Взуття» - туфлі, чоботи, шкарпетки, черевики. Що зайве? (шкарпетки)
Магазин «Спортивний одяг» - спортивний костюм, плаття, кросівки. Що зайве? (плаття)
7. Розвиток дрібної моторики руки.
7.1. Викладання вивчених літер ґудзиками. Робота в парах.
- А зараз я хочу звернути вашу увагу на те, що на нашому одязі дуже багато різноманітних застібок, ґудзиків, стрічечок… А чи всі з вас вміють з ними вправлятися?
- Візьміть ґудзики і викладіть ними літери В, Н, К, Е, Т, О.
7.3. Гра «Зав’яжи черевики».
У кожної дитини картка із зображеними ботинками.
Завдання: зробити шнуруваннячеревик, зобразити це кольоровими олівцями.
8. Перегляд відеофільма «Як доглядати за взуттям».
- А чи вмієте ви доглядати за своїм взуттям?
- Розкажіть, як ви це робите.
- А хочете більше про це дізнатися? Тоді давайте переглянемо фільм.
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=huo2IlwQ7CU
9. Робота в уявній «Майстерні модельєрів».
Подивіться на столах лежать ескізи різного одягу, кольорові олівці, вибирайте вподобаний вами одяг, сідайте за столи і переносите вашу фантазію на аркуш паперу. Я пропоную вам ескізи моделей зібрати і відправити поштою відомому модельєру Андре Тану. Можливо ваші ідеї він втілить в своїх колекціях.
Отже, можете починати.
10. Презентація власних творчих робіт.
- Молодці, у всіх вийшло втілити свої мрії в реальність. Зараз давайте складемо всі ескізи в конверт і відправимо відомому модельєрові Андре Тану. Він напевно зацікавиться одягом дітей1-Г класу. А ми будемо дуже уважно стежити за останніми новинами моди, і чекати показу нашої колекції одягу.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
- З яким настроєм закінчуєте заняття?
- Про що цікаве дізналися?
- Хто створює одяг?
Гра «Закінчи речення».
Я починаю, а ви закінчуєте.
-Прокинувшись вранці одяг треба..
-Готуючись до сну одяг потрібно..
-Щоб одяг нам довше слугував, за ним треба..
-Який одяг треба носити взимку?
- А влітку?
Молодці! Сподіваюсь, що наша мандрівка у світ одягу вам запам’ятається. Будьте завжди охайними та модними.