Позакласний інтелектуально-розважальний захід з біології
«ЕРУДИТИ»
Юлія Казмірчук, учитель біології та екології , вчитель вищої категорії, «учитель методист» Авіакосмічного ліцею ім.. І. Сікорського НАУ м. Києва.
Не секрет, що гра стимулює учнів не лише до активної співпраці з учителем, а й до самопізнання, допомагає кожному учневі проявити себе, виявити свої можливості, реалізувати свій потенціал, зацікавлює, захоплює, допомагає зануритись у світ нової інформації, легко та якісно опрацювати її та отримати задоволення від навчання.
Дана розробка стане у нагоді при проведенні підсумкових уроків в кінці навчального року.
Девіз заходу: « Гра – основа успішного навчання!»
Позакласний інтелектуально-розважальний захід з біології
«ЕРУДИТИ»
Юлія Казмірчук, учитель біології та екології , вчитель вищої категорії, «учитель методист» Авіакосмічного ліцею ім.. І. Сікорського НАУ м. Києва.
Не секрет, що гра стимулює учнів не лише до активної співпраці з учителем, а й до самопізнання, допомагає кожному учневі проявити себе, виявити свої можливості, реалізувати свій потенціал, зацікавлює, захоплює, допомагає зануритись у світ нової інформації, легко та якісно опрацювати її та отримати задоволення від навчання.
Дана розробка стане у нагоді при проведенні підсумкових уроків в кінці навчального року.
Девіз заходу: « Гра – основа успішного навчання!»
Хід заходу
Тур 1 Загальні відомості
В турі приймають участь усі учні класу. Ведучий задає 20 запитань. Перемагає той, хто швидше дасть вірну відповідь. За кожну вірну відповідь учасник отримує фішку «ерудитик». В наступний тур переходять лише ті учні, які дали 10-20 вірних відповідей.
З а п и т а н н я \ відповіді
Тур 2. Особливості Класів тварин
Учням пропонуються 12 категорій із запитаннями. Учасники самі обирають собі категорію (першими мають вибір учасники з найбільшими балами).
В кожній категорії по 5 запитань. В наступний тур переходять лише ті учні, які отримали 3-5 «ерудитиків».
Запитання \ відповіді:
Запитання \ відповіді:
Тур 3. Кросворд
Кожний учасник отримує картку із завданням. На виконання завдання відводиться 3-5хв. При визначенні переможців туру оцінюється вірність та швидкість виконання.
Розв’яжіть кросворд ( вертикальні запитання), визначте закодований термін (горизонтальний) та дайте йому визначення.
Запитання
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
3. |
4. |
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
9. |
|
|
|
|
|
|
5. |
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь
|
2.А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
10.Р |
|
|
І |
3. Н |
4.Д |
|
|
|
8.Г |
|
Е |
|
|
М |
Е |
Ж |
|
|
|
А |
|
Ф |
11.А |
1.Л |
А |
Р |
Г |
|
|
|
М |
|
Л |
Р |
А |
Т |
Е |
У |
|
|
7.Ф |
Е |
9.Ц |
Е |
Е |
С |
И |
С |
Т |
5.Е |
6.М |
А |
Т |
И |
К |
А |
Т |
З |
Т |
И |
У |
У |
У |
И |
С |
С |
Л |
И |
А |
|
К |
К |
Т |
Н |
|
Т |
И |
|
|
Ц |
|
|
А |
У |
А |
|
А |
|
|
|
І |
|
|
Р |
А |
|
|
|
|
|
|
Я |
|
|
І |
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
Систематика – наука, про видову різноманітність живих та вимерлих істот.
Тур 4. Увага + Знання
Учасникам туру пропонується прослухати віршограй та дати відповіді на наступні запитання:
Веселий віршограй
У бабусиній оселі
Цвіркуни живуть веселі.
Прокидались навесні
І заводили пісні.
І метелик поміж ними
Сяє крильцями своїми.
Усіма чотирма
Всіх у лузі обійма.
Мов химерний літачок,
Сіла бабка на сучок.
А маленький павучок
Заховався під листок.
Цілий день пряде неспинно
Гарну сітку-павутину.
Знає коник -стрибунець
Про погоду молодець:
На негоду він мовчить,
А на ясний день сюрчить.
Диба чапля по болоту:
Чап-чалап! Чап-чалап!
Поглядає, чи немає
Де малих зелених жаб.
В дятловій кузні
Гаряча пора,
Дятлова кузня
Стоїть край двора.
А веселі їжаки
Накололи на голки
Всі листки та всі гриби.
Тай гайнули у садки.
Білка в лісі стриб та стриб,
Теж знайшла великий гриб.
Віршограйчик веселенький
За об’ємом не маленький.
Усіх тварин перелічіть
Та їх приналежність встановіть.
В і д п о в і д ь:
1. Цвіркун -Тип Членистоногі, Клас Комахи, Ряд Прямокрилі
2. Метелик – Тип Членистоногі, Клас Комахи, Ряд Лускокрилі
3. Бабка – Тип Членистоногі, Клас Комахи, Ряд Бабки
4. Павук – Тип Членистоногі, Клас Павукоподібні, Ряд
5. Коник – Тип Членистоногі, Клас Комахи, Ряд Прямокрилі
6. Чапля – Тип Хордові, Клас Птахи, Ряд Лелекоподібні
7.Жаба – Тип Хордові, Клас Земноводні, Ряд Безхвості
8. Дятел – Тип Хордові, Клас Птахи, Ряд Дятли
9. Іжак – Тип Хордові, Клас Ссавці, Ряд Комахоїдні
10. Білка - Тип Хордові, Клас Ссавці, Ряд Гризуни
Тур 5. Ієрархія
Учасникам туру пропонується встановити ієрархічну послідовність серед запропонованих представників та розкодувати зображення.
Інструкція:
Крок 1. Поєднайте представників та послідовні літери абетки
А |
собака дикий |
Б |
амеба протей |
В |
ставковик звичайний |
Г |
окунь річковий |
Д |
план арія молочно-біла |
Е |
ящірка прудка |
Є |
жаба трав’яна |
Ж |
голуб сизий |
З |
рак річковий |
И |
черв’як дощовий |
Крок 2. Скориставшись ключем, занесіть результати до таблиці, поставивши крапки у відповідних клітинках.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
5 |
36 |
39 |
57 |
88 |
65 |
83 |
54 |
31 |
34 |
Крок 3. Поєднайте поставлені крапки та отримайте зображення.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
51 |
52 |
53 |
54 |
55 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
61 |
62 |
63 |
64 |
65 |
66 |
67 |
68 |
69 |
70 |
71 |
72 |
73 |
74 |
75 |
76 |
77 |
78 |
79 |
80 |
81 |
82 |
83 |
84 |
85 |
86 |
87 |
88 |
89 |
90 |
91 |
92 |
93 |
94 |
95 |
96 |
97 |
98 |
99 |
100 |
ВІДПОВІДЬ Крок 1.
А |
собака дикий |
Б |
амеба протей |
В |
ставковик звичайний |
Г |
окунь річковий |
Д |
планарія молочно-біла |
Е |
ящірка прудка |
Є |
жаба трав’яна |
Ж |
голуб сизий |
З |
рак річковий |
И |
черв’як дощовий |
Крок 3.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
51 |
52 |
53 |
54 |
55 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
61 |
62 |
63 |
64 |
65 |
66 |
67 |
68 |
69 |
70 |
71 |
72 |
73 |
74 |
75 |
76 |
77 |
78 |
79 |
80 |
81 |
82 |
83 |
84 |
85 |
86 |
87 |
88 |
89 |
90 |
91 |
92 |
93 |
94 |
95 |
96 |
97 |
98 |
99 |
100 |
ТИ справжня ЗІРОЧКА цього туру !!!
Гра з глядачами Поки журі визначає переможців: І м., ІІ м., ІІІ м., глядачі відгадують загадки про тварин. Найактивніший учасник отримує приз.
Загадки
Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа – В них таке смачненьке м'ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене…(Лисиця)
Не князівської породи, А ходить в короні, Не їздець, а зі шпорами, Не сторож, а рано будить.(Півень)
Дуже товсті ноги маю, Тихо їх переставляю. Височезний я на зріст, Біля рота маю хвіст! (Слон)
Куди повзе – За собою хату везе. (Черепаха)
По горах, по долинах Ходить шуба і свитина. (Вівця)
Не ходжу я, а скакаю, Бо нерівні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би я коня. (Заєць)
Величезний на зріст, Пишним віялом хвіст. До колін борода. Що за горда хода! По усьому двору Розтання дітвору. Порозгонив і зник. Був це, діти … (Індик)
Швець – не швець, Кравець – не кравець, Тримає в роті щетину, А в руках – ножиці. (Рак)
Хто це землю вигортає, Мов купини навертає? То підземний хід Риє, риє… (Кріт)
Наче птиця, крила має, Все літає і співає: - Я медок вам ношу, Не чіпай же, бо вкушу. Так лякає нас мала, А зовуть її… (Бджола) |
Гостроносий і малий, Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. Вночі Йде шукать собі харчі. Весь із тонких голочок. Як він зветься?...(Їжачок)
Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кошлатий: Одягнувся в кожушину, Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь)
Він такий смугастий, Він такий ікластий, Найстрашніший у тайзі, Перед ним тремтять усі, Як роззявить пащу: игрр! Називають звіра … . (Тигр)
Ось хатина, в ній – Співак Як цю пташку звати… (Шпак)
Швидко скрізь цей літає, Безліч мошок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Крізь зимові заметілі Пташенята прилетіли. В них червоні гарні груди – Ніби яблука усюди Хтось розвісив у дворі. Звуться пташки… (Снігурі)
Тіло як у черв’ячка, Вуса наче у жучка, Крила гарні, кольорові, Наче квіточки казкові. (Метелик)
У кого біле черевце І чорна-чорна спина? Всі діти знають відповідь: Звичайно, у … (Пінгвіна)
Що то воно: у воді водиться, З хвостом родиться, А як виростає, Хвіст відпадає? (Жаба) |
Підведення підсумків та нагородження переможців.
Використана література:
Інтернет –джерела:
1