Позакласний захід "Барви рідного слова"

Про матеріал
Гра-квест. Можна використати для учнів 5-6 класів до Дня рідної мови. Капітани команд отримують маршрутний лист, де вказані станції, їх п’ять: «Загадки», «Прислів’я», «Фразеологізми», «Казкова», «Домашнє завдання (українська пісня)». Командам треба організовано прийти на вказану станцію, виконати завдання, записати бали в маршрутному листі і вирушити на наступну станцію.
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 5-6 класів

«Барви рідного слова» (гра-квест)

У залі лунає музика («Моя Україна» Н.Бучинської, «Квітуча Україна» С.Весни та ін.)

Ведучий.

            Доброго дня, дорогі діти, вчителі, гості нашого свята! Запрошуємо вас на слово щире, на бесіду мудру, на свято наше – торжество рідної мови. Вітаємо вас на шкільному конкурсі «Барви рідного слова».

 Наше свято сьогодні незвичайне – це слово  про слово, а конкретно – про слово української мови, що є неоціненним скарбом нашої  держави – України.

 Історія не знає жодного народу, який не користувався мовою, не спілкувався нею.

Мова – це великий дар природи.

 То ж вивчайте рідну мову,

 Вже тепер, з маленьких літ,

 Українське наше слово

 Хай звучить на цілий світ!

 Хай лунає мова в світі

 Повна сили і тепла,

Не цурайтесь слова, діти,

Не замутьте джерела!

 

На сцені  учні 6-В класу  виконують українську народну пісню «Варенички».

 

Ведучий (оголошує умови гри )

              А зараз ми розпочинаємо нашу гру-подорож. У кожному з п’яти класів обрана команда, яка має капітана та назву. Капітани  команд отримують маршрутний лист, де вказані станції маршруту, їх п’ять: «Загадки», «Прислів’я», «Фразеологізми», «Казкова», «Домашнє завдання (українська пісня)». Командам треба організовано пройти на вказану станцію, виконати завдання, записати  бали в маршрутному листі і вирушити на наступну станцію. Станція «Домашнє завдання (українська пісня)» знаходиться в актовій залі. Глядачі, журі матимуть можливість познайомитись з командою кожного класу і послухати виконання домашнього завдання.

1. Станція «Загадки»

Я веселий і звабливий,

Гарний, милий і красивий,

Несказанний, незрівнянний,

Маю ступінь порівняння.

Я відносний чи присвійний,

А чи якісний незмінно,

Відповім я залюбки

На питаннячко який?

Маю ознаки предмета,

Називаюсь я … (прикметник)

 

Злита з хвостиком ця крапка,

Невелика, власне, лапка.

Робить паузу, всім знайома

Як вона зоветься ? … (кома)

 

Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати

А сам із вуст – мовчок.

(Знак питання)

 

Що за знак – стрункий як спис.

Він над крапкою завис.

Спонука до поклику

Хто ж бо він?

(Знак оклику)

 

Маленька, менша від мачини,

Ні з ким не стану на борню.

А при читанні, коли треба,

Людини мову я спиню

Що це таке?

(Крапка)

 

Всі на світі добре знають,

Що предмет я означаю.

- Хто чи що, - ви запитайте

І про мене всі дізнайтесь.

Парта, зайчик, дошка, котик…

Маю рід, число, відмінок

І чотири аж відміни.

Хто я? знайте достеменно:

Називаюсь я … (іменник)

 

Дуже я люблю всі дії,

І що хочеш, я умію.

Є у мене вид і час,

Спосіб маю повсякчас.

Лиш учіть мене сумлінно,

Озвусь я неодмінно.

Вмію діяти чудово,

Отже, звусь я … (дієслово)

 

Я, відомо, дуже знатний,

Кількість можу означати,

І порядок при лічбі.

Підкажу мерщій тобі.

Чи який, чи котрий, скільки –

Запитай мене лиш тільки.

Щоб не буть багатослівним,

Називаюсь я … (числівник)

 

1 бал за кожну правильну відповідь. Максимум – 8 балів.

2. Станція «ПРИСЛІВ'Я»

1. СЛОВО НЕ ГОРОБЕЦЬ - …     (ВИЛЕТИТЬ – НЕ ВПІЙМАЄШ.)

 

2. БІЛЬШЕ ДІЛА  - …          (МЕНШЕ СЛІВ)

 

3. ВЧЕННЯ СВІТЛО, А…    (НЕВЧЕННЯ -  ТЬМА)

 

4. ВІК ЖИВИ   -             (ВІК УЧИСЬ)

 

5. КНИГА ВЧИТЬ, ЯК…   (НА СВІТІ ЖИТЬ)

 

6. УМІЄШ ГОВОРИТИ, …  (УМІЙ І СЛУХАТИ)

 

7. СЛОВО ДО СЛОВА - …  (СКЛАДАЄТЬСЯ МОВА)

 

8. ДАВ СЛОВО   -       (ТРИМАЙ ЙОГО)

 

9. НЕ КАЖИ НЕ ВМІЮ, А КАЖИ…   (НАВЧУСЬ)

 

10. ХОЧЕШ БІЛЬШЕ ЗНАТИ, ТРЕБА…(МЕНШЕ СПАТИ)

 

1 бал за кожну правильну відповідь. Максимум – 10 балів.

 

3. Станція «ФРАЗЕОЛОГІЗМИ»

 

1. ВОДИ В РОТ НАБРАТИ…   (МОВЧАТИ)

 

2. РОЗБИТИ ГЛЕКА…     ( ПОСВАРИТИСЬ)

 

3. БАЙДИКИ БИТИ… (ЛІНУВАТИСЬ)

 

4. ГОРЛО ДРАТИ …     ( КРИЧАТИ)

 

5. ПЕКТИ РАКИ…       (ЧЕРВОНІТИ)

 

6. НАКИВАТИ П’ЯТАМИ…    (ВТЕКТИ)

 

7. ПОВІСИТИ НОСА…      (ЖУРИТИСЯ)

 

8. ПЛУТАТИСЬ ПІД НОГАМИ…   (ЗАВАЖАТИ)

 

9. ЗАМИЛЮВАТИ ОЧІ…     (ОБМАНЮВАТИ)

 

10. ПРИКУСИТИ ЯЗИКА…      (ЗАМОВЧАТИ)

 

1 бал за кожну правильну відповідь. Максимум – 10 балів.

 

            Після останньої станції команди повертаються до актової зали,  віддають маршрутні листи журі, яке підводить підсумки і визначає переможців.

 Доки журі підводить підсумки,  глядачі мають змогу подивитися інсценізацію уривка з казки-драми Олександра Олеся «Микита Кожум’яка» у виконанні учнів 5-Б класу.

           Журі оголошує переможців, нагороджує і  вітає всіх із закінченням конкурсу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку