Позакласний захід біології та екології «Здорова планета – здоровий ти»

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу біології та екології « Здорова планета – здоровий ти » Передбачає активну участь всіх учнів у спільних завданнях та конкурсах.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій позакласного заходу  біології і екології

 

« Здорова планета – здоровий ти »

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Привітання…

1. Ми сьогодні зібралися в цьому залі поговорити про наш загальний ДІМ, про найзагадковішу і незвідану, про найкрасивішу і ріднішу для нас планету.

2. Ви, напевно, здогадалися, що наша розмова піде про нашу колиску, про наш загальний будинок - планету Земля.

3. Майбутнє планети в наших руках, оскільки ми поставлені бути доглядачами за дорученою нам Землею, і від нашого ставлення до неї залежить життя всього оточуючого і нас самих.

4. Як яблуко на блюді

У нас Земля одна.

Не кваптесь,прошу, люди

Все вишкребти до дна.

Нехитро нам добратися

До схованих скарбів

Розграбувати все багатство

Майбутніх поколінь.

5. Ми спільного життя зерна

І однієї долі родичі.

Нам пирувать ганебно

В рахунок майбутнього дня.

Зрозумійте це, люди

Як власний наказ

Не то Землі не буде

В кожного з нас.

6. Останнім часом багато говорять і пишуть про несприятливу екологічну ситуацію, яка склалася на Землі. І сьогодні ми з вами повинні продемонструвати не лише знання по біології, але і знання проблем екології, розуміння необхідності турботи про всіх наших сусідів по планеті.

(Зачитується вірш про Землю).

Там є життя. Там майже скрізь буяють трави.

Там спів пташок село пробудить зрання.

Планета – казка. Мрія. Подарунок.

І ймення гордо їй звучить … (Земля)!

Наша планета є унікальною. Чому?

(Учні відповідають.)

7. Моя планета - людський будинок (учні по черзі )

Моя планета - людський будинок

Ну, як їй жити під димним ковпаком.

Де стічна канава - океан.

Де вся природа спіймана в капкан

Де місця немає ні лелеці, ні левові

Де стогнуть трави: “Більше не можу!”

Ось вона летить, маленька, яка!

Ось вона сумує, в думи свої вникаючи.

Ось вона пливе, прохолодою віє

Все ще живе! Все ще людям вірить!

Ось вона пливе крізь грозові вітра.

Всіх людей зве, просить прийти на допомогу!

Просить прийти на допомогу!

Просить прийти на допомогу!

8. Представляємо наші команди: __ А і __ Б.

 

1 ТУР. “Допоможи очистити Землю або звалище на імення «Земля».

Команди, відповідаючи правильно на питання, отримують шанс “очистити”Землю (прибирати сміття з контуру планети – макет, який отримує команда та встановлює в класному кутку ).

1. Велику частину сміття, що забруднює Землю складає:

Пластмаса.

Стекло.

Метал.

2. Світовими рекордсменами по кількості побутових відходів є жителі:

Гонконга

Лондона

Нью-Йорка

3. Яка галузь промисловості у Франції вважається найактивнішою і процвітаючою:

Виробництво пакувальних матеріалів.

Переробка сміття

Виробництво автомобілів.

4. Перш ніж почати утилізацію відходів, їх необхідно:

Розсортувати

Зібрати в одному місці

Розкришити

5. Для того, щоб переробити пластмасу її необхідно:

Компостувати.

Спалити за спеціальних умов.

Переплавити.

6. Першочергова турбота при виборі місця звалища:

Захист поверхні землі і ґрунтових вод.

Обгороджування місця звалища.

Укомплектовування відповідною технікою.

7. Шкідливі викиди роблять вплив:

Лише на ті регіони, де з'явилося забруднення.

На довколишні регіони.

Навіть на території, віддалені від місця, де сталося забруднення.

8. Найстрашніша добавка до води:

Побутове сміття.

Пестициди.

Мінеральні добрива.

9. Яку країну називають “сміттєвим ящиком Європи”?

Британію

Україну.

Польщу.

10. Найбільш ефективна дорога боротьби з наростаючою кількістю відходів, що потрапляють в довкілля?

Їх поховання

Розробка правових механізмів регулювання процесу

Рециркуляція (повторне використання відходів)

11. Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу займає:

Теплоенергетика.

Нафто - і газопереробка.

Автотранспорт

12. Пляшка або банка з пластмаси, кинута в лісі, пролежить без зміни:

10 років.

50 років.

100 років і більш

13. Викинутий папір “з’їдять невидимки-мікроби за:

1-2 роки

5-8 років.

20 і більше років.

14. Що таке вермикультура?

Систематизоване зведення відомостей про водні ресурси країни

Спец. розведення дощових черв'яків (для переробки органічних відходів і підвищення родючості ґрунту).

Спосіб визначення міри чистоти води.

 

2 ТУР. Не кваптеся викидати своє майбутнє (або відходи)”. “Вустами немовляти ”.

У цьому турі діти знайомляться з найбільш поширеними відходами. На кожен з відходів - по 5 висловів. Завдання команд: спробувати зрозуміти, що мали на увазі діти, і здогадатися швидше. Перемагає та команда, яка більше і вірно назве відходи. (по черзі).

Дитячі вислови:

У мене дуже багато іграшок зроблених з неї.

Вона буває різноколірною, і її дуже важко зламати.

Предмети, виготовлені з неї, мало важать.

Якщо її підпалити, то з'являється багато чорного диму, який погано пахне.

Її не можна викидати, т.я. вона сама по собі в природі не розкладається.

(Пластмаса)

Її винайшли китайці.

У нас її отримують з дерева.

Вона легко горить.

З неї виходить дуже багато сміття.

На ній зазвичай малюють або пишуть.

(Папір)

Його роблять з піску.

Найчастіше воно прозоре.

Коли падає, воно розбивається.

Якщо його нагрівати, воно стає тягучим, як тісто.

Кинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі.

(Скло)

Це те, чого багато в місті, але мало в селі.

Особливо багато цього в промисловому місті, де багато заводів і фабрик.

Від цього люди хворіють, багато нервують, голосно кричать, і цього стає ще більше.

Його видають різні прилади, машини.

Він викликає забруднення повітря і довкілля, якщо цього багато, то це викликає сп'яніння, діє, як наркотик.

(Шум)

Цього майже не видно.

Цього дуже багато в промисловому місті, де працюють фабрики і

заводи.

Від цього у людей буває астма, бронхіт, рак.

Це можуть зібрати на своє листя зелені рослини.

У місті, де цього дуже багато, не зростають лишайники.

(Газові відходи)

 

3 ТУР. “Збережемо живу природу ”

Проходить в 2 етапи:

1 етап для команди __ “А” класу “На зеленій стежці ”,

а 2 етап для команди __ Б класу “Брати наші менші”.

Перемагає та команда, яка швидко і вірно назве рослину або тварину.

 

На зеленій стежинці ”.

Сушений виноград...(родзинки, кіш-міш).

Земляний горіх....(Арахіс).

Найдрібніші квіти в а найбільші в(ряски, рафлезії Арнольді)

Найвище дерево...(евкаліпт).

Банан дерево?(трава).

Медове дерево (липа).

Самий швидкорослий злак? (бамбук).

 

Брати наші менші ”.

Сільський будильник...(півень).

Яка тварина, що мешкає в морях, називають “морською осою ”( медуза).

Яка риба в'є гніздо? (колюшка).

У яких морських тварин самі їх ще називають “примати моря”?... (восьминоги).

Як взнати вік риби?... (по лусці).

Яка найкрупніша риба?.... (китова акула).

У кого очі на одному боці?... (камбала).

 

4 ТУР. “Екологічні сенкани ”.

Кожна команда (вигадує) виконує екологічний сенкан на швидкість.

 

5 ТУР. “Конкурс активістів ”

Від кожної команди виходить по одному активісту.

  1. Один називає назву квітів, рослин, а другий тварин.

Без зупинки, програє той, хто зупиниться.

Наприклад: конвалія - бджола.

Активіст, що переміг, приносить своїй команді 5 балів.

2. Назви кімнатні рослини.

Починає один, 2-ий продовжує. Виграє той, хто назве більше.

 

6 ТУР. “Кулінарний”

На столі стояь різні крупи і назви каш.

Потрібно за 3 хвилини визначити з яких злаків варять які каші.

 

7 ТУР. “Екологічна ситуація ”.

Кожній команді дається екологічна ситуація, потрібно цю ситуацію описати і запропонувати шляхи її вирішення.

1. Безконтрольне використання мінеральних, добрив (азотних, і фосфорних) наводить до перенасичення вод органічними сполуками. Це викликає зростання синьо-зелених водоростей.

2. На одному далекому острові люди вирішили знищити комарів. Використовували для цього ядохімікати. Комари зникли, але з'явилася велика кількість щурів. Вони полчищами нападали на поля і сараї місцевих жителів, поїдаючи зерно. Люди не могли зрозуміти звідки з'явилася така біда.

 

8 ТУР. “Літературний конкурс.

Закінчи фразу

1.Прокинувся, вмивався … (приведи в порядок планету).

2.Все хороше на Землі від Сонця, а все прекрасне від … (людини).

Людина - адже вона теж природа

Адже вона теж захід і схід

І чотири в нім порі року

І особливий в нім музики хід.

І особливе таїнство світла

То з жорстоким, то з добрим вогнем

Людина - вона зима або літо.

Або осінь, з грозою і дощем.

Все вміщає в себе: версти і час

І від атомних бурь вона осліпла.

Людина - вона і грунт, і сім'я

І бур'ян серед поля, і хліб.

І яка в ній видніється погода?

Скільки в ній одинокості і зустрічей?

Людина - адже вона теж природа..

Так давайте природу берегти!

 

Проводиться підбитття підсумків, рахується кількість балів,

оголошується команда – переможець.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку