Позакласний захід"Битва мудреців"

Про матеріал
Пропонована гра покликана допомогти вчителю краще розкрити потенціал своїх учнів, заохотити вивчати математику. У ході гри закріплюються і поглиблюються знання учнів з геометрії, історії, математики. Учні вчаться застосовувати набуті знання при розв’язуванні нестандартних задач. У ході гри вчитель має змогу визначити лідерів. Математика – наука серйозна. Тому, якщо є можливість внести в її вивчення елемент гри, то потрібно цією нагодою скористатися. Це може бути тиждень математики, або урок наприкінці чверті. Гра проходить за таким планом:
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Позакласний захід з математики Інтелектуальна гра “Битва мудреців” викладач математики Мосьпан О.І

Номер слайду 2

Тепер на нас чекає гра. Хай буде весела й без зла. А щоб змагання було чесним, Слід вибрати журі почесне Нам разом з вами, друзі. Хто ж буде в цім почеснім крузі?

Номер слайду 3

Отож, журі, місця займайте І нас по правді розсудіть.

Номер слайду 4

Синоніми слова «мудрий» Який має добрий розум Мислячий Кмітливий Виважений Змістовний Розсудливий Ерудований

Номер слайду 5

1 РАУНД «Хто швидше?» До участі у грі запрошуються гравці обох команд Відповідь на питання - підняття прапорця Журі фіксує відповіді гравців у протоколі

Номер слайду 6

C : Забезпечує високі прибутки Продовжіть вислів Михайла Ломоносова " Математику вже тому вивчати слід, що вона …" A : Розум до ладу приводить D : Підвищує самооцінку B : Дозволяє зайняти високу посаду

Номер слайду 7

Яке з наступних геометричних понять є основним неозначуваним ? A : Відрізок B : Кут C : Коло D : Площина

Номер слайду 8

A : Відняти При множенні степенів з однаковими основами показники треба B : Перемножити C : Додати D : Не чіпати

Номер слайду 9

Найбільша хорда кола – це A : Радіус B : Діаметр C : Медіана D : Сегмент

Номер слайду 10

Відрізок, який з'єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони цього трикутника називається B : Бісектриса A : Медіана C : Висота D : Хорда

Номер слайду 11

В аудиторії для тестування шоста частина місць була вільною. Після того як двоє здали свої роботи і пішли додому, вільною стала рівно п’ята частина місць. Скільки місць було в аудиторії? A : 30 B : 40 C : 60 D : 120

Номер слайду 12

Яке з наведених чисел НЕ може бути квадратом натурального числа? A : 540225 B : 506944 C : 331776 D : 293563

Номер слайду 13

Правильна відповідь D : 293563

Номер слайду 14

Точка перетину бісектрис трикутника називається A : Ортоцентр B : Інцентр C : Центр мас D : Серединка

Номер слайду 15

Яке з наступних висловлювань істинне? А : Будь – який неправильний дріб більше одиниці B : Будь – яке раціональне число є натуральним C : Правильний дріб завжди менше, ніж неправильний D : Будь – яке парне число не ділиться на непарне

Номер слайду 16

2 -й раунд “Бліц” За дві хвилини команда дає якомога більше правильних відповідей. Відповідь повина бути лаконічною : “Чоловік” або “Жінка”. Кожна правильна відповідь 1бал

Номер слайду 17

КК - 128 1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою кулі? ( Піфагор, чоловік) 2. Перший механічний годинник придумано… ( Чоловіком, Гюйгенсом ) 3. Кому належать слова: «…У математиків існує своя мова – це формули». ( Жінці, С.Ковалевскій ) 4. Вчений математик Феано (Теано), який жив у VI ст. до н.е. чоловік чи жінка? (Жінка) 5. Лікарі заборонили цій людині працювати, але вона продовжувала писати, в результаті чого втратила зір. ( Чоловік, Ейлер ) 6. Найбільша сторона прямокутного трикутника? ( Гіпотенуза, ж. рід ) 7. Назва якої держави ховається в геометричній фігурі ? ( Куба, ж. рід ) 8. Обманний фінансовий багатогранник – це… ( Піраміда, ж. рід ) 9.Назвіть «геометричний» вид тополі. ( Конус, ч. рід ) 10.Пів-пряма, яка має початок, але не має кінця. ( Промінь, ч. рід ) 11.Результат дії додавання. ( Сума, ж. рід )

Номер слайду 18

КК -148 1.Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? ( Чоловіків ) 2.Кому належать слова: «Математики – свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше» ( Чоловік, Й.Гете ) 3.Кому належать слова «Знання – сила» ? ( Чоловіку, Ф.Бекону ) 4.Ця людина вперше почала вивчати математику за… шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні аркушами фрагментів лекцій з математики ( Жінка, С.Ковалевська ) 5.Багатогранник з Єгипту… ( Піраміда, ж. рід ) 6.Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( Кут, ч. рід ) 7.Що є спільного у словах, рослина і рівняннях? ( Корінь, ч. рід ) 8.Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? ( Циліндр, ч. рід ) 9.Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні. ( Трапеція, ж. рід ) 10.Результат дії множення. ( Добуток, ч. рід ) 11.Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? ( Медіана, ж. рід )

Номер слайду 19

Бонусне запитання Цей обчислювальний прилад використовували стародавні народи (єгиптяни, римляни, греки). Протягом середніх віків він широко використовувався у Європі. Як він називається? 

Номер слайду 20

Історична довідка

Номер слайду 21

3-й раунд “Збери літери” За три хвилини зібрати якнайбільше слів, із слова “ТРИГОНОМЕТРІЯ”

Номер слайду 22

„Конкурс глядачів”. Потрібно скласти „Математичний алфавіт”. Необхідно для кожної букви алфавіта придумати математичний термін. Наприклад: А – алгоритм, Б – бісектриса і т. д. 

Номер слайду 23

Математичний алфавіт

Номер слайду 24

4-й раунд “Вірю - не вірю” Кожна команда по черзі визначає чи правдиве зачитане твердження чи ні. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Номер слайду 25

“Вірю - не вірю” Вірите, що Шарль Перо, автор “Червоної шапочки” написав казку “Любов циркуля та лінійки”? (так.) Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (так, один геометричний факт носить назву « Задача Наполеона») Вірите, що брати Гримм, автори казки”Бременські музиканти” написали казку “Цікаві пригоди трикутника”? (ні.) Вірите ви, що теорему Фалеса назвали “міст віслюка” (ні, так називали теорему Піфагора, а учнів, які вчили її напамять без розуміння «віслюками») Вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40є і 120є ? (ні, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180 градусів) Вірите ви, що іспанського математика Паоло Вальмеса спалили на вогнищі за те, що він розв’язав рівняння четвертого степеня ? (так. Він був першою людиною, яка змогла розв’язати подібне рівняння)

Номер слайду 26

“Вірю - не вірю” Вірите ви, що Рене Декарт перший запропонував нумерацію крісел в театрі по рядах імісцях? (так) Вірите ви, що великий російський поет М. Ю. Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв’язувати задачу? (так) Вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Ейлера не вистачить 76 років? (так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів.) Вірите ви, що Піфагор приймав участь в кулачному бої на 58 олімпіаді? (так. Він був чемпіоном з цього виду спорту) Вірите ви, що будьякий прямокутний трикутник називають Єгипетським? (ні. Тільки такий прямокутний трикутник у якого сторони пропорційні числам 3,4,5.) Вірите ви, що Лев Толстой, автор роману “Война і мир”, був автором підручника з арифметики? (так. Він написав підручники для початкової школи)

Номер слайду 27

Бонусне запитання Назва найвідомішого портрету жінки, побудованого на властивостях золотого перетину. /

Номер слайду 28

Математична довідка

Номер слайду 29

Приклади золотого перерізу

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

5 -й раунд “Хто я?” конкурс капітанів Гравець повинен за 1 хвилину відгадати, що за предмет чи персонаж, ставлячи учасникам своєї команди запитання, на які вони повинні відповідати лише “так” чи “ні”.

Номер слайду 33

5-й раунд “Хто я?”

Номер слайду 34

5 -й раунд “Хто я?” /

Номер слайду 35

Бонусне запитання. Що спільного між теоремою і театром? (Теорема від грецького спостерігаю, розглядаю)

Номер слайду 36

6 раунд „Роздуми”. Ви уважно слухаєте роздуми про якийсь математичний об’єкт. Якщо з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і отримуєте 3 бали. Якщо ви не зрозуміли або відповіли неправильно, слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви відповіли на роздум номер три, то отримуєте 1 бал.

Номер слайду 37

„Роздуми”. 1. Вони такі непомітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них неможливо. 2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, але і у всіх книжках. 3. Іноді, коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить її в журнал і каже: «Підготуйся краще на другий раз, будеш відповідати».  (Крапка)

Номер слайду 38

„Роздуми”. 1. Це одна із іграшок майже кожної дитини. 2. Скарбниця з каменю та піску. 3. Одне з чудес світу.  ( Піраміда )

Номер слайду 39

„Роздуми”. 1. Вони бувають великі і маленькі, різного об’єму і одинакової форми, вони оточують нас всюди. 2. Вони… як сік Джафа , як пачка печива, морозиво таке також буває. 3. Майже всі приміщення мають таку форму. І зараз ми знаходимося в середині такого приміщення.  (Паралелепіпед) 

Номер слайду 40

„Роздуми”. 1.Вона потрібна, щоб не говорити дурниць. 2. Коли одне випливає з іншого. 3. Буває математична, а буває жіноча ( логіка)

Номер слайду 41

Бонусне запитання. Якщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп`ютером і протягом 2-ох годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500$. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу? (Обов`язкову перерву для відпочинку)

Номер слайду 42

7 раунд«Малювалки». Малювати учасникам гри доведеться пісню. Один учасник отримує текст відомої пісні і малює на дошці її назву або зміст. Головне, щоб решта учасників його команди змогли назвати цю пісню або хоча б рядок з неї. Ніяких слів, чисел писати не можна. Єдина підказка — у словах кожної пісні є числа. Навіть якщо команда не відгадала пісні, то вона розважить нас її виконанням. За вгадану пісню — 5 балів.

Номер слайду 43

Знову п’ять 1. Задумайте будь-яке число (хоч 50-ти значне). 2. Додайте до нього наступне по порядку 3.Додайте  до суми 9 4. Розділіть отримане навпіл 5  Відніміть від результату  задумане вами число. 

Номер слайду 44

ppt
Додано
4 січня 2021
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку