Позакласний захід "Математичний КВМ"

Про матеріал
Дана розробка полегшує роботу вчителя по підготовці до проведення тижня математики
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

для учнів 9-11 класів

 

 

 

 

Мета: розвивати інтуїцію, кмітливість, ерудицію учнів, воло­діння математичними методами; учити учнів робити умовиводи, висновки; викликати математичну до­питливість та ініціативу; виховувати стійкий інтерес до математики; виховувати культуру математичного мислення.

Обладнання: аркуші паперу, табло для оцінок журі, стіл для роботи команд, картки для конкурсу художників, олівці, ручки.

Обладнання КВВМ

  1. Папір, ручки, емблеми та відповідна табличка з написом для журі;
  2. столи і стільці для журі;
  3. магнітофон з касетами (для музичного оформлення);
  4. парти, стільці, олівці, гумки за кількістю команд для конкурсу ерудитів;
  5. пересувні дошки, кольорова крейда та ганчірки для конкурсу
    художників;
  6. кнопки, шпильки;
  7. призи (для їх придбання підключити батьківські комітети);

10) умови конкурсів та система оцінювання для членів журі.

Краще, коли вечір веде вчитель, який підготував КВВМ, оскіль­ки від точності та зібраності ведучого залежить успіх команд, та й у грі можуть траплятися позаштатні ситуації, у яких ведучий-школяр може розгубитися.

Гра триває близько трьох годин.

 

Методичні рекомендації

1. Рекомендуємо формувати команди по 7 осіб. У команді мають бути учасники не лише з високим рівнем знань з математики, а й з добрим почуттям гумору, розкомплексовані, з актор­ськими здібностями.

2 . Журі може складатись із п'яти осіб. Бажано, щоб до складу журі входили не лише вчителі, а й випускники школи. При цьому кілька членів журі мають добре розумітися на математиці.

3. За тиждень до проведення КВК формуються команди. До їх­нього складу входять учні, які бажають брати участь у КВК. Склади команд корегуються класним керівником або вчителем математики.

. 4.  Команди отримують таке домашнє завдання.

  • Для розминки підготувати по п'ять запитань команді-суперниці. Запитання можуть охоплювати лише вивчені раніше теми.
  • Для музичного конкурсу переробити й інсценувати пісню,
    пов'язавши її текст із математикою.
  • Придумати для команди назву, девіз, емблему.

Презентація команд-учасниць

Команди згідно з результатами жеребкування виходять на сцену й представляють себе: назву, девіз, емблему.  Максимальна оцінка конкурсу -5 балів.

 

Команди називають свій девіз, знайомлять з назвою і емблемою, вітають суперників, журі та уболівальників. Максимальна оцінка — 3 бали.

 

Розминка

За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Запитання ставляться по черзі кожній команді, кожному гравцеві. Якщо ж відповідь неправильна, то хід переходить суперникам і команда не отримує жодного балу за дане питання.

Запитання до команд

  1.    Автор(и) підручника з алгебри, за яким ви навчаєтесь.
  2.    Добуток кількох однакових множників. (Відповідь: ступінь.)
  3.     З Києва до Одеси вийшов поїзд зі швидкістю 60 км/год, а з Одеси
    до Києва зі швидкістю 40 км/год. Який І поїздів буде далі від Києва
    в момент зустрічі? (Поїзди будуть на однаковій відстані від Києва.) 
  4.   Твердження, що не викликає сумнівів. (Відповідь: аксіома.)
  5. Півсотні поділити навпіл буде... (Відповідь. сто.)
  6. Чи є тупокутним трикутник із сторонами 7, 9, 18?   (Такого трикутника не існує.)
  7. Від сувою тканини довжиною 200 м кожний день відрізали по 20 м.
    Коли відрізали останній кусок? (Через 9 днів.)
  8.   Скільки яєць можна з'їсти натще?        (Одне.)
  9.   Супутник Землі робить перший оберт за І год 40 хв, а другий — за
    100 хв. Як це пояснити? (/ год 40 хв = 100хв)
  10. Якщо о 12 год ночі йде дощ, то чи можна через 72 год очікувати
    на сонячну погоду?                           (Ні, оскільки буде знову ніч.)
  11. Сума яких двох натуральних чисел дорівнює їх добутку?  (2 + 2 = 22.)
  12. Яку траву і сліпі впізнають?                           (Кропиву.)
  13. Яку геометричну фігуру нагадує сірникова коробка?                                                                           /Прямокутний паралелепіпед)
  14. У якій координатній чверті знаки всіх  тригонометричних функцій однакові?                                                                                         (І чв.)

 

 

Музичний конкурс

Для музичного конкурсу команди повинні були переробити й інсценувати пісню, пов'язавши її текст із математикою. За краще виконання такої пісні максимальна кількість балів  - 5.

Із яких фігур складається цей будиночок? Скільки трикутників пішло на його будівництво? Скільки квадратів?

Як ти знаєш математичні терміни

Команди шикуються ланцюжком. Ведучий кидає м’яч спочатку першому гравцеві тієї команди, яка за жеребкуванням має розпочати гру. Гравець, який зловив м’яч, має назвати назву математичного терміна і віддати м’яч першому гравцеві суперників. Той називає наступний термін й передає другому гравцеві першої команди. І так далі.

Гравці мають називати назви математичних термінів протягом 2-3 секунд і не повторюватись. Втрати м’яча або відсутність швидкої відповіді – 0 балів. Кожна правильна відповідь приносить команді 1 бал.

 Конкурс художників

У математиці часто доводиться креслити. Подивимось, як це вміють робити представники команд. Візьміть в обидві руки по шматку крей­ди. Вам необхідно одночасно лівою рукою накреслити на дошці три­кутник, а правою – коло, а потім знову ж таки одночасно цифри 6 і 9. Оцінка — від 1 до 5 балів.

 

 

Конкурс «Побудуй число»

У цьому конкурсі беруть участь по 6 учасників із команди. Кожно­му на одяг приколюють цифри від 0 до 4 та кома. Називається число з 5 цифр, а учні повинні «побудувати» його. Яка команда зробить це швидше, та й отримає І бал.  Числа:

301,24;    4,3120;          2401,3,       14,203;         2034,1.

 

Інтермедія «В якій руці монета?»

Хвилинка відпочинку

(На сцені ведучі А і Б).

А. Пропонуємо стародавній фокус. Тих, хто ба­жає взяти участь, просимо на сцену.(На сцену виходить учень В).

Б. Ось тобі 10 копійок, а ось 1 копійка. Сховай в одну руку 10 копійок, а в другу — копійку. («В» бере в одну руку одну монету, а в другу іншу). Ми відгадаємо, в якій руці в тебе яка монета.

А. Числове значення монети, яка в тебе в правій руці, помнож на 4, а числове значення мо­нети, що лежить у лівій руці, помнож на 7. Зро­бив?

В. Зробив.

Б. Додай ці числа і скажи, парне чи непарне число ти дістав.

В. Парне.

А. Отже, в правій руці в тебе одна копійка, а в лівій 10 копійок. Правильно?

В. Так,

Після кількох демонстрацій ведучі А і Б пояс­нюють глядачам секрет фокуса: якщо сума парна, то в правій руці копійка, а якщо непарна, то 10 копійок. Причому не обов'язково числове значен­ня монети, що в правій руці, множити на 4: мож­на множити на довільне число. Так само числове значення монети, що в лівій руці, можна множити на яке завгодно непарне число.

 

Конкурс капітанів

Конкурс капітанів складається з трьох: конкурсу шифрувальників, конкурсу весела лічба і конкурс ерудитів.

Капітани команд мають показати свою кмітливість, їм необхідно розв'язати по кілька задач. На роздуми дається тільки півхвилини. Кожна правильно розв'язана задача додає команді ще 2 бали.

Конкурс ерудитів

1. Із Дніпропетровська в Царичанку виїхав автобус о 10.00. А з Царичанки в Дніпропетровськ о 10.30 виїхав велосипедист. Хто з них буде ближче до Царичанки в момент зустрічі?

(Будуть на однаковій відстані.)

2. Уяви, що ти пілот літака. Літак летить до Лондона через Париж. Висота польоту — 8 тис. м. Температура за бортом —40°. Середня швидкість - 900 км/год. Скільки років пілоту?

(Стільки, скільки учню.)

3. Що легше: 1 кг заліза чи 1 кг пуху?

(Вага однакова.)

4. Два туристи за день пройшли 34 км. Скільки кілометрів прой­шов кожний, якщо вони йшли з однаковою швидкістю?

(По 34 км.)

5. Автомобіль долає відстань від міста А до міста Б за 1 год 20 хв.
Зворотний шлях він робить за 80 хв. Як це пояснити?

(1 год 20 хв = 80 хв.)

6. Опівночі Йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 2 доби?

(Ні. Буде ніч.)

Конкурс весела лічба

На таблиці зображені числа від 1 до 90. потрібно показати і назвати їх по порядку (1, 2, 3, 4, 5 і т.д.). час фіксується. Хто швидше це зробить?

За 3 хвилини кожний капітан повинен якнайбільше найти цифр по порядку. Хто назве більшу кількість чисел, той отримує 2 бали і ще додатково по 1 балу за ті цифри, які не були названі суперником.

 

Конкурс шифрувальників

В конкурсі приймає участь  вся команда.

Подивіться уважно на схеми.

Діти-4672 Вухо-8671

Вік - 563 Жук - 356

Квіти — ? Кожух — ?

На них по два слова зашифровані числами, а третє слово не зашифро­ване. Вам необхідно записати число, що відповідає третьому слову. Яка команда справиться із завданням швидше, та отримає 3 бали.                           (35672 і 61357.)

 

Хвилинка відпочинку

Хитрий хлопчик.

- Татусю, допоможи мені задачу розв'язати.

  • А ти вже над нею думав?
  • Думав.
  • Ну, і що придумав?
  • Що краще спитати у тебе, чи у Вовки списати.

*#*

Приходить Петько додому і розповідає:

  • Тату, я сьогодні отримав 12 балів.
  • І з чого це? — запитує тато.
  • Географія — 2 бали, математика — 2 бали, ук­раїнська мова — 2 бали, українська літерату­ра — 2 бали, музика — 2 бали, німецька
    мова — 2 бали. Разом — 12 балів.

2+2+2+2+2+2=12

Вчителька пояснює арифметичну дію — ділен­ня. На дошці написала «2:2» і питає:

 Хто знає, що це означає?

У Іванка, який сидить на першій парті засяяли оченята:

 Нічия!

 

Конкурс «Один за всіх і всі за одного»

 

Команди повинні швидко і дружно визначити, чи правильні твердження. Усі учасники команд, якщо твердження правильне, одночасно піднімають руку, якщо твердження хибне, руки не піднімають.

Кожна правильна відповідь — І бал.

  1. Висота рівнобедреного трикутника, проведена до основи, є його
    медіаною і бісектрисою.
  2. Два трикутники рівні, якщо три кути одного трикутника відповідно дорівнюють трьом кутам іншого трикутника.
  3. У рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи,
    ділить його на два рівних трикутники,
  4. Висота будь-якого трикутника лежить усередині трикутника.
  1. Якщо сторона і два прилеглих до неї кути одного трикутника
    відповідно дорівнюють стороні і двом прилеглим до неї кутам іншого
    трикутника, то такі трикутники рівні.
  2. Якщо кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 60°,
    то трикутник рівносторонній.
  3. Якщо в рівнобедреному трикутнику основа в два рази мен­ша від бічної сторони, а периметр дорівнює 5 см, то основа до­рівнює 10 см.
  1. Якщо три сторони одного трикутника відповідно дорівнюють
    трьом сторонам іншого трикутника, то такі трикутники рівні.
  2. У рівнобедреному трикутнику основа і бісектриса, проведена до
    основи, взаємно перпендикулярні.

10.Якщо висота трикутника, проведена до основи, є бісектрисою,
то цей трикутник рівнобедрений.

 

Конкурс. Слухай одночасно декількох

Двоє говорять одночасно два різних слова, а представники ко­манд повинні відрізнити, хто які слова сказав. Потім говорять троє, четверо і т.д. Слова ці – математичні терміни.

Виграє той, хто розрізнить більше слів.

Конкурс уболівальників

Поки команди працюють, уболівальникам надається можливість допомогти своїй команді набрати більше балів. Для цього вони по­винні згадати прислів'я, в яких є числа.

• У березні сім погод надворі.

  • Влітку один тиждень рік годує.
  • Восени день блисне, а три кисне.
  • За одного вченого десять невчених дають.
  • Два хитрих мудрого не переважать.
  • Чи пан, чи пропав — двічі не вмирати.
  • Краще раз побачити, як тричі почути.
  • Ідеш на день — бери хліба на три дні.
  • Кінь на чотирьох і то спотикається.
  • Одна збрехала, друга не розібрала, а третя по-своєму переказала.
  • Сім п'ятниць на тиждень.
  • В роботі „ох”, а їсть за трьох.
  • Де три, там і четвертому місце знайдеться.
  • Одна біда йде, то й другу за собою веде.
  • І один у полі воїн.

 

Конкурс Домашнє завдання

Оцінюються інсценівки на математичну тематику (максимальна оцінка — 5 балів за зміст і 5 балів за інсценування)

Приклади інценізовок.

 Інсценівка «Розв'язування рівняння».

(На сцену входять А і Б).

А. Я розв'язую всі здачі тільки на «відмінно», а про рівняння й говорити нічого: лускаю, як насіння.

Б. Дуже добре! А я ось цілий тиждень розв'язую рівняння 2х = х і ніяк не можу його розв'язати. «Лускни», будь ласка, це рівняння.

А. Добре, давай, я його вдома розв'яжу. Після обіду...

Б. Чому після обіду? Ти зараз розв'яжи.

А. А ти впевнений, що це рівняння?

Б. Звичайно, впевнений.

А. А що в рівняннях треба шукати?

Б. Та ти ж лускаєш рівняння, як насіння, і не знаєш? «х» треба знайти.

А. Ех ти, бідолаха! І було б тобі над чим тиж­день думати. Знайти «х» кажеш? Та ось же він (показує).

 

 Інсценівка «Вміло поділив»,

(На сцену виходять А і Б).

Б. Ти знаєш, що в нашій сім'ї 5 осіб: батько, ма­ти, я і дві сестрички.

А. Знаю. Крім того, знаю, що ти неввічливий. Треба було сестричок назвати першими, а не се­бе.

Б. Добре. Слухай далі. Купила мама сьогодні 7 яблук і вирішила розділити їх порівну між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала на п'ять од­накових частин, потім.,.

А. Досить, я знаю як ці яблука без розрізуван­ня на однакові частини можна було б між вами розділити.

Б, 7 яблук на 5 осіб? І не різати?

А. Звичайно.

Б. Цікаво! Так як же?

А. Зварити компот!

  = 

 

Підводяться підсумки нашого конкурсу КВВМ, журі оголошує команду-переможця. Вручаються нагороди.

Ви добре позмагалися сьогодні. Були уважними і кмітливими, сприт­ними І зосередженими, доброзичливими і веселими. Ми переконали­ся, що кожен з вас зможе стати справжнім людьми, тому переможені не повинні сумувати, адже вони зможуть взяти ре­ванш наступного разу, а допоможуть їм у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.

doc
Додано
14 січня 2021
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку