Позакласний захід «БРЕЙН-РИНГ» : «Britain. Traditions & Holidays »

Про матеріал
Позакласний захід «БРЕЙН-РИНГ» Назва заходу: «Britain. Traditions & Holidays » Форма: Брейн-ринг Брейн-ринг є заходом, спрямованим на розвиток інтересу серед школярів до вивчення іноземної мови. Oсновною характеристикою проведеного позакласного заходу є елемент змагання, в ході якого учні активізують свої здібності іншомовного спілкування для здобуття перемоги. Елементи художнього виконання та перевтілення дійових осіб відсутні у структурі заходу.
Перегляд файлу

 

Позакласний захід «БРЕЙН-РИНГ»

Назва заходу: «Britain.  Traditions & Holidays »

Форма: Брейн-ринг

Клас: 8 клас

Мета: виховувати та підтримувати у учнів мотивацію до оволодіння
іноземною мовою; розширити знання учнів про культуру країни, мова якої вивчається; формувати лінгвокраїнознавчу компетенцію школярів, розвинути в учнів навички слухання та говоріння; розвинути в учнів логічне мислення та пам'ять.

Наочність: фотографії, ІКТ, матеріали для презентації та картинки, атрибути свят.

Контингент учасників: учні 8класи

Мета виховного заходу і ступінь її досягнення: головною метою проведення такого позакласного заходу є підвищення мотивації серед учнів до вивчення іноземної мови в школі, розширити знання учнів про культуру країни, мова якої вивчається, формувати лінгвокраїнознавчу компетенцію школярів, розвинути в учнів навички слухання та говоріння; розвинути в учнів логічне мислення та пам'ять.

  Крім того, учні навчаться співпрацювати в командах для досягнення спільної мети, а також конкурентоспроможності та впевненості у своїх силах та знаннях. Мета заходу була максимально досягнутою.

 Структура виховного заходу: Брейн-ринг є заходом, спрямованим на розвиток інтересу серед школярів до вивчення іноземної мови. Захід можна охарактеризувати як одиничний, груповий.

Методична організація заходу: основною характеристикою проведеного позакласного заходу є елемент змагання, в ході якого учні активізують свої здібності іншомовного спілкування для здобуття перемоги. Елементи художнього виконання та перевтілення дійових осіб відсутні у структурі заходу.

Зміст позакласної роботи. Підготовчий період: умови завдань для конкурсів готуються вчителем на базі вивченого учнями матеріалу. Під час підготовчого періоду відбувається відбір учасників гри. Дійовими учасниками заходу є ведучий та учні, з яких по 5 учнів з класу беруть активну участь у заході, решта є спостерігачами та вболівальниками. Під час проведення заходу в учнів активізується мислення та англомовна мовленнєва діяльність, що сприяє концентрації та поглибленню їхніх знань.
Конкурентний характер гри, прагнення до перемоги вносить емоційний елемент, що посилює зацікавленість учнів в участі та спонукає до сумлінної підготовки. Внесенню емоційного елементу у проведення заходу сприяють яскраві декорації та фонова музика, що створюють атмосферу святковості. Залучення глядачів до діяльності відбувається за допомогою конкурсу, підготовленого для глядачів, щоб вони могли покращити результати гри їх команд.
Підсумковий період: підсумки змагання підбиваються відповідно до кількості здобутих командою балів за правильні відповіді. Журі проголошує команду-переможця. Після підбиття підсумків вікторини, відбувається нагородження переможців дипломами за знання англійської мови та культури святкування англійських свят, а також відзначаються учні, що допомагали командам у підготовці до вікторини. Команда переможених нагороджується дипломами-заохоченнями до кращого вивчення англійських традицій. Подяка усім гостям та присутнім.

 

Література:

 Калініна Л.В. English After Classes. – Харків: Веста. 2003.

 Полянкова С.Є., Рижих Н.І. English All Year Around. – Д:ТОВ ВКФ „БАО”,  2006.

 Хрістоєва Л. П. Англійська для початківців : ігри, п'єси, дидакт. матеріали / Л. П. Хрістоєва. - Х. : Основа : Тріада , 2007. - 176 с. - (Б-ка журн. "Англ. мова та л-ра" : сер. засн. в 2003 р. ; вип. 12(60)).

 

.           Хід заходу

1. Етап підготовки

  • підбір запитань до гри, які відповідають вивченій темі;
  • підготовка сценарію брейн-ринга;
  • розробка наочних матеріалів;
  • вибір учасників - для участі відібрані учні 8-го класів, рівень знань яких відповідає рівню складності гри.

2. Сценарій проведення заходу:

Teacher: Good morning, dear pupils, jury, our teams and guests! You are welcome to the intellectual English contest. The aim of our meeting is to show the students’ knowledge not only of English, but about the Literature and Geography as well, to widen the outlook and encourage students to speak. Our topic is English Traditions. Now I’d like to introduce our jury to you…

Teacher: Today two teams take part in our competition: the first team is represented by pupils of the eighth form. Let’s greet them (team names itself and tells their slogan).

Teacher: The second team is the pupils of ninth form. They are … (team names itself and tells their slogan).

Round 1

Teacher: The first contest is “How much do you know about the English Traditions”. You have to answer the questions. For every right answer you will get 1 point to your score.

Questions:

  • When do we celebrate New Year? (31 of December)
  • Does Christmas in Ukraine and England coincide? (no)
  • What are the most popular holidays in Great Britain? Name them. (Halloween, Thanksgiving, Easter, Christmas, New year)
  • What traditions are connected with Christmas in Ukraine? (singing carols)
  • When do we celebrate Christmas? (7 of January)
  • Could you please translate the word “carols” into Ukrainian? (колядки)
  • How do English families prepare for Christmas holiday? (buy presents, decorate New Year Tree, bake turkey, prepare pudding)
  • What is the symbol of England? (the red Rose)
  • What is the symbol of Scotland? (the thistle)
  • What is the symbol of Wales? (the daffodil)
  • What is the symbol of Northern Ireland? (the shamrock)
  • What is the emblem of Easter in Britain? (the rabbit)
  •  What is the holyday when British thank God for a rich harvest? (Harvest Festival)
  • What is the most frightening holyday? (Halloween)

Round 2

Teacher: The second contest is to make up a puzzle. You will be given the puzzles of flags of English-speaking countries. Please, make up the pieces of puzzles. You have 3 minutes for it. Every flag is a point for your team.

Round 3

Teacher: Now, let us relax a little bit and listen to the song. Teams, your task is to write down the missing words on your papers. We will hear it for 2 times, be attentive, please.

JINGLE BELLS

Dashing (1) … the snow

(2) … a one horse open sleigh

(3) … the fields we go

Laughing all the way

 

Bells (4) … bob tails ring

Making spirits bright

What fun it is (5) … laugh and sing

A sleighing song tonight

 

Oh, jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is (6) … ride

(7)  … a one horse open sleigh

 

A day or two ago

I thought I'd take a ride

And soon Miss Fanny Bright

Was seated (8) …  my side

 

The horse was lean and lank

Misfortune seemed his lot

We got (9) …  a drifted bank

And then we got upset

 

Oh, jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh

 

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh yeah

 

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh [13].

Answers

1. Through

2. In

3. Over

4. On

5. To

6. To

7. In

8. By

9. Into

 

Teachers: Now our guests have a chance to get extra points for their team. Your task is to listen to the riddle and answer it.

The riddles:

  • Clean, but not water,
    White, but not snow,
    Sweet, but not ice-cream,
    What is it? (sugar)
  • The moon is my father,
    Sea is my sister,
    I have a billion brothers,

       I die when I reach land. ( A wave on the ocean)

  • At night they come without being fetched,
    And by day they are lost without being stolen. (Stars)
  • What gets wetter as it dries? (A towel)
  • What is white when it is dirty and black when it is clean? (A blackboard)
  • I am not inside a house,
    But no house is complete without me.
    What am I? (A window)
  • Which room has no doors, no windows? (A mushroom)
  • What is always coming, but never arrives? (Tomorrow)
  • What walks around all day and lies under the bed at night with its tongue hanging out? (Our shoes)

Round 4

Teacher: The next contest for you is a test. You have only 3 minutes to do it.

Questions:

  • What is the most important festival of Welsh poetry and music?
  • The Edinburgh Festival
  • The Rock festival in Liverpool
  • Eisteddfod 
  • Eurovision
  • What is the Scottish national costume for men?
  • the tuxedo 
  • the black uniform 
  • the kilt 
  • the bearskin
  • What is the most popular drink in Britain?
  • apple juice  
  • tea
  • milk
  • coffee
  • What is the name for New Year’s Eve in Scotland?
  • Cocney 
  • Hogmanay
  • Christmas 
  • the evening before New Year
  • What do the children usually do at Halloween?
  • “trick or treat”
  • “sing or dance”
  • “give or take”
  • “cry or laugh”
  • Which holiday is usually celebrated on the 5th of November in the UK?
  • Easter 
  • Guy Fawkes Day 
  • Halloween
  • New Year
  • What is a “bank holiday”?
  • the holiday on the bank of the river 
  • week-end
  • public holiday 
  • summer holiday
  • What is the traditional Christmas song called in Britain?
  • “Anthem” 
  • “Auld Lang Syne” 
  • “Imagine” 
  • “Jingle Bells”

   9. When is Halloween celebrated in the UK?

a) on 31st October 

   b) on 31st November

c) on 31st September 

d) on 31st January

10. Scottish surnames begin with…..

a) O` 

b) Mac or Mc 

c) de 

d) La

Results:

Teacher: Our competition has come to the end and we are thankful to our teams, participants and jury. Please, tell me who is the winner? Thank you for the game, we wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!

 

 


 

docx
Додав(-ла)
Ігноян Ганна
Додано
9 жовтня 2021
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку