План-конспект позакласного заходу (брейн-рингу) на тему «Органічні речовини» допоможе учням поглибити знання про органічні речовини; виховувати матеріалістичні погляди та уявлення про спадковий зв'язок живої і неживої природи на основі єдності хімічного складу; удосконалювати вміння виконувати завдання різної складності, робити відповідні висновки.
1
План-конспект позакласного заходу (брейн-рингу)
на тему «Органічні речовини»
Мета. Навчальна: поглибити знання учнів про органічні речовини;
виховна: виховувати матеріалістичні погляди та уявлення про спадковий зв’язок живої і неживої природи на основі єдності хімічного складу;
розвиваюча: удосконалювати вміння учнів виконувати завдання різної складності, робити відповідні висновки.
Обладнання: аркуші з підготовленими запитаннями та завданнями, чорний ящик, грамоти.
Хід гри
1 ведучий: Доброго дня, дорогі друзі! Сьогодні ми з вами зібралися для проведення цікавого брейн-рингу між учнями десятих класів. І даний біологічний захід ми присвятимо речовинам, які відіграють важливу роль у нашому житті, – органічним сполукам.
2 ведучий: І так, розпочинаємо гру. В брейн-рингу беруть участь команди 10-А та 10-Б класів. Просимо команди зайняти свої місця. Гра складається з 6 раундів. Перед кожним конкурсом капітани команд будуть тягнути жереб, щоб визначити, чия команда буде відповідати першою.
1 ведучий: Представимо членів журі …
2 ведучий:
1 раунд: Представлення команди.
Капітан кожної команди представляє назву своєї команди і девіз. Максимальна кількість балів – 5.
Просимо членів журі виставити оцінки за перший конкурс для кожної команди.
1 ведучий:
2 раунд: Біологічна розминка
На біологічній розминці потрібно буде назвати термін відповідно до визначення. Терміни ви записуєте на аркушах паперу. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Просимо членів журі виставити оцінки.
2 ведучий:
3 раунд: Правда чи брехня
Ми будемо зачитувати твердження, а ви повинні визначити, правда це чи брехня. За кожну правильну відповідь можна отримати 3 бали.
1 ведучий:
4 раунд: Функції органічних речовин
Як нам відомо, органічні речовини відіграють важливу роль в нашому житті. Тому ваше завдання – назвати основні функції різних органічних речовин (ліпіди, вуглеводи, білки, нуклеїнові кислоти). На обговорення дається 2 хвилини. Максимальна оцінка – 10 балів.
Просимо членів журі підбити підсумки конкурсу.
2 ведучий:
5 раунд: Що в чорному ящику?
За описом, який є в кожної команди, ви повинні відгадати, що знаходиться в чорному ящику. На обговорення у вас є 2 хвилини. Максимальна оцінка – 10 балів.
Опис: Сполука, яка за своїм складом є нуклеотидом. Молекула цієї речовини складається із залишків нітратної основи (аденіну), пентози (рибози) та трьох залишків ортофосфатної кислоти. Ця речовина має незвичні для інших органічних сполук хімічні зв’язки та властивості. Це два високоенергетичні (макроергічні) хімічні зв’язки між послідовно розміщеними залишками ортофосфатної кислоти, в яких запасається значна кількість енергії. (АТФ)
Просимо членів журі виставити бали за даний конкурс.
1 ведучий:
6 раунд: Задачі
Пропонуємо вам розв’язати задачі, які кожна команда має на парті На виконання завданняу вас є 2 хвилини. Кожне правильно розв’язана задача оцінюється в 5 балів.
1. На фрагменті одного ланцюга ДНК нуклеотиди розташовані в послідовності – АГТАЦГГЦАТГТАГЦ. Намалюйте схему структури дволанцюгової молекули ДНК. Яку послідовність нуклеотидів матиме молекула іРНК?
2. У молекулі ДНК 120 гуанілових нуклеотидів, що становить 15% від загальної кількості. Визначіть кількість інших нуклеотидів цієї молекули ДНК.
Просимо членів журі виставити бали за даний конкурс.
2 ведучий:
А зараз просимо журі оголосити результати конкурсу.
Отже, 1 місце у брейн-рингу здобула команда …, а 2 місце відповідно команда … (або перемогла дружба). Запрошуємо капітанів команд до нагородження грамотами.
1 ведучий: Всім дякуємо за роботу. Сподіваємось, ви отримали задоволення від гри та узагальнили свої знання по темі «Органічні речовини». До нових зустрічей!