Позакласний захід"ЦІННІСТЬ І НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ"

Про матеріал

Метою цього позакласного заходу є формування у дітей поняття про життя як найвищу цінність і неповторність; розвиток розуміння кожною дитиною своєї оригінальності, індивідуальності; усвідомлення впливу здорового способу життя на розвиток людини і її досягнень; виховання вміння поважати людей і бережно ставитись до власного життя.


Перегляд файлу

ЦІННІСТЬ І НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ

(Позакласний захід , проведений вчителем-методистом Пятницькою В.В   в 4-В класі  )

Мета:формувати у дітей поняття про життя як найвищу цінність і неповторність; розвивати розуміння кожною дитиною своєї оригінальності, індивідуальності; усвідомити вплив здорового способу життя на розвиток людини і її досягнень; виховувати вміння поважати людей і бережно ставитись до власного життя.

 


Обладнання:ІКТ( презентація),картки, тест, ватман, олівці, фото учнів на дошці, скринька з прихованим дзеркалом, велика буква Я, кораблики з побажаннями, зроблені учнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація класу

Встаньте , діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день  вчорашній .

Всі до сонця потягніться,

 Вліво, вправо  нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз- присядьте, два – присядьте

І за парти разом сядьте!

ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

1.Постановка проблеми

- Хто уважно вслухався в слова на початку розмови , той мені допоможе і скаже: назви яких небесних тіл  я назвала ( Земля, Сонце)?

-Що  ви знаєте про  Землю?

- А що таке Сонце?

- Один французький король Людовик Х ІV говорив :  - Я-Король Сонця

- Як ви це розумієте?

- А Володимира Мономаха  народ на Русі називав ЯСНИМ СОНЕЧКОМ.

Королі різні. Сонце- одне.(  Діти роблять висновок :Всі ми люди і це нас єднає. Всі ми неповторні)

СЛАЙД 1

2. Що ж я хочу від зустрічі ?

ДІЗНАТИСЯ……

РОЗШИРИТИ….

ПОПОВНИТИ ….

ОБГОВОРИТИ…. ( Відповіді дітей)                                                  

 

Слайд 2 (Загадка про людину)

Слайд 3,

4 ( асоціативний кущ- ЛЮДИНА- це….)            

  • ІІІ    .  Обговоріть в парах : - Хто ж найважливіша людина на Землі:  ( у вас може бути декілька відповідей)
  • Слайд 5
  • Я почула багато відповідей і мені важко визначити , яка ж найточніша, бо ви всі праві. Вирішити цю проблему нам допоможе чарівна скринька.( Кожен кого викликатиму, загляне у скриньку і побачить
  •  
  • найголовнішу людину на Землі)

-Так хто ж найважливіша людина на Землі? (У скриньці було дзеркало)

Слайд 6

  • Що ж відрізняє тебе від інших ? ( Розгляд  фото дітей на дошці )
  • Слайд 7
  • В чому ж заключається неповторність  людини?
  • Що ж таке зовнішність ? ( Слайд 8)
  • Діти відрізняються одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Кожна людина має багато спільного з іншими людьми : це й будова тіла , спеціальні потреби та інтереси, і неможливість жити без інших людей, і прагнення свободи, і багато інших особливостей , які називаються загальнолюдськими. Кожен із нас наділений рисами. Які властиві певному співавторству людей .

Отже. У людей багато схожого , і водночас кожен із нас унікальний.  Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, за малюнком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою . Але якщо майстер зробить  вазу неперевершеної краси  , форми , стилю, нанесе на неї унікальний малюнок  - її  ціна буде набагато вищою. Кожен з нас схожий на таку особливу, унікальну вазу . створену за особливим задумом . Ваша особливість є дорогоцінною, насамперед, тому, що не існує на світі нікого , хто повторював би вас до дрібниць . Отже, кожен має властиві тільки йому індивідуальні риси .Відрізняються й наші характери . Як  у природі кожна квітка має свою красу, так і  кожна людина неповторна.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Гра:  « ТАК ЧИ НІ»( діти встають, показують рухами, якщо ТАК- руки вгору  - покружляли , НІ-  за спиною)                      

  • У різних людей однакові відбитки пальців Так чи ні?
  • Деякі люди є особливими і неповторними. Так чи ні?
  • Неповторність полягає лише у зовнішності. Так чи ні?

-Ми відрізняємось одне від одного бажаннями, діями,творчістю,мріями.Так чи ні?

  • Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми . Так чи ні ?
  • На цілій планеті немає двох однакових людей Так чи ні?
  • Кожна людина у світі неповторна так чи ні?

ІV. Закріплення.
1. Психологічний практикум.
Завдання дітям:Вправа « 3 малюнки»

Слайд 9D:\Users\User\Documents\4 KLASS\Photo\2016-10-20\031.JPG

- Візьміть набір кольорових олівців і намалюйте себе тричі. У першому автопортреті зобразіть себе таким, яким уявляєте самі. У другому таким, яким бачать вас оточуючі. А в третьому таким, яким би ви хотіли бути насправді.
- Звернітьувагу на кольори олівців, які ви використовували. Психологи стверджують, що синій колір указує на брак дружніх стосунків; зелений – на потребу в самоствердженні; червоний говорить про бажання досягти успіху; жовтий колір використовують оптимісти або люди, які прагнуть життєвих змін.

  • Слайд 11 12                          13       14      

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

В. Симоненко


2. Вправа «Закінчити думку».
- Визначте, що необхідно людині для її самовдосконалення?
(Діти називають ті види діяльності, якіспрямовані на самовдосконалення людини)
- Поясніть вислови: виводити з себе, бути доброзичливим, бути скромним, коли б ваша ласка. Слайд 15

Слайд 16                                                                                     

  • Ви визначились на даний момент , які риси характеру вам притаманні. Озвучте : ЯКИЙ    Я  ?( Діти беруть по черзі макет букви Я і характеризують  себе одним словом) СЛАЙД 18

                                D:\Users\User\Documents\4 KLASS\Photo\2016-10-20\030.JPG

-З дитинства мене привчали ставитись до людей з пошаною, намагатись побачити в людині її найкращі риси, бо кожна людина заслуговує бути зрозумілою.

Звичайно, всі люди різні. Хтось має кращий характер, хтось гірший, але всі ми неповторні. Неповторна кожна зовнішність. Коли ми вперше бачимо людину, спочатку звертаємо увагу саме на їїзовнішність. Вже потім, познайомившись ближче, можемо побачити, яка у неї душа. І душа кожна неповторна, тому й зазначає народне прислів’я: «Всякий молодець на свій образець».

У мене багато друзів, і всі вони мають якусь свою індивідуальність, неповторність. Один ледачий, але його почуття гумору будь-якому покращить настрій. Той  погано навчався в школі, та в нього добрий милосердний характер, тому він завжди допоможе у важку хвилину. А цей переповнений знаннями і готовий дати відповідь на будь-яке запитання. Ще один мій друг любить природу і тварин, займається туризмом. Усі мої друзі різні, але більшість із них — чесні й розумні, щирі й надійні люди. Вони веселі у години відпочинку і серйозні під час роботи. Вони люблять музику і поважають спорт. У них є свої недоліки і свої переваги. Кожен з нас може зробити помилку і кожен з нас може підставити плече у разі потреби. Усі ми люди, усі ми неповторні, тим і цікаві.

Життя – цікава і непроста річ. Весь час ми вчимося. Вчимося жити.

Давайте згадаємо настоятельку Ордена Милосердя  матір Терезу. У різних   країнах світу вона  відкривала школи , медичні пункти, притулки для бідних , допомагала знедоленим. Своїми  вчинками вона навчала , що кожна людина може і повинна робити добро на своєму місці. СЛАЙД 17

  • Що ж таке життя і як його прожити? ( Відповіді дітей)

Життя – це можливість. Скористайся нею!
Життя – це краса. Захопися нею!
Життя – це мрія. Здійсниїї!
Життя – це  виклик. Прийми його!
Життя – це  обов’язок твій насущний. Виконай  його!
Життя – це багатство. Не розтринькай його!
Життя – це  надбання. Борони його!
Життя – це любов. Насолодися нею сповна!
Життя – це таємниця. Пізнай її!
Життя – це вмістилище лиха. Здолай усе!
Життя – це пісня. Доспівай її до кінця!
Життя – це боротьба. Стань борцем!
Життя – це удача. Шукай цю мить!
Життя таке чудове – не змарнуй його!
Це твоє життя. Виборюй його!

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- У чому неповторність людини?

- Як має людина ставитись до свого життя? Життя інших людей?
- Яку цінність для України становить кожний із нас?

-Чи справдились ваші сподівання по закінченню уроку ?                        D:\Users\User\Documents\4 KLASS\Photo\2016-10-20\037.JPG

-Уявіть собі надзвичайно широку ріку, в якій, один біля одного, пливуть багато човнів, кожен з яких уособлює людську долю. Вільна течія річки –це ніби плин часу.

-Більшість човнів несе течія життя. Мало є таких людей, які з самого початку плавання знають, або в ході його усвідомлюють куди їм треба доплисти, і скеровують свій човен у цьому напрямку – до певної мети. Цілком ймовірно,що вони до неї допливуть.

З плавців багато хто здивується, куди це їх винесла вода і чому вони засіли на мілині. Саме до них і належать люди, які ніколи не аналізували своїх бажань, свої мети, ніколи не замислювались яким чином можна їх здійснити. Принаймні, їх завжди обійдуть ті, хто відзначається цілеспрямованістю.

  • Що уособлює у собі течія річки?
  • Чому більшість човнів пливе за течією, не задумуючись куди?
  • Що станеться з цими людьми?
  • Що станеться з людьми, які знають куди пливуть?
  • Зараз кожен візьме човник, який ви самі виготовили  , з яким думає йти по житті. А потім пустить по “Течії життя”.

( Даруємо кораблики з побажаннями гостям і один одному  )

 

Найвища в світі цінність — жити!

Йти вдаль по вранішній росі,

Сміятись, плакати, любити,

І дивуватися красі.

Яке це щастя в світіжити!

І відчувати смак життя.

Співати, мріяти, радіти,

Й летіти в світле майбуття.

Яке це щастя — в світі жити! Н. Красоткіна

 

Перегляд кліпу « Неповторність життя» Слайд 19»

 

D:\Users\User\Documents\4 KLASS\Photo\2016-10-20\024.JPG

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку