Case study (кейс-стаді) вважається однією з кращих методик для розвитку аналітичного і критичного мислення, а також креативності. Така система навчання базується на аналізі, обговоренні, виробленні спільних рішень щодо конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом"). З методичної точки зору кейс - це спеціально підготовлений навчальний матеріал, що містить структурований опис ситуацій, запозичених з реальної практики. Кейси (ситуаційні вправи) мають чітко визначений характер і мету. Як правило, вони пов'язані із проблемою чи ситуацією, яка існувала чи існує зараз. При цьому проблема чи ситуація або вже мали якесь попереднє рішення, або їх вирішення є необхідним, а тому вони потребують аналізу. Спілкування в соціальних мережах Інтернету набуває все більших масштабів. Все це пояснюється тим, що на сьогодні звичайне спілкування відходить на другий план під тиском глобальних і могутніх систем інтернет-комунікацій. Однак, чи добре це? Яку мету переслідують сьогоднішні соціальні сайти? Як довго існуватимуть вони? На ці питання спробували дати відповідь по ходу позакласного заняття у формі Кейс-стаді «Соціальні мережі: за чи проти?»
Зміст кейсів для учасників може складати як вчитель, так і окремі учні. До заняття були підготовлені кейси за темами: «Соціальні мережі як інструмент реалізації громадських ініціатив», «Соціальні мережі як спосіб заробітку», «Інтернет – помічник у навчанні», «Соціальні мережі як інноваційний технологічний тренд»
Якби Facebook була країною, вона була б третьою за кількістю населення після Китаю та Індії У наш час довго думати не прийнято - у рядок статусу не вміститься Люди запамятовують статуси на Facebook краще, ніж цитати з книжок Інтернет - причина згорілих сковорід і каструль, запізнень на важливі зустрічі та червоних очей зранку
1988 - перший сервіс по передачі файлів і швидкого спілкування в чаті IRC (Internet Relay Chat) 1990 - ICQ (зараз входить до складу Mail.RuGroup 1995 - Classmates Ренді Конрадс 2004 - The Facebook Марка Цукерберга 2006 - Twitter Джека Дорсі 1997 - SixDegrees Ендрю Вейнрейхома 2003 - MySpace 2006 - «Однокласники» Альберта Попкова 2006 - «Вконтакте» Павло Дуров месенджер для смартфонів «Telegram», Станом на липень 2014 власниками ВКонтакті були Mail.ru Group (52 % акцій) та фонд United Capital Partners (48 %) яким володіє російський підприємець Ілля Щербович. Влад Леготкін, прес-секретар ВКонтакті в Україні Історія соціальних мереж
Мета кейсу: актуалізувати знання, які необхідно засвоїти при вирішенні проблеми кейсу; розвивати інтелектуальні здібності учасників кейсу; формувати навички всебічного аналізу ситуації; працювати над створенням багатоваріантних підходів у реалізації плану вирішення проблеми; виховувати кращі людські якості, вміння працювати в команді
Поговоримо: Соціальні мережі: недоліки та переваги; Комунікативний простір у соціальних мережах; Реальне та віртуальне життя підлітків; Культура спілкування у соцмережах; Чи несе користувач соціальних мереж персональну відповідальність за інформацію відкритого доступу? https://www.youtube.com/watch?v=YPbHqwOZklg Відео Подискутуємо: Чи можна вважати соціальні мережі інструментом маніпуляції свідомістю? Чи можна назвати Інтернет- залежність хворобою сучасних підлітків? Соціальні мережі – це інструмент підвищення якості знань, крок до індивідуалізації навчання чи навпаки погіршення ситуації в освіті?
Групова робота з кейсами Соціа́льна мере́жа — соціальна структура, утворена індивідами або організаціями. Вона відображає зв'язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними зв'язками. Це веб-сайт,який дозволяє тим, хто зареєстрований, спілкуватися з вибраною групою друзів, і це один з кращих способів підтримувати зв’язок
Мережі служать причиною кожного третього розлучення в світі. Щороку в світі близько 100 чоловік розплачуються життям за повідомлення, залишене в соціальній мережі. Статистика показує, що завдяки соцмережам в 26 разів зросла кількість злочинів проти неповнолітніх на сексуальному ґрунті. Число самогубств з року в рік неухильно зростає. Дослідження показали, що захоплення соцмережами підриває імунітет людини. Половина всіх користувачів проводить від 1 до 5 годин на тиждень за спілкуванням в соціальних мережах. Кількість часу (годин на тиждень) проводять діти в соціальних мережах і групах: 7-14 годин - 23% , 12-14 годин - 57% , більше 21 години - 20%. Близько 15% користувачів використовують соціальні мережі для стеження. Особливо це практикується спецслужбами. “Джерело істинного знання у фактах” П. Буаст
Недоліки взаємодії в мережевому середовищі органів державної влади та громадськості: Небезпека маніпулювання голосами виборців Громадянам необхідно мати можливість ідентифікувати себе. Ідентифікація повинна забезпечувати збереження персональних даних і давати можливість громадянам брати участь в обговореннях через Інтернет.
Інформаційні війни В соцмережах зявляються фейкові новини з компроматом і «вірусними роликами». То з'являється листування, яке розкриває факти фінансування лідера «УДАРу» Віталія Кличка західними країнами…… То активіст євромайдану повідомляє в Facebook про смерть Віктора Януковича, то українські націоналісти оголошують, що готові увійти до Криму, якщо місцеві татари покажуть їм склади зі зброєю. Навіть фахівці до кінця не розуміють, що це: витік інформації або майстерно зліплена «новина».
Перспектива «поглинання» Інтернету Перетворення Інтернету на засіб масової інформації спричинило різке зниження освітнього, професійного, матеріального і культурного рівня аудиторії Інтернету. Гаджети перетворилися на головний банк інформації. Люди більше не покладаються на пам‘ять. І, як наслідок, 51% опитаних американців не змогли згадати телефони своїх друзів. “Цифрова амнезія” розвивається у всіх вікових групах однаково. Відео: https://www.youtube.com/watch?v=uGN5CvSUUkU
Масові вуличні акції Завдяки Інтернету, соцмережам чи флеш-мобам, не маючи партії чи громадської організації, можна організувати будь-яку масову вуличну акцію. Євромайдан високий рівень самоорганізації і взаємодії громадян, координації дій через соціальні мережі вторинність ролі офіційно зареєстрованих політичних партій та громадських організацій.
Кого атакував вірус-вимагач Petya.A. В червні 2017 р. в Україні комп'ютерний вірус, паралізував роботу десятки державних і приватних компаній. Були атаковані хакерами: Банки: Ощадбанк, ТАСКомерцбанк, Укргазбанк, Південний, ОТП банк. Кредобанк. Компанії і підприємства: Київенерго, Укренерго, Украерорух, Антонов, ДТЕК, Укртелеком, Укрпошта, Ю Укрзалізниця, аэропорт Бориспіль, Київводоканал … ЗМІ: 24 канал, національна мережа радіостанцій Радіо Люкс, Радіо Максимум, Радіо Ера-FM, Український медіахолдинг, до складу якого входить Комсомольська правда, Кореспондент і Football.ua; Чорноморська ТРК, канал АТР. За деякими даними, атаковані телеканали Інтер, Перший національний, СТБ. Заправки: Shell, WOG, Klo, ТНК. Оператори: Lifecell, Київстар, Vodafone Украина. Медицина: компанія Фармак, клініка Борис, лікарня Феофанія, корпорація Артеріум Також "ліг" сайт Кабміну, сайт Львівської міської ради.
Електронне управління державою Відповідно до визначення фахівців транснаціональної телекомунікаційної корпорації «Neweco» , електронний уряд – це мережева інфраструктура органів державної влади, яка забезпечує реалізацію більшості функцій державного управління, у тому числі взаємодії державного апарату з інститутами громадянського суспільства, комерційними структурами й населенням на підставі новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Іншими словами це – «інтерактивний уряд» . Що може дати громадянам і бізнесу України «електронний уряд» ? скорочення витрат на дорогий держапарат та його реформування; гласність прийнятті державних рішень; прозорість і привабливість економіки для інвестування; доступність усіх державних нормативних актів; можливість для громадян брати участь у прийнятті державних рішень; підвищення комфорту в повсякденному житті для громадян.
Президентка Естонії Керсті Кальюлайд Цифрове майбутнє e-Estonia 99 відсотків державно-адміністративних послуг надаються в Естонії онлайн. Естонія надасть 5,7 млн євро на розвиток е-урядування в Україні "Проектом EGOV4UKRAINE ми підсилюємо українсько-європейську програму з упровадження децентралізації U-LEAD, яка стартувала в Україні у вересні 2016 року. EGOV4UKRAINE спрямований на поліпшення процесу надання адміністративних послуг у місцевих громадах через інструменти електронного управління. Це розробка і упровадження універсальної та ефективної ІТ-архітектури, інформаційних систем і технічних рішень для ЦНАП (центрів надання адмінпослуг). «Переходимо від електронних закупівель до електронного укладання контрактів. Нарешті це відбулося» П. Порошенко
CASHLESS - економіка Згідно зі статистикою компанії MasterCard, Україна вийшла на третє місце в Європі по зростанню кількості транзакцій по пластикових картках. У свою чергу, уряд і регулятор також взяли курс на cashless-економіку і представили стратегію щодо зменшення готівкових розрахунків в країні до 2021 року. Основні напрямки роботи: зниження попиту на готівку, розвиток безготівкових платежів, розвиток інфраструктури для e-money, зміні звичок людей, фінансова грамотність.
Підвищення прозорості та підзвітності влади суспільству В соціальних мережах стартував флешмоб, який мав на меті спонукати Президента підтримувати діалог з українцями. Хештег #PoroshenkoPohovoryZNarodom активно поширився Інтернетом. Українці активно звертаються через соцмережі до Президента країни, прем’єр-міністра, голови НБУ і т. д. з вимогами, запитаннями, пропозиціями, враженнями від нових реформ, коментують дії депутатів, своїх мерів, хід децентралізації, будь які політичні і економічні події.
Можливості Web.2 Для тіснішої співпраці з населенням, громадськими організаціями та представниками засобів масової інформації в соціальній мережі Facebook почала функціонувати персональна сторінка керівника ДАІ. Державтоінспекція обіцяє оперативне реагування на повідомлення про порушення законів.
Twitter аккаунти Twitter – це, мабуть, найкращий і єдиний спосіб швидкого та ефективного спілкування із зарубіжними аудиторіями. За межами України Twitter відіграє важливе значення. Через онлайн-канал Трампу вдалося залучити додатково $250 млн. Парскаль визнав: «самым большим инкубатором, который позволил привлечь средства, был Facebook». На «цифрові консультації та рекламу» Трамп витратив $60 млн
Бібліотечні спільноти Інформаційно-аналітичні підрозділи НБУВ (СІАЗ, НЮБ, ФПУ) через Facebook надають доступ до своїх електронних ресурсів, аналітичних журналів і бюлетенів. Проводяться акції, флешмоби патріотичного характеру з популяризації української історії, мови, традицій, кінофільмів, живопису, музики тощо.
Вплив комп'ютера на здоров'я людини До основних негативних факторів належать: сидяче положення високе навантаження на зір електромагнітне випромінювання вплив на нервову систему і психіку велике навантаження на кисті рук і пальці вплив пилу і бруду Відео: https://www.youtube.com/watch?v=nNDzDdOs-5o
Переваги використання рекламного носія: Реклама на сітілайтах встановлюються вздовж тротуарів та автомобільних потоків. Має внутрішній підсвіт. Не вимагає великої площі для розміщення. Тісний контакт з потенційними клієнтами дозволяє підійти ближче, роздивитися та прочитати всю інформацію постера. При використанні принципу повторювальності можливо створити певний імідж чи образ компанії. Реклама на сітілайтах
Джерела: Соціальні мережі як чинник розвитку громадянського суспільства : [монографія] / [О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.] ; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. – К., 2013. – 220 c. Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства :[монографія] / [О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І . Попик та ін.]; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського . – К ., 2014 . – 260 с. Політичні механізми формування громадянської ідентичності в сучасному українському суспільстві / Колективна монографія. – К.: ІПіЕНД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2014. – 296 с.; Влада, суспільство, громадянин: проблеми взаємодії в сучасній Україні Аналітична доповідь / За ред. О. М. Майбороди. – К. : ІПіЕНД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2013. – 64 с. В Україні стартував флешмоб «Порошенко, поговори з народом» // Espreso.tv [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://g.ua/kKLe. – 2014. – 17.09. Мінінформполітики запустив сайт під назвою «Інформаційні війська України» // Західна iнформаційна корпорація [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://g.ua/kKLQ. – 2015. 23.02. Саваневський М. #євромайдан: українська цифрова революція та останній шанс аналоговим політикам стати цифровими [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://g.ua/kKLn. http://ua.euronews.com/2015/10/07/slaves-to-our-smartphones-new-study-details-digital-amnesia https://tsn.ua/ukrayina/ni-mokrim-pechatyam-vidnini-v-ukrayini-mozhna-ukladati zovnishnoekonomichni-dogovori-onlayn-816738.html https://tsn.ua/ukrayina/estoniya-nadast-5-7-mln-yevro-na-rozvitok-e-uryaduvannya-v-ukrayini- 868054.html https://24tv.ua/ru/virus_petya_a_hakerskaja_ataka_ukraina_kak_rabotaet_virus_petja_i_chto_delat_n835085