Надзвичайні ситуації, їх типи та причини виникнення. Правила поводження під час надзвичайних ситуацій та способи захисту. В естафетах розвиток спритності, швидкості, координації рухів; виховання дисциплінованості, сміливості, впевненості у своїх силах.
Спортивний калейдоскоп з цивільної оборони для учнів 4 класу
Тема: Цивільний захист. Дії населення під час надзвичайних ситуацій.
Мета. Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій. Розвиток спритності, швидкості, координації рухів; виховання дисциплінованості, сміливості, впевненості у своїх силах.
Вчитель
Діти, сьогодні у нас спортивний урок з цивільного захисту.
Ми проводимо його для того, щоб ви вміли правильно діяти в надзвичайних ситуаціях.
Що таке надзвичайна ситуація?
Відповіді дітей…
Вчитель
Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей.
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).
Давайте з вами згадаємо які дії необхідні при пожежі?
Відповіді дітей…
Вчитель
1.Дії при пожежі.
Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба пересуватися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.
Ми з вами зараз уявимо, що нам треба покинути палаючий будинок та подолати перешкоду якомога швидше.
Естафета :
підтягування двома руками, лежачи на лаві;
кувирок вперед на гімнастичному маті;
стрибок через гімнастичну палицю (на висоті 50-60 см).
Які дії необхідні при повенях?
Відповіді дітей…
Вчитель
2. Дії при повенях.
Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитесь в будинку, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ, електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.
Ми з вами уявимо, що вода застала нас у полі і нам треба вийти. Ми маємо предмети які тримаються на воді.
Естафета:
біг по купинах (передача тенісного м’яча).
А зараз уявимо, що нам треба перекинути потрібні речі через рів.
Естафета:
перекинути волейбольний м’яч через сітку,
перебігти під сіткою на другу сторону майданчика,
повернутися з м’ячем та передати естафету.
Які дії необхідні при отруєнні?
Відповіді дітей…
Вчитель
3.Сильнодіючі отруйні речовини – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється нудота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.
Уявимо, що ми повинні доставити постраждалим медикаменти.
Естафета:
перенести три кеглі з одного місця на інше (переносити по одній кеглі).
4. Якщо люди отримали поранення то треба їх перенести в безпечне місце.
Естафета:
перенос постраждалого (двоє, взявшись за руки, оббігають орієнтир та передають естафету наступній парі).
Які дії при землетрусі?
Відповіді дітей…
Вчитель
5. Дії при землетрусі.
Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна користуватися ліфтом, стояти поблизу будівель, високих стін. Якщо неможливо вибігти на вулицю- сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.
Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтеся обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.
Зараз уявимо, що люди залишилися відрізані від всіх на якийсь час і нам треба доставити їм продукти та воду.
Естафета:
перенести три м’ячі одночасно(оббігти орієнтир та передати м’ячі)
Закріплення знань
Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвінок).
Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).
Підсумок уроку
Тест:
Як ти дізнаєшся про те, що сталась надзвичайна ситуація?
-по книзі;
-по телевізору;
-почувши сирену;
-з газети.
У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
-поради друзів;
-вказівкам штабу ЦО;
-нікого не будеш слухати.
У разі землетрусу ти:
-будеш дивитися у вікно;
-вийдеш на відкриту місцевість:
-зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
У випадку пожежі ти:
-залишиш приміщення;
-сховаєшся у шафі.
Які засоби захисту тобі відомі?
-гарний одяг;
-протигаз;
-солодощі;
-ватно-марлева пов’язка.
Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
-іграшки;
-документи;
-одяг;
-цукерки і печиво.