Позакласний захід "Спортивний калейдоскоп"

Про матеріал

Надзвичайні ситуації, їх типи та причини виникнення. Правила поводження під час надзвичайних ситуацій та способи захисту. В естафетах розвиток спритності, швидкості, координації рухів; виховання дисциплінованості, сміливості, впевненості у своїх силах.

Перегляд файлу

Спортивний калейдоскоп з цивільної оборони для учнів 4 класу

 

 

Тема: Цивільний захист. Дії населення під час надзвичайних ситуацій.

Мета. Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій. Розвиток спритності, швидкості, координації рухів;  виховання дисциплінованості, сміливості, впевненості у своїх силах.


Вчитель

Діти, сьогодні у нас спортивний урок  з цивільного захисту.

Ми проводимо його для того, щоб ви  вміли правильно діяти в надзвичайних ситуаціях.

Що таке надзвичайна ситуація?

 

Відповіді дітей…


Вчитель

Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей.
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

 

Давайте з вами згадаємо які дії необхідні при пожежі?

Відповіді дітей…

 

Вчитель

1.Дії при пожежі.
Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба пересуватися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Ми з вами зараз уявимо, що нам треба покинути палаючий будинок та подолати перешкоду якомога швидше.

Естафета :

підтягування двома руками, лежачи на лаві;

кувирок вперед на гімнастичному маті;

стрибок через гімнастичну палицю (на висоті 50-60 см).

 

Які дії необхідні при повенях?

Відповіді дітей…

 

Вчитель

2. Дії при повенях.
Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитесь в будинку, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ, електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

Ми з вами уявимо, що вода застала нас у полі і нам треба вийти. Ми маємо предмети які тримаються на воді.

Естафета:

біг по купинах (передача тенісного м’яча).

 

А зараз уявимо, що нам треба перекинути потрібні  речі через рів.

Естафета:

перекинути волейбольний м’яч через сітку,

перебігти під сіткою на другу сторону майданчика,

повернутися з м’ячем та передати естафету.

 

Які дії необхідні при отруєнні?

Відповіді дітей…

 

Вчитель

3.Сильнодіючі отруйні речовини  – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється нудота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

Уявимо, що ми повинні доставити постраждалим медикаменти.

Естафета:

перенести три кеглі з одного місця на інше (переносити по одній кеглі).

 

4. Якщо люди отримали поранення то треба їх перенести в безпечне місце.

Естафета:

перенос постраждалого (двоє, взявшись за руки, оббігають орієнтир та передають естафету наступній парі).

 

Які дії при землетрусі?

Відповіді дітей…

 

Вчитель

5. Дії при землетрусі.
Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна користуватися ліфтом, стояти поблизу будівель, високих стін. Якщо неможливо вибігти на вулицю- сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.
Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтеся обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

Зараз уявимо, що люди залишилися відрізані від всіх на якийсь час і нам треба доставити їм продукти та воду.

 

Естафета:

перенести три м’ячі одночасно(оббігти орієнтир та передати м’ячі)
 

Закріплення знань

Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвінок).
Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

Підсумок уроку

 

Тест:
Як ти дізнаєшся про те, що сталась надзвичайна ситуація?
-по книзі;     

-по телевізору;       

-почувши сирену;       

-з газети.

У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
-поради друзів;           

-вказівкам штабу ЦО;            

-нікого не будеш слухати.

У разі землетрусу ти:
-будеш дивитися у вікно;   

-вийдеш на відкриту місцевість:

-зайдеш у ліфт і спустишся вниз.

У випадку пожежі ти:
-залишиш приміщення;        

-сховаєшся у шафі.

Які засоби захисту тобі відомі?
-гарний одяг;   

-протигаз;  

-солодощі;   

-ватно-марлева пов’язка.

Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
-іграшки;     

-документи;          

-одяг;             

-цукерки і печиво.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гришко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
490
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку