Проект "Стежинками рідного краю"

Про матеріал

Стислий опис проекту:

Під час проекту учні знайомляться історією рідного краю, його культурною спадщиною та довкіллям. Далі учні створюють презентацію, фотоальбом та буклет, де відображають інформацію, яка ними була проаналізована в ході пошуково-дослідницької діяльності. Завершальним етапом є ознайомлення інших учнів, батьків та вчителів школи з результатами проекту під час спеціального заходу.

Навчальні предмети:

-Природознавство,

-Я у світі,

- Інформатика,

-Образотворче мистецтво.

Перегляд файлу

Тема проекту: «Стежинками рідного краю»

Мета проекту: дослідити особливості рідного краю на основі аналізу та узагальнення різних джерел інформації; поглибити знання дітей про рідний край; формувати історико-культурні та соціокультурні компетентності; розвивати дослідницькі навички, інтелект, мислення та уяву;

виховати почуття патріотизму, любові до рідного краю;   Завдання:  

-          ознайомити дітей з історією, довкіллям, історичними пам’ятниками та культурою рідного краю; 

-          сформувати в учнів почуття патріотизму та бажання примножити славу рідного краю;

-          створити оптимальні умови для оволодіння навичками дослідницької та пошукової діяльності;

-          прищепити дітям любов до рідного краю;

-          розширити кругозір та уявлення про рідне місто.

Стислий опис проекту: 

Під час проекту учні знайомляться історією рідного краю, його культурною спадщиною та довкіллям. Далі учні створюють презентацію, фотоальбом та буклет, де відображають інформацію, яка ними була проаналізована в ході пошуково-дослідницької діяльності. Завершальним етапом є ознайомлення інших учнів, батьків та вчителів школи  з результатами проекту під час спеціального заходу. Навчальні предмети:

-          Природознавство,

-          Я у світі,

-          Інформатика,

-          Образотворче мистецтво. Класи: 3 – 4  Державні освітні стандарти та навчальні програми

-          з галузі «Природознавство»: засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою, оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства;

-          з галузі «Технології»: раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням і передаванням;

-          з галузі «Мистецтво»:  розвиток художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження;

-          з галузі «Суспільствознавство»: розвиток навичок взаємодії у колективі та суспільстві шляхом активного спілкування із соціальним оточенням, дотримання правил поведінки;

-          з навчальної програми «Природознавство»: формування наукової картини світу, оволодіння елементарними дослідницькими вміннями, виховання любові до природи рідного краю;

-          з навчальної програми «Я у світі»: утвердження ціннісного ставлення до навколишнього світу;

Навчальні цілі та очікувані результати:

В учнів будуть формуватися вміння та навички планувати свою діяльність; учні навчаться розподіляти ролі у групі, нести відповідальність за свою частину роботи, а також формується вміння ефективно співпрацювати в групах.

Вхідні знання та навички:

 Під час збору та обробки інформації учні навчаються та отримують навички:

-          критично оцінювати отриману інформацію;

-          ефективно та толерантно спілкуватись з однолітками;

-          стисло та чітко формулювати питання;

-          працювати  з різними джерелами інформації;

-          креативному мисленню;

-          правильно планувати свій час і виконувати роботу згідно критеріїв і вимог.

Під час створення презентації, фотоальбому та буклету учні будуть вчитися та формувати навички:

-          збирати інформацію з різних джерел;

-          опрацьовувати знайдений матеріал, виділяти головне;

-          підбирати доцільні ілюстрації;

-          працювати з комп’ютером, а саме з програмним комплексом

Microsoft Office; Під час презентації проекту учні навчаються та формують навички:

-          стисло і чітко представляти результати своєї роботи;

-          виступу перед аудиторією;

-          відбирати найяскравіші переконливі факти для демонстрації власних думок;

-          роботи з мультимедійними засобами; Планування реалізації проекту:

п/п

Що потрібно зробити перед початком проекту?

Хто це зробить або допоможе

 

 

 

зробити?

1.  

Придбати  папір, фарби, олівці.

адміністрація

2.  

Провести заняття з класом, підчас якого познайомити учнів з темою, метою та завданнями проекту.

керівник проекту

3.  

Переконатися, що учні попередньо мають відповідні навички роботи з комп’ютером, та забезпечити можливості навчання тих, хто таких навичок не має. 

керівник проекту, вчитель інформатики 

4.  

Розподілити час роботи на комп’ютерах/визначити час роботи по змінах.

керівник проекту, завідувач

кабінетом інформатики 

 

 

Що потрібно зробити протягом проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

5.  

Об’єднати дітей в групи та обговорити, який вид роботи  (презентація, фотоальбом, буклет) буде виконувати кожна з груп.

керівник проекту, учасники проекту

6.  

Обрання тематики учнівського міні-дослідження для кожної з груп.

керівник проекту, учасники проекту

7.  

Ознайомити учнів з критеріями оцінювання їх роботи в проекті

керівник проекту

8.  

Організувати самостійну, пошуково-дослідницьку роботу учнів в проекті.

керівник проекту

9.  

Організувати екскурсії містом, до музею, бібліотеки.

керівник проекту

10.

Проглянути разом з учнями відібраний для проекту матеріал,  надати рекомендації для подальшої роботи.

керівник проекту учасники проекту

11.

Надати допомогу в створенні презентації, фотоальбому та буклету. 

керівник проекту, учитель інформатики

12.

Зробити фотографії учнів за роботою.

керівник проекту

13.

Організувати відповідний захід по презентації проекту, запросивши попередньо учнів, батьків та вчителів школи.

керівник проекту

14.

Оцінити учнівські проекти.

керівник проекту

15.

Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був (ваші власні висновки, висновки учнів, батьків). 

керівник проекту учасники проекту, батьки.

16.

Що потрібно зробити по завершенні проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

17.

Розіслати листи подяки батькам/особам, що допомогли у реалізації проекту.

учасники проекту

18.

Повернути обладнання, яке було використане в ході проекту.

керівник проекту

 

Приблизний час для реалізації освітнього проекту: 5 тижнів   Друковані матеріали: журнали, підручники, книги та газети в яких міститься інформація чи згадки про рідний край.

Додаткові прилади та витратні матеріали

-          папір;

-          фарби;

-          олівці;

-          комп’ютери;

-          цифровий фотоапарат;

-          принтер;

-          засоби для зв’язку  з мережею Інтернет; -   мультимедійний проектор; - сканер.

Інше: Екскурсії містом, до музею, бібліотеки.

Диференціація навчання:

Заохочувати обдарованих учнів до участі в навчальному проекті, надавати  їм завдання підвищеної складності, призначити їх капітанами груп, тощо. Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання відбувається згідно відповідних оціночних форм: Оціночна форма презентації:

Критерії

Максимальна

кількість балів

Оцінка

Стисло, чітко, зручно представлені результати досліджень.

20

 

Текст добре читається, немає орфографічних і граматичних помилок.

20

 

Кількість слайдів, не менше 10.

10

 

Використані різні можливості PowerPoint  (анімація, звук, стильове оформлення).

5

 

Наявність ілюстрацій, фотографій.

5

 

Загальна сума балів:

 

Оціночна форма фотоальбому:

Критерії

Максимальна

кількість балів

Оцінка

Кількість    фотографій,         малюнків,           не менше 20

10

 

Сюжет фотографій, малюнків

20

 

Відповідність фотографій і малюнків заданій темі.

20

 

Естетичний          вигляд           фотоальбому        в цілому.

10

 

Загальна сума балів:

 

Оціночна форма буклету:

Критерії

Максимальна

кількість балів

Оцінка

Відповідність матеріалу заданій темі дослідження.

5

 

Стисло, чітко, зручно представлені результати досліджень.

20

 

Текст добре читається, немає орфографічних і граматичних помилок.

20

 

Наявність ілюстрацій, фотографій

 

5

 

Естетичний вигляд буклету в цілому

 

10

 

 

Загальна сума балів:

 

 

 

 

 

pdf
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку