Стислий опис проекту:
Під час проекту учні знайомляться історією рідного краю, його культурною спадщиною та довкіллям. Далі учні створюють презентацію, фотоальбом та буклет, де відображають інформацію, яка ними була проаналізована в ході пошуково-дослідницької діяльності. Завершальним етапом є ознайомлення інших учнів, батьків та вчителів школи з результатами проекту під час спеціального заходу.
Навчальні предмети:
-Природознавство,
-Я у світі,
- Інформатика,
-Образотворче мистецтво.
Тема проекту: «Стежинками рідного краю»
Мета проекту: дослідити особливості рідного краю на основі аналізу та узагальнення різних джерел інформації; поглибити знання дітей про рідний край; формувати історико-культурні та соціокультурні компетентності; розвивати дослідницькі навички, інтелект, мислення та уяву;
виховати почуття патріотизму, любові до рідного краю; Завдання:
- ознайомити дітей з історією, довкіллям, історичними пам’ятниками та культурою рідного краю;
- сформувати в учнів почуття патріотизму та бажання примножити славу рідного краю;
- створити оптимальні умови для оволодіння навичками дослідницької та пошукової діяльності;
- прищепити дітям любов до рідного краю;
- розширити кругозір та уявлення про рідне місто.
Стислий опис проекту:
Під час проекту учні знайомляться історією рідного краю, його культурною спадщиною та довкіллям. Далі учні створюють презентацію, фотоальбом та буклет, де відображають інформацію, яка ними була проаналізована в ході пошуково-дослідницької діяльності. Завершальним етапом є ознайомлення інших учнів, батьків та вчителів школи з результатами проекту під час спеціального заходу. Навчальні предмети:
- Природознавство,
- Я у світі,
- Інформатика,
- Образотворче мистецтво. Класи: 3 – 4 Державні освітні стандарти та навчальні програми:
- з галузі «Природознавство»: засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою, оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства;
- з галузі «Технології»: раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням і передаванням;
- з галузі «Мистецтво»: розвиток художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження;
- з галузі «Суспільствознавство»: розвиток навичок взаємодії у колективі та суспільстві шляхом активного спілкування із соціальним оточенням, дотримання правил поведінки;
- з навчальної програми «Природознавство»: формування наукової картини світу, оволодіння елементарними дослідницькими вміннями, виховання любові до природи рідного краю;
- з навчальної програми «Я у світі»: утвердження ціннісного ставлення до навколишнього світу;
Навчальні цілі та очікувані результати:
В учнів будуть формуватися вміння та навички планувати свою діяльність; учні навчаться розподіляти ролі у групі, нести відповідальність за свою частину роботи, а також формується вміння ефективно співпрацювати в групах.
Вхідні знання та навички:
Під час збору та обробки інформації учні навчаються та отримують навички:
- критично оцінювати отриману інформацію;
- ефективно та толерантно спілкуватись з однолітками;
- стисло та чітко формулювати питання;
- працювати з різними джерелами інформації;
- креативному мисленню;
- правильно планувати свій час і виконувати роботу згідно критеріїв і вимог.
Під час створення презентації, фотоальбому та буклету учні будуть вчитися та формувати навички:
- збирати інформацію з різних джерел;
- опрацьовувати знайдений матеріал, виділяти головне;
- підбирати доцільні ілюстрації;
- працювати з комп’ютером, а саме з програмним комплексом
Microsoft Office; Під час презентації проекту учні навчаються та формують навички:
- стисло і чітко представляти результати своєї роботи;
- виступу перед аудиторією;
- відбирати найяскравіші переконливі факти для демонстрації власних думок;
- роботи з мультимедійними засобами; Планування реалізації проекту:
№ п/п |
Що потрібно зробити перед початком проекту? |
Хто це зробить або допоможе |
|
|
зробити? |
1. |
Придбати папір, фарби, олівці. |
адміністрація |
2. |
Провести заняття з класом, підчас якого познайомити учнів з темою, метою та завданнями проекту. |
керівник проекту |
3. |
Переконатися, що учні попередньо мають відповідні навички роботи з комп’ютером, та забезпечити можливості навчання тих, хто таких навичок не має. |
керівник проекту, вчитель інформатики |
4. |
Розподілити час роботи на комп’ютерах/визначити час роботи по змінах. |
керівник проекту, завідувач кабінетом інформатики |
|
Що потрібно зробити протягом проекту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
5. |
Об’єднати дітей в групи та обговорити, який вид роботи (презентація, фотоальбом, буклет) буде виконувати кожна з груп. |
керівник проекту, учасники проекту |
6. |
Обрання тематики учнівського міні-дослідження для кожної з груп. |
керівник проекту, учасники проекту |
7. |
Ознайомити учнів з критеріями оцінювання їх роботи в проекті |
керівник проекту |
8. |
Організувати самостійну, пошуково-дослідницьку роботу учнів в проекті. |
керівник проекту |
9. |
Організувати екскурсії містом, до музею, бібліотеки. |
керівник проекту |
10. |
Проглянути разом з учнями відібраний для проекту матеріал, надати рекомендації для подальшої роботи. |
керівник проекту учасники проекту |
11. |
Надати допомогу в створенні презентації, фотоальбому та буклету. |
керівник проекту, учитель інформатики |
12. |
Зробити фотографії учнів за роботою. |
керівник проекту |
13. |
Організувати відповідний захід по презентації проекту, запросивши попередньо учнів, батьків та вчителів школи. |
керівник проекту |
14. |
Оцінити учнівські проекти. |
керівник проекту |
15. |
Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був (ваші власні висновки, висновки учнів, батьків). |
керівник проекту учасники проекту, батьки. |
16. |
Що потрібно зробити по завершенні проекту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
17. |
Розіслати листи подяки батькам/особам, що допомогли у реалізації проекту. |
учасники проекту |
18. |
Повернути обладнання, яке було використане в ході проекту. |
керівник проекту |
Приблизний час для реалізації освітнього проекту: 5 тижнів Друковані матеріали: журнали, підручники, книги та газети в яких міститься інформація чи згадки про рідний край.
Додаткові прилади та витратні матеріали:
- папір;
- фарби;
- олівці;
- комп’ютери;
- цифровий фотоапарат;
- принтер;
- засоби для зв’язку з мережею Інтернет; - мультимедійний проектор; - сканер.
Інше: Екскурсії містом, до музею, бібліотеки.
Диференціація навчання:
Заохочувати обдарованих учнів до участі в навчальному проекті, надавати їм завдання підвищеної складності, призначити їх капітанами груп, тощо. Оцінювання знань та вмінь учнів:
Оцінювання відбувається згідно відповідних оціночних форм: Оціночна форма презентації:
Критерії |
Максимальна кількість балів |
Оцінка |
Стисло, чітко, зручно представлені результати досліджень. |
20 |
|
Текст добре читається, немає орфографічних і граматичних помилок. |
20 |
|
Кількість слайдів, не менше 10. |
10 |
|
Використані різні можливості PowerPoint (анімація, звук, стильове оформлення). |
5 |
|
Наявність ілюстрацій, фотографій. |
5 |
|
Загальна сума балів: |
|
Оціночна форма фотоальбому:
Критерії |
Максимальна кількість балів |
Оцінка |
Кількість фотографій, малюнків, не менше 20 |
10 |
|
Сюжет фотографій, малюнків |
20 |
|
Відповідність фотографій і малюнків заданій темі. |
20 |
|
Естетичний вигляд фотоальбому в цілому. |
10 |
|
Загальна сума балів: |
|
Оціночна форма буклету:
Критерії |
Максимальна кількість балів |
Оцінка |
|
Відповідність матеріалу заданій темі дослідження. |
5 |
|
|
Стисло, чітко, зручно представлені результати досліджень. |
20 |
|
|
Текст добре читається, немає орфографічних і граматичних помилок. |
20 |
|
|
Наявність ілюстрацій, фотографій |
|
5 |
|
Естетичний вигляд буклету в цілому |
|
10 |
|
|
Загальна сума балів: |
|