Турнір веселих та кмітливих математиків
Для учнiв 5-6 класiв
Мета: прищепити любов до математики, розширити кругозір, розвивати логічне мислення, виявляти математичні здібності, згуртувати колектив.
Хід гри
Гру проводять учитель і двоє ведучих.
(Звучить музика, учні і журі займають свої місця)
І ведучий. Всім , добрий день, друзі, дівчата і хлоп’ята,
Ми раді у залі вас нині вітати!
II ведучий. ТВМ покликав сюди на змaгання
Знавцям й глядачам – особливі вітання.
І ведучий. Відомо усім тут відсутні секрети-
У школі різні вивчають предмети
II ведучий. Наук у нас різних вивчають багато,
Яку з них ми будемо нині вітати?
І ведучий. Тобі, математико, наші вітання.
Це ти ж нас зібрала усіх на змагання.
II ведучий. Сучасну і давнюю науку Чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
І ведучий. Чекають тут різні на нас запитання
І хитрі задачі й цікаві завдання.
II ведучий. Питання серйозні, та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
І ведучий. Обдумайте відповідь ви неодмінно,
На справу таку вам дається хвилина.
ІI ведучий. Лишилось питання одне з’ясувати:
Хто нині у цю гру буде грати?
І ведучий. Отож, перший конкурс називається «Привітання», на якому капітани представлять свої команди.
ІI ведучий. Слово надається по черзi кожнiй команді.
І ведучий. Другий конкурс називається «Розминка»
(На картках написані завдання. Дві дівчинки показують їх спочатку журі та глядачам, а потім дають командам).
ІI ведучий. У вас у руках дзеркальне відображення годинників. Який час показує кожен з них?
І ведучий. Відповідь треба дати за 30 с
ІI ведучий. Друге завдання таке: Поміняйте місцями дві цифри так, щоб рівність була правильною.Відповідь дайте за 30 с
І ведучий. Поки команди працюють, ми представимо наше журі – Раду Розумних.
ІI ведучий. Отож, у журі входять (оголошується склад журі)
І ведучий. Шановні гравці, ваш час вичерпано, ваші відповіді.
ІI ведучий. Ми просимо журі виставити оцінки за 1-й і 2-й конкурси у п'ятибальній системі.
І ведучий. Третій конкурс має назву «Конкурс майстрів лічби»
ІI ведучий. Отож, перше завдання.У ньому беруть участь по 3 учасники від кожної команди. Кожен з вас виконує тільки одне завдання.
І ведучий. На дошці зображено квадрат, розділений на 9 клітинок. По черзі двоє учасників записують у клітинках числа від 1 до 9.
ІI ведучий. Після того, як клітинки заповнені, один гравець знаходить добуток 3-х чисел у кожному стовпчику і записує результат на дошці, другий – добуток чисел , записаних у кожному рядку і записує його на дошці, третій гравець знаходить суми чисел у кожному рядку і порівнює їх.
І ведучий. На виконання цього завдання дається 2 хв. (Учасники дають свої відповіді).
IІ ведучий. На ваших картках намальований годинник, на циферблаті якого замість чисел стоять букви. Нижче записані приклади.
І ведучий. Треба по черзі виконати всі приклади і записати замість чисел букви, що стоять на місці чисел. Виконайте дії та прочитайте слово.
Для команди 1
324 : 54; 144 : 12; 800 : 80; 126 : 14; 171 : 57; 96 : 12; 98 : 14.
Для команди 2
168 : 28; 96 : 8; 200 : 20; 117 : 13; 186 : 62; 200 : 25; 91 : 13.
(Слово: молодці).
І ведучий. Час закінчено. Просимо журі підвести підсумки.
IІ ведучий. А зараз оголошується музична пауза.
І ведучий. Для вас звучатиме пісня “ Я наберу у жмені сонця»
ІI ведучий.. Наступний конкурс називається «Перлинки з математичної скриньки».
Умови такі: Один гравець із команди дістає із скриньки завдання та з командою розв’язує його, розв’язавши правильно, дістає ще одне.Час на виконання конкурсу 7 хв.
Завдання
1. Відомо, що квіти калини запарюють як чай і п’ють для лікування кашлю. Діти школи- інтернату заготовили 45 кг квітів, 2/9 яких залишили у власній аптеці, 1/3 подарували дитячому закладу «Малятко», а решту відправили шефам. Скільки кілограмів лікарських квітів отримали в подарунок шефи?
2. Чорниця – найпопулярніша народна лікарська рослина. У таборі відпочинку діти зібрали 35 л чорниць, 3/7 яких вони подарували опіковому центру для приготування ліків, 2/7 – віддали на кухню для приготування киселю, а решту здали в аптеку. Скільки літрів чорниць вони здали в аптеку?
3. Марійка порушила правила дорожнього руху , чим спровокувала аварію, і отримала травму. Вона не змогла відвідувати школу і навчалася вдома. Готуючи їй новорічний подарунок, однокласники вирішили провести ярмарок «Подарунок», а на виручені кошти придбати дівчинці фрукти , іграшки і літературу про поведінку пішоходів. Було продано 5 виробів макраме по 3 грн, 3 вироби з дерева по 2 грн, 4 пари в’язаних шкарпеток по 4 грн.Скільки грошей виручили діти?
4. Допомагаючи мамі, сестрички Тамара і Марійка клеїли пакети для насіння. Скільки пакетів вони склеїли, якщо відомо, що в січні вони виготовили 296 пакетів, у лютому – у 4 р. менше, ніж у січні, а в березні стільки, скільки в лютому і січні разом?
І ведучий. Просимо журі підвести підсумки цього конкурсу.
ІI ведучий. Наступний конкурс – «Конкурс капітанів».
І ведучий. Цей конкурс ще має назву «Ланцюжок слів».
ІI ведучий.. Я називаю математичний термін, перший капітан повторює його, і називає свій, другий капітан повторює два перших слова і називає своє.
І ведучий. Один із журі стежить за грою і записує слова по черзі. Виграє той, хто назве більше слів. (Журі підводять підсумки конкурсу)
ІI ведучий. Шановні гості! До нас з далекої Індії завітав відомий фокусник та маг Бхаскарм. Він хоче показати гравцям свій найвидатніший фокус.
І ведучий. Послухаємо його!
Бхаскарм. Друзі! Небо нагородило мене здатністю визначати числа, пов’язані з вашим життям. Я, наприклад, можу вказати місяць, день і рік вашого народження. Якщо хочете переконатися в цьому, виконуйте мої вказівки. Прошу по одному учаснику з кожної команди підійти до мене.
(Виходять 2 учасники з команд і працюють на дошці)
Бхаскарм. Фокус називається «Відгадування дня народження»
1.Порядковий номер місяця вашого народження помножте на 100.
2. Додайте день вашого народження.
3. Одержане число помножте на 2.
4. Додайте 8.
5. Помножте на 5.
6. До одержаного числа додайте 4.
7. Помножте на 10.
8. Додайте ще 4.
9. А тепер додайте свій повний вік.
10. Відніміть 444.
А тепер покажіть мені результат своїх обчислень.
І ведучий. Ми просимо журі оцінити роботи наших гравців у 5-ій системі.
ІI ведучий. А вельмишановному магу дякуємо за цікавий фокус.
(Підсумки журі).
І ведучий. Наступний конкурс –«Домашнє завдання», яке підготували наші гравці.
ІI ведучий.. А поки команди готуються, ми проведемо конкурс для вболівальників.
(Завдання читає вчитель з карток).
1. Заєць висмикнув 8 морквин і з’їв їх усі, крім 5. Скільки морквин залишилося?
(5морвин).
2. Одне яйце вариться 5 хв. Скільки хвилин треба щоб зварити 6 яєць?
( 5 хв).
3. У родині в кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині?
(7).
4. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?
(30 км)
5. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожен?
(2 год).
6. Супутник Землі робить перший оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт – за 100 хв. Як це пояснити?
(1год 40 хв=100хв.)
І ведучий. Дякуємо болільникам за їхні відповіді.
ІI ведучий. Так, і за це ми просимо журі зарахувати по 1 додатковому балу кожній команді.
І ведучий. А зараз ми побачимо «Домашнє завдання» у виконанні команди 1
(Інсценізація «У місті Математика…» )
ІI ведучий. 2 команда, ваша черга показати своє д/з
(Інсценізація «Як цифри посварилися»)
І ведучий. Поки журі підводять підсумки останнього конкурсу та загальну кількість балів за всі конкурси, ми послухаємо гарну пiсню.
ІI ведучий. На цьому наша гра завершується, і ми дякуємо гравцям, які показали сьогодні прекрасні знання з математики, болільникам, які вболівали за них та гостям, які раділи нашим успіхам.
І ведучий. До нових зустрічей! Всього найкращого вам!