Позакласний захід для учнів 5-х класів "Математики Полтавщини"

Про матеріал
Позакласний захід для учнів 5-х класів "Математики Полтавщини" на тиждень математики
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 5 класів "Математики Полтавщини"

Автор: Ковалевська Вікторія Вікторівна

Ведучі: учні 9-го класу

 

Джерела інформації для вчителя:

  • 92 логічні задачі. Математичний калейдоскоп 5 клас:

/ Л.П. Бєлова, М.М. Корнієнко, Л.Ю. Полякова. Х.: Видавництво "Ранок", 2012

  • Пошукова система Google

 

Джерела інформації для учнів: Пошукова система Google

 

Формування компетентностей:

предметна компетентність: ознайомлення учнів з біографіями видатних математиків Полтавщини; закріплення вмінь розв'язування нестандартних завдань, логічних вправ; розвиток інтересу до математики;

ключові компетентності:

спілкування державною мовою;

інформаційно-цифрова компетентність – вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, розмірковувати за аналогією;

уміння вчитися впродовж життя – виховувати волю, спритність, кмітливість, почуття, духовні потреби і мотиви діяльності.

 

Основні етапи заходу:

1. Організаційний (2 хв)

2. Презентації команд "Математики Полтавщини" (4*4=16 хв)

3. Проведення змагання "Математична естафета" (4*5=20 хв)

4. Експериментаріум "Вулкан на столі" (5 хв)

5. Підведення підсумків (2 хв)

 

Місце проведення: спортивна зала

Матеріали: картки з завданнями; набір пластикових паличок для рахівництва; 16 ємностей об’ємом 20-30 мл; 4 великих пластикових стакани; 4 великі підставні пластикові тарілки; 4 пластикові ложечки; сода; рідке мило; 4 барвники різних кольорів; оцет.

План облаштування спортивної зали на час проведення заходу

 

 

Хід заходу

Етап 1. Організаційний

1-й ведучий:

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, напевно те затям

Тут не можна помилитись –

Хтось поплатиться життям.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

2-й ведучий: Так, без сумніву, математика – цариця наук! Як казав великий                      М. В. Ломоносов: "Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить".

1-й ведучий: Не можу з тобою не погодитися. А ти знаєш наших земляків-математиків?

2-й ведучий: Я знаю Остроградського. А що, їх багато?

1-й ведучий: Звісно, бо ж не даремно писав О. Г. Івахненко:

Талантами багата Україна,

Хай навіть – відбиваючись від орд,

Долаючи неволю і руїни,

Все ж геніїв народжує народ.

2-й ведучий: Щира правда. Щоб не стиралися у пам’яті імена видатних земляків, щоб і надалі зростали на рідній землі розумні та кмітливі ми і проведемо сьогоднішній захід "Математики Полтавщини".

1-й ведучий: Вітаємо наші команди:

5-А клас – Команда ім. Остроградського Михайла Васильовича

5-Б клас – Команда ім. Івахненко Олексія Григоровича

5-В клас – Команда ім. Астряб Олександра Матвійовича

5-М клас – Команда ім. Митропольського Юрія Олексійовича

Капітани та команди, займіть свої місця.

2-й ведучий: Зараз капітани команд познайомлять нас з біографіями найбільш відомих математиків Полтавщини, а потім команди приймуть участь у цікавій математичній естафеті. Естафета складається з 4-х етапів, по проходженню кожного з яких, команда одержує завдання для наступного етапу та інгридієнт для проведення експериментаріуму. По проходженню всіх етапів кожна з команд збере усі компоненти досліду: "Вулкан на столі". Сподіваємося усім буде весело та цікаво!

 

Етап 2. Презентації команд "Математики Полтавщини"

1-й ведучий: Послухаємо, що цікавого знають наші учні про видатних математиків рідного краю.

2-й ведучий: Вітаємо капітана 5-А класу з доповіддю "Остроградський Михайло Васильович"

Доповідь 1

1-й ведучий: Дуже цікаво, дякуємо. А зараз послухаємо капітана 5-Б класу з доповіддю "Івахненко Олексій Григорович"

Доповідь 2

2-й ведучий: Дякуємо, а зараз виступить капітан 5-В класу з доповіддю "Астряб Олександр Матвійович"

Доповідь 3

1-й ведучий: Дуже цікаво, дякуємо. А зараз послухаємо капітана 5-М класу з доповіддю "Митропольський Юрій Олексійович"

Доповідь 4

2-й ведучий: Дякуємо капітанам за цікаві виступи!

 

Капітани команд презентують завчасно підготовані доповіді, демонструючи фото математиків. 4 виступи по 4хв кожен.

 

Етап 3. Проведення змагання "Математична естафета"

1-й тур

Завдання для команд:

 Скільки було галок і скільки було палок?

Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок?

(Відповідь: 4 галки і 3 палки)

 Швачка

Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз?

(Відповідь: на 5-й)

 Скільки летіло качок?

Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок?

(Відповідь: 3 качки)

 Загадка про жабу

В одній кімнаті сидить жаба, яка кожну секунду подвоюється. Через 29 хвилин вона заповнила пів кімнати. Через скільки хвилин вона заповнить цілу кімнату?

(Відповідь: за 30 хв)

По проходженню цього етапу команди одержують картку з завданням для 2-го туру та ємність з рідким милом, яку вони передають капітанам.

2-й тур

Завдання для команд:

(Відповідь: 5 (10; 7; 2))

(Відповідь: 101 (20; 5; 1))

(Відповідь: 15 (10; 4; 1))

(Відповідь: 41 (10; 4; 1))

По проходженню цього етапу команди одержують картку з завданням для 3-го туру та ємність з барвником, яку вони передають капітанам.

3-й тур

Завдання для команд:

Потрібно перекласти одну паличку так, що рівність була правильною.

 

По проходженню цього етапу команди одержують картку з завданням для 4-го туру та ємність з содою, яку вони передають капітанам.

4-й тур

Завдання для команд:

Сім подружок стали грати,

З паличок складать квадрати,

По квадратику зробили,

Паличок не полічили.

А ви їм допоможіть,

Скільки буде, полічіть.

(28 = 4 х 7)

 

Кінь дорогою біжить — чотири копита.

І до кожного підківка цвяхами прибита.

До підкови шість гвіздків треба забивати,

Хто не знає, скільки буде, треба рахувати.

(24 = 6 х 4)

 

Є шість кліток із кролями,

Мені Саша розповів.

Скільки є кролів, дізнайтесь,

Коли в клітці шість кролів?

(36 = 6 х 6)

 

Дятел шість годин літав,

Короїдів поїдав.

Щогодини вісім їв.

Скільки знищив шкідників?

(48 = 8 x 6)

По проходженню цього етапу команди одержують ємність з оцтом, яку вони передають капітанам.

 

Етап 4. Експериментаріум "Вулкан на столі"

1-й ведучий: Вітаю, усі команди блискуче справилися з нашими завданнями і здобули усі компоненти досліду.

2-й ведучий: Прошу капітанів змішати у висипати до стаканів інгридієнти, одержані у перших трьох турах естафети, та ретельно їх перемішати.

1-й ведучий: Тепер додайте до суміші 4-й інгридієнт. Команди, підтримайте капітанів оплесками.

 

Етап 5. Підведення підсумків

2-й ведучий: Завершимо наше чудове свято піснею.

Пісня математика

В світі є наук багато чарівних,

Та одна по праву перша серед них

На землі й на небі править всім вона

Тож цариця знань всіх зветься не дарма.

 

Приспів

Математика важлива в нашому житті

Як без неї проживеш ти, розкажи мені.

Математику вивчати, друзі, раджу вам

Ця наука у пригоді стане тут і там

 

Дуже вдячні Архімеду і Ферма

Наш уклін Рене Декарту й Хаула

Ейлер Блейбіс, Блез Паскаль і сам Ньютон

Вклад в науку вніс теж вчений Піфагор

 

Приспів

Мінус: пісня Наталії Май "Пісня на добро"

docx
Додано
12 травня 2019
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку