24 березня о 18:00Вебінар: Розвиток критичного мислення та медіаграмотності на уроках англійської мови

Позакласний захід для учнів 7 класу: «Числовий калейдоскоп»

Про матеріал
Позакласний захід для учнів 7 класу: «Числовий калейдоскоп». 5 цікавих конкурсів для 2 команд по 5-6 учнів у кожній.
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 7 класу  «Числовий калейдоскоп»

 

Мета позакласного заходу:

активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.

 

ХІД ЗАХОДУ

 

І конкурс: «Штурм ерудиції»

Кожній команді дається хвилина, ваше завдання дати як умога більше правильніх відповідей.

Запитання 1-й команді:

  •     Рівність що містить невідоме називається….(рівнянням)
  •     Як називаються числа що використовуються при лічбі?(натуральні)
  •     Математичне завдання, що складається з умови й запитання.(За­дача)
  •     Найменше натуральне число. (1)
  •     Інструмент для вимірювання довжини відрізка. (Лінійка)
  •     Число 9 в квадраті (81)
  •     Скільки  кілограмів у пуді. (16 кг)
  •     Скільки монет було у Буратіно?(5)
  •     Скільки сторін у прямокутника? (4)
  •     Скільки днів у не високосному році? (365)

Запитання 2-й команді:

  • Найкоротший місяць року.  (Лютий)
  • Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину?  (2)
  • Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5.  (95)
  • Сота частина числа.  (Відсоток)
  • Число, записане над рискою дробу.  (Чисельник)
  • Який дріб завжди менший за одиницю?  (Правильний)
  • Знайди 3% від числа 100.  (3)
  • Число 10 у квадраті.  (100)
  • Число, що йде за числом 999 999.  (1 000 000)
  • У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?  (6)
  • Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю? (Так)
  • Скільки кілограмів має 1 центнер?  (100кг)

 

ІІ конкурс: «Математика любить порядок»

У нашій грі приймають участь 4 гравці від кожної команди по черзі. Нехай удача буде з везунчиками, які зможуть отримати  бали. ( у кожного гравця  карточка з літерами А, В, С або Д)

Питання:

1.Піфагор та його ученики вважали, що числа правлять світом. Розставте числа в порядку спадання.

А.Тисяча

В.Мільйон

С.Трильйон

Д.Мільярд

Ціна: 0,5 бала (С,Д,В,А)

 

2.Чому дорівнює сума кутів рівнобедреного трикутника?

А.180

В.360

С.90

Д.100

Ціна: 1 бал (180)

 

3.Як називається частина круга, що міститься між двома радіусами?

А.Сектор

В.Сегмент

С.Радіан

Д.Діаметр

Ціна: 1,5 бала (Сектор)

 

4.Які лінії перетинаються у центрі вписаного кола?

А.Висоти

В.Медіани

С.Бісектриси

Д.Серединні перпендикуляри

Ціна: 2 бали (Бісектриси)

 

5.Кого називають «батьком алгебри»?

А.Евклід

В.Вієт

С.Декарт

Д.Гаусс

Ціна: 2,5 бали (Вієт)

 

6.Скільки дійсних коренів має рівняння х+5=0?

А.1

В.2

С.Безліч

Д.Жодного

Ціна: 3 бали (Жодного)

 

7. «Соснова шишка» - так у буквальному перекладі звучить слово…

А.Конус

В.Піраміді

С.Циліндр

Д.Призма.

Ціна: 3,5 бали (конус)

 

8.Як називається прилад для вимірювання кутів на місцевості?

А.Транспортир

В.Градієнт

С.Астрологія

Д. Астролябія

Ціна: 4 бали (Астролябія)

 

9. Фігури називаються рівновеликим, якщо вони мають однакові…

А.Сторони

В.Кути

С.Периметри

Д.Площі

Ціна: 5 балів (Площі)

 

10.Піфагор багатьом числам дав назви. Як він назвав числа, у яких сума дільників одного з них дорівнює другому числу?

А.Досконалими

В.Дружніми

С.Фігурними

Д.Близнюками

Ціна: 5,5 балів (Дружніми)

 

11.Інша назва куба…

А.Кубоїд

В.Ікосаедр

С.Тетраедр

Д. Гексаедр

Ціна: 6 балів (Гексаедр)

 

12. Площу якої фігури можна обчислити за формулою S=1/2 d d?

А.Круга

В.Ромба

С.Паралелограма

Д.Прямокутника

Ціна: 7 балів (ромба)

 

ІІІ Конкурс: «Логічне мислення»

Складається з 2 завдань. Кожна правильна відповідь – 5 балів

 Умова 1 завдання- 1 команда

Математик, опинившись випадково в невеличкому мiстечку i бажаючи хоч як-небудь провести час, вирiшив пiдстригтися. В мiстечку було лише 2 майстра (у кожного своя перукарня). Заглянувши до одного майстра, математик побачив, що господар недбало пiдстрижений. В салонi другого майстра було iдеально чисто, а власник його бездоганно акуратно пiдстрижений. Подумавши, математик вiдправився стригтись до першого перукаря. Пояснiть причину дивного, на перший погляд, рiшення математика.

 

Мiркування: Оскiльки в мiстечку лише 2 перукаря, кожен майстер змушений стригтись у другого. Математик вибрав того з майстрiв, хто краще пiдстриг свого конкурента.

 

Умова 2 завдання- 2 команда

      Лисиця i вовк роздобули багато риби.

  -  Давай, вовче, подiлимо рибу порiвну, - говорить лисиця.

  -  Давай! Тiльки я в математицi слабкий, дiли ти, лисиця.

Кинула лисиця вовковi 1 рибу, а собi 2.

  -  Ось тобi, вовче, одна рибка, а менi двi.

  - А чи не мало?

 -  Слухай далi. Тобi 3, менi 4, тобi 5, менi 6, тобi 7, менi 8.

 Роздiлила лисиця всю рибу, кожного разу почергово збiльшуючи рибу на одну. (Останнiй раз кинула собi лисиця 20 штук i на цьому риба закiнчилась.) Задоволений вовк думає, що порiвну роздiлили.

 

 -  А як, по-вашому, хто бiльше отримав риби i на скiльки?

 

Розв’язування І спосiб:

Вовк отримав:

1 + 3 + 5 + 7 + 9 + 11 + 13 + 15 + 17 + 19 = (1 + 19) + (3+ 17) + (5+ 15) +

+ (7 + 13) + (9 + 11) = 20 х 5= 100 рибин.

Лисицi дiсталося:

2 + 4 + 6 + 8 + 10 + 1 = 14 + 16 + 18 + 20 = (2 + 20) + (4 + 18) = (6 + 16) +

+ (8 + 14) + (10 + 12)  = 22 х 5= 110 рибин.

Лисиця отримала на 10 рибин бiльше.

Розв’язування II спосiб:

Ця задача на рiзницеве порiвняння: лисиця щоразу кидала собi на одну рибину бiльше, всього кидала 10 разiв i тому отримала на 10 рибин бiльше.

IV Конкурс: «Крокодил»

1 учасник з команди отримує слово, яке потрібно показати, члени команди їх вгадують , кожне вгадане слово -  1 бал.

Для 1 команди:

 

1. Трикутник.

2. Точка.

3. Множення.

4. Число.

5. Знаменник.

6.  Циркуль.

7. Задача

 

 Для 2 команди:

 

1. Прямокутник.

2. Промінь.

3. Ділення.

4. Дріб.

5. Чисельник.

6. Транспортир.

7. Рівняння.

 

 

V Конкурс: «Домашнє завдання»

Наші команди заздалегіть приготували цікаві завдання своїм супротивникам

 

Підсумки

 

 

 

І конкурс «Штурм ерудиції»

 

 

ІІ конкурс  «Математика любить порядок»

 

 

ІІІ конкурс «Логічне мислення»

 

 

ІVконкурс «Крокодил»

 

 

V конкур «Домашнє завдання»

 

 

Всього

 

 

 

 

 

 

І конкурс «Штурм ерудиції»

 

 

ІІ конкурс  «Математика любить порядок»

 

 

ІІІ конкурс «Логічне мислення»

 

 

ІVконкурс «Крокодил»

 

 

V конкур «Домашнє завдання»

 

 

Всього

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2020
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку