Розробка позакласного заходу з математики

Про матеріал
Матеріал дає можливість закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування цікавих вправ і задач; прищеплювати інтерес до математики; активізувати і стимулювати розумову й пізнавальну діяльність учнів. Розвивати самостійність і творчість, навички колективної навчальної співпраці, логічне та образне мислення, математичну мову Виховувати наполегливість, увагу, активність.
Перегляд файлу

Позакласний захід з математики для учнів 5 класу

Турнір веселих і кмітливих математиків

ТЕМА: Натуральні числа та дії з ними.

 

МЕТА: Закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами в  про-

                  цесі   розв’язування    цікавих вправ   і задач; прищеплювати  інтерес   до

                  математики;    активізувати   і   стимулювати   розумову   й    пізнавальну 

                  діяльність  учнів. 

                  Розвивати   самостійність   і   творчість, навички колективної

                  навчальної співпраці,  логічне   та     образне     мислення,

                  математичну мову.

                  Виховувати наполегливість, увагу, активність, зосередженість.  

                 

ОБЛАДНАННЯ: роздаткові картки із завданнями, гасла із висловами про

                               математику, емблеми команд, призи, костюми мудрої „тітоньки”

                               Сови і „дідуся” Кута Квадратовича, заохочувальні призи.

 

  1. Вступне слово вчителя

         За вікном похмурий зимовий день, а ми зібралися в затишній, теплій класній кімнаті, щоб провести турнір веселих і кмітливих математиків.

        Турнір – це змагання в знаннях і кмітливості. У турнірі беруть участь дві команди гравців і відповідно дві команди вболівальників.

         Команди готувались заздалегідь, придумували назву команди, готували емблеми, обирали капітанів, повторювали вивчений матеріал з теми „Натуральні числа і дії з ними”. Не були в стороні і вболівальники, вони теж проводили підготовчу роботу, повторювали раніше вивчений матеріал.

        Так як турнір – це змагання, то його повинно судити незалежне журі. До складу журі запрошені учні 6-8 класів, переможці міської олімпіади з математики та вчителі природничо-математичного циклу (список учнів додається).

        Учні обрали ведучого турніру, допомагають йому мудра „тітонька”  Сова і  „дідусь”  Кут Квадратович.

      Тепер, діти, на вас чекає гра, хай буде вона весела і без зла.

      Я чекаю від вас активності, чітких відповідей, сміливих ідей, фантазії і гумору і надаю слово ведучій.

 

  1. Ведуча

Всім хто навчає математиці!

Всім хто вивчає математику!

Всім хто любить математику!

Всім хто ще не знає,

Що може любити математику

Присвячується наш турнір!

          Турнір проходить під девізом „А математику ще й тому вчити треба, що вона розум до ладу приводить”.

     Представляю команду  БАМ.

 

    „Вас вітає команда БАМ”,

     Наш девіз „Будемо активно мислити”,

    

 


ТВМ – це змагання

В кмітливості і знаннях

 

Щоб цей турнір

Вам до душі прийшовся всім

Треба мати міцні знання,

А не відповідати навмання.

 

 

 

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись.

Бо чого навчишся в школі

Знадобиться ще колись

 

Калькулятор і комп’ютер

Хто сьогодні їх не знає,

Та за пояс їх заткнути

Може світла голова.


 

Чи будинок зводиш, друже                           На заводі, чи в друкарні,

Чи пливеш морями                                         В відкритті Галактик,

Скрізь вона тобі послужить,                           Навіть лікар у лікарні

Всюди вона з нами.                                         Мусить її знати.

 

 

 

Ведуча: Учасників турніру вітає друга команда

 

Вас вітає команда НРПС,

Девіз „Нехай розум переможе силу”

 


Ми не любимо скучати,

Із задоволенням  будемо грати.

 

Турнір сьогодні незвичний

Він математичний.

 

Вчитись нелегко буває,

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

Що знання – то найлегша

І найцінніша ноша!

 

Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості

Проявляйте старанність

І максимум сміливості!

 

Хай будуть веселі обличчя у всіх

Девіз КВН це кмітливість і сміх!

 

Ведуча: тепер переходимо до конкретного змагання. Турнір складається із 5 конкурсів, а кожний конкурс із 1-5 завдань. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали, журі слідкує за роботою команд.

Перший конкурс „Розминка” (див. додаток 1.)

Ведучій звертається до учасників турніру:

    Для  розв’язування більшості задач і вправ недостатньо лише знань, необхідна ще й уважність. З чого починається розв’язування задачі? Звісно з умови. Але її можна читати по-різному, прочитаєш неуважно от і загубив головну ниточку.

    Кожна команда отримує на карточці 5 завдань, які треба виконати за 3 хвилини. Гравці займають місця і працюють над отриманими завданнями.  По закінченню терміну часу кожна команда здає виконану роботу журі для оцінювання правильності виконання і підведення підсумків.

 

Ведучій: в цей час коли команди працюють над завданнями, мудра „тітонька” Сова проведе конкурс для вболівальників. Надається слово мудрій „тітоньці” Сові (дивись додаток 5).

 

Ведучій: оголошується наступний конкурс „Кмітливих”

Бути кмітливим це вміння здогадатись. Під кмітливістю і здогадливістю і розуміють логічність мислення. Задачі для конкурсу „Кмітливих” підготував мій помічник „дідусь” Кут Квадратович (дивись додаток 2).

 

Ведучій: переходимо до конкурсу „Майстрів лічби”. Команди отримують завдання і працюють над ними, а мудра „тітонька” Сова продовжує працювати з вболівальниками.

 

Ведучій: наступний конкурс „Капітанів”.

„Шановні капітани! Ваше завдання захистити честь своєї команди і принести їй бажані бали. Кожна правильна відповідь на запитання приносить команді 2 бали (дивись додаток 4). Капітани розв’язують завдання на класній дошці з послідуючим коментуванням. Вболівальники мають право допомогти своїм капітанам.

Ведучій:  надає слово журі для підведення підсумків конкурсу „Капітанів”.

 

Ведучій:  проведемо для вболівальників додатковий конкурс „Кожній руці своя робота”. До дошки викликаються по одному вболівальнику із двох команд, які вміють малювати.

 

Завдання: необхідно накреслити на дошці одночасно лівою рукою три трикутники, а правою три кола. Оцінюється якість зображення і швидкість виконання.

 

Учитель: дякує учнів за участь у конкурсі, звертає увагу на допущені помилки, відзначає ведучих конкурсу, капітанів команд, гравців команд, „тітоньку” Сову і „дідуся” Кута Квадратовича і надає слово ведучій.

 

Ведучій: Тепер, журі, за вами слово,

              Бо грали тут усі чудово

              Та щоби сумніви пропали,

              Хто кмітливіший, розумніший, веселіший

              Ми просимо щоб ви сказали

     Журі називає загальну кількість балів кожної команди, оголошує команду-переможницю, висловлює побажання.

      Голова журі вручає командам заохочувальні призи і солодощі.

 

 

 

Додаток 1

 

Завдання до конкурсу „Розминка”.

  1. Поміняйте місцями дві цифри, щоб рівність була правильною

 

69 : 3 = 7;   відповідь: 63 : 9 = 7

 

  1. Обчислити

 

25 * 78 * 4;  відповідь: (25 * 4) * 78 = 7800

 

  1. Заповніть ланцюжок обчислень

 

 

 

                         * 3                     + 18                    * 5                     - 12

 

 

 

Відповідь: 288

 

  1. Розв’яжіть рівняння

 

65 :  (х – 4) = 13;  

х – 4 = 65 : 13;

х – 4 = 5;

х = 9.

Відповідь: 9

 

  1. На малюнку прямокутники                                   Відповідь:                 І спосіб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           ІІ спосіб                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             ІІІ спосіб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Поділіть прямокутники на дві частини, щоб вони були однакові за формою  і містили по п’ять квадратів. Покажіть три способи поділу.

 

Додаток 2

 

Завдання до конкурсу  „Кмітливих”

 

1. Скільки літрів води може перекачати насос за 8хв, якщо 5 таких насосів перекачують за 6хв  400л води?

Відповідь: 120л

 

 

 

  1. Заєць висмикнув 8 морквин і з’їв їх всі,  крім п’яти. Скільки морквин залишилося?

  Відповідь: 5 морквин  

 

 

 

3. Бабусі треба підсмажити 6 котлет, а на сковорідці вміщаються лише 4, кожну котлету треба смажити 5 хв. з одного боку і 5 хв. з другого. Скільки часу потрібно для того щоб підсмажити 6 котлет на цій сковорідці? Як це можна зробити за 15 хв.?

 Відповідь:  20 хвилин;

Обсмажити 4 котлети з одного боку, перевернувши їх і знявши на тарілку

дві, а дві, що залишилися положити на сковорідку. Дві перевернути, а дві

зняти і положити  замість них дві з тарілки і вся робота буде виконана за

15 хвилин.

 

 

 

4. Онук запитав у дідуся: „скільки тобі років?”, дідусь відповів: „якщо проживу ще половину того що прожив, та ще 1 рік, то мені буде сто років”. Скільки років дідусеві?

  Відповідь: 66 років

 

 

 

  1. Десятилітрова посудина наповнена молоком, маючи банки на 7 і 3 літри як відміряти 4 літри молока

Відповідь: налити 7 літрів і відлити 3 літри

 

6. Чотири пташки з’їли 4 гусениці за 4хв. За скільки хвилин 10 пташок з’їдять 10 гусениць?

Відповідь: за 4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Завдання до конкурсу „Майстрів лічби”

 

1.  Виконати дії           Відповідь:

 

   82 + 56                       82 + 56 = 138

   198 – 136                   198 – 136 = 62

   136 + 289                   136 + 289 = 425

   146 – 67                     146 – 67 = 79

 

   Усі результати записати підряд  і кожну цифру замінити відповідною буквою коду:

       1           2            3            4              5                 6                7             8              9

      

 

      Д          О            Ю          В             Ч                 М              К             Й            А

 

Яке слово отримали? Відповідь: 1 3 8 6 2 4 2 5 7 9       дюймовочка

 

 

 

2. Для команди БАМ                                       Для команди НРПС

 

 

324 : 54      324 : 54 = 6 М                           168 : 28        168 : 28 = 6 М

800 : 80      126 : 14 = 9 О                            200 : 20        117 : 13 = 9 О

171 : 57      800 : 80 = 10 Л                       186 : 62        200 : 20 = 10 Л

98 : 14        144 : 12 = 12 О                       91 : 13          96 : 8 = 12 О

144 : 12      171 : 57 = 3 Д                       96 : 8            186 : 62 = 3 Д

126 : 14      96 : 12 = 8 Ц                       117 : 13        200 : 25 = 8 Ц

96 : 12        98 : 14 = 7 І                       200 : 25        91 : 13 = 7 І

 

Виконати по черзі вказані приклади і записати замість чисел букви коду і прочитати слово.

 

О – 12;              Б – 1;              К – 2;               Д – 3;             Н – 4;           Ю – 5;      

 

 М – 6;                І – 7;            Ц – 8;                О – 9;              Л – 10;        Е – 11.

 

Відповідь: молодці Відповідь: молодці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

Завдання до конкурсу „Капітанів”

 

  1. а) Записати всі чотирицифрові числа, сума цифр, яких дорівнює 2.

Відповідь:  1001

                    1100

   1010

 

б) записати всі чотирицифрові числа, сума цифр, яких дорівнює 3.

Відповідь:  1110  2010  2100

  1011  1020

  1101  1200

 

 

  1. а) Записати число 100 за допомогою п’яти трійок і знаків математичних дій.

Відповідь: 33 * 3 + 3 : 3 = 99 + 1 = 100

 

 

 

б) записати число 100 за допомогою п’яти одиниць і знаків математичних дій.

Відповідь: 111 – 11 = 100

 

 

3. Скласти рівняння,   коренем якого є число 6.

Відповідь: х – 3 = 3;   х + 1 = 7.

 

 

4. а) Супутник навколо Землі робить один оберт за одну 1 год. 40 хв., а другий оберт за 100 хв., як це пояснити?

Відповідь: 1год. 40хв. = 100хв.

 

  б) з Києва до Дніпропетровська вийшов потяг зі швидкістю 90 км/год, а з Дніпропетровська до Києва зі швидкістю 100 км/год. Який  з потягів буде дальше від Дніпропетровська в момент зустрічі.

Відповідь: в момент зустрічі вони будуть на однаковій відстані.

 

 

5. а) Двоє грали в шахи  2 год. Скільки часу грав кожний?

        Відповідь:  2 години

 

 

 

 

         б) Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?

             Відповідь: 30 км.

 

 

 

Додаток 5

Завдання для конкурсу „Вболівальників”

Загадки-добавлянки для учнів 5 класу

 

 

Натуральні числа та дії над ними

 

Їх у математиці багато,

Не можем всіх підрахувати.

Знають усі близькі і дальні,

Що це числа...                                                            (натуральні)

                           

 

 

Чисел натуральних у світі є багато.

Серед них найбільше не зможемо назвати.

А найменше знать годиться

Це, звичайно...                                                            (одиниця)

 

 

 

Десять їх. Це небагато,

Як усі їх будеш знати,

Зможеш будь яке число

Легко записати.

Пишуться красиво й стисло

Що це, діти? ...                                                             (цифри)

 

 

 

Щоб записувати числа

Правильно і стисло,

Щоб ці числа прочитати,

Точно все підрахувати,

Розгадати шифри – нам потрібні...                                (цифри)

 

 

 

На нуль ділити вам охота

Боюсь, що наб’єте  ви лоба

Даремна, друзі, то робота:

Ніщо не ділиться на                                                         (нуль)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дії першого ступеня 

 

Хоч до  а  додати  в

Хоч до в додати а,

То одне і те число

Ми одержимо от дива!

Назвемо закон такий

Не простий –  ....                                                         (переставний)

 

Знаків в математиці дуже є багато,

Але всі їх, друже мій, ти повинен знати

Кожен старшокласник знає „тангенс”, „синус”

А ми знаємо знак „плюс” і звичайно...                       (мінус)

 

 

Від числа число відняти –

Можна теж число дістати.

Знають учні й учениці

Третє це число – .....                                                     (різниця)

 

 

Кут

 

Ця точка горда і щаслива,

Бо роль у неї особлива.

Вона куту ім’я дає,

Його сторін початком є.

Ця точка для кута єдина

І називається .....                                                            (вершина)

 

 

Два промені з одної точки

Розбіглися в протилежнії кінці

І кут цікавий утворили

Оці веселі промінці

А кут такий і там, і тут

Усі  .....    (розгорнутим)         зовуть

 

 

Кут прямий, це знає і дитина,

Кута розгорнутого .....                                                  (половина)

 

 

Як назвати нам такий

Кут що менший за прямий?

Відгадати дуже просто

Називається він ....                                                        (гострий)

 

 

Щоб кути намалювати

Нам цей прилад треба мати.

І щоб виміряти кути, кращій прилад не знайти

Всім кутам він командир,

Помічник наш                                                             (транспортир)

 

 

 

 

 

 

Вирази. Рівняння  

 

Загадкове, вам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати

Кожен легко без вагання

Відповість, що це ....                                                       (рівняння)

 

Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

І якщо про них забудемо,

То освіту не здобудемо.

Вийде зовсім навпаки,

Пам’ятай же про ....                                                           (дужки)

 

Суму чисел однакових

Можна швидко відшукати,

Якщо дію додавання

Та на іншу поміняти.

Додавання не тривожте,

А скоріше числа ....                                                            (множте)

 

А цей знак такий дивак,

Пишеться і так, і сяк.

То він крапка, то він хрест

Як до змінних попадає

То він зовсім пропадає

Ми його обожнюємо,

І називається він  – ....                                                     (множення)

 

 

Помнож число якесь на одиницю.

Запам’ятай, це завжди пригодиться

Як не мудруй, усім на зло,

Те саме матимеш...                                                          (число)

 

Якщо а на в помножимо

То число одержать можемо

в на а , знов те число

Вийде в нас. Ну як на зло!

Для множення закон простий

І зветься він ....                                                                 (переставний)

 

Нуль як множником стає,

То все ставить на своє.

Як не крути, як не мудруй

В добутку ти одержиш ....                                                 (нуль)

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 7 клас, Позакласні заходи
Інкл
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку