Сценарій розробила
Педагог – організатор
Петрокорбівської філії
Носова Наталія Володимирівна
Козацькі розваги (забави)
Мета. Розвивати допитливість, ініціативу учнів, логічне мислення.
Виховувати доброзичливість., прагнення підтримати товариша, допомогти.
Учасники: команди козаків
Хід.
Змагання проводяться у спортивному залі.
Ведуча. Більше ніж 500 років тому в українських степах за Дніпровськими порогами поселилися перші козаки. Близько трьох століть вони боронили Україну від турків, татар та інших ворогів. Відвага і хоробрість козаків були відомі в Європі. Багато славних синів українського народу навіки увійшли в історію.
Відшуміла козаччина, стала історією. Але підростають достойні нащадки славних козаків.
Сьогодні ми станемо свідками козацьких змагань між двома командами наших шкільних козаків,
Запрошуємо команди!
(Під музику маршу стройовим кроком до залу заходять по черзі команди)
I. Знайомство з командами (оцінка - б балів)
II. Змагання інтелектуалів (найвища кількість балів — 6 —по одному за
правильну відповідь на запитання).
I команда.
II команда.
ІІІ. Музичні розваги (б балів)
Конкурс "Продовжимо пісню" - (задіяні учасники ансамблю "Криничка " -вони починають пісню, а учасники змагань повинні продовжити).
і. Їхав козак за Дунай...
IV. Козак на всі руки майстер (6 балів)
Козаки завжди вміли обходити себе самі - жінок же на Січі не було.
Ґудзиків пришивати не доводилося, бо сорочки зав'язувалися, а шаровари були на очкурі.
А от латки накладати доводилося нерідко. От зараз і подивимося, чи зуміють наші козаки з таким непростим завданням впоратися.
(Козаки одержують шматки тканини, голки, нитки і пришивають латки)
V. Як козак їсть, так і працює (6 балів)
Дівчата наготували вареників і учасники команд (по 1 з кожної) змагаються в тому, хто швидше їх впорає.
VI. Як наші козаки до дівчат залицяються (6 балів)
На столі лежать цукерки і козаки (по 1 учаснику з команди) повинні пригостити дівчат. Але зробити це вони мають із зав'язаними руками.
VII. Козацьке мистецтво (4 бали)
У козаків були вірні друзі - коні. Якими були коні? Оце запитання! Та що, козак коня не бачив? Бачити бачив, а потрібно ще й нам його показати. Необхідно намалювати коня, але зробити це із зав'язаними очима.
VІІІ. Як козаки свого отамана розуміють (4 бали) .
Життя на Запорозькій Січі було сповнено усіляких несподіванок і турбот, запорожці майже щоденно ризикували життям. Тому змушені були навчитися розуміти один одного з напівпогляду, напівслова.
Зараз перевіримо, чи можуть наші козаки порозумітися за допомогою міміки.
Капітани команд одержують папірці з написом і з допомогою міміки показують командам. Команди діють у відповідності з наказом (як зрозуміють)
IX. "Політичні розваги" (6 балів)
Про лист козаків турецькому султану знають всі. Пропонуємо нашим козакам написати листа, скажімо, директору школи, зберігши відповідний стиль, але не вирази. Оцінюється і актуальність порушених проблем.
Поки пишуться листи, проводимо конкурс болільників.
Питання
9. Грамота, головна форма документів в Українській державі, (універсал)
Кожна група болільників може заробити для своєї команди 3 бали (по 1
балу за правильну відповідь)
Заслуховування листів, оцінка їх.
X. Військово-спортивні розваги
Слово журі. Оголошення переможців. Коло пошани під оплески глядачів. Нагородження — команда отримує макітру пампушок з часником і квас.
Ведуча: Ось і скінчилися наші козацькі розваги. Але не закінчується ваше знайомство з історією рідного народу.
Дякую всім учасникам за чудову гру. Успіхів вам!