Позакласний захід до тижня математики "Математичний КВК" 3 клас

Про матеріал
Розробка позакласного заходу з математики в 3 класі може бути проведена в рамках тижня математики. Метою є розвиток математичних здібностей, виховання дружби та вміння працювати в команді
Перегляд файлу

Математичний  КВК в 3 класі

      

      Мета:  систематизувати знання, уміння і навички; розвивати логічне мислення учнів, творчу ініціативу; спонукати до творчості під час розв’язування вправ; виховувати інтерес до математики, практичну необхідність вивчати її.

 

                                                       Хід гри

 - Дорогі діти, шановні гості!

    Сьогодні ми з вами спробуємо довести цінність математики в нашому житті.

    Дехто вважає, що   це суха, нудна і зовсім нецікава наука. Але це не так ! Математика - сувора, вимоглива і в той же час весела і жартівлива. Багато поетів і письменників, відомих та невідомих, талановитих і просто любителів склали  вірші, казки, співаночки про математику. А скільки складено  математичних ребусів, кросвордів, цікавих задач!

   Математика завжди була, є і буде окрасою будь-якої науки. Адже недаремно кажуть:  «Математика-цариця всіх наук».

І щоб нам краще це зрозуміти давайте послухаємо цікаву історію.

     Інсценівка «Квадрат і Трикутник»

     В е д у ч и й         Жили-були два брати:

      Трикутник із Квадратом.

       Старший-квадратний,

       До всього придатний;

       Менший- трикутний,

       завжди надутий.

      К в а д р а т.

       Ти чому серйозний, брат ?

      Т р и к у т н и к.  Бо ти ширше       за мене, як не міряй,

                                   У мене три всього кути,

                                   А в тебе їх-чотири!

      К в а д р а т         Брат,  я ж бо старший,  я – Квадрат

      К в а д р а т.         Може, з нас я більш потрібний!

      В е д у ч и й         Та настала ніч, й до брата

                                    Менший лізе в темноті

                                    Навшпиньки, злодійкувато

                                    Зрізать  старшому кути…

      Сценою іде, скрадаючись із великими ножицями, Трикутник.

      Підходить до сплячого Квадрата, зрізає йому за наміченими лініями кути і, задоволений повертається   назад.

     Т р и к у т н и к   Приємних снів! Спать лягав чотирикутним, а

                                   проснешся – без кутів.

     В е д у ч и й        Та на ранок менший брат  страшній помсті був

                                   не рад!

                               Глянув він: нема Квадрата, занімів, стояв без слів

     Т р и к у т н и к   Ну й помстивсь!      Тепер у брата стало вісім 

                                                аж  кутів

     Повільно проходить по сцені колишній Квадрат – тепер Восьмикутник.

     - Як ви вважаєте, друзі, хто з них частіше зустрічається в житті: Квадрат чи Трикутник?

      (Діти наводять приклади з місця.)

- Діти, квадрат і трикутник зустрічаються у житті дуже часто.

Адже вони однаково потрібні в житті і довести нам це допоможуть зустріч двох кмітливих, винахідливих команд математиків, одна з яких називається «Квадрат», а друга - «Трикутник» .

         Отже сьогодні день незвичний,

         Веселий він, математичний,

         Ігри, конкурси, змагання,

         На кмітливість та знання,

         Жарти, ребуси, таблиці,

         Все це разом – КВК.

         Щоб перемогу в конкурсах здобути,

         Веселим та кмітливим треба бути.

 

 Музика

     - Сьогодні в поєдинку візьмуть участь команди учнів 3 класу:

     Команда «Квадрат» і команда «Трикутник» .

            Привітаємо їх. (Оплески )

      - Перш ніж розпочати змагання, традиція вимагає посвячення вас у члени КВК. Ви повинні пообіцяти:

      Присяга

                На змагання прийшов - не хмур обличчя,

                Будь веселим до кінця.

                На суперників не ображайся, коли навіть бачиш, що вони попереду,

                Пам’ятай: це всього на всього гра.

    Обіцяєте?

       К о м а н д и . Обіцяємо!

 Ось вони (показує ), учасники сьогоднішнього КВК!  Розумні, дотепні, жваві та веселі.

    Наші змагання оцінюватиме поважне журі.

    Повага вам, судді!

    Привіт вам, журі!

    Та тільки суворо Ви нас  не судіть .

    І смійтеся з того, що викличе сміх.

   Сміятися голосно – суддям не гріх.

   Ось і настав час розпочати змагання.

1 конкурс «Привітання команд»

 Давайте подивимось, як підготувались до змагань команди.

 Слово-команді «Трикутник» .

 

 К а п і т а н   к о м а н д и  «Т р и к у т н и к». Наш девіз:

 

Три точки невеличкі відрізками сполучимо.

  А те, що утворилося, всі разом ми озвучимо:

  Це не круг , не прямокутник, а фігура ця - трикутник.

 

 

К а п і т а н   к о м а н д и «К в а д р а т». Наш девіз:

                              Знайомтеся з нами – команда «Квадрат» ,

                              У нього всі сторони рівні, 

                              А в  нашій команді всі дружбою сильні.

 

 

 Молодці, капітани і члени команд! Ми познайомилися з вами.

2 конкурс «Розминка»

(щоб команди мали гарну форму, проведемо гімнастику розуму). За кожну правильну відповідь – 1 бал

  1. Коли пташці виповниться 6 років‚ що станеться з нею потім?                      (Піде 7-й рік)
  2. У п’ятикутнику відрізали один кут. Яку одержали фігуру?   (Шестикутник)
  3. У двох носорогів було 2 роги. Скільки рогів у 12 носорогів?        
  4. Якого кута не буває: гострого, квадратного, прямого, тупого?                  
  5. Скільки прямих можна провести через 1 точку: 1, 2, З, безліч? 
  6. Скільки прямих можна провести через 2 точки: 1, 2, 4, безліч? 
  7. Якого розряду немає у трицифровому числі: одиниці, сотні, тисячі, десятки?  
  8. Скільки нулів приписують до числа під час множен­ня на 100: 1, 2, З, 4?                        (2)
  9. Якої відповіді немає у таблиці множення на 4: 18, 24, 32, 36?                                      
  10.        Пара коней пробігла 20 км. По скільки пробіг кожен кінь?                                  
  11.        Качка, стоячи на 1 нозі, важить 2 кг. Скільки вона важитиме, стоячи на 2 ногах
  12.        Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 6 яєць?                                     
  13.        У кошику 5 яблук. Поділіть їх між п'ятьма дівчатами так, щоб кожній дати по 1 яблуку і щоб у кошику зали­шилося 1 яблуко.        (Одній дівчині дати яблуко з кошиком)
  14.        У Володі 3 брати. Кожен брат має сестру. Скільки у Володі братів і сестер разом? (4 без нього)                                                                                                                          

 

3 конкурс «Математичне лото»

  Кожній із команд дається таблиця на якій написані цифри від 1 до 20. Я  повільно називатиму цифри, ви повинні закреслити їх у тій послідовності, що  я назву.

 

10

  9

  3

 13

  7

 19

 16

  5

 14

  1

 20

 12

 17

  6

  8

 18

  4

 11

  2

 15

 

 

 

 

 

 

     7,  11,  4,  12,  1,  16,  5,  3,  18,  10,  2,  14,  20.

 

Ведучий:        Проведемо гру      « Назви слово, в   якому заховалося число»

( одинокий,  однаковий, двійник, потри, тривожний,   затримка,  тісто, стоїть, стоянка, пластом, столи, тисячолистник, триляж )

 

 

4 конкурс «Задачі»

Кожній команді дається листочок із задачами. Потім задачі зачитуються і капітани дають відповідь.                                                                      За правильну відповідь – 1 б

  1. У видатного скрипаля Нікколо Паганіні під час одного з його виступів порвалася струна, а потім ще декілька. Концерт Паганіні закінчив, граючи на одній струні. Скільки струн порвалося другого разу, якщо у скрипки 4 струни? (2 струни)
  2. Жирафі в зоопарку дали денну порцію – 11 кг овочів і 4 кг фруктів. У жирафи був поганий апетит. На вечір у нього залишилось 3 кг овочів і фруктів. Скільки кілограм овочів і фруктів з’їв жираф? (12 кг)
  3. У зоопарку 13 видів таких тварин: слони, мурахоїди, лінивці. Слонів – 2 види, лінивців – 7 видів. Скільки у зоопарку видів мурахоїдів?(4 види)
  4. У молодого бегемота язик, легені і серце важать 20 кг. Язик – 5 кг , легені – 8 кг. Скільки кілограмів важить серце?(7 кг)
  5. У місті було 20 вулиць. З них  15 другорядних, а інші – головні. На скільки було більше другорядних вулиць, ніж головних?               (на 10 вулиць)
  6. Пам’ятник Лесі Українки розробляли 5 чоловік. Архітектор був один, а решта – скульптори. На скільки більше скульпторів, ніж архітекторів розробляло пам’ятник?(на 3 )
  7. Через два роки Марина буде у 4 рази старша за свого трирічного брата.  Який зараз вік Марини? (18 років)
  8. Дві білочки зібрали 28 шишок і горіхів. Коли всі плоди розклали на три купки (шишки з горіхами не перемішували), виявилося, що одна шишка зайва, а горіхів стільки, скільки шишок в одній купці. Скільки шишок зібрали білочки?   (19 )

5 конкурс «Магія круга»

- Перед вами шість кругів. Потрібно домалювати так, щоб утворилися різні  фігури.

 

 

     

  (сонечко, годинник, колобок, квітка, яблуко, колобок)

 

Змагання вболівальників.

В е д у ч и й. До уваги всіх пропонуються загадки, в яких зустрічаються числа.
• Одна нога і шапка, а голови немає. (Гриб)
• Штучка-одноручка, носик сталь¬ний, а хвостик лляний. (Голка)
• Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори. (Лижі)
• Під двома дугами два яблука з кругами. (Брови і очі)
• Коли сухо — клинок, коли мокро — млинець, одна нога, і та без чобота. (Парасолька)
• Стоїть дуб, а на нім дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Рік, місяці, тижні, дні)
• Під дахом чотири ноги, на даху — суп та ложки. (Стіл)
• Два брюшка — чотири вушка. (Подушка)
• Чотири ноги, сто голок несе, а шити не вміє. (Їжак)
• Сім братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня)
• П’ять хатин, а хід один. (Перчатка)
• Цей кінь не їсть вівса, замість ніг — два колеса. (Велосипед)
• Шість ніг без копит, ходить, та не стукає, літає, а не птах, може до¬гори ногами сидіти. (Муха)
• Шість ніг, дві голови, четверо очей, один хвіст. (Вершник на коні)
• Сидить баба у сто шуб вдягнута. Хто її роздягає, той сльози проли¬ває. (Цибуля)
• Хто за рік чотири рази перевдяга¬ється? (Земля)

 

6 конкурс «Чарівні палички»

- Маленькі палички здатні творити чудеса. Коли вони потрапляють у наші

руки, вони можуть відтворити картину.  Із паличок потрібно скласти фігурку

кошеняти з блюдечком.

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=1bc968e610ad3adcc4bc3fd3993bcc56-91-144&n=21http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=1bc968e610ad3adcc4bc3fd3993bcc56-91-144&n=21 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс капітанів


1-а команда.                                                        2-а команда.
40 ' чка — сорочка                                            с 3 ж — стриж
7 ' я — сім'я                                                        3 зуб — тризуб
ві 3 ла — вітрила                                               40 а — сорока 

ро 7" а — роса                                                   р1а — родина
100 лиця — столиця                                          пі 2 л — підвал

 3 + тон          І 100 рія          Ак 3 са        Г 1 а         ли 100 пад     100 рон      

7 конкурс «Кращий обчислювач»

 (Кожен учасник команди виходить до дошки). За кожну правильну відповідь – 1 бал. Команда, що першою закінчить – додаткові 2 бали.

37 + 15

49 + 24

91 – 58

72 – 36

12 × 8

9 × 17

40 × 30

20 × 60

360 : 60

720 : 90

400 : 5

300 : 6

42 : 3

36 : 2

50×9

40 × 6

7× 8

6 × 7

 

 

 

А зараз, поки працює журі, ми відпочинемо.

   Лунає пісня.

   Слово надається журі.

 

Оголошення підсумків конкурсу. Нагородження  переможців.

 

 

 

 

 

 

 

2 конкурс «Розминка»

(щоб команди мали гарну форму, проведемо гімнастику розуму). За кожну правильну відповідь – 1 бал

  1.             Коли пташці виповниться 6 років‚ що станеться з нею потім?                      (Піде 7-й рік)
  2.             У п’ятикутнику відрізали один кут. Яку одержали фігуру?   (Шестикутник)
  3.             У двох носорогів було 2 роги. Скільки рогів у 12 носорогів?        
  4.             Якого кута не буває: гострого, квадратного, прямого, тупого?                  
  5.             Скільки нулів приписують до числа під час множен­ня на 100: 1, 2, З, 4?                        (2)
  6.             Якої відповіді немає у таблиці множення на 4: 18, 24, 32, 36?                                      
  7.              Пара коней пробігла 20 км. По скільки пробіг кожен кінь?                                  
  8.              Качка, стоячи на 1 нозі, важить 2 кг. Скільки вона важитиме, стоячи на 2 ногах
  9.              Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 6 яєць?                                     
  10.         У кошику 5 яблук. Поділіть їх між п'ятьма дівчатами так, щоб кожній дати по 1 яблуку і щоб у кошику зали­шилося 1 яблуко.        (Одній дівчині дати яблуко з кошиком)
  11.         У Володі 3 брати. Кожен брат має сестру. Скільки у Володі братів і сестер разом? (4 без нього)  

                                                                                                                       

2 команді

 

1. На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з’їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось? (Три. Сашко склянок не їв)

 

Задача 2. Коли півень стоїть на одній нозі, то важить 6 кг. Скільки буде важити півень, коли стане на дві ноги? (Стільки ж)

 

3. Коли чорній кішці найлегше пробратися в хату? (Коли відчинені двері)

 

4. Що важче: 100 кг заліза, чи один центнер сіна? (Важить однаково)

 

 5. Троє коней пробігли 12 км. Скільки кілометрів пробіг один кінь? (Кожен кінь пробіг 12 км) 

 

6. Щоб зварити 1 кг м’яса потрібна 1 година. За який час звариться 2 кг м’яса? (Також за одну годину)

 

 7. Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки всього дітей йшло з міста в село? (Четверо)

8 На одній вербі росли 23 груші, а на другій – 27. Скільки всього груш зірвали діти з двох дерев разом? (Жодної)

 9 Одна сторона квадрата 6 см, а друга – на 2 см довша. Знайти другу сторону квадрата. (Вона 6 см)

 

10  В якому місяці люди найменше їдять хліба? (В лютому)

 

11.На дубі росло 4 гілки. На кожній гілці росло по 5 яблук. Скільки всього яблук на дереві?

 

 

 

2 конкурс. Задачі в віршах.( по черзі)

  Наш зайчисько  Куцохвіст

  Три пучечки моркви ніс,

  В кожному по сім морквин

  Скільки ніс морквинок він ?  ( 7 * 3=21 )

 

  Йшла до Зайця в гості Лиска,

  Несла сім пучечків редиски,

  В кожному редисок п'ять.

  Як усі порахувати? ( 5 * 7 =35 )

 

 Три кози побігло  в ліс.

 Скільки разом  ніг у кіз ? ( 4 * 3 = 12)

 

 Сорок вісім буряків

 По  8 несли їжаки!

 Рахувало  все село :

Скільки їжаків було ?  ( 48 : 8 = 6 )

 

Прийшли до крамниці чотири жуки.

Купили на ніжки собі чобітки.

Ніжок  по шість , як відомо , в жуків,

Скільки потрібно всього  чобітків? ( 6 * 4 = 24 )

 

Дев'ять кіз побігло в ліс.

Скільки разом ніг  у кіз ?  ( 4 * 9 = 36 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Гра     « Назви слово, в   якому заховалося число» ( Усно)

 

( одинокий,  однаковий, двійник, потри, тривожний,   затримка,  тісто, стоїть, стоянка, пластом, столи, тисячолистник, триляж )

 

4.Математичні ребуси

 

5 конкурс «Задачі»

Кожній команді дається листочок із задачами. Потім задачі зачитуються і капітани дають відповідь.                                                                      За правильну відповідь – 1 б

  1. У видатного скрипаля Нікколо Паганіні під час одного з його виступів порвалася струна, а потім ще декілька. Концерт Паганіні закінчив, граючи на одній струні. Скільки струн порвалося другого разу, якщо у скрипки 4 струни? (2 струни)
  2. Жирафі в зоопарку дали денну порцію – 11 кг овочів і 4 кг фруктів. У жирафи був поганий апетит. На вечір у нього залишилось 3 кг овочів і фруктів. Скільки кілограм овочів і фруктів з’їв жираф? (12 кг)
  3. У зоопарку 13 видів таких тварин: слони, мурахоїди, лінивці. Слонів – 2 види, лінивців – 7 видів. Скільки у зоопарку видів мурахоїдів?(4 види)
  4. У молодого бегемота язик, легені і серце важать 20 кг. Язик – 5 кг , легені – 8 кг. Скільки кілограмів важить серце?(7 кг)

 

2 команді:

1)У місті було 20 вулиць. З них  15 другорядних, а інші – головні. На скільки було більше другорядних вулиць, ніж головних?               (на 10 вулиць)

2)Пам’ятник Лесі Українки розробляли 5 чоловік. Архітектор був один, а решта – скульптори. На скільки більше скульпторів, ніж архітекторів розробляло пам’ятник?(на 3 )

3)Через два роки Марина буде у 4 рази старша за свого трирічного брата.  Який зараз вік Марини? (18 років)

4)Дві білочки зібрали 28 шишок і горіхів. Коли всі плоди розклали на три купки (шишки з горіхами не перемішували), виявилося, що одна шишка зайва, а горіхів стільки, скільки шишок в одній купці. Скільки шишок зібрали білочки?   (19 )

6. конкурс.  « Геометрична » зарядка.

 

Командам взятися за руки та утворити спочатку коло, а потім

1-а команда -  трикутник

2-а команда -  прямокутник.

 

7 конкурс «Магія круга»

- Перед вами шість кругів. Потрібно домалювати так, щоб утворилися різні  фігури.

 

 

     

  (сонечко, годинник, колобок, квітка, яблуко, колобок)

 

 

 

 

 

8. Загадки

До уваги всіх пропонуються загадки, в яких зустрічаються числа.
• Одна нога і шапка, а голови немає. (Гриб)
• Штучка-одноручка, носик стальний, а хвостик лляний. (Голка)
• Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори. (Лижі)
• Під двома дугами два яблука з кругами. (Брови і очі)
• Коли сухо — клинок, коли мокро — млинець, одна нога, і та без чобота. (Парасолька)
• Стоїть дуб, а на нім дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Рік, місяці, тижні, дні)
• Під дахом чотири ноги, на даху — суп та ложки. (Стіл)
• Два брюшка — чотири вушка. (Подушка)
• Чотири ноги, сто голок несе, а шити не вміє. (Їжак)
• Сім братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня)
• П’ять хатин, а хід один. (Перчатка)
• Цей кінь не їсть вівса, замість ніг — два колеса. (Велосипед)
• Шість ніг без копит, ходить, та не стукає, літає, а не птах, може до¬гори ногами сидіти. (Муха)
• Шість ніг, дві голови, четверо очей, один хвіст. (Вершник на коні)
• Сидить баба у сто шуб вдягнута. Хто її роздягає, той сльози проли¬ває. (Цибуля)
• Хто за рік чотири рази перевдяга¬ється? (Земля)

 

 

9 конкурс капітанів «Кращий обчислювач»

 

11

16

9

10

12

14

15

8

13

Математичний квадрат

 

8

13

12

15

11

7

10

9

14

 

 

 

Щоб не сумувати, фантазію слід розвивати.

Скласти. Скласти квадрат з розрізаних частин. Виміряти сторони. Обчислити периметр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання : Скласти приклади на різні дії, щоб відповідь була 21

 

Завдання: назвати прислів’я, приказки, казки, у назвах яких є числа

Завдання: З 7 паличок скласти 3 трикутники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці годинник на якому замість цифр – букви. Розв’язуючи приклад за прикладом замість відповіді записують букву, яка відповідає цьому числу на циферблаті. У відповіді зашифроване слово. Відгадати його.                 (Молодці).

 

 

 

 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

               324 : 54 = 6                       168 : 28 = 6                       288 : 48 = 6

 144 : 12 = 12                      96 : 8 = 12                        48 : 4 = 12

 800 : 80 = 10                      200 : 20 = 10                    900 : 90 = 10

 126 : 14 = 9                        117 : 13 = 9                      315 : 35 = 9

 171 : 57 = 3                        186 : 62 = 3                      144 : 48 = 3

 96 : 12 = 8                          200 : 25 = 8                      208 : 26 = 8

 98 : 14 = 7                           91 : 13 = 7                       105 :15 = 7

 

doc
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
2383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку