Математичний КВК в 3 класі
Мета: систематизувати знання, уміння і навички; розвивати логічне мислення учнів, творчу ініціативу; спонукати до творчості під час розв’язування вправ; виховувати інтерес до математики, практичну необхідність вивчати її.
Хід гри
- Дорогі діти, шановні гості!
Сьогодні ми з вами спробуємо довести цінність математики в нашому житті.
Дехто вважає, що це суха, нудна і зовсім нецікава наука. Але це не так ! Математика - сувора, вимоглива і в той же час весела і жартівлива. Багато поетів і письменників, відомих та невідомих, талановитих і просто любителів склали вірші, казки, співаночки про математику. А скільки складено математичних ребусів, кросвордів, цікавих задач!
Математика завжди була, є і буде окрасою будь-якої науки. Адже недаремно кажуть: «Математика-цариця всіх наук».
І щоб нам краще це зрозуміти давайте послухаємо цікаву історію.
Інсценівка «Квадрат і Трикутник»
В е д у ч и й Жили-були два брати:
Трикутник із Квадратом.
Старший-квадратний,
До всього придатний;
Менший- трикутний,
завжди надутий.
К в а д р а т.
Ти чому серйозний, брат ?
Т р и к у т н и к. Бо ти ширше за мене, як не міряй,
У мене три всього кути,
А в тебе їх-чотири!
К в а д р а т Брат, я ж бо старший, я – Квадрат
К в а д р а т. Може, з нас я більш потрібний!
В е д у ч и й Та настала ніч, й до брата
Менший лізе в темноті
Навшпиньки, злодійкувато
Зрізать старшому кути…
Сценою іде, скрадаючись із великими ножицями, Трикутник.
Підходить до сплячого Квадрата, зрізає йому за наміченими лініями кути і, задоволений повертається назад.
Т р и к у т н и к Приємних снів! Спать лягав чотирикутним, а
проснешся – без кутів.
В е д у ч и й Та на ранок менший брат страшній помсті був
не рад!
Глянув він: нема Квадрата, занімів, стояв без слів
Т р и к у т н и к Ну й помстивсь! Тепер у брата стало вісім
аж кутів
Повільно проходить по сцені колишній Квадрат – тепер Восьмикутник.
- Як ви вважаєте, друзі, хто з них частіше зустрічається в житті: Квадрат чи Трикутник?
(Діти наводять приклади з місця.)
- Діти, квадрат і трикутник зустрічаються у житті дуже часто.
Адже вони однаково потрібні в житті і довести нам це допоможуть зустріч двох кмітливих, винахідливих команд математиків, одна з яких називається «Квадрат», а друга - «Трикутник» .
Отже сьогодні день незвичний,
Веселий він, математичний,
Ігри, конкурси, змагання,
На кмітливість та знання,
Жарти, ребуси, таблиці,
Все це разом – КВК.
Щоб перемогу в конкурсах здобути,
Веселим та кмітливим треба бути.
Музика
- Сьогодні в поєдинку візьмуть участь команди учнів 3 класу:
Команда «Квадрат» і команда «Трикутник» .
Привітаємо їх. (Оплески )
- Перш ніж розпочати змагання, традиція вимагає посвячення вас у члени КВК. Ви повинні пообіцяти:
Присяга
На змагання прийшов - не хмур обличчя,
Будь веселим до кінця.
На суперників не ображайся, коли навіть бачиш, що вони попереду,
Пам’ятай: це всього на всього гра.
Обіцяєте?
К о м а н д и . Обіцяємо!
Ось вони (показує ), учасники сьогоднішнього КВК! Розумні, дотепні, жваві та веселі.
Наші змагання оцінюватиме поважне журі.
Повага вам, судді!
Привіт вам, журі!
Та тільки суворо Ви нас не судіть .
І смійтеся з того, що викличе сміх.
Сміятися голосно – суддям не гріх.
Ось і настав час розпочати змагання.
1 конкурс «Привітання команд»
Давайте подивимось, як підготувались до змагань команди.
Слово-команді «Трикутник» .
К а п і т а н к о м а н д и «Т р и к у т н и к». Наш девіз:
Три точки невеличкі відрізками сполучимо.
А те, що утворилося, всі разом ми озвучимо:
Це не круг , не прямокутник, а фігура ця - трикутник.
К а п і т а н к о м а н д и «К в а д р а т». Наш девіз:
Знайомтеся з нами – команда «Квадрат» ,
У нього всі сторони рівні,
А в нашій команді всі дружбою сильні.
Молодці, капітани і члени команд! Ми познайомилися з вами.
2 конкурс «Розминка»
(щоб команди мали гарну форму, проведемо гімнастику розуму). За кожну правильну відповідь – 1 бал
3 конкурс «Математичне лото»
Кожній із команд дається таблиця на якій написані цифри від 1 до 20. Я повільно називатиму цифри, ви повинні закреслити їх у тій послідовності, що я назву.
10 |
9 |
3 |
13 |
7 |
19 |
16 |
5 |
14 |
1 |
20 |
12 |
17 |
6 |
8 |
18 |
4 |
11 |
2 |
15 |
7, 11, 4, 12, 1, 16, 5, 3, 18, 10, 2, 14, 20.
Ведучий: Проведемо гру « Назви слово, в якому заховалося число»
( одинокий, однаковий, двійник, потри, тривожний, затримка, тісто, стоїть, стоянка, пластом, столи, тисячолистник, триляж )
4 конкурс «Задачі»
Кожній команді дається листочок із задачами. Потім задачі зачитуються і капітани дають відповідь. За правильну відповідь – 1 б
5 конкурс «Магія круга»
- Перед вами шість кругів. Потрібно домалювати так, щоб утворилися різні фігури.
(сонечко, годинник, колобок, квітка, яблуко, колобок)
Змагання вболівальників.
В е д у ч и й. До уваги всіх пропонуються загадки, в яких зустрічаються числа.
• Одна нога і шапка, а голови немає. (Гриб)
• Штучка-одноручка, носик сталь¬ний, а хвостик лляний. (Голка)
• Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори. (Лижі)
• Під двома дугами два яблука з кругами. (Брови і очі)
• Коли сухо — клинок, коли мокро — млинець, одна нога, і та без чобота. (Парасолька)
• Стоїть дуб, а на нім дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Рік, місяці, тижні, дні)
• Під дахом чотири ноги, на даху — суп та ложки. (Стіл)
• Два брюшка — чотири вушка. (Подушка)
• Чотири ноги, сто голок несе, а шити не вміє. (Їжак)
• Сім братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня)
• П’ять хатин, а хід один. (Перчатка)
• Цей кінь не їсть вівса, замість ніг — два колеса. (Велосипед)
• Шість ніг без копит, ходить, та не стукає, літає, а не птах, може до¬гори ногами сидіти. (Муха)
• Шість ніг, дві голови, четверо очей, один хвіст. (Вершник на коні)
• Сидить баба у сто шуб вдягнута. Хто її роздягає, той сльози проли¬ває. (Цибуля)
• Хто за рік чотири рази перевдяга¬ється? (Земля)
6 конкурс «Чарівні палички»
- Маленькі палички здатні творити чудеса. Коли вони потрапляють у наші
руки, вони можуть відтворити картину. Із паличок потрібно скласти фігурку
кошеняти з блюдечком.
Конкурс капітанів
1-а команда. 2-а команда.
40 ' чка — сорочка с 3 ж — стриж
7 ' я — сім'я 3 зуб — тризуб
ві 3 ла — вітрила 40 а — сорока
ро 7" а — роса р1а — родина
100 лиця — столиця пі 2 л — підвал
3 + тон І 100 рія Ак 3 са Г 1 а ли 100 пад 100 рон
7 конкурс «Кращий обчислювач»
(Кожен учасник команди виходить до дошки). За кожну правильну відповідь – 1 бал. Команда, що першою закінчить – додаткові 2 бали.
37 + 15 |
49 + 24 |
91 – 58 |
72 – 36 |
12 × 8 |
9 × 17 |
40 × 30 |
20 × 60 |
360 : 60 |
720 : 90 |
400 : 5 |
300 : 6 |
42 : 3 |
36 : 2 |
50×9 |
40 × 6 |
7× 8 |
6 × 7 |
А зараз, поки працює журі, ми відпочинемо. Лунає пісня. Слово надається журі.
Оголошення підсумків конкурсу. Нагородження переможців.
|
|
2 конкурс «Розминка»
(щоб команди мали гарну форму, проведемо гімнастику розуму). За кожну правильну відповідь – 1 бал
2 команді
1. На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з’їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось? (Три. Сашко склянок не їв)
Задача 2. Коли півень стоїть на одній нозі, то важить 6 кг. Скільки буде важити півень, коли стане на дві ноги? (Стільки ж)
3. Коли чорній кішці найлегше пробратися в хату? (Коли відчинені двері)
4. Що важче: 100 кг заліза, чи один центнер сіна? (Важить однаково)
5. Троє коней пробігли 12 км. Скільки кілометрів пробіг один кінь? (Кожен кінь пробіг 12 км)
6. Щоб зварити 1 кг м’яса потрібна 1 година. За який час звариться 2 кг м’яса? (Також за одну годину)
7. Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки всього дітей йшло з міста в село? (Четверо)
8 На одній вербі росли 23 груші, а на другій – 27. Скільки всього груш зірвали діти з двох дерев разом? (Жодної)
9 Одна сторона квадрата 6 см, а друга – на 2 см довша. Знайти другу сторону квадрата. (Вона 6 см)
10 В якому місяці люди найменше їдять хліба? (В лютому)
11.На дубі росло 4 гілки. На кожній гілці росло по 5 яблук. Скільки всього яблук на дереві?
2 конкурс. Задачі в віршах.( по черзі)
Наш зайчисько Куцохвіст
Три пучечки моркви ніс,
В кожному по сім морквин
Скільки ніс морквинок він ? ( 7 * 3=21 )
Йшла до Зайця в гості Лиска,
Несла сім пучечків редиски,
В кожному редисок п'ять.
Як усі порахувати? ( 5 * 7 =35 )
Три кози побігло в ліс.
Скільки разом ніг у кіз ? ( 4 * 3 = 12)
Сорок вісім буряків
По 8 несли їжаки!
Рахувало все село :
Скільки їжаків було ? ( 48 : 8 = 6 )
Прийшли до крамниці чотири жуки.
Купили на ніжки собі чобітки.
Ніжок по шість , як відомо , в жуків,
Скільки потрібно всього чобітків? ( 6 * 4 = 24 )
Дев'ять кіз побігло в ліс.
Скільки разом ніг у кіз ? ( 4 * 9 = 36 )
3.Гра « Назви слово, в якому заховалося число» ( Усно)
( одинокий, однаковий, двійник, потри, тривожний, затримка, тісто, стоїть, стоянка, пластом, столи, тисячолистник, триляж )
4.Математичні ребуси
5 конкурс «Задачі»
Кожній команді дається листочок із задачами. Потім задачі зачитуються і капітани дають відповідь. За правильну відповідь – 1 б
2 команді:
1)У місті було 20 вулиць. З них 15 другорядних, а інші – головні. На скільки було більше другорядних вулиць, ніж головних? (на 10 вулиць)
2)Пам’ятник Лесі Українки розробляли 5 чоловік. Архітектор був один, а решта – скульптори. На скільки більше скульпторів, ніж архітекторів розробляло пам’ятник?(на 3 )
3)Через два роки Марина буде у 4 рази старша за свого трирічного брата. Який зараз вік Марини? (18 років)
4)Дві білочки зібрали 28 шишок і горіхів. Коли всі плоди розклали на три купки (шишки з горіхами не перемішували), виявилося, що одна шишка зайва, а горіхів стільки, скільки шишок в одній купці. Скільки шишок зібрали білочки? (19 )
6. конкурс. « Геометрична » зарядка.
Командам взятися за руки та утворити спочатку коло, а потім
1-а команда - трикутник
2-а команда - прямокутник.
7 конкурс «Магія круга»
- Перед вами шість кругів. Потрібно домалювати так, щоб утворилися різні фігури.
(сонечко, годинник, колобок, квітка, яблуко, колобок)
8. Загадки
До уваги всіх пропонуються загадки, в яких зустрічаються числа.
• Одна нога і шапка, а голови немає. (Гриб)
• Штучка-одноручка, носик стальний, а хвостик лляний. (Голка)
• Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори. (Лижі)
• Під двома дугами два яблука з кругами. (Брови і очі)
• Коли сухо — клинок, коли мокро — млинець, одна нога, і та без чобота. (Парасолька)
• Стоїть дуб, а на нім дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Рік, місяці, тижні, дні)
• Під дахом чотири ноги, на даху — суп та ложки. (Стіл)
• Два брюшка — чотири вушка. (Подушка)
• Чотири ноги, сто голок несе, а шити не вміє. (Їжак)
• Сім братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня)
• П’ять хатин, а хід один. (Перчатка)
• Цей кінь не їсть вівса, замість ніг — два колеса. (Велосипед)
• Шість ніг без копит, ходить, та не стукає, літає, а не птах, може до¬гори ногами сидіти. (Муха)
• Шість ніг, дві голови, четверо очей, один хвіст. (Вершник на коні)
• Сидить баба у сто шуб вдягнута. Хто її роздягає, той сльози проли¬ває. (Цибуля)
• Хто за рік чотири рази перевдяга¬ється? (Земля)
9 конкурс капітанів «Кращий обчислювач»
11 |
16 |
9 |
10 |
12 |
14 |
15 |
8 |
13 |
Математичний квадрат
8 |
13 |
12 |
15 |
11 |
7 |
10 |
9 |
14 |
Щоб не сумувати, фантазію слід розвивати.
Скласти. Скласти квадрат з розрізаних частин. Виміряти сторони. Обчислити периметр
Завдання : Скласти приклади на різні дії, щоб відповідь була 21
Завдання: назвати прислів’я, приказки, казки, у назвах яких є числа
Завдання: З 7 паличок скласти 3 трикутники
На дошці годинник на якому замість цифр – букви. Розв’язуючи приклад за прикладом замість відповіді записують букву, яка відповідає цьому числу на циферблаті. У відповіді зашифроване слово. Відгадати його. (Молодці).
4
324 : 54 = 6 168 : 28 = 6 288 : 48 = 6
144 : 12 = 12 96 : 8 = 12 48 : 4 = 12
800 : 80 = 10 200 : 20 = 10 900 : 90 = 10
126 : 14 = 9 117 : 13 = 9 315 : 35 = 9
171 : 57 = 3 186 : 62 = 3 144 : 48 = 3
96 : 12 = 8 200 : 25 = 8 208 : 26 = 8
98 : 14 = 7 91 : 13 = 7 105 :15 = 7