Тема. Підсумок з теми «Табличне множення і ділення». 3 клас (Урок-змагання)

Про матеріал
Систематизувати знання і вміння учнів з вивченої теми; розвивати обчислювальні навички, спритність, кмітливість, увагу, вміння швидко орієнтуватися; виховувати почуття відповідальності .
Перегляд файлу

Математика

3 клас

(Урок-змагання)

 

Тема. Підсумок з теми «Табличне множення і ділення».

 

Мета. Систематизувати знання і вміння учнів з вивченої теми; розвивати обчислювальні навички, спритність, кмітливість, увагу, вміння швидко орієнтуватися; виховувати почуття відповідальності .

 

Обладнання: малюнки зимуючих птахів, схеми до задач, набір цифр.

 

План уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Розминка.
  3. Конкурсні завдання.
  • гра «Футбол»;
  • «Математична естафета»;
  • гра «Кращий обчислювач»;
  • рівняння;
  • гра «Хто перший»;
  • приклади на порівняння;
  • задачі для капітанів команд;
  • задачі-вірші;
  • конкурс «Спритний математик»;
  • конкурс «Математична зарядка»;
  • конкурс «Не зібюсь»
  • конкурс «Змайструй шпаківню».

4. Підсумок уроку. Нагородження.

 

 

                                           Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий ,

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим:

«Добрий день!»

  • Всі готові до уроку?
  • Відкрийте зошити, візьміть ручку, правильно сядьте, запишіть сьогоднішнє число.

Каліграфічна хвилинка.

Записати відповіді до таблиці множення на 5.

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-змагання. Ваше завдання – виявити свою кмітливість, спритність і знання з математики.
  • Спочатку послухаємо привітання команд. Слово надається команді «Сонечко».

Капітан.

  • Команда!

Всі.

  • Сонечко!

Капітан.

  • Наш девіз!

Всі.

  • Рахуємо – швидко, відповідаємо – чітко. Перемога за нами.

Вчитель.

  • А тепер слово надається команді «Зірочка».

Капітан.

  • Команда!

Всі.

  • Зірочка!

Капітан.

  • Наш девіз!

Всі.

  • Ледарів у нас немає,

Всі все вміють, всі все знають.

Будем спритно рахувати,

Чітко відповідь давати.

2. Розминка.

Вчитель.

  • Молодці, команди. Бажаю обом командам успішно справитися з усіма завданнями. А щоб налаштуватися до роботи. проведемо невеличку розминку. Можете відповідати хором. Це ще не конкурсне завдання. Відповідаєте одним словом «так» або «ні».

                                               

  • 5 пальців на руці (так);
  • 2 вогники у світлофора (ні);
  • у веселки 6 кольорів (ні);
  • тиждень – це 7 днів (так);
  • у трикутнику 4 сторони (ні);
  • рік має 10 місяців (ні).

 

3. Конкурсні завдання.

Вчитель. Ми провели загальну розминку. А зараз перше конкурсне завдання-розминка. Оскільки ми закінчили вивчати тему «Табличне множення і ділення» то сьогоднішні завдання будуть по цій темі.

    1). Гра «Футбол».

      Правила гри. Ви називаєте довільний приклад на множення чи ділення і учня з іншої команди, який має відповісти. Якщо відповідь правильна гра продовжується в зворотному напрямку. Якщо учень не впорався із завданням, то цій команді зараховується «гол».

Діти, послухайте загадку.

Холод нам несе мороку,

У турботах лине будень.

Це - останній місяць року.

Як він зветься, діти? (Грудень)

- А якої пори року цей місяць?

2). «Математична естафета».

     Зараз ми проведемо «Математичну естафету» і дізнаємося, хто робить наше життя взимку веселішим.

Для проведення цієї естафети від кожної команди потрібно по 4 гравці. Вибирають командири.

Ключ

4

5

7

8

9

24

28

30

42

63

81

ч

т

м

у

і

и

а

ю

п

з

х

 

9 х 7 = 63                6 х 7 = 42

8 х 3 = 24                35 : 7 = 5

56 : 8 = 7                 4 х 7 = 28

48 : 6 = 8                 9 х 9 = 81

5 х 6 = 30                6 х 4 = 24

28 : 7 = 4

18 : 2 = 9

 

  • Яких птахів називають зимуючими?
  • Сьогодні у нас на уроці буде працювати довідкове бюро. Діти нам підготували інформацію з орнітології – це наука, що вивчає птахів. Наступне  завдання для вас підготував шишкар. А про цю пташку нам розповідає довідкове бюро.

                                             - 3 -

Довідкове бюро. Шишкарі – темно-червоні птахи з темними крилами й хвостами. Лущать вони шишки. Їх легко впізнати по великих дзьобах. Верхня частина дзьобу загнута вниз, а нижня вгору. Шишкарі – це птахи, які розмножуються взимку. Пташенята народжуються голі, але холоду не бояться. Мати не злітає з гнізда, весь час гріє пташенят.

3). Гра «Кращий обчислювач».

- Ворон живе 70 років, а горобець 12 років. На скільки довше років живе ворон, ніж горобець? (58).

- Два горобчики стрибали по двору і знайшли 14 зернинок. Скільки зернин знайшов один горобчик, якщо вони знайшли порівну? (7)

- Маса шишкаря -  80 грамів, а маса горобця -  35 грамів. На скільки важчий шишкар від горобця? (45)

- Синичка відкладає в гніздо 10 яєчок, а дятел 5 яєць. У скільки разів синичка відкладає більше яєць, ніж дятел?

- Дятел 6 годин поспіль короїдів поїдав, по 8 щогодини їв. Скільки знищив шкідників?

- На дереві 7 гнізд було. По 8 пташок в них жило. Не полохайте ви їх – полічіть же, скільки всіх?

- Велика самка синиці важить 21 грамів, а її пташеня - 7 грамів. У скільки разів самка важча від свого пташеняти?

   Вчитель.

Я маленький хлопчик у сірій свитині.

По двору стрибаю, крихти збираю.

Що за пташка? (Горобець)

Довідкове бюро. Хто не знає цих зухвалих, сміливих і розумних пташок? Люди раптом вирішили, що від цієї сіренької пташки немає ніякої користі, а от шкода велика – підрахували, що щорічно горобець кладе з полів більше, ніж півкілограма зерна. Але вони і користь приносять! Коли вони годують пташенят, то виловлюють приблизно чотириста грамів шкідливих комах. Щодня горобець з’їдає жуків і гусені більше, ніж важить сам. Пташенят виводить 2 – 3 рази за сезон.

4) Рівняння.

- Нам сміливий горобець приніс завдання-рівняння. По одному учаснику працюють біля дошки. А решта у зошитах.

Х х 7 = 28      х + 25 = 30     40 : х = 8    Х х 6 = 36   х + 15 = 45    81 : 9 = 9

 

Відгадаємо загадку.

Пташка я невеличка,

В мене білі щічки.

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та я пташка невеличка, називаюсь я …(синичка).

- Я знову прошу допомоги в учнів .

                                               

Довідкове бюро. Синичка дуже рухлива. Причепившись до найтоншої гілочки, вона може висіти вниз головою. Це можливо тому, що у неї довгі пальці на лапках. Гострим довгим дзьобиком синиця дістає з тріщин на деревах для себе поживу - комах, личинок.

 

 А взимку пташки їдять насіння. Гнізда мостять у дуплах. Виводять 8 – 10 пташенят. Через 15 – 20 днів малята залишають гнізда.

 

  • Що нам принесла синичка?

5). Гра «Хто перший».

 

                     21

                     27

8 х 7             56          9 х 3

3 х 7             35          2 х 8

4 х 5             16          7 х 5

6 х 3             20          6 х 9

                     18

                     54

 

 

  

Вчитель. Загадка.

Ми маємо грудочки червоні,

І чорні крильця в нас міцні.

На крилах зиму ми приносим

І звуть нас просто… (снігурі).

- Що нам скаже довідкове бюро про снігурів?

 

Довідкове бюро. снігурі – це наші зимові гості особливо гарні самці: на голівці у них шапочка, крильця і хвостик чорні, спинка сіра, а низ тільця червоний. Своє гніздо вони влаштовують на пухнастій ялинці. В гнізді буває 4 – 6 голубих у цяточку яєць. Пташенят годують насіннячком і комашками обидві пташки. У снігурів співає і самець, і самка.

- Снігур підготував приклади на порівняння. По два учні від кожної команди будуть працювати біля дошки, а решта в зошитах.

6). Приклади на порівняння.

 

  8 х (2 + 7)      63                                48 : 8 + 9         48

  (15 – 7) х 2     2 х 8                            8 х (12 : 4)      32

Відгадайте ще одного зимуючого птаха.

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю

Шкідників ним добуваю. (Дятел)

 

Довідкове бюро. У лісах нашої країни живе одинадцять видів дятлів. Це санітари лісу, адже вони знищують величезну кількість комах-шкідників. Дзьоб є знаряддям для добування корму. Язик далеко висовується з рота, тому дятли можуть діставати їжу із щілин. Цих птахів у наших лісах небагато, тому вони потребують охорони.

- Яке завдання нам дятел приготував?

7). Задачі для капітанів команд.

 

1. Для підгодівлі птахів учні заготовили 3 пакети насіння з кавуна по 4 кг в кожному та 5 пакетів насіння бурянів по 3 кг . Скільки всього насіння заготовили учні?

 

8). Задачі-вірші.

В гаю три зайчики сиділи,

з апетитом моркву їли.

Всі по вісім, як один.

Скільки зїли всіх морквин.

 

Чотири індики пішли на музики.

Танцювали – гупали,

скільки ніжок тупали?

 

Ішли чотири їжаки,

Несли по три буряки,

А ви їм допоможіть,

Буряки ті полічіть.

 

Чотири ведмеді на велосипеді,

 Пятий пішки біг,

А ви тихенько полічіть,

Скільки у них ніг?

 

Чотири полички ми змайстрували,

По вісім книжок на них поклали.

Нас похвалили батько і мати

І попросили їхню кількість назвати.

 

Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин із них дістали.

Всі міркуйте, як один,

Скільки було горошин?

 

Віра килим вишивала,

Цілу ніченьку не спала.

На килимі девять кліток –

В кожній клітці – пять квіток.

 

9). Конкурс «Спритний математик».

У гравців таблички з двоцифровими числами  12, 20, 24, 30, 32, 45, 48. Перед командами ставиться стілець. Ведучий показує таблички з прикладами. Гравець, у якого табличка-відповідь, біжить до стільця і сідає на нього. Перший отримує бал.

 

36 : 4 х 5 (45)

28 : 7 х 3  (12)

40 : 5 х 3  (24)

35 : 7 х 4  (20)

18 : 3 х 6  (36)

24 : 6 х 8  (32)

42 : 7 х 8  (48)

 

10). Конкурс «Математична зарядка»

Ведучий називає різні числа, якщо число ділиться на 4 , гравці піднімають руки,  а якщо число ділиться на 5 – присідають. Гравець, який помилився вибуває.

8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 35, 36, 45.

 

11).  Конкурс «Не зібюсь».

Рахують до 30. Замість чисел, які діляться на 3 , кажуть: не зіб’юсь

 

12). Конкурс «Змайструй шпаківню»

З геометричних фігур, які є вас на партах, треба зробити аплікацію шпаківні.

   4. Підсумок уроку.

- Будьте, діти, вірними, щирими і бережіть пташок, що відлітають у вирій і тих, що зимують у нас.

- Що ми робили на уроці?

- Як ви будете допомагати птахам?

- Сьогодні ми допоможемо пернатим друзям, а завтра вони допоможуть нам зберегти урожай.

 

Де багато пташок, там не буде комашок.

 

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку