Дуель – шоу «Хто зверху?»
Цілі: узагальнити і систематизувати знання із зарубіжної літератури; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; прищеплювати любов до художньої літератури. Розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу активність, вміння приймати правильне рішення, логічного мислити, працювати в колективі.
Обладнання: літери, ілюстрації. портрети письменників.
Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на п’ять раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Шоу складається з п’яти конкурсів (накопичення балів). Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд. Тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітан команди хлопців. Команда складається з чотирьох учасників.
Хід роботи
Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». В моїй команді ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ – цілеспрямований та працьовитий учень. ________ каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу. Любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів у навчанні та поведінці, цікавиться технікою, добре володіє комп’ютерами. Життєве кредо: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати».
Наступний герой _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ щирий, розсудливий та творчий, любить читати наукову літературу, підтримує здоровий спосіб життя, займається туризмом та переконаний, що єдиний спосіб дізнатися про майбутнє – це винайти його –____________ вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед!
І нарешті, веселий та артистичний хлопець; організатор відпочинку для однокласників та друзів; учасник та призер спортивних змагань з різних видів спорту; любить футбол та музику і вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати. - ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! І серед нас є...
Дівчина, яка категорично забороняє мамі купувати електрохвильову піч так як переконана, що надмірне використання такої побутової техніки може спричинити захворювання шкіри, серцево-судинної та нервової системи, а також хвороби зору – доброзичлива та чуйна, завжди прийде на допомогу за першим покликанням, зазвичай слухає пісні, в яких співається про сенс життя та які змушують міркувати над вічним, приваблива та неповторна - ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Наступна учасниця, - ______._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ А ось ця дівчинка переконана, що еліксиром життя та джерелом вічної молодості є – звичайнісінька вода – відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пан__________________________________________
Суддя. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є шість конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе відгадати письменника або літературного героя. Ведуча!
Ведуча. Дякую _______, але граємо тільки для того, щоб назбирати бали, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося хто переможе. А переможець дістане можливість подвоїти попередню кількість балів яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Дякую, дякую ______(ведучий). Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо!
Отже, перший конкурс, перший раунд.
(Пауза)
Раунд 1
«Збери слово »
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш конкурс «Збери слово».
Ведучий. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які на них. Слово складаємо зліва направо. На це їм дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов. З О Е С
Л А В П
Ведуча. Ми себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На це є 60 с. Я від щирого серця розраховую, що Ви програєте. Чого ми вам з дівчатами й бажаємо.
Ознайомтеся з літерами. Е М О Г Раз, два, три - Час пішов.
У Р А Т
Ведуча. Пані суддя враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка поставте всі крапки над «і».
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 1.На його надгробку викарбувана епітафія: "Гірким словом моїм посміюся".
На звинувачення у наклепі на Росію він відповів епіграфом до одного із своїх творів: "На зеркало неча пенять, коли рожа крива".
Цей письменник однаковою мірою належить двом культурам -українській і російській, його можна вважати "українським письменником і класиком російської літератури". "Сам не знаю, яка в мене душа, хохлацька чи російська. Знаю лишень те, що ніяк би не віддав переваги ні малоросіянинові перед росіянином, ні росіянинові перед малоросіянином", — писав він. (Микола Гоголь )
Ведуча. Пані суддя я звертаюся по Ваш вердикт.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вгадай пісню»
Ведуча. Ми продовжуємо. Дуже хочеться на них подивитися. Адже наступний конкурс «Вгадай пісню», будемо сміятися до сліз. Я думаю вже всі здогадалися чим ми будемо займатися в цьому конкурсі, але все ж таки, я поясню правила.
Отже, виберемо одного учасника із вашої команди дамо йому навушники, він слухає пісню, а потім йому потрібно показати її назву. Дорога команда, ви вгадуєте, а хтось з вас показує, наприклад,______, я думаю ти не проти? Звичайно, виграє та команда, яка відгадає назву пісні якнайшвидше. Команда – переможець отримує +10 балів. У Вас є на те, щоб показати 60 с. Час пішов.
Пісня _________________________________________________
Ведучий. Кого ж вибрати з вас? ___________________, іди сюди.
Пісня____________________________________________________
Суддя. Команда дівчат впорались за____ с., а команда хлопців впорались за __________с. Перемагають____________ і отримує до своєї сопілочки балів + 10.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 2. Йому належить фраза, що стала крилатою на всіх мовах світу: Бійтеся данайців, навіть тих, що приносять дари".
Помираючи, він заповів спалити свою незакінчену книгу і викар-^вати на своєму надгробкові епітафію:
"Зродила мене Мантуя, схопила Калабрія, Тепер держить Парфенот, я оспівував Пасовиська, села і героїв",
Своєю історико-героїчною поемою він хотів прославити Октавіана Августа, рід Юліїв, Рим і Римську державу. (Публій Вергілій Марон )
Ведучий. Пане суддя давайте поговоримо про бали.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 3
«Хто я?»
Ведучий. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведуча. Гравець команди зображений на картині, на якій може бути один або декілька персонажів. Головна задача вгадати, що це за персонаж. Дорогі учасники, ваша поведінка має бути виваженою, можна відповідати «так» або «ні», а сам учасник буде ставити запитання.
Ведучий. Почнемо з твоїх?
Ведуча. Дівчатка, давайте вже відстріляємося та будемо мати чистий спокій. Кого з моїх коліжаночок хочеш бачити?
Ведучий. Звісно ________________________
(Команда відгадує картинку «Прометей»).
Ведучий. Кого з цих трьох богатирів ти хочеш бачити на цій картині?
Ведуча. Всі розумні, інтелектуальні, але бачу в цій картині я_______________. У вас є 60 с.
(Команда відгадує картинку «Снігова королева»)
Ведучий. Пані суддя скажіть будь-ласка, як Вам цей конкурс і що ви думаєте?
Суддя. Обидва учасники – просто мо-ло-дці, але пощастило в цьому конкурсі команді - ______________.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 3. Сенс життя він бачив у тому, щоб всіляко розвинути в собі творчі задатки. Він був оригінальним мислителем, знавцем історії світової культури, багатьох природничих наук; знав кілька іноземних мов, гарно малював, глибоко знав історію, міфологію, фольклор...
На початку свого творчого шляху він став лідером угруповання молодих поетів "Буря і натиск", що проголосили культ свободи, генія, природи.
Влучні вислови з відомого твору цього письменника ("Спинись, хвилино, ти прекрасна!" та ін.) стали афоризмами. (Йоганн Вольфґанг Ґете)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 4
«Бліц. Чоловік чи жінка?»
Ведучий. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки +10 балів, команда суперниця не отримає нічого.
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
Ведуча. Ось так ви розподілилися своєю хвилиною. А тепер дивіться, як ми це зробимо.
Ведучий. Ви готові?
Ведуча. Ми готові.
Ведучий. Час пішов.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 4. Про цього поета Рахмат Дашнакі писав: "Він був таким самим, як усі ми: інколи мерзнув і голодував, інколи жив прекрасно, багато думав і багато працював. Але разом, з тим встигав і любити. Кого? Я б сказав так: людину загалом..."
У день смерті він написав заповіт. Потім помолився і після цього не їв і не пив. Коли закінчив останню вечірню молитву, вклонився до землі і сказав: "О Боже мій, Ти знаєш, що я спізнав Тебе в міру моїх можливостей. Прости мені моє пізнання Тебе - це мій шлях до Тебе". І помер.
Сучасники називали його "Доказом істини", "Знавцем грецької науки", "Царем філософів Сходу і Заходу". (Омар Хайям)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 5
«Відповідність»
Ведуча. Ну, дорогенькі, справитись з цим завданням буде нелегко.
Ведучий. Тому ми і надаємо вам можливість взятися за цю справу першими. Завдання полягає у тому, що вам необхідно впізнати письменника та розмістити їх портрети згідно епохи, до якої вони належать.
(Есхіл - Античність, Омар Хайям - Середньовіччя, Петрарка - Відродження, Мольєр - Класицизм, Й. В. Гете - Просвітництво, Дж. Г. Байрон - Романтизм, О. С. Пушкін - Реалізм)
Ведуча . Що ж, хлопчики, тепер побачимо, які ви у нас знавці зарубіжної літератури. Завдання ваше буде полягати в тому, що вам необхідно буде впізнати літературного героя на картині та встановити твір, якому належить цей герой.
(Еврісфей – «Дванадцять подвигів Геракла», Дідона – Вергілій «Енеїда»,
Беатрічче – «Божественна комедія», Санчо Панса – «Дон Кіхот» М. Сервантес, Сент-Ів – Вольтер «Простак», Мефістофель – Й. Гете «Фауст», Цинобер – А. Гофман «Малюк Цахес», Володимир Ленський – О. Пушкін «Євгеній Онєгін».
Суддя. Рахунок__________ На користь_______
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість5. На початку твору він сердечний і ніжний юнак, який вірить у справедливість світобудови.
Герой переживає одну за одною зраду близьких йому людей, він розуміє, що світ навколо нього брехливий і лицемірний.
Він опиняється перед страшною необхідністю - вбити людину. Але душа його не готова до цього. Звідси його зволікання та страждання. (Гамлет; "Гамлет" В. Шекспіра)
Фінал «Хто більше?»
Ведуча. Настав час фіналу і саме фінал визначить, хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали вдвічі.
Ведучий. Саме зараз фінал істини. Отже, розумники - за одну хвилину, один учасник з кожної команди повинен дати якомога більше правильних відповідей. Той учасник команди, який дасть більше відповідей, переможе у фіналі. Ну що дівчатка готові? Прошу учасниці до бою. То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.
Запитання до дівчини.
Ведуча. Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Прошу лучника зайняти своє місце і підготуватися до влучних пострілів. Готовий? Час пішов.
Суддя. У фіналі перемогли ________, отже їхня попередня кількість балів подвоюється і заробили вони ________ балів.
(Звучить музика)
Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий. А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.
ХТО ЗВЕРХУ? (ХЛОПЦЯМ)
Хід роботи
Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». В моїй команді ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ – цілеспрямований та працьовитий учень. ________ каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу. Любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів у навчанні та поведінці, цікавиться технікою, добре володіє комп’ютерами. Життєве кредо: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати».
Наступний герой _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ щирий, розсудливий та творчий, любить читати наукову літературу, підтримує здоровий спосіб життя, займається туризмом та переконаний, що єдиний спосіб дізнатися про майбутнє – це винайти його –____________ вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед!
І нарешті, веселий та артистичний хлопець; організатор відпочинку для однокласників та друзів; учасник та призер спортивних змагань з різних видів спорту; любить футбол та музику і вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати. - ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча. Дякую
Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пан__________________________________________
Суддя. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є шість конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе відгадати письменника або літературного героя. Ведуча!
Ведуча. Дякую _______, але граємо тільки для того, щоб назбирати балів, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося хто переможе. А переможець дістане можливість подвоїти попередню кількість балів яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Дякую, дякую ______(ведучий). Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо! Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Збери слово »
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш конкурс «Збери слово».
Ведучий. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які на них. Слово складаємо зліва направо. На це їм дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов. З О Е С
Л А В П
1.Давньогрецький верховний бог…(ЗЕВС)
2.Один із персонажів байки Івана Крилова «Квартет»…(ОСЕЛ)
3.Остап і Андрій після закінчення Київської академії повернулися додому в …(СЕЛО)
4.Батько байки…(ЕЗОП)
5.Улюблений продукт українців…(САЛО)
6.На шию Бланки із оповідання Ернеста Сетона Томпсона «Лобо» мисливці накинули…(ЛАСО)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Ведуча. Пані суддя я звертаюся по Ваш вердикт.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вгадай пісню»
Ведуча. Ми продовжуємо. Дуже хочеться на них подивитися. Адже наступний конкурс «Вгадай пісню», будемо сміятися до сліз. Я думаю вже всі здогадалися чим ми будемо займатися в цьому конкурсі, але все ж таки, я поясню правила.
Отже, виберемо одного учасника із вашої команди дамо йому навушники, він слухає пісню, а потім йому потрібно показати її назву. Дорога команда, ви вгадуєте, а хтось з вас показує, наприклад,______, я думаю ти не проти? Звичайно, виграє та команда, яка відгадає назву пісні якнайшвидше. Команда – переможець отримує +10 балів. У Вас є на те, щоб показати 60 с. Час пішов.
Пісня _________________________________________________
Ведучий. Кого ж вибрати з вас? ___________________, іди сюди.
Пісня____________________________________________________
Суддя. Команда дівчат впорались за____ с., а команда хлопців впорались за __________с. Перемагають____________ і отримує до своєї сопілочки балів + 10.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Ведучий. Пане суддя давайте поговоримо про бали.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 3
«Хто я?»
Ведучий. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведуча. Гравець команди зображений на картині, на якій може бути один або декілька персонажів. Головна задача вгадати, що це за персонаж. Дорогі учасники, ваша поведінка має бути виваженою, можна відповідати «так» або «ні», а сам учасник буде ставити запитання.
Ведучий. Почнемо з твоїх?
Ведуча. Дівчатка, давайте вже відстріляємося та будемо мати чистий спокій. Кого з моїх коліжаночок хочеш бачити?
Ведучий. Звісно ________________________
Ведучий. Кого з цих трьох богатирів ти хочеш бачити на цій картині?
Ведуча. Всі розумні, інтелектуальні, але бачу в цій картині я_______________. У вас є 60 с.
Ведучий. Пані суддя скажіть будь-ласка, як Вам цей конкурс і що ви думаєте?
Суддя. Обидва учасники – просто мо-ло-дці, але пощастило в цьому конкурсі команді - ______________.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 4
«Бліц. Чоловік чи жінка?»
Ведучий. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки +10 балів, команда суперниця не отримає нічого.
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
Ведуча. Ось так ви розподілилися своєю хвилиною. А тепер дивіться, як ми це зробимо.
Ведучий. Ви готові?
Ведуча. Ми готові.
Ведучий. Час пішов.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 5
«Відповідність»
Ведуча. Ну, дорогенькі, справитись з цим завданням буде нелегко.
Ведучий. Тому ми і надаємо вам можливість взятися за цю справу першими. Завдання полягає у тому, що вам необхідно впізнати письменника та розмістити їх портрети згідно епохи, до якої вони належать.
(Есхіл - Античність, Омар Хайям - Середньовіччя, Петрарка - Відродження, Мольєр - Класицизм, Й. В. Гете - Просвітництво, Дж. Г. Байрон - Романтизм,
О. С. Пушкін - Реалізм)
Ведуча . Що ж, хлопчики, тепер побачимо, які ви у нас знатоки зарубіжної літератури. Завдання ваше буде полягати в тому, що вам необхідно буде впізнати літературного героя на картині та встановити твір, якому належить цей герой.
Час пішов….
Суддя. Рахунок__________ На користь_______
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Фінал «Хто більше?»
Ведуча. Настав час фіналу і саме фінал визначить, хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали вдвічі.
Ведучий. Саме зараз фінал істини. Отже, розумники - за одну хвилину, один учасник з кожної команди повинен дати якомога більше правильних відповідей. Той учасник команди, який дасть більше відповідей, переможе у фіналі. Ну що дівчатка готові? Прошу учасниці до бою. То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.
Запитання до дівчини.
1.Давнє уявлення людей про світ, світобудову, походження богів та людей, явищ природи – це казка, міф, Біблія.
Ведуча. Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Прошу лучника зайняти своє місце і підготуватися до влучних пострілів. Готовий? Час пішов.
Суддя. У фіналі перемогли ________, отже їхня попередня кількість балів подвоюється і заробили вони ________ балів.
(Звучить музика)
Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий. А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.
Бонусні запитання для команди-переможця
Гість 1.На його надгробку викарбувана епітафія: "Гірким словом моїм посміюся".
На звинувачення у наклепі на Росію він відповів епіграфом до одного із своїх творів: "На зеркало неча пенять, коли рожа крива". Цей письменник однаковою мірою належить двом культурам -українській і російській, його можна вважати "українським письменником і класиком російської літератури". "Сам не знаю, яка в мене душа, хохлацька чи російська. Знаю лишень те, що ніяк би не віддав переваги ні малоросіянинові перед росіянином, ні росіянинові перед малоросіянином", — писав він. (Микола Гоголь )
Бонусне запитання:
Гість 2. Йому належить фраза, що стала крилатою на всіх мовах світу: Бійтеся данайців, навіть тих, що приносять дари".
Помираючи, він заповів спалити свою незакінчену книгу і викар-^вати на своєму надгробкові епітафію:
"Зродила мене Мантуя, схопила Калабрія, Тепер держить Парфенот, я оспівував Пасовиська, села і героїв",
Своєю історико-героїчною поемою він хотів прославити Октавіана Августа, рід Юліїв, Рим і Римську державу. (Публій Вергілій Марон )
Бонусне запитання:
Гість 3. Сенс життя він бачив у тому, щоб всіляко розвинути в собі творчі задатки. Він був оригінальним мислителем, знавцем історії світової культури, багатьох природничих наук; знав кілька іноземних мов, гарно малював, глибоко знав історію, міфологію, фольклор... На початку свого творчого шляху він став лідером угруповання молодих поетів "Буря і натиск", що проголосили культ свободи, генія, природи. Влучні вислови з відомого твору цього письменника ("Спинись, хвилино, ти прекрасна!" та ін.) стали афоризмами. (Йоганн Вольфґанг Ґете)
Гість 4. Про цього поета Рахмат Дашнакі писав: "Він був таким самим, як усі ми: інколи мерзнув і голодував, інколи жив прекрасно, багато думав і багато працював. Але разом, з тим встигав і любити. Кого? Я б сказав так: людину загалом..."
У день смерті він написав заповіт. Потім помолився і після цього не їв і не пив. Коли закінчив останню вечірню молитву, вклонився до землі і сказав: "О Боже мій, Ти знаєш, що я спізнав Тебе в міру моїх можливостей. Прости мені моє пізнання Тебе - це мій шлях до Тебе". І помер. Сучасники називали його "Доказом істини", "Знавцем грецької науки", "Царем філософів Сходу і Заходу". (Омар Хайям)
Бонусне запитання: На початку твору він сердечний і ніжний юнак, який вірить у справедливість світобудови. Герой переживає одну за одною зраду близьких йому людей, він розуміє, що світ навколо нього брехливий і лицемірний. Він опиняється перед страшною необхідністю - вбити людину. Але душа його не готова до цього. Звідси його зволікання та страждання. (Гамлет; "Гамлет" В. Шекспіра)
ХТО ЗВЕРХУ?
Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! І серед нас є...
Дівчина, яка категорично забороняє мамі купувати електрохвильову піч так як переконана, що надмірне використання такої побутової техніки може спричинити захворювання шкіри, серцево-судинної та нервової системи, а також хвороби зору – доброзичлива та чуйна, завжди прийде на допомогу за першим покликанням, зазвичай слухає пісні, в яких співається про сенс життя та які змушують міркувати над вічним, приваблива та неповторна - ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Наступна учасниця, - ______._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ А ось ця дівчинка переконана, що еліксиром життя та джерелом вічної молодості є – звичайнісінька вода – відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пан__________________________________________
Суддя. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є шість конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе відгадати письменника або літературного героя. Ведуча!
Ведуча. Дякую _______, але граємо тільки для того, щоб назбирати балів, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося хто переможе. А переможець дістане можливість подвоїти попередню кількість балів яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Дякую, дякую ______(ведучий). Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо!
Отже, перший конкурс, перший раунд.
(Пауза)
Раунд 1
«Збери слово »
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш конкурс «Збери слово».
Ведучий. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які на них. Слово складаємо зліва направо. На це їм дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Ведуча. Ми себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На це є 60 с. Я від щирого серця розраховую, що Ви програєте. Чого ми вам з дівчатами й бажаємо.
Ознайомтеся з літерами. Е М О Г Раз, два, три - Час пішов.
У Р А Т
Ведуча. Пані суддя враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка поставте всі крапки над і.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Ведуча. Пані суддя я звертаюся по Ваш вердикт.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вгадай пісню»
Ведуча. Ми продовжуємо. Дуже хочеться на них подивитися. Адже наступний конкурс «Вгадай пісню», будемо сміятися до сліз. Я думаю вже всі здогадалися чим ми будемо займатися в цьому конкурсі, але все ж таки, я поясню правила.
Отже, виберемо одного учасника із вашої команди дамо йому навушники, він слухає пісню, а потім йому потрібно показати її назву. Дорога команда, ви вгадуєте, а хтось з вас показує, наприклад,______, я думаю ти не проти? Звичайно, виграє та команда, яка відгадає назву пісні якнайшвидше. Команда – переможець отримує +10 балів. У Вас є на те, щоб показати 60 с. Час пішов.
Пісня _________________________________________________
Ведучий. Кого ж вибрати з вас? ___________________, іди сюди.
Пісня____________________________________________________
Суддя. Команда дівчат впоралась за____ с., а команда хлопців впорались за __________с. Перемагають____________ і отримують до своєї сопілочки балів + 10.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Ведучий. Пане суддя давайте поговоримо про бали.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 3
«Хто я?»
Ведучий. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведуча. Гравець команди зображений на картині, на якій може бути один або декілька персонажів. Головна задача вгадати, що це за персонаж. Дорогі учасники, ваша поведінка має бути виваженою, можна відповідати «так» або «ні», а сам учасник буде ставити запитання.
Ведучий. Почнемо з твоїх?
Ведуча. Дівчатка, давайте вже відстріляємося та будем мати чистий спокій. Кого з моїх коліжаночок хочеш бачити?
Ведучий. Звісно ________________________
Ведучий. Кого з цих трьох богатирів ти хочеш бачити на цій картині?
Ведуча. Всі розумні, інтелектуальні, але бачу в цій картині я_______________. У вас є 60 с. картина
Ведучий. Пані суддя скажіть будь-ласка, як Вам цей конкурс і що ви думаєте?
Суддя. Обидва учасники – просто мо-ло-дці, але пощастило в цьому конкурсі команді - ______________.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 4
«Бліц. Чоловік чи жінка?»
Ведучий. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки +10 балів, команда суперниця не отримає нічого.
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
Ведуча. Ось так ви розподілилися своєю хвилиною. А тепер дивіться, як ми це зробимо.
Ведучий. Ви готові?
Ведуча. Ми готові.
Ведучий. Час пішов.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 5
«Відповідність»
Ведуча. Ну, дорогенькі, справитись з цим завданням буде нелегко.
питання
Ведуча . Що ж, хлопчики, тепер побачимо, які ви у нас знатоки зарубіжної літератури. Завдання ваше буде полягати в тому, що вам необхідно буде впізнати літературного героя на картині та встановити твір, якому належить цей герой.
(Еврісфей – «Дванадцять подвигів Геракла», Дідона – Вергілій «Енеїда»,
Беатрічче – «Божественна комедія», Санчо Панса – «Дон Кіхот» М. Сервантес, Сент-Ів – Вольтер «Простак», Мефістофель – Й. Гете «Фауст», Цинобер – А. Гофман «Малюк Цахес», Володимир Ленський – О. Пушкін «Євгеній Онєгін».
Суддя. Рахунок__________ На користь_______
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Фінал «Хто більше?»
Ведуча. Настав час фіналу і саме фінал визначить, хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали вдвічі.
Ведучий. Саме зараз фінал істини. Отже, розумники - за одну хвилину, один учасник з кожної команди повинен дати якомога більше правильних відповідей. Той учасник команди, який дасть більше відповідей, переможе у фіналі. Ну що дівчатка готові? Прошу учасниці до бою. То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.
Ведуча. Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Прошу лучника зайняти своє місце і підготуватися до влучних пострілів. Готовий? Час пішов.
2.Авгієві стайні вичистив – Прометей, Еврісфей, Геракл?
3.Слово 2Євангеліє» з грецької означає – любов, блага звістка, спокута.
4.«Мій дім – моя фортеця» - це прислів’я, приказка, афоризм?
5.Робін Гуд зі своїми друзями жив – у Шервурдському лісі , у лондонському парку, у Ноттінгемському парку?
6.Кай намагався скласти слово – влада, холод, вічність?
Суддя. У фіналі перемогли ________, отже їхня попередня кількість балів подвоюється і заробили вони ________ балів.
(Звучить музика)
Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий. А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась