Позакласний захід "Фантастичний світ казок К.Чуковського"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу у формі конкурсу для учнів 3 – 5 класів, мета якого - удосконалити та поглибити знання учнів про життя та творчість відомого російського казкаря Корнія Івановича Чуковського.

Перегляд файлу

                                                              Костиря С.Г.

учитель зарубіжної літератури

Червонокамянського

навчально-виховного обєднання

«загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів-

дошкільний навчальний заклад-

позашкільний центр»

Олександрійської районної ради

Кіровоградської області

Гонтаренко О.М.

бібліотекар сільської бібліотеки

с.Червона Камянка

 

Тема: Фантастичний світ казок К.І.Чуковського

Мета: познайомити із життєвим і творчим шляхом Чуковського, змістом його творів, розвивати творчі здібності учнів, виховувати глибоку пошану до письменника і його творів

Обладнання: портрет К.І.Чуковського, виставка книг письменика, презентація  «Фантастичий світ К.І.Чуковського», пазли до казок

Хід

 

I ведучий. Добрий день. Сьогодні ми з вами зібралися не для того, щоб вчитися, а для того, щоб гратися.

 

II ведучий. Добрий день. Так, саме погратися, тому що ми усі зібралися на одне з багатьох свят, які відбуваються на честь Її Високості Казки.

I ведучий.                                Как хорошо уметь читать.

Не надо к маме приставать,

Не надо бабушку трясти:

– Прочти, пожалуйста, прочти!

Не надо умолять сестрицу:

– Ну прочитай ещё страницу!

Не надо ждать не надо звать,

А можно взять и прочитать.

 

II ведучий. Я бачу, як багато сьогодні на нашому святі гостей, а значить, усі ви полюбляєте читати, багато знаєте про книжки, казки. Немало, мабуть, знаєте про літературних героїв.

Слово вчителя  зарубіжної  літератури:

Щоб дізнатися про кого ми будемо сьогодні говорити потрібно розгадати ребус (слайд 1)

Слово бібліотекара:

 Корній Чуковський (Микола Васильович Корнійчуков), народився 31 березня 1882 року в Петербурзі.(Слайд 2)

Коли йому були три роки, батьки розлучилися, він залишився з матір’ю. Жили на півдні, в бідності. Вчився в одеській гімназії, з п'ятого класу якої був виключений, коли за спеціальним указом учбові заклади «звільняли» від дітей «низького» походження.

З юнацьких років вів трудове життя, багато читав, самостійно вивчив англійську і французьку мови. Друкуватися почав в газеті «Одеські новини». У 1905 році організував щотижневий сатиричний журнал «Сигнал». Після революції 1905 року критичні нариси Чуковського з'явились у різних виданнях, пізніше були зібрані в книгах «Від Чехова до наших днів», «Критичні розповіді», «Обличчя і маски». У 1912 році поселився у фінському містечку Куоккола, де подружився з Іллею Рєпіним, Володимиром Короленком, Леонідом Андрєєвим, Олексієм Толстим, Володимиром Маяковським та ін. Усі вони згодом стали персонажами його мемуарних книг і нарисів, а домашній рукописний альманах «Чукоккала», в якому залишили свої творчі автографи десятки знаменитостей, – від Рєпіна до Солженіцина, – з часом перетворився на безцінний культурний пам'ятник.

Головне своє покликання Чуковський знайшов у віршах для дітей: у 1916 році на запрошення Горького він керує дитячим відділом видавництва «Парус» і починає писати для дітей віршовані казки: «Крокодил», «Мийдодир», «Муха-цокотуха», «Тараканище», «Бармалей», «Айболить».(слайд 3) Вірші для дітей Чуковського були видані загальним накладом понад 100 млн екземплярів. Робота Чуковського в царині дитячої літератури закономірно вивела його на вивчення дитячої мови, першим дослідником якої він став, випустивши в 1928 книгу «Маленькі діти», що отримала потім назву «Від двох до п'яти». Як перекладач Чуковський відкрив для російського читача Уолта Уїтмена, Річарда Кіплінга, Оскара Уайльда. Перекладав Марка Твена, Гілберта Честертона, Уїльяма Шекспіра, написав для дітей перекази творів Даніеля Дефо, Еріха Распе.

Сьогоді на вас чекає зустріч з казками Чуковського. Казки «Телефон», «Федорине горе», «Плутанина», «Диво-дерево»(Слайд 4). Вони були написані в 1926 році. Цим казкам  88 років, а вони продовжують заряджати енергією дітей і дорослих.

I ведучий. Отже, ми починаємо нашу літературну гру.  Команди займіть, будь ласка, свої місця.

II ведучий. А я представлю вам наше шановне журі.

Учитель зарубіжної літератури Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Кожен член команди має можливість принести перемогу своїй команді.

  (Учитель зарубіжної літератури та бібліотекар по черзі проводять конкурси)

Конкурс 1 Картиний диктант. Презентація (Слайд 5)

Конкурс 2. Хто більше назве героїв. В казках Чуковського дуже багато героїв, які означають живі і неживі предмети. Прослухайте казку «Федорине горе» і випишіть якнайбільше героїв казки. 

Конкурс 3. Казкові загадки

*Добрий лікар, який допомагав тваринам. (Доктор Айболить)

*Як звали жінку, яка через свою недбалість і лінь втратила весь посуд? (Федора)

*Я великий Умивальник, Умивальиків начальник і Мочалок командир…              

                                                                                                              (Мийдодир)

 

*Як звали сина Крокодила із казки «Крокодил»? (Тотоша)

*Упізай героя казки: що це  «чорна металева нога»?  (Кочерга)

*Як Федору по батькові? (Єгорівна)

* Сама не їм, а всіх годую(ложка)

* Купили кругленьке, Думали — новеньке. А воно усе в дірках, Труситься в руках. (Сито)

 

I ведучий. Четвертий конкурс – «Чорна скринька».

Взгляните, здесь в ларце высоком

Сокрыт таинственный предмет,

И храбрый витязь зорким оком

Хранит его уж много лет.

И тот из вас, кто угадает,

Кому же он принадлежит,

Тот сей же час и получает

Заветный бал…

 

II ведучий. У цьому конкурсі вам треба відгадати, якому літературному героєві належав той чи інший предмет, а також назвати твір і автора. За правильну відповідь команда отримує 2 бали.

 

I ведучий. 1. (Телефон) В якому творі цей предмет заважав спати головному герою, тому що йому дзвонили і щось замовляли. («Телефон» Корнія Чуковського)

 

II ведучий. 2. (Монетка) Завдяки цьому, головна героїня – комаха купила самовар і влаштовувала у себе збори з чаюванням. (Муха-Цокотуха «Муха-Цокотуха» Корній Чуковський)

 

I ведучий. 3. (Мило) За допомогою нього бруднуля став чистим   («Мийдодир»)

(«Мийдодир» Корнія Чуковського)

II ведучий. 4. (Чайник) То холодним, то гарячим вдома кожен мене бачив.

                                          І співаю я від жару,і пускаю з носа пару.

(Федора «Федорине горе» Корнія Чуковського)

 

II ведучий. І передостанній конкурс – «Телеграма». До нас надійшли декілька телеграм без підпису. Вам треба визначити, хто їх надіслав. За правильну відповідь – 1 бал.

 

Перша телеграма. «Купила самовар. Запрошую до чаю.» (Муха Цокотуха)

 

Друга телеграма. «Обіцяю митись, купатись, пірнать, хлюпотать, полоскатись, у ночвах, у мисці, у вані, в струмку, у ставку, в океані» (Хлопчик із «Мийдодира»)

 

Третя телеграма. «Зобов'язуюсь надалі мити посуд.» (Федора)

 

Четверта телеграма. «Обіцяємо не турбувати, даремно не телефоувати» (Герої казки «Телефон»

 

Пята телеграма. «Більше не буду зявлятись зненацька  та всіх лякати, і всім погрожувати»  (Таракан)

 

Шоста телеграма. «Запізююся, бо мию бруднулю» (Мило)

 

І ведучий. Згадайте казку «Телефон». Тварини телефонують автору і просять надіслати їм  щось.

Завдання: Із картинок, які ви знайдете в конверті, складіть пари: тварина і її замовлення.

    Слон – шоколад                                           Зайчатка – перчатки

    Крокодил – галоші                                      Мартишки - книжки

    Цаплі – каплі                                               Свиня – соловя

 

II ведучий. Складаємо пазли (Додаток 1)

 

Підсумок свята.

Перегляд мульфільму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 


 


 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості В.О.Сухомлиський

Номер слайду 3

1,2,3,5,4 ’ ’’ ’ ’ Розгадай ребус

Номер слайду 4

Корній Іванович Чуковський

Номер слайду 5

Номер слайду 6

zip
Додано
19 березня 2018
Переглядів
2498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку