Розширити кругозір дітей; перевірити рівень сприйняття художнього тексту; розвивати зацікавленість у використанні літературної мови та збагаченні лексичного запасу учнів; вдосконалювати вміння виражати свою думку; виховувати вдумливих читачів.
Двадцять друге березня. Класна робота. ПЧ . “Що залишається після розказаної казки?” (Л. Керролл. “Аліса в Задзеркаллі”)
Номер слайду 2
«Чи знаєте ви, що…»Керролл став відомим у світі як математик, логік, філософ, поет. Світове визнання письменник-казкар отримав, підписавшись Льюїс Керролл під казкою «Аліса в Країні Див». Народився в сім’ї священика. Мав молодших сімох сестер та трьох братів. Любов до них спонукала вигадувати ігри, забави, казки. Керролл отримав гарну родинну освіту, потім закінчив Оксфордський університет і з 23 років став його професором ( викладав математику). Керролл вигадав листування, коли деякі слова замінюються малюнками. Такі листи дуже цікаво було читати його молодшим сестрам і братам.
Номер слайду 3
Робота в групах. Про які дива Задзеркалля ви бажаєте розповісти?Задзеркальний дім. Сад квітів, які вміли розмовляти. Задзеркальні комахи. Круть і Верть. Вовна та вода. Шалам-Балам. Лев та Одноріг.«Я сам це придумав». Королева Аліса. Трясець. Сну кінець. Кому це наснилось.
Номер слайду 4
Бесіда. Де відбувається дія казки?Назвіть персонажів казки «Аліса в Задзеркаллі». Хто з них викликав у вас симпатію, а хто антипатію?Що вас вразило в країні Задзеркалля? Що було незвично?Що саме було властиво мешканцям казкової країни?Які епізоди із книги вам найбільше запам’ятались?Що нового і цікавого ви дізналися для себе, прочитавши книгу?
Номер слайду 5
Описати героїню твору, її характер
Номер слайду 6
Літературна ігротека
Номер слайду 7
Гра «Мозаїка»Зібрати зі шматочків аркушів з уривками вихідний текст.
Номер слайду 8
Гра «Німе кіно»(Зобразити героя за допомогою жестів, міміки.)
Номер слайду 9
Гра «Неіснуючі слова»Вигадати нове слово, яке б у собі об’єднувало значення 2-3 існуючих. Такі слова Керролл називав «слова-гаманці». Наприклад: прузький – прудкий +слизький, страхітний – страшний+шляхетний.)
Номер слайду 10
Гра «Задзеркальні фантазії»Вигадати й описати книгу, школу, країну, де все навпаки. Вигадати квіти, які роблять щось незвичне; незвичні картини; причину, з якої можна швидко вирости; дивних комах і т.д.
Номер слайду 11
Гра «Винаходи»(Потрібно щось вдосконалити чи змінити: вигадати приємні покарання для дітей; облегшити вагу портфеля; знайти замінник щоденнику; вдосконалити шкільну парту).
Номер слайду 12
Гра «Парадокси»(Вигадати невідповідності причин і наслідків, типу: «страшенно розсердилася на кошеня і тому… легенько його цмокнула», «треба щодуху бігти, щоб… залишитися на місці».).
Номер слайду 13
Літературна вікторина Країна народження письменника. Місяць його народження та смерті. Одне з його справжніх імен. Вада, набута в дитинстві через заборону писати лівою рукою. Скільки він мав братів і сестер? Прикраса, яку отримала Аліса, дійшовши до восьмої шахової клітини. Основна сфера діяльності Керролла. Куди потрапила Аліса? Одне із захоплень – хобі письменника. Всесвітньовідомий університет, який закінчив Керролл. Героїня, ім’я якої прославило письменника на весь світ. Що подарувала Алісі Білій Королева в Задзеркаллі?
Номер слайду 14
Бесіда. Чи сподобалась вам казка?Чим саме?Чи хотіли б ви бути схожі на Алісу?Чи хотіли б бути героїнею казки і опинитись в Країні Див, в Задзеркаллі?
Номер слайду 15
Домашнє завдання1. * Уявити себе журналістом-репортером і спробувати передати в ефір репортаж про урок, який відбувся.2. ІЗ: підготувати повідомлення про творчість М. Цвєтаєвої (творчі групи).