Підготував Олександр Сергійович Кругляк,
вчитель трудового навчання ЗЗСО І-ІІІ ст.№6
Жмеринської міської ОТГ
Сценарій позакласного заходу з трудового навчання
Гра - конкурс «Юні умільці»
(для учнів 6 х класів)
Девіз конкурсу:
«За маленькими партами сидить велика зміна»
Мета конкурсу : узагальнити та перевірити знання та вміння учнів, закріпити їх програмні вміння і навички; розвивати логічне мислення, зосередженість, пам’ять, вміння колективно працювати виконувати творчі завдання, виховувати доброзичливість та повагу до ровесників і педагогів,
формувати пізнавальну спрямованість учнів;
Обладнання та наочність: оформлення сцени: на стіні мультимедійна дошка,проектор,слюсарний, столярний інструмент, паперовий ящик,столи для команд, столи для виставки робіт
Орієнтовна тривалість заходу 1,5 години.
В актовій залі звучить музика,на мультимедійній дошці за допомогою проектора висвітлюються вислови про працю, її значення , девіз «За маленькими партами сидить велика зміна», ролики про роботу учнів на уроках трудового навчання. При вході в актовий зал виставка робіт учнів, гуртківців які були виготовленні на уроках та позаурочний час. Присутні члени журі, учні школи, учителя, батьки, адміністрація школи,випускники школи.
Хід гри -конкурсу
Вступне слово ведучого.
Шановні гості,вболівальники, учасники гри,поважне журі!
Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною.. Це вислів великого українського педагога, мудрого учителя,письменника,поета - В. О.Сухомлинського. І дійсно сенс нашого життя сладає і має складати тільки праця. Творча, креативна, витончена і радісна і оптимістична…
І сьогодні ми зібралися для проведення дуже цікавої та змістовної гри - конкурсу «Юні умільці». Який виявить рівень Ваших знань та вмінь з трудового навчання і покаже ваші можливості в різних ситуаціях… І виявити можливості команд допоможе вельмишановне , компетентне та незалежне журі, в складі директора школи ___________, заступника директора з навчально-виховної роботи __________ вчителів обслуговуючої справи ___________ вчителів трудового навчання __________
Вірш про журі…
Слова ведучого. Перед початком змагань хочу Вам побажати всім витримки , натхнення, віри в себе та власні сили, оптимізму,бадьорості,активної підтримки вболівальників!
Змагатися за право кращої команди-ерудита з трудового навчання запрошуються учні 6х класів, знавці трудового навчання,кращі з кращих, а саме:
команда 6-А класу «Шуруп» капітан команди ____________________
команда 6-Б класу «Золоті ручки» капітан команди ________________
команда 6-В класу «Умілі руки» капітан команди___________________
І конкурс. „Презентація команд”. Команди шикуються на сцені і по черзі капітани представляють склад, назву, девіз команди, розкрити зміст зображеного на емблемі (емблеми капітани передають журі). Журі оцінюють команди ( в тому числі форму команди ; за вихід команд (10 балів)
Команди сідають за столи завчасно розставлені на сцені.
Слова ведучого: Конкурсна програма складається з 6 конкурсів, де зможете показати свої знання та вміння з різних розділів трудового навчання .
І так проведемо размінку команд, конкурс №2 називається «Ерудити» за нього можна отримати команді мах 10 балів, якщо правильно відповісти на всі запитання. На кожне питання для обмірковування дається 10 секунд і оцінюється 2 балами(попередньо команда записує відповіді на листку паперу. Уважно слухаємо запитання:
1.Як називається природній візерунок на обробленій поверхні деревини? (Текстура)
2.Який інструмент застосовують для розмічання і перевірки прямих кутів?
(Столярний кутник)
4.Як знайти зафарбований забитий цвях? (За допомогою магніту)
5.Дуби........живуть до тисяч років? (до 2; 5; 10 тисяч років)
6.Як краще фарбувати деревину - вздовж чи поперек волокон?
( Вздовж)
7.Що роблять для зменшення тертя між полотном пилки й стінками пропилу?
(Розведення зубців)
Конкурс №3 «Збиранння пазлів » На сцену виносять три конверти в яких розрізаний на дрібні сегменти малюнок інструментів для розмічання . Дається 3 хвилини. Переможець повинен перший скласти малюнок, наклеїти на аркуш паперу. При оцінюванні враховується акуратність та точність виконання завдання.
Надається 3 хвилини групі підтримці 6-А;класу для підтримки команди, і заробити для них додаткові 10 балів.
Конкурс №4 «Конкурс капітанів» Максимально за нього можна отримати 10 балів. За 30 сек. використовуючи молоток і вміння необхідно забити цвях у дерев’яний брусок. При оцінюванні враховується кількість ударів молотком (найменша кількість ударів за визначений час - вважаєься переможцем конкурсу). Зігнутий цвях вважається не виконаним завданням і оцінюється нуль балів.
Журі підводить підсумки 4 конкурсів, оголошує кількість балів набраних командами та попередньо зайняті місця.
Конкурс №5 «Чарівна скринька» На сцену виноситься накритий тканиною невеликий ящик. Представники команд не відкриваючи ящика по черзі, просунувши руки в попередньо вирізані отвори ящика, намацують предмети які знаходяться в ньому. Після цього необхідно за 20 секунд підійшовши до своєї команди на аркуші паперу написати, що вони визначили в ящику. Зачитавши свої відповіді по-черзі перед журі, яке рахує названі предмети (кожний правильно названий предмет І бал, а їх в ящику 10 ) Ведучий розпаковує ящик перед болільниками і показує інструменти які там знаходились та пояснює їх призначення .
Надається 3 хвилини групі підтримці 6-Б класу для підтримки команди, і заробити для них додаткові 10 балів.
Конкурс №6 «Хто-кого...» Команди по-черзі задають одна одній по питанню на різноманітну тематику пов’язані з технікою. Оцінюється оригінальність запитань 1 балом , правильність, точність, оригінальність відповідей 2 балами. На обговорення питань дається 10 секунд.
6-А задає питання 6-Б,В; 6-Б задає питання 6-А,В; 6-В задає питання 6-А,Б. Журі оцінює конкурс і записує собі результати.
Надається 3 хвилини групі підтримці 6-В класу для підтримки команди, і заробити для них додаткові 10 балів., а в цей час журі підсумовує бали , визначає місця виписує грамоти, готується для нагородження Ведучий проводить конкурс з вболівальниками, задає їм питання пов’язані з трудовим навчанням і за правильну відповідь нагороджує призом.
Журі підводить підсумки 6 конкурсів, оголошує кількість балів набраних командами та зайняті місця. На сцені голова журі нагороджує переможців грамотами і всіх учасників конкурсу солодкими призами.
Підсумкове слово ведучого про необхідність здобувати знання та вміння з трудового навчання, знайомитися з основами професії тим самим орієнтуватись на вибір майбутньої професії.
Гра - конкурс «Юні умільці»
серед учнів 6х класів
1 конкурс |
Зовнішній вигляд (5 балів) |
Назва команди (2 бали) |
Девіз команди ( 3 бали) |
Загальна кількість балів 10 балів |
|
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|
2 конкурс |
1 питання (26). |
2 питання (2 6.) |
3 питання (2 6.) |
4 питання (2 6.) |
5 питання (2 6.) 10 балів |
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|
3 конкурс Збирання пазлів |
За прострочений час (-2 бали) |
Якість роботи (-2 бали) |
|
|
10 балів |
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|
4 конкурс" Капітанів" |
За просрочений час(-2 бали) |
Якість роботи (-2 бали) |
|
|
10 балів |
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|
5 конкурс "Чарівна скринька" |
|
|
|
|
10 балів |
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|
6 конкурс "Хто-кого..." |
|
|
|
|
10 балів |
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|
Підтримка команди (додаткові бали) |
|
|
|
|
10 балів |
6А |
|
|
|
|
|
6Б |
|
|
|
|
|
6В |
|
|
|
|
|