Позакласний захід. "Харків непереможний"

Про матеріал

Провести як позакласний захід або як урок літературного читання з елементами інтеграції з метою поглиблення знань про історію рідного краю та патріотичного виховання підростаючого покоління.

Перегляд файлу

 

 

Урок-пам'яті. 4клас.

Тема.  «Харків непереможний»

Мета:  поглибити  знання учнів  про події 1941-1943 років на території окупованої фашистами Харківщини;

розкрити героїзм мешканців нашого краю;

пробудити національну свідомість, гордість за здійснений подвиг, бажання вивчати історію рідного краю.

Обладнання: відео на воєнну тематику,  мелодії воєнних літ, картинки, куб,   свічки, сердечка, голуби, малюнки дітей.

                                  Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вчитель:

Нумо , діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Ви прийшли в  4 клас,

Вчитись будете й радіти,

І рости кожен день і час.

Школа двері для вас відчиняє

І запрошує вчитись вас.

Бо знання – це велика сила!

Тож навчайтеся ! В добрий час!              

Щоб протягом року у вас був добрий настрій, я прикріпляю смайл «Радість»

2. З’являється куб:

Щоб не просто слухали, а чули,

Не просто дивилися, а бачили.

Не просто відповідали,а міркували.

Дружно і плідно працювали.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Вчитель:

- Діти, як називається місто нашого обласного центру? (Харків)

-А чи знаєте ви, скільки років воно існує? (659)

Проблемне питання діти обговорюють у парах:

-75 річчя  чого відзначає Харків у цьому році? ( 75 річчя від дня визволення Харкова  від нападу німецько-фашистських загарбників)

-  В яких роках відбувалася війна?

Вчитель вивішує дату: 1941-1945

-В якому році  відбулося визволення  Харкова?

ІІІ. Цілепокладання:

Вчитель:  про що ж ми будемо говорити на уроці?

Учні: про місто Харків, про важків роки під час окупації фашистами , про долю людей у цій війні, про ваші відчуття і ставлення до війни.

Вчитель: куб завжди допомагає нам розглянути питання з різних сторін і сьогодні ми поговоримо про непереможний Харків, тож вирушаємо у подорож!

ІV. Новий матеріал.

1стежина «Походження назви міста Харків»

1.Вірш. Декламує учень.

Люблю твої, Харкове, сквери і парки,

Люблю я бувати в твоїм зоопарку.

 І вулиці довгі, проспекти широкі.

Споруди великі, будови високі.

Заводи і фабрики – гордість країни,

Ти  - перша столиця моєї Вкраїни.

-Які почуття висловлює Галина Комісарова  до Харкова? (Любові)

2. Вчитель

 - Хто знає історію походження міста Харків?

3. Повідомлення дітей.

  1. Вчитель. Багато  минуло з тих пір часу. Поселення виросло і перетворилося в красиве, сучасне місто. Харків жив, працював, жартував, сміявся, але не знав,що його чекають страшні події.

2 стежина «Бої за місто Харків»

  1. Перегляд відеороликів про окупацію  і звільнення  міста Харкова.
  2. Обговорення:

- В якому році відбулося звільнення Харкова?

Вчитель  виставляє дати:   23 серпня 1943

3.Доповнення дітей.

Вчитель вивішує картинки.

4. Вірші

Учень 1

Все починалося з грому небесного

А небо світле закрили хрести!

Господи, Боже! Якщо ти є, захисти!

2 учень

Крізь руки у двір гусенята малі…

І кров на травиці… І кров на землі…

І шипить у ставку гаряче залізо.

І полум’я  дике  шугає над лісом…

І мама мовчазно-бліді, мов стіна…

І тато поволеньки кажуть «Війна»

5.Творча пошукова робота у групах.

 -Чи можна назвати народ героїчним, а перемогу у ВВв подвигом?

Робота у групах:

      А) Знайти тлумачення слів за словником:

1група – подвиг

2група – герой

3група – пам’ятати

Б ) Презентація думок:

      -Чи можна назвати народ героїчним, а перемогу у ВВв подвигом?

3 стежина «Пісенна»

1. Вчитель:Страшною і важкою була війна, але після кожної перемоги було радісно і хотілося пісні. Однією з улюблених пісень була пісня про «Синий платочек»  у виконанні К.  Шульженко.

2.Слухання пісні Клавдії Шульженко «Синий платочек»

3.Імпровізована фізкультхвилинка  під час слухання пісні

4.Обговорення:

Чи сподобалась пісня?  Чи спонукала вона бійців до нових перемог ?

4 стежина - гра «Святкове  лото» .

       1.Робота у групі

       - Хто був на уроці уважний, той правильно співставить дати та їх назви.

*22 червня  1941 року                               *День Перемоги

*75 років                                                     *Початок війни

*23 серпня 1943 року                                 *визволення міста Харкова

*9 травня 1945 року                                   *від дня визволення Харкова

5 стежина «Пам’яті»

1. Вчитель.

-Ви повинні пам’ятати ці дати і героїчні подвиги .

-Як вшановують пам’ять загиблих героїв? (Відповіді учнів)

2. Вірші.

1 учень

На узліссі , під горою, в шумі верховіть,

Невмирущому герою пам’ятник стоїть.

Вже давно боїв немає. Тільки наш солдат.

У руках своїх тримає вірний автомат.

2 учень

Рідний край - єдиний в світі - зберіг живим

І лишився на граніті  миру вартовим.

Проти хижої навали встав назавжди він,

Щоб війни повік не знали діти всіх крахн.

3 учень

Ми не діти війни,

Ми дітьми її тьми не були,

Ми у мирі, у щасті, у тиші зросли,

Але пам’ять про те, що творила пекельна війна,

В ці дні  щорічно в душі ожива.

- Що найбільше вразило на уроці?

3.Виготовлення голубів миру, створення колажу.

- Який птах символізує мир?

- І сьогодні ви розповісте про почуте на уроці батькам, друзям.

4. Свічка пам’яті.

Сьогодні ми запалили у своїх серцях маленькі вогники мужності, відваги, патріотизму, вогники пам’яті. Нехай ці вогники не згасають  у ваших душах і передаються з покоління в покоління.

6. Стежина «Відродження міста»

     1.Вчитель: Після війни місто швидко піднімалося з руїн. Сьогодні це місто – мільйонник, друге за значенням місто України, промисловий і науковий потенціал, але харків’яни ніколи не забувають тих, хто загинув, хто захищав місто.

Перегляд фото сучасного Харкова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

doc
Додано
29 грудня 2018
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку