Позакласний захід "Інформаційна арена" від вчителя інформатики для учнів 6-7 класів. Спрямований на актуалізацію знань з раніше вивчених тем, на виховання інформаційної культури та інтерес до вивчення інформатики.
Доброго дня! Рада вітати вас у Клубі веселих та кмітливих. Сьогодні ми будемо свідками змагання веселих, кмітливих та інтелектуальних знавців інформатики серед учнів 6-го класу нашої школи. Я гадаю, ця зустріч принесе нам задоволення.
Наша гра називається "Інформаційна арена". І команди будуть боротися в дотепності, винахідливості та інтелекті! Адже сьогодні не тільки день веселого КВНу, а й день дружби! І я сподіваюсь, що і учасники команд і вболівальники отримають величезне задоволення від цього свята.
А хто ж все таки стане сьогодні найкращим, визначатиме наше шановне журі.
Наснаги вам, шановні конкурсанти! Чи готові команди до проведення гри?
Команди Готові!
Оголошується перший конкурс. Називається він «Привітання».
Правила конкурсу прості: Команди по черзі оголошують назву своєї команди, девіз і емблему. Журі оцінює цей конкурс в 3 бали.
(Представлення команд) Ведучий
Просимо ЖУРІ оцінити привітання наших команд, нагадую максимальна кількість балів 3, отже…
Ну що ж, виглядають команди непогано. Подивимося, як вони себе покажуть в справі. А для початку пропоную провести невелику розминку, який відбудеться у вигляді «Бліцопитування». Кожній команді буде задано по 10 запитань. Потрібно швидко, не замислюючись відповісти на них. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів – 10.
Отже, перші 10 питань призначені команді :
1. Основна мікросхема, що виконує у комп'ютері обробку інформації? (Процесор)
2. Пристрій візуального відображення інформації? (Дисплей)
3. Програма, що служить для створення архівів, що містять файли в стислому вигляді? (Архіватор)
4. Її називають «Всесвітнім павутинням»? (Інтернет)
5. Група символів, що складається з восьми поруч записаних біт? (Байт) 6. Стандартний пристрій для введення алфавітно-цифрових даних в ПК?
(Клавіатура)
7. Особа, яка користується ЕОМ? (Користувач)
8. Комбінація символів після останньої крапки в імені файлу, яка визначає тип файлу? (Розширення)
9. Пристрій для виведення інформації на папір? (Принтер)
10. Пристрій, що обертає магнітний диск, записуючий на цей диск інформацію і зчитує з нього інформацію? (Дисковод) Ведучий
Наступні 10 питань призначені команді :
1. Найменша одиниця кількості інформації? (Біт)
2. Сукупність знань, відомостей і даних? (Інформація)
3. Центральний «мозок» комп'ютера, призначений для переробки інформації? (Процесор)
4. Операція перетворення символів або груп символів одного коду з символами чи групами символів іншого коду? (Кодування)
5. Як називається видача чужої програми за власну? (Плагіат)
6. Пристрій для зчитування графічної і текстової інформації в комп'ютер? (Сканер)
7. Програма перегляду веб-сторінок з можливістю переходу до наступної по гіперпосиланням? (Браузер)
8. Спеціальна програма для управління зовнішніми пристроями комп'ютера? (Драйвер)
9. Програмований цифровий обробник різних даних? (Комп'ютер)
10. Спосіб запису чисел за допомогою заданого набору спеціальних знаків(цифр)? (Система числення)
Антична мудрість говорить: "Знання - це сила". Ви показали наскільки ви сильні в своїх знаннях. Для оголошення результатів в конкурсі «Розминка» надаємо слово журі.
(журі оголошує результати)
Ой, ой, ой… В наш комп’ютер пробрався вірус, який переплутав потрібні нам всі дані.
Оголошується наступний конкурс. Називається він «Реставрація».
Правила конкурсу: Команди отримують картки з окремими складами. Потрібно відновити дану інформації до початкового стану, тобто скласти вислів. Журі оцінює швидкість реставрації, а також її якість. Конкурс оцінюється в 5 балів.
А поки наші конкурсанти працюють над реставрацією даних, ми попрацюємо з залом.
Умови конкурсу прості я задаю запитання, а ви піднімаєте руку і даєте відповідь. Отже, поїхали:
1) З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)
2) Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)
3) Пристрій для відображення даних на екрані? (Монітор)
4) Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)
5) Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі? (Біл Гейтс)
6) Комп’ютерний гризун? (Миша)
7) Для введення звукового сигналу використовують… (Мікрофон)
8) Як називається оптичний диск великої ємності (DVD)
9) Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його
«мозком»? (Процесор)
10) Числове представлення думки вчителя про роботу учня? (Оцінка)
11) Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)
12) Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з комп’ютером? (CAPS LOCK)
13) Один розряд двійкового коду, який може набувати значення 0 або
1? (Біт)
14) Як називалась перша рахівниця? (Абак)
Ведучий
Поглянемо як там наші команди, справилися з завданням!
Корисне і цікаве – на кожному кроці – Нестиме заряд позитивних емоцій,
Ще інтелект і пробудження думки, А ще спільна праця і дружні стосунки.
Ведучий
Просимо ЖУРІ виставити оцінки за конкурс «РЕСТАВРАЦІЯ!».
Згадаємо з вами анекдот: «Зустрічаються двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Другий запитує:
- Ти, що на рибалку зібрався?
- Та ні, на рибалку.
- А-а-аі А я думав на рибалку...»
Інформація була передана, але до адресата не дійшла. При будь-якому обміні повинно існувати джерело та приймач, інакше передача інформації не матиме ніякого змісту.
Оголошується наступний конкурс. Називається він «Театральний».
Правила конкурсу: команди по черзі будуть виступати в ролі приймача і джерела інформації. А передавати її вони будуть невербальним способом, тобто за допомогою міміки та жестів. Прошу капітанів команд отримати завдання. Максимальна кількість балів 3 бали, по 1 балу, за кожне відгадане слово.
принтер, сканер, миша, клавіатура, геймер, програміст
Просимо ЖУРІ виставити оцінки за конкурс «Театральний», нагадую, максимальний бал 3.
(журі оголошує результати)
КОНКУРС №5 «КОНКУРС КАПІТАНІВ»
Увага, конкурс капітанів! Завдання буду і інтелектуальними, тому ми зможемо переконатися в тому, що капітанами команд обрані дійсно самі веселі та кмітливі.
У повісті Артура Конан-Дойля «Танцюючі чоловічки» злочинець використовував оригінальний код для запису своїх погроз.
Одну і ту ж інформацію можна передати різними сигналами і навіть зовсім різними способами. Якщо ми домовились, то вже отримаємо код або шифр.
Зараз протягом трьох хвилин капітани спробують розшифрувати текст. Капітанів команд прошу отримати завдання. За розшифроване слово, прошу журі присвоїти 5 балів.
А поки капітани виконують завдання, просимо вийти на сцену по два учасники від кожної команди для проведення конкурсу художників.
Правила конкурсу: один із вас буде художником, але не звичайним, а роботом-маніпулятором. А другому потрібно «рулити» – він буде оператором.
Оператор отримує картинку із зображенням тварини. Його завдання - за допомогою 10 команд роботу відтворити картинку на імпровізованому екрані монітора. Не дозволяються такі явні команди, як «Намалюй хвіст, вуха і т.п.». Можна використовувати команди «Постав точку в лівому верхньому куті», «З'єднай точки відрізком», «Намалюй круг, овал і т.п.». Члени команди повинні відгадати тварину, що зображена на малюнку.
Максимальна кількість балів 5 бали.
Уже впорались із завданням наші каштани. Що ж у них вийшло?
(Відповіді капітанів) Ведучий
Поки журі підбиває підсумки хочу сказати, що не дивлячись на те, хто переможе, всі ви були неймовірні.
Хочу запросити до слова і вручення грамот, члена журі.
(Вручення грамот)
Ведучий
Ось і закінчилось наше свято. Дякуємо всім за увагу та активну участь у проведенні КВК. До наступних зустрічей!