Позакласний захід "Історичний брейн-ринг"

Про матеріал
Матеріал можна використати під час проведення тижня історії в школі. Мета - закріпити та узагальнити знання учнів з історії України періоду ХУ-ХУІІІ століть, підвищити пізнавальний інтерес до вивчення історії, стимулювати творчу активність учнів, виховувати повагу до історичного минулого нашої Батьківщини, патріотизм, колективізм.
Перегляд файлу

                                          Сценарій позакласного заходу

 

Для учнів 8-9 класів

 

  

Тема: Історичний брейн-ринг

Мета: закріпити та узагальнити знання учнів з історії України періоду ХУ-ХУІІІ століть, підвищити пізнавальний інтерес до вивчення історії,     стимулювати  творчу активність учнів, виховувати повагу до історичного               минулого нашої Батьківщини, патріотизм, колективізм.

Оформлення: відповідно обладнана зала (історичний кабінет);

Реквізит: два столи із стільцями для учасників гри, стіл для журі, 2 сигнальні

                прапорці різного кольору, табло, пісочний годинник, гонг, чорний 

                 ящик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              

 

 

Хід заходу:

 

             Лунають музичні позивні. На сцену виходять ведучі.

 

1 ведучий:

Добрий день, дорогі друзі!

2 ведучий:

Добрий день, шановні вболівальники.

1 ведучий:

Ми раді вас вітати на інтелектуально-розважальній грі

Разом :      

«Історичний брейн-ринг».

2 ведучий:

 Сьогодні ми з вами станемо свідками цікавої та запеклої  дуелі    між двома командами знавців історії.

1 ведучий:

Ви також можете допомогти своїй улюбленій команді -завоювати 1 бал.

2 ведучий:

Для цього ви повинні підтримати свою команду оплесками та          плакатами.

1 ведучий:

Проте,  команда,  вболівальники якої будуть вигукувати з місця, свистіти, тупотіти ногами, буде покарана зняттям балів .

2 ведучий:

Попереджаємо, що правилами нашої гри суворо забороняється підказувати.             

1 ведучий:

Нагадуємо, що переможці та їхні вболівальники будуть нагороджені солодкими призами.

 

 

2 ведучий:

Ми раді запросити на цю сцену людей, з якими ви кожного дня зустрічаєтеся в класі.

1 ведучий:

Сьогодні на них покладена відповідальна місія – бути суворими та справедливими суддями. Запрошуємо шановних членів журі зайняти свої місця за столиком.

                    (До складу журі входять вчителі, які не викладають в даних класах.                              Члени журі обов’язково повинні мати перед собою сценарій гри.)

2 ведучий:

 І ось коли всі підготовчі процеси пройдено,

Разом:      

 Ми запрошуємо команди на сцену!

1 ведучий :

На сцену запрошується команда 8 класу у складі:

                    (Оголошується склад команди на чолі з капітаном).

2 ведучий:

На сцену запрошується команда 9 класу у складі:

  (Оголошується склад команди на чолі з капітаном.  В команді            обов’язково повинні бути запасні гравці, які можуть вступити в гру за рішенням команди. Команди сідають за столи.)

1 ведучий:

Нагадуємо вам правила гри. На роздуми над одним питанням відводиться 1 хвилина.

2 ведучий:

Обговорювати питання можна тільки після удару гонга.

1 ведучий:

Якщо одна з команд порушує дане правило, то можливість відповідати надається команді – суперниці.

2 ведучий:

Команда, яка першою підняла прапорець, має право першою відповідати на запитання. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

1 ведучий:

Якщо команда дала неправильну відповідь, право відповіді передається команді – суперниці.

2 ведучий:

Якщо і друга команда не відповіла, на це запитання можуть відповідати  вболівальники. 

1 ведучий:

Проте,  даний результат оцінюватися не буде.

                     (Відповіді команд оцінює журі, яке оголошує результат.

 Після кожної відповіді оголошується результат, який заноситься до табло. На стіл ведучих ставиться пісочний годинник, який фіксує час. Один із ведучих сидить біля гонгу.)

2 ведучий:

То ж ми починаємо!

     ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ГРИ:

 

1.Назвіть ім’я автора, рік написання та повну назву документа, що дістав назву першої Конституції України.

(Пилип Орлик, 5 квітня 1710 року, «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького).

 

2. Криштоф Косинський, Матвій Шаула, Северин Наливайко. Продовжіть даний список.  Що об’єднує всіх цих людей?

(Тарас Федорович, Павло Павлюк, Яків Остряниця, Дмитро Гуня. Керівники козацьких повстань проти польської шляхти).

 

3. «Він   дуже любить оздоблювати свою розмову латинськими цитатами, а щодо перфектного і досконалого знання цієї мови, може змагатися з найкращими нашими отцями-єзуїтами. Його мова взагалі добірна й чепурна; щоправда, коли розмовляє, то більше любить мовчати та слухати інших. При його дворі – два лікарі-німці, з якими він розмовляє їхньою мовою, а з італійськими майстрами, яких є кілька у його резиденції, говорив італійською. Я розмовляв із ним польською та латинською мовами, бо він запевняв мене. Що не добре володіє французькою, хоч за молодих літ відвідав Париж  і південну Францію, був на прийомі у Луврі, коли святкували Піренейський мир».  Так писав французький посол у Російській державі Жан де Балюз про…. Назвіть ім’я  цієї людини.

(Гетьман України Іван Степанович Мазепа).

 

4. Скажіть тюркською «Вільна людина, шукач пригод, вигнанець»

(Козак).

               

5. Німецькою «командир», «командувач», а як звучить українською та польською мовами7

(Гетьман).

 

6. «Засвистали козаченьки

В похід з полуночі,-

Заплакала Марусенька

Свої чорні очі.»

Якій історичній події присвячена пісня славнозвісної Марусі Чурай?

(Перемозі козаків під Корсунем в 1648 році).

 

7. 1385, 1569, 1596. Яка подія тут зайва і чому?

( 1596 – церковна унія. Дві інші договори між державами).

 

8. Увага! Чорна скринька!

В ній знаходиться те, що тримає кожен першокласник в своїх руках, те, що побачило світ в Україні в 1574 році, те, без чого неможлива освіта. Що знаходиться в чорній скриньці?

(Буквар)

 

 

  1. Перед ним поставили вимогу: зректися своїх козаків в обмін на волю та маєток. Він відмовився. 25 років просидів в тюремному заточенні. Помер у віці 112 років. Пам’ятає  події трьох століть. Хто він?

 (Останній кошовий отаман Запорозької  Січі  Петро Калнишевський)

 

10. Хто з українських поетів в своєму творі описав події, які відбувалися в середині ХУІІІ століття на Правобережній Україні  і як цей твір називається?

( Т.Г.Шевченко «Гайдамаки»)

 

11. Про нього народ складав легенди та казки. Його 8 разів обирали кошовим отаманом. Він здійснив більше півсотні переможних походів проти своїх ворогів. Народ вірив у його чаклунські здібності, а вороги називали його «руський чорт». Хто він?

(Кошовий отаман запорожців Іван Сірко)

 

12. Розв’яжіть задачу. Якщо місяць перемоги козаків у битві під Корсунем (його порядковий номер) помножити на кількість полків, які входили до складу козацької держави Військо запорізьке у 1649 році додати  рік смерті Богдана Хмельницького, відняти число дня підписання Білоцерківського мирного договору, то ви отримаєте дату з історії України. Що це за дата?

( 5х16 + 1657 – 28 = 1709 – Полтавська битва)

 

13. Хто, коли і за чиїм наказом остаточно зруйнував Запорозьку Січ?

                (Царський генерал Текелай за наказом російської цариці Катерини

                ІІ у 1775 році)

 

14. Який день вважається Днем українського козацтва?

(01 жовтня)

 

15. Яке православне свято відзначається в цей день і яке відношення воно має до козацтва?

 ( День Покрова Пресвятої Богородиці, яку козаки вважали своєю покровителькою. На честь Богородиці на Січі була збудована головна церква козаків).

 

16. Назвіть пароль січовиків?

(Пугу, пугу)

 

17. Він заснував Запорозьку Січ, його життя та смерть оспівані в піснях та легендах. Його серце турки вирвали з грудей, спалили та розмішавши з вином, випили, вважаючи, що його мужність перейде до них. Хто він?

( Дмитро Байда –Вишневецький).

 

18. Як відомо, жінок на Січ не допускали, пояснюючи цей забобон

 по – християнськи: «Одружений козак думає про жінку і дітей, а неодружений – про ….». Про кого думає неодружений козак?

 (Про Бога)

 

19. «Москаль», «бусурман», «донець», «лях» - так називали козаки вітер. Звідки походять ці назви.

  (Дивлячись звідки вони дмуть. Москаль – північний, бусурман – південний, донець – східний, лях – західний)

 

20. Запорозьку Січ сьогодні, напевне, не прийняли б до Європейського співтовариства через існування одного звичаю. Якого?

                  (Існування смертної кари)

 

Після відповіді на останнє запитання, журі оголошує команду вболівальників, які завоювали для своєї команди один бал, оголошує остаточні результати гри.

Вчитель підводить підсумки гри «Історичний брейн-ринг». Нагороджує переможців – вручає дипломи та подарунки. Команда, яка програла отримує солодкий приз-заохочення.

 

Ведучі : Ми приєднуємося до привітань команді – переможниці.

               Бажаємо другій команді не засмучуватись.

              Ми прощаємося з вами до нових зустрічей на полі брейн-рингу.

doc
Пов’язані теми
Історія України, Сценарії
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку