Комунальний заклад «Харківський ліцей № 119
Харківської міської ради»
Відкритий позакласний захід
із зарубіжної літератури
серед 5-х класів
«Юні знавці зарубіжної літератури»
Вчитель: Савіна Ю.І.
Тема. Юні знавці зарубіжної літератури серед учнів 5 класу
Мета: зацікавлювати учнів читати твори класиків зарубіжної літератури, розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять, творчі здібності; виховувати культуру поведінки під час змагань, толерантне ставлення один до одного.
Обладнання: презентація, емблеми, нагородження, папір для запису завдань, ручки.
Епіграф: Книги подібні рікам, що тамують спрагу цілого світу, це - джерела мудрості. (Нестор Літописець)
Хід заходу
Вчитель: (звучить весела музика)
Представляємо учасників двох команд, які приймають участь у нашому заході «Юні знавці зарубіжної літератури»
«Розумники» 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
|
«Ерудити» 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
|
До складу журі увійшли:
Зупинка 1 «Географічна»
Вчитель:
На слайді:
1. Елеанор Портер 2. Марк Твен 3. Ганс Крістіан Андерсен 4. Брати Грімм 5. Оскар Уайльд 6. Джон Кітс |
1. Велика Британія 2. Німеччина 3. США 4. Данія 5. Ірландія 6. США |
Правильна відповідь:
1. Елеанор Портер 2. Марк Твен 3. Ганс Крістіан Андерсен 4. Брати Грімм 5. Оскар Уайльд 6. Джон Кітс |
3. США 6. США 4. Данія 4. Німеччина 5. Ірландія 1. Велика Британія |
Підсумки
Зупинка 2 «Мовна»
Вчитель:
№1. Анімаліст (митець, який зображує у своїх творах тварин)
№2. Ієрогліф (знак у китайській системі письма; може позначати як окремі звуки, так і цілі слова)
№3. Починок (пряжа, намотана на веретено).
№4. Місіонер (особа, відряджена церквою для розповсюдження її вчення серед людей іншої віри).
№5. Фольклорист (фахівець, який вивчає твори усної народної творчості)
Підсумки
Зупинка 3 «Літературний музей»
Вчитель:
- А тепер я запрошую вас відвідати літературний музей, де зберігаються образи речей, понять та персонажів із різних художніх творів. Команди мають порадитися й дати відповідь, у яких творах і яких авторів їх можна зустріти. Відповідаємо по черзі, за правильну відповідь – 1 бал.
1) Лісоруб, зайченя, чаклун, прокажений, кріт. («Хлопчик-зірка», О.Уайльд )
2) Диво, чарівний пензлик, імператор, море, золото. («Пензлик Маляна», китайська народна казка)
3) Яблуня, пір´я, починок, золото, півень. («Пані Метелиця», записали брати Грімм, німецька народна казка)
4) Картини, милиці, гра в радість («Полліанна», Е.Портер)
5) Паркан, персик, пікнік, печера, скарб. («Пригоди Тома Сойєра», Марк Твен)
Підсумки
Зупинка 4 «Словникова»
Вчитель:
- Уявить собі: під час нашої подорожі зі словника раптово зникли всі літературні терміни! Але залишилися їх визначення! І завдання командам – допомогти відновити цей словник. Команди по черзі дають відповідь, який термін пропущено. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1. Розмова двох або більше персонажів у художньому творі. (Діалог)
2. Різке протиставлення героїв, ситуацій, душевних або природних станів тощо. (Антитеза)
3. Усна народна творчість. (Фольклор)
4. Авторський художній твір з вигаданим сюжетом, у якому наявні чарівні, фантастичні елементи. (Літературна казка)
5. Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зазвичай описано один епізод із життя героя. (Оповідання)
6. Послідовність подій у художньому творі. (Сюжет)
7. Опис зовнішності героя в художньому творі. (Портрет)
8. Стислий влучний народний вислів повчального змісту, містить закінчену думку. (Прислів’я)
9. Те, про що йдеться в художньому творі. (Тема)
10. Опис природи в художньому творі. (Пейзаж)
Підсумки
Гра із глядачами
Вчитель:
Козуб з ношею важкою.
Там дівчатко й пироги.
І нікого навкруги!
(«Марійка і ведмідь)
Довго з нього глузували.
Та ж тепер розправив крила
Гордий красень сніжно-білий.
(«Гидке каченя»)
Злого велетня (на сміх)
Проковтнув, неначе мишу,
І господарю поміг.
(Кіт у чоботях»)
Я жила – не знала горя.
Закохалася в людину –
Обернулася на піну.
(«Русалонька»)
Ти прямуєш з пиріжками,
Пам’ятати добре мусиш:
Не спілкуйся із вовками!
(«Червона Шапочка»)
За крота не хочу заміж!
Мила ластівко, лиш ти
Допоможеш утекти.
(«Дюймовочка»)
Підведення підсумків.
Зупинка 5 «Психологічна»
Вчитель:
- Під час нашої подорожі ми познайомилися з цікавими героями, настільки яскравими за характером, що їх просто неможливо забути! Отже, наступна зупинка – «Психологічна»: за цитатою-портретом впізнайте героя відомого твору. Команди відповідають по черзі, за кожну правильну відповідь – 1 бал.
1. … вона залишилася у бабусі й негайно стала до роботи. Дівчина у всьому догоджала старій, збивала її подушки, аж пір’я летіло, наче сніжинки, і тому жилося їй у старої дуже добре. (Пасербиця)
2. Жив собі бідний хлопець…Із самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було в нього пензлика…
(Малян)
3. (Він) був вільний птах. Він блукав, де йому заманеться, в погожу годину ночував десь на чужому ґанку, а в негоду – в порожніх діжках. Йому не треба було ходити ні до школи, ні до церкви, він нікого не слухав, бо не мав над собою господаря.
(Гекльберрі Фінн)
4. За мить Ненсі побачила її – худеньку дівчинку в червоній картатій сукні, з волоссям, заплетеним у дві товсті коси. З-під солом’яного капелюшка виглядало гарне личко в ластовинні – воно поверталося в різні боки, шукаючи когось очима.
(Полліанна)
5. Сам того не відаючи, (він) відкрив великий закон, який керує вчинками людей, а саме: коли хлопчикові або дорослому забагнеться чогось, треба, щоб цього нелегко було досягти. (Том Сойєр)
6. Проте врода обернулася йому на шкоду, бо виростав він гордий, себелюбний і жорстокий. Дітьми Лісоруба і всіма іншими сільськими дітьми він гордував, бо ж вони, мовляв, низького походження, а він – шляхетного роду.
(Хлопчик-зірка)
Підсумки
Зупинка 6 «Поетична»
Вчитель:
Весна
Чарівна
Віє
Зеленіє
Підведення підсумків та оголошення результатів гри-подорожі.
Вчитель:
«Читайте! І нехай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоч однієї сторінки з нової книги!» (К. Г. Паустовський)