Позакласний захід із зарубіжної літератури серед 5-х класів «Юні знавці зарубіжної літератури»

Про матеріал
Гра-подорож між двома командами. Шість зупинок-конкурсів, після яких підводяться підсумки балів і оголошується переможець.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Харківський ліцей № 119

Харківської міської ради»

 

 

 

 

 

Відкритий позакласний захід

 із зарубіжної літератури

серед 5-х  класів 

«Юні знавці зарубіжної літератури»

 

 

Вчитель:  Савіна Ю.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Юні знавці зарубіжної літератури серед учнів 5 класу

Мета: зацікавлювати учнів читати твори класиків зарубіжної літератури, розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять, творчі здібності; виховувати культуру поведінки під час змагань, толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: презентація, емблеми, нагородження, папір для запису завдань, ручки.

Епіграф: Книги подібні рікам, що тамують спрагу цілого світу, це - джерела мудрості. (Нестор Літописець)

 

Хід заходу

Вчитель: (звучить весела музика)

  •          Доброго дня, діти! Йоганн Волфганг Гете, німецький письменник і філософ, зазначав: «Література вимагає не тільки талановитого письменника, а й талановитого читача». І я сподіваюся, що сьогодні в цьому залі зібралися саме такі, талановиті, читачі творів зарубіжної літератури.       
  •          Звичайно, книжка – наш друг змалечку. Немає жодної дитини в світі, якій би мама, тато, бабуся або дідусь не читали в дитинстві захопливих казок про чарівні пригоди та неймовірні подорожі. Але в наш час у книжки з’явився неабиякий конкурент – Інтернет, і тут вона не розгубилася:  стала електронною! І це, з одного боку, навіть зручніше: ми можемо познайомитися з новим твором, не витрачаючи коштів, -  просто скачати його або читати онлайн (звичайно, при цьому бережемо зір!). Але друкована книга – особлива річ! Це розуміють ті, хто тримав у руках новий екземпляр давно очікуваного художнього твору, передчуваючи радісну зустріч з новими героями та їх історіями! Адже книга людині вірний друг,  порадник і цікавий оповідач. Отже, сьогодні ми з вами подорожуємо в чарівний світ зарубіжної літератури й доведемо, перш за все, собі, що ми любимо і вміємо читати художні твори, тобто гідні називатися талановитими читачами!

Представляємо учасників двох команд, які приймають участь у нашому заході «Юні знавці зарубіжної літератури»

 «Розумники»

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

 

«Ерудити»

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

 

До складу журі увійшли:

Зупинка 1 «Географічна»

Вчитель:

  •          Наш маршрут пролягає через країни, які є батьківщиною відомих письменників. І тому перша зупинка – географічна. Створюємо дорожню карту! Командам треба встановити відповідність між  письменником та країною, де він народився . Команди дають відповідь на листочках, які віддають журі на перевірку. За кожну правильну відповідь –                 1 бал.

На слайді:

1. Елеанор Портер

2. Марк Твен

3. Ганс Крістіан Андерсен

4. Брати Грімм

5. Оскар Уайльд

6. Джон  Кітс

1. Велика Британія

2. Німеччина

3. США

4. Данія

5. Ірландія

6. США

 

Правильна відповідь:

1. Елеанор Портер

2. Марк Твен

3. Ганс Крістіан Андерсен

4. Брати Грімм

5. Оскар Уайльд

6. Джон  Кітс

3. США

6. США

4. Данія

4. Німеччина

5. Ірландія

1. Велика Британія

Підсумки

Зупинка  2  «Мовна»

Вчитель:

  •          Ви правильно назвали країни й розумієте, що в кожній із них своя мова спілкування. Але ми з вами читаємо казки, вірші, повісті та оповідання зарубіжних авторів (крім хіба що російських) у перекладі. Тому наступна зупинка – мовна, де наші команди покажуть, що вони добре знають і розуміють сучасну українську мову.  Команди по черзі будуть пояснювати, що означають дані слова, при цьому кожна з них  може взяти 1 підказку від своїх вболівальників та 1 раз звернутись до Інтернету.   За кожну правильну відповідь – 1 бал.

№1.  Анімаліст (митець, який зображує у своїх творах тварин)

№2. Ієрогліф (знак у китайській системі письма; може позначати як окремі звуки, так і цілі слова)

№3. Починок (пряжа, намотана на веретено).

№4. Місіонер (особа, відряджена церквою для розповсюдження її вчення серед людей іншої віри).

№5. Фольклорист (фахівець, який вивчає твори усної народної творчості)

Підсумки

 

 

Зупинка  3 «Літературний музей»

Вчитель:

- А тепер я запрошую вас відвідати літературний музей, де зберігаються образи речей, понять та персонажів із різних художніх творів. Команди мають порадитися й дати відповідь, у яких творах і яких авторів їх можна зустріти. Відповідаємо по черзі, за правильну відповідь – 1 бал.

1) Лісоруб, зайченя, чаклун, прокажений, кріт. («Хлопчик-зірка», О.Уайльд )

2) Диво, чарівний пензлик, імператор, море, золото. («Пензлик Маляна»,  китайська народна казка)

3) Яблуня, пір´я, починок, золото, півень. («Пані Метелиця», записали брати Грімм, німецька народна казка)

4) Картини, милиці, гра в радість («Полліанна»,  Е.Портер)

5) Паркан, персик, пікнік, печера, скарб. («Пригоди Тома Сойєра»,  Марк Твен)

Підсумки

Зупинка 4 «Словникова»

Вчитель:

        - Уявить собі: під час нашої подорожі зі словника раптово зникли всі літературні терміни! Але залишилися їх визначення! І завдання командам – допомогти відновити цей словник. Команди по черзі дають відповідь, який термін пропущено. За кожну правильну відповідь – 1 бал.  

1.  Розмова двох або більше персонажів у художньому творі.  (Діалог)

2. Різке протиставлення героїв, ситуацій, душевних або природних станів тощо. (Антитеза)

3. Усна народна творчість.   (Фольклор)

4. Авторський художній твір з вигаданим сюжетом, у якому наявні чарівні, фантастичні елементи.  (Літературна казка)

5. Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зазвичай описано один епізод із життя героя.  (Оповідання)

6. Послідовність подій у художньому творі.   (Сюжет)

7.  Опис зовнішності героя в художньому творі.    (Портрет)

8. Стислий влучний народний вислів повчального змісту, містить закінчену думку. (Прислів’я)

9. Те, про що йдеться в художньому творі. (Тема)

10. Опис природи в художньому творі.   (Пейзаж)

Підсумки

Гра із глядачами

Вчитель:

  •          Відгадайте  казку. Хто буде найактивніший, отримає приз.
  1. У ведмедя за спиною

Козуб з ношею важкою.

Там дівчатко й пироги.

І нікого навкруги!

(«Марійка і ведмідь)

 

  1. У дворі птахи зухвалі

Довго з нього глузували.

Та ж тепер розправив крила

Гордий красень сніжно-білий.

(«Гидке каченя»)

 

  1. Спритний я навдивовижу:

Злого велетня (на сміх)

Проковтнув, неначе мишу,

І господарю поміг.

(Кіт у чоботях»)

 

  1. В глибині морській прозорій

Я жила – не знала горя.

Закохалася в людину –

Обернулася на піну.

(«Русалонька»)

  1. Як до любої бабусі

Ти прямуєш з пиріжками,

Пам’ятати добре мусиш:

Не спілкуйся із вовками!

(«Червона Шапочка»)

 

  1. Я з’явилась в квітці, знаєш?

За крота не хочу заміж!

Мила ластівко, лиш ти

Допоможеш утекти.

(«Дюймовочка»)

 

 

Підведення підсумків.

 Зупинка 5 «Психологічна»

Вчитель:

     - Під час нашої подорожі ми познайомилися з цікавими героями, настільки яскравими за характером, що їх просто неможливо забути! Отже, наступна зупинка – «Психологічна»: за цитатою-портретом  впізнайте героя відомого твору. Команди відповідають по черзі, за кожну правильну відповідь –                 1 бал.

1.  … вона залишилася у бабусі й негайно стала до роботи. Дівчина у всьому догоджала старій, збивала її подушки, аж пір’я летіло, наче сніжинки, і тому жилося їй у старої дуже добре. (Пасербиця)

2. Жив собі бідний хлопець…Із самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було в нього пензлика…

(Малян)

 

3. (Він) був вільний птах. Він блукав, де йому заманеть­ся, в погожу годину ночував десь на чужому ґанку, а в негоду – в порожніх діжках. Йому не треба було ходити ні до школи, ні до церкви, він нікого не слухав, бо не мав над собою господаря.

(Гекльберрі Фінн)

 

4. За мить Ненсі побачила її – худеньку дівчинку в черво­ній картатій сукні, з волоссям, заплетеним у дві товсті коси. З-під солом’яного капелюшка виглядало гарне личко в ласто­винні – воно поверталося в різні боки, шукаючи когось очима.

(Полліанна)

 

5. Сам того не віда­ючи, (він) відкрив великий закон, який керує вчинками людей, а саме: коли хлопчикові або дорослому забагнеться чогось, тре­ба, щоб цього нелегко було досягти. (Том Сойєр)

6. Проте врода  обернулася йому на шкоду, бо виростав він гордий, себелюбний і жорстокий. Дітьми Лісоруба і всіма іншими сільськими дітьми він гордував, бо ж вони, мовляв, низького походження, а він – шляхетного роду.

(Хлопчик-зірка)

Підсумки
 

Зупинка 6  «Поетична»

Вчитель:

  •          Наша подорож завершується. Нам час повертатися до України, де на нас вже чекає тепла і лагідна пора року – весна. І поки ми летимо до Харкова в уявному літаку, я пропоную вам невеликого віршика про весну. І нехай наші думки закликають тепло й радість!                Максимальна кількість балів за вірш – 5.

Весна

Чарівна

Віє

Зеленіє

 

Підведення підсумків та оголошення результатів гри-подорожі.

Вчитель:

  •          Дякую всім за незабутню подорож! Ви довели, що вмієте читати художні твори, а тому гідні називатися юними знавцями зарубіжної літератури! Читайте й надалі, адже письменники саме для вас залишили найцінніший скарб – мудре слово.

«Читайте! І нехай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоч однієї сторінки з нової книги!»                               (К. Г. Паустовський)

 

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку