Позакласний захід «Кращі знавці фізики».

Про матеріал
Мета: Сприяти розвитку пам′яті та логічного мислення учнів під час вирішення нестандартних питань з фізики; активізувати пізнавальний інтерес та формувати науковий світогляд дітей; вчити творчо мислити, розвивати в учнів прагнення до пізнання, пошуку, творчості; розкрити значення фізики в житті людини; виховувати культуру спілкування між учнями
Перегляд файлу

Позакласний захід «Кращі знавці фізики». (Слайд 1)

Мета: Сприяти розвитку пам′яті та логічного мислення учнів під час вирішення нестандартних питань з фізики; активізувати пізнавальний інтерес та формувати науковий світогляд дітей; вчити творчо мислити, розвивати в учнів прагнення до пізнання, пошуку, творчості; розкрити значення фізики в житті людини; виховувати культуру спілкування між учнями. (Слайд 2)

 

Розум полягає не тільки в знаннях, а й в умінні

застосовувати знання на практиці

Аристотель

(Слайд 3)

Обладнання: картки із словами для конкурсів, плакати, портрети вчених, ємність з водою, голка, пластилін, папір, лінійка, монети, картоплини, соломинки, повітряні кульки, булавки, олівці, три склянки, тарілка, свічка, сірники.

Форма проведення: конкурс.

Програма заходу

І. Представлення команди

ІI. Вікторина

ІІІ. Черный ящик

IV. Шифрувальник

V. Досліди.

VІ.  Домашне завдання  Підготувати та провести дослід

VІІ. Гумористична сторінка.

VІІІ. Підсумки.

Хід заходу

Вступне слово вчителя. Шановні гості! Я і мої помічники зараз раз і назавжди доведуть вам, що фізика — наука не тільки теоретична, а й практична, а ще вона цікава, лірична, гумористична й прагматична.

На нашому заході вас чекають цікаві вікторини, маленькі відкриття, різноманітні розваги і багато іншого. Але умова така: поводитися виховано, почуватися вільно, включатися активно, але не агресивно. Увага!

У нас присутнє журі, яке й визначить переможців. Журі має право зняти бали з команди, якщо її учасники порушуватимуть порядок змагань. За кожний конкурс будуть нараховувати бали. Переможе та команда, яка набере найбільшу кількість балів за всі конкурси.

Наша гра складається з  турнірів у кожному з яких команди можуть отримувати відповідну кількість балів.

Перше, що необхідно це представити команди. Отож капітани представляють свої команди.

Отож, почали!

 

І. Представлення  команд. (Назва, девіз) 3бали   (Слайд 4)

IІ. Вікторина  (Слайд 5)

Відгадай загадку  (відгадування загадок) В цьому допоможуть мої помічники.

(За кожну відгадану загадку команди отримають по 1-му балу)

1. Живе—лежить,     Помре — біжить.          (Сніг)

2. Іде років двісті,    А стоїть на місці.

     Лічить людський вік,          Та не чоловік.              (Годинник)

3. Куди ступиш — всюди маєш, Хоч не бачиш, а вживаєш.     (Повітря)

4. Прозорий мов скло,      а не вставиш у вікно.            (Лід)

5. Із землі підніме й мала дитина,

    А через хату не перекине   й доросла людина.         (Пір’їна)

6. Що догори коренем росте?             (Бурулька)

7. Не стукне, не брякне, а у вікно ввійде.               (Світло)

8. Що видно, коли нічого не видно?             (Туман)

9. Двічі родився, в школі не вчився, а годинник знає.    (Півень)

10. Часом гаряча, часом холодна, людей годує, а сама голодна.    (Ложка)

11. Горя у неї немає, а сльози проливає.              (Хмара)

12. У воді не тоне, у вогні не горить.               (Лід)

Журі підраховує кількість правильних відповідей і виставляє бали.

ІІІ. Чорний ящик. (Слайд 6) Учасникам потрібно продемонструвати знання про фізичні тіла, речовини та інші предмети фізичного пізнання. Кожна команда раніше суперника повинна визначити, що знаходиться в чорному ящику. Дається 5 підказок. Таким чином, якщо правильну відповідь отримано після першої інформації, то команда отримує 5 балів, якщо після другої 4 балів і т.д.
 

Завдання 1. у чорному ящику знаходиться всім знайоме фізичне тіло.
1) Завдяки цьому тілу можна довести пружність газів.
2) Його рух являє собою непоганий приклад механічного руху.
3) Його використовують в спортивних змаганнях.
4) Він має форму кулі.
5) З-за нього плакала Таня.
Відповідь   м'яч
 

Завдання 2. у чорному ящику знаходиться речовина.
1) Організм дорослої людини на 65% складається з цієї речовини.
2) Ми постійно зустрічаємося з усіма трьома агрегатними станами цієї речовини.
3) Цю речовину використовують для зменшення тертя.
4) Ця речовина добре підходить для системи нагрівання та охолодження.
5) Цю речовину називають «соком життя» на Землі.
Відповідь вода.
 

Завдання 3 у чорному ящику знаходиться прилад

  1. Спочатку він плавав, потім став і літати.
  2. Він багатьом, будучи їх провідником, врятував життя.
  3. Він не любить велику жару і сильне трясіння.
  4. Він завжди цілеспрямований.
  5. Він байдужий до дорогоцінних металів і алмазів, але хвилюється при взаємодії із залізом.

Відповідь: Компас

Журі підраховує кількість правильних відповідей і виставляє бали.

 

IV. Конкурс «Шифрувальник». (Слайд 7, 8)

В нашому житті телефони відіграють велике значення, ми ними постійно користуємось, тому  учасникам  пропоную  участь в конкурсі «Шифрувальник». Потрібно розшифрувати слово, яке складається з букв, зашифрованих цифрами (як на телефоні)

  1. АБВ
  2. ГДЕ
  3. ЄЖЗ
  4. ИІЇ
  5. ЙКЛ
  6. МНОП
  7. РСТУ
  8. ФХЦ
  9. ЧШЩ
  1. ЮЯЬ

 

Фізичний прилад:  727234 - терези

Фізична величина: 914254770  - швидкість

Фізична величина:    67475672660 - прискорення

Журі підраховує кількість правильних відповідей і виставляє бали.

 

V. Досліди  (Слайд 9)

Учитель. Зараз ми переглянемо кілька дослідів. Учням запропоновано пояснити, знаючи фізику. Учні демонструють досліди.

(За вдалий експеримент та за швидкість виконання отримують 1 бал)

Дослід № 1  (Слайд 10)

Дослід зі склянкою води. Склянку, заповнену водою більше ніж наполовину, накривають аркушем паперу і різко перевертають. Папір триматиметься.

 (Зовнішній атмосферний тиск більший, ніж тиск води і повітря у склянці.)

Дослід № 2  (Слайд 11)

Дослід з виделками та сірником. Чому виделки тримаються на сірникові і не падають?

(Розводимо веделки так, щоб утворилась рівновага, і центер нашої конструкції попав на край сірника )

Дослід № 3  (Слайд 12)

Чому змінився напрям зображення (стрілок)?

(Скляна посудина з водою, як лінза. Відбувається заломлення променів з ліва на право та з права на ліво. І тому ми бачимо обернене зображення )

Дослід № 4  (Слайд 13)

Як дістати монету з тарілки не замочивши рук? На дно тарілки кладуть монету і наливають трішки води, щоб вона лише прикрила монету. Завдання полягає в тому, щоб дістати монету, що лежить на дні тарілки з водою, не замочивши рук (за допомогою склянки, сірників, паперу).

Пояснення. Тримаючи склянку над полум’ям свічки, прогрівають повітря у склянці протягом 10 с. Потім одразу треба поставити склянку в тарілку з водою поряд із монетою. Через деякий час вода почне втягуватись у склянку і монету можна буде взяти, не замочивши рук. Це відбувається тому, що повітря у склянці холоне і його тиск зменшується і стає менший за атмосферний. Зовні тиск на рівні країв склянки дорівнює сумі тисків атмосферного і водяного стовпа. Вода внаслідок різниці тисків заходить у склянку.

Дослід № 5  (Слайд 14)

Чому яйце не тоне в воді?

(Прісна та солона вода мають різну густину)

Дослід № 6   (Слайд 15)

Як прийняти паперове кільце з під монети щоб монета впала в склянку?

 (Потрібно швидко вибити лінійкою чи олівцем з середини кільця. Моне рухається по інерції.)

Дослід № 7   (Слайд 16)

Що потрібно зробити щоб вода кипіла при температурі нижче 100 0С?

(Потрібно знизити тиск у посудині)

Дослід № 8    (Слайд 17)

Чому металева голка втрачає магнітні властивості?

(З підвищенням температури металева голка, втрачає магнітні властивості.

точка Кюрі)

Дослід № 9    (Слайд 18)

За рахунок якої реакції надимається повітряна кулька?

(Реакція оцет і харчова сода, виділяється вуглекислий газ)

Дослід № 10  (Слайд 19)

Чому дірявий пакет не протікає?

 В пакет налити воду так, щоб було заповнено пів пакета. Проколоти пакет кількома олівцями наскрізь. Вода не протікає.

 (Молекули пакету притягуються одна до одної.)

Дослід № 11  (Слайд20)

Плавучий цитрус

Чому неочищений лимон чи апельсин у посудині з водою,  не потоне. А очищений відразу опуститься на дно? У чому секрет?

(Шкірка цитрусу менш щільна, ніж сама серцевина, тому містить багато повітря, яке і дозволяє фруктові виринати на поверхню води.)

Дослід № 12   (Слайд 21)

Чи може монета чи скріпка плавати на поверхні води?

(Так. Поверхневий натяг рідини)

Дослід № 13  (Слайд 22)

Чому повітряна кулька не лопається над полум’ям свічки?

Як часто ми спостерігали за тим, як тріскає повітряна кулька? А чи знали ви, що коли налити у неї води і зав`язати, то кулька не трісне, якщо піднести запалену свічку до того місця, де вода.

(Вода має високу теплопровідність. Тому, коли кулька нагрівається, вода перебирає усе тепло на себе, а кулька залишається цілою і неушкодженою.

 Увага! Будьте обережні з вогнем.)

Дослід № 14  (Слайд 23)

Як можна відділити жовток від білка в сирому яйці за допомогою пустої пластикової пляшки?

(Стискаючи пляшку ми змінюємо тиск в ній, що дає змогу відділити жовток )

 Дослід згинання паперу (Слайд 24)

Чи можна зігнути аркуш паперу більше семи разів?

VІ.  Домашне завдання  Підготувати та провести дослід 2 бали (Слайд 25)

  1. Покласти пластилін на воду (зробити тонкий шар і вигнути корабликом)
  2. Три кубики й аркуш паперу (Для виконання завдання необхідно мати три кубики й аркуш з учнівського зошита. Необхідно встановити кубик на аркуш паперу, що, як місток, з’єднує два кубики. Якщо зробити з аркуша гармошку, то виконати завдання буде дуже легко, у нього заявляться ребра жорсткості, які значно збільшують міцність i жорсткість конструкції. Також можна скласти аркуш у вигляді трубки або двох трубок.)
  3. Пробити картоплину соломинкою (потрібно закрити пальцем другий кінець трубочки)
  4. Повітряна кулька і булавки. (Надуваємо дві повітряні кульки. В одну кульку, а саме в місця, де товщина стінок найбільш товста (на полюсах), вставляємо голки. Приклеюємо на кульку скоч і також вставляємо булавки. Іншу кульку протикаємо наскрізь довгою спицею. Якщо проткнути його голкою в тих місцях, де гума розтягнута найменше, а саме на полюсах, то кулька залишиться цілою.)

 

VІІ. Гумористична сторінка.

Доки журі буде підбивати підсумки. Ми трішки відпочинимо. В мене є один цікавий тлумачний словник з фізики. Зараз мої помічники його зачитають. Ось послухайте:

 «Напруга» — атмосфера в класі під час опитування.

«Тиск» — учитель хоче поспілкуватись з батьками

«Дірки» — учні, відсутні на уроках

 «Сторонні сили» — шпаргалка; підказка на уроці; спонсор при вступі до ВНЗ.

 «Опір» — відсутність бажання вчити уроки.

 «Тертя» — проблеми в навчанні; стосунки з батьками після «двійки»

«Соленоїд» — любитель солонощів;

 «Динаміка» — наука про футбол.

«Динамік» — гравець «Динамо».

«Динамометр» — тренер «Динамо».

«Ньютон» — нова мелодія.

«Транзистор» — учень, який транжирить батькові гроші.

 «Напівпровідник» — помічник провідника поїзда.

«Трибометр» — вимірювач  трьох потреб.

«Паскаль» —бать­ко, який повчає учня  паском за погані бали.

 «Соленоїд» — любитель солоного.

«Лазер» —  дитина, яка ще не вміє ходити.

 «Електроліз» — старенька електричка; елек­тромонтер на стовпі.

«Катіон» — друг Каті.

«Аніон»— друг Ані.

 

Журі підсумки   (Слайд 26)

VІІІ. Підсумки.  

Вітаємо переможців. Дякую за участь у нашій грі.

Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!

Відео Кольоротерапія.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сергєєва Лідія Миколаївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
22 березня 2021
Переглядів
848
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку