Авторський сценарій КВК на тему профорієнтації. Розрахований для учнів 9-11 класів. Познайомить учнів з деякими професіями у винахідливій та кмітливій формі.
Єфіменко Ірина Василівна
вчитель зарубіжної літератури
Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5
Білоцерківської міської ради Київської області
вища кваліфікаційна категорія
вчитель-методист
Година спілкування на тему: «У пошуках майбутньої професії»
Форма проведення: КВК на тему профорієнтації
Захід розрахований для учнів 9-11 класів
Мета: познайомити учнів з деякими професіями, стимулювати стійкий інтерес до здобуття професійних знань;розвивати ерудицію, кмітливість, винахідливість , артистизм, навики ділової гри; формувати свідоме ставлення до вибору професії.
Наочне оформлення: відеоматеріали, плакати з написами, що рекламують професії , костюми, музичне оформлення
Хід заходу
Візитівка.
Лунає пісня на мотив «Призрачно все в этом мире бушующем…»
Цікаво усе в цьому світі мінливому.
Модних професій тільки ти не шукай.
Вибери ти ту єдину, жаданую, } 2 рази
Бути корисним людям ти поспішай…
Розігрується сценка «Три однокласниці..»
Учень: Три старшокласниці сиділи,
Про майбутнє говорили…
Раптом мовила одна:
Учениця 1: « В журналісти я б пішла…
Та ведучою я б стала
«Інтер»- телевізійного канала.
Там довірили б мені
«Світське життя» зірок вести.
Як Осадча Катерина
В капелюшках б я ходила..»
Учень : Друга гордо їй сказала:
Учениця 2: « Я б відомим модельєром стала.
Речі брендові мої в магазині б розмели..
Вишуканий одяг для елітних дам
Демонструвати Наомі Кембл дам.
Дольче Габано, Андре Тан
Не створили б такі джинси й кардеган».
Учень: Третя впевнено додала:
Учениця 3: «Серед всіх робіт мені
Бути кухарем до душі.
Борщі, котлети, каші –
Звичайні страви наші.
Антрекоти, суфле, фондю –
Ось що я в меню введу».
Учень: Тільки промовила вона,
Однокласника нелегка принесла.
Мрія остання про їду
Особливо сподобалась йому.
Учень: Хлопець довго не мовчав,
А дівчатам так сказав:
Учень: « Слухав, слухав, вас, дівчата.
Мрія кожної крилата.
А остання «піднесла» ( зображує піднесення)
Та до кухні принесла.
Тому що , каюся, люблю
Поїсти смачно я фондю… ( з усмішкою проводить рукою по
Ця професія не спроста по животі)
Особливо мені близька:
Людей я буду лікувати,
Фігури модельні формувати.
Гладким схуднути допоможу.
В лікарні я на стінах напишу:
-Поїв – дай іншому! Не жмись!
Зайвим калорієм поділись»
Учениця: Професій безліч є цікавих,
Але свою обрати як?
Учень: Щоб почесне діло й добра слава?
І ми міркуємо ось так.
Учениця: Почесно сіяти, орати,
І трактори, машини ремонтувати.
Учениця: Почесно далеко літати,
Маленьких діточок навчати.
Учень: Людей під час стихії рятувати,
Від злодіїв життя оберігати.
Учень: А ще пожежу швидко гасити,
Свою батьківщину захищати, любити.
Усі разом: Ми скажемо вам, друзі, чесно:
Всі в нас професії почесні.
Лунає пісня на мотив «Вдруг как в сказке скрипнула дверь…»
Хай летить наша мрія, мов птах,
Час спливе, і життя скаже так:
«Шлях свій, друже, ти вибирай,
Не лінуйся, не зволікай…
Скільки раз довідник ти читав,
Інформацію в неті шукав,
Все про професію ти відшукав?
Недаремно робиш…»
Реклама професії вчителя
Виходять учні на сцену, виносять рамки для картин, а потім створюють образ вчителів різних за фахом. Дівчата й хлопці тримають в руках шкільні атрибути: глобус, зошити, книг, колби тощо.
Учень: Продовжуємо професійний наш показ -
Відкриваємо вернісаж…
Учень:
Тут на нашому вернісажі
Не натюрморти та пейзажі,
Портрет покажемо ми вам,
Він так знайомий дітлахам.
Учні співають на мотив пісні Наташі Корольової «Маленькая страна»
І за лісами, за горами
Професія ця крута.
Там люди з добрими серцями,
Там скриня знань повна.
Там дуже хочеться навчатись
Багато прекрасних літ…
Там у школі живе мрія-пташка
Кличе з собою в політ…
Приспів: Професія вчителя,
Професія вчителя.
Кожний нам гучно зараз промовить-
Ось вона, ось вона!
Професія вчителя,
Професія вчителя!
Тільки нам з нею світло та ясно,
З нею в душі весна…
Образ учителя географії
Музичне оформлення. Учні виносять рамку для картини, а в ній знаходиться вчитель географії з глобусом, з підручниками.
Учень: Хто розкаже нам про те,
Чому вітер так гуде?
Учень: Про океани та моря,
Чи обертається земля?
Учень: Вчитель географії дасть нам орієнтир:
Він поясне про мусони й нівелір.
Учень: Покаже нам на мапі
Озера з островами.
Учень: Сьогодні його образ
Постане перед вами.
Лунає пісня з кінофільма «Червона шапочка»
Якщо довго, довго, довго,
Якщо то по стежкам бігти, плигати, плестись,
То можливо, то можливо, можна
В Африку прийти.
Приспів: А –а там в Африці ріки ось такої ширини,
А-а там в Африці гори ось такої висоти.
А-а жирафи, бегемоти,
А-а тигреняти й носороги,
А-а і потрапиш раптом в рай.-2 рази
Образ вчителя хімії
Музичне оформлення. В рамку входить учень у білому халаті, який створює образ учителя хімії. Він з пробірками, розчинами…
Учень: Хто це? Граф Каліостро?
Може чарівниця? Шаман?
Учень: Вона натхненно і просто
У класі наводить туман.
Учень: Завжди у її кабінеті
Дим коромислом стоїть.
Учень: Бачать насправді діти,
Щось вона таємне творить.
Учень: То вмить метал розчиняє,
Дослід проводить з ним.
Учень: Кожний, звичайно, впізнає
Учителя хімії в ній.
Лунає композиція на мотив пісні П.Кіркорова «Единственная»
Єдина ти моя,
Із вогнем заручена,
Чарами окрилена,
Магічна ти моя.
Навіщо нам вода?
Є сірчана кислота,
Розчиняє все вона.
І творяться тут дива,
І летить душа моя.
Образ вчителя фізичної культури
Музичне оформлення. В рамку входить у спортивному костюмі учень, який створює образ учителя фізичної культури. Він з гантелями або з м’ячем в руках. Поруч з ним дівчата в костюмах для аеробіки.
Учень: Погляньте – ось тіла архітектура:
М’язи, грація, мускулатура.
Учень: А в чому секрет?
Звідкіля цей атлет?
Учень: Досконалою людину робить не мікстура,
А щоденна фізкультура.
Учень: Вранці водою обливається,
Від підлоги віджимається .
Учень: Ось вона боді-білдінг фігура-
Чудо творить фізкультура.
Учень: Взірець здоров’я і культури-
Наш любий вчитель фізкультури.
Лунає пісня на мотив пісні з кінофільму «Свадьба в Малиновке»
Бітте-дрітте, фрау-мадам,
Я урок вам перший дам,
Фізкультурний легкий біг,
Який корисний він для всіх!
Зарядку продовжимо порухом руки,
Тепер – нахили, потім прижки.
Руки в сторони, вперед,
А потім зробимо ми пірует.
Щоб спину біль нам не скував,
У ліжко раптом не загнав.
Присядем дружно ми тут усі,
І знову нахили на всі боки.
Учень: Ось і закінчили професійний наш колаж,
Ми закриваємо чудовий вернісаж.
Учень: Образ вчителя ми показали,
Для вас співали й жартували.
Учень: Рекламу професії учителя створили,
Гадаємо, ви нас по праву оцінили.
Домашнє завдання. Реклама нових професій.
«Новий час – нові професії для вас»
Розігрується сценка у формі ділової гри.
Учень: Гру для вас ми охоче пропонуємо.
Один день з життя компанії демонструємо.
Зазирнемо в кабінет, там нарада, не банкет…
Завітаємо. У кріслі – мозговий центр –
Генеральний директор!
Учень: Ось і голос його лунає:
«Наша фірма процвітає ,
Бо ходовий товар випускає –
Сумки брендові, модні,
Переважно для стильної молоді».
Генеральний директор:
«Знайомтесь – обличчя компанії – іміджмейкер».
Учень з довідкою: Іміджмейкер визначає імідж клієнта,
Стиль одягу, основи психології та етикета.
Завжди переконує, йому поради надає:
«Не забувайте – і ви обличчям фірми є».
Іміджмейкер: «Я надаю консультації
Приватним особам та корпораціям.
Це гасло завжди пам’ятай:
Хочеш успішним бути –
чудовий вигляд май!»
Генеральний директор:
«До слова запрошую компанії технолога –
Людину обізнану – нашого маркетолога».
Учень з довідкою: Маркетолог – це справжній технолог,
Розробляє стратегію анкетування,
Він інтуїції та творчості поєднання.
Учень другий: Маркетолог – людина активна,
Аналітична, нестандартна, креативна.
Статистчний матеріал обробляє,
Маркетинговий план складає,
Просуватись товару на ринку дозволяє.
Генеральний директор:
«Предсталяю креативного директора –
Творця компанії – криейтора».
Учень з довідкою: Криейтор має чітку програму :
Хочеш конкурувати на ринку –
Май переконливу рекламу.
Криейтор: «Дозвольте, вам представлю помічника -
Рекламних текстів фахівця – арт-директора».
Учень з довідкою: Представників такого фаху ніде не готують,
Цю професію в рекламних агенціях формують.
Робота творча, організаційна та комунікативна,
Для сучасної компанії в край необхідна.
Генеральний директор:
« Фінансове благополуччя компанії створює не статистик,
Фахівець заощаджень, серце компанії – логістик».
Учень з довідкою: Логістик – системний аналітик,
Тонкий фінансовий політик.
Усі ланки компанії в руках тримає,
За результативність справи і наслідки відповідає.
Генеральний директор:
«Мерчендайзер має слово»
Мерчендайзер: А у мене все готово!
Все для вас, любі покупці,
Підготували фірми фахівці:
І плакати продукції на місці,
І товари стильні на поличці.
Лунає пісня на мотив пісні «Че те надо?» групи «Балаган- лимитед» .
Не питайте ви нас
Ой, не треба, ой, не треба.
Не питайте, чи є це у нас.
Ви скажіть зрозуміло:
Чьо вам треба, чьо вам треба?
Ми знайдемо для вас в той же час.
Учень : Отже, за короткий час змогли переконати вас,
Що професії нові мають якості такі:
Гарний смак, творчу сміливість,
Глибокі знання, комунікативність.
Учень: Головне, що ви не нудьгували,
Разом з нами співали, жартували.
Нові професії на себе «приміряли»,
Можливо, десь себе впізнали.
Учні виконують композицію на мотив пісні «Птица счастья..»
Мрія щастя, професія моя,
В думках, серці в мене ти одна.
Долей моєй стань, долей моєй стань,
Мрія щастя, професія моя.
Приспів: Десь там музика звучить,
Віддане серце творити спішить.
Серце творити спішить,
Корисне й прекрасне людям дарить.
Література