Урок "Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння?"

Про матеріал

Тема. Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння? Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і порозуміння.

Мета: визначити основні способи подолання конфліктів, з'ясувати різницю між поняттями «компроміс» та «консенсус»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до домки інших.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

-застосовує та пояснює на прикладах основні поняття та терміни з теми;

-визначати способи подолання конфліктів;

-розрізняти поняття консенсусу та компромісу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, ілюстративний ряд, відеоролик, роздатковий матеріал.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння? Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і порозуміння.

Мета: визначити основні способи подолання конфліктів, з’ясувати різницю між поняттями «компроміс» та «консенсус»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до домки інших.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •            застосовує та пояснює на прикладах основні поняття та терміни з теми;
  •            визначати способи подолання конфліктів;
  •            розрізняти поняття консенсусу та компромісу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, ілюстративний ряд, відеоролик, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Виправте помилки».
  • Конфлікт завжди передбачає сварку або бійку. (Не завжди)
  • Життя можливе без конфліктних ситуацій, якщо ні з ким не спілкуватися. (Життя не можливе без конфліктних ситуацій)
  • Внутрішній конфлікт виникає, коли є суперечності різних людей, що виконують однакові соціальні ролі. (Коли суперечність виникає між соціальними ролями, що виконує одна людина)
  • Налічують три види конфліктів. (Безліч видів конфліктів)
  • Конфлікт не може приносити користі. (Може бути корисним)
  1. Вправа «Утворіть логічні пари».
  • Із запропонованих зображень утворіть логічні пари.
  • Назвіть види конфліктів, які вони ілюструють. Коротко охарактеризуйте їх.

Картинки по запросу єврей вектор Похожее изображение (Етнічні конфлікти)

Похожее изображениеПохожее изображение(Професійні)

Картинки по запросу Ейфелева вежа вектор   Картинки по запросу японія вектор (політичні конфлікти)

Картинки по запросу готи   Похожее изображение   (культурні)

  1. Аналіз ситуації.
  • Проаналізуйте ситуацію. Визначте стадії розвитку конфлікту. Запропонуйте свій варіант розв’язання даної ситуації.

До міської переповненої маршрутки увійшов юнак. Він відразу гучно увімкнув музику на телефоні. Кілька пасажирів попросили юнака вимкнути музику однак той не зважав на них. На таке ж прохання водія хлопець лише нецензурно відповів.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
    1. Робота з візуальними джерелами.

Картинки по запросу коза дерезаПохожее изображениеПохожее изображение

  • Розгляньте ілюстрації. З якої вони казки?
  • Пригадайте, у чому полягав конфлікт?
  • Хто був його учасниками?
  • як завершилася конфліктна ситуація?
  • Сьогодні ми з’ясуємо основні шляхи розв’язання конфліктів. А наприкінці уроку проаналізуємо ситуацію з казки, користуючись отриманими знаннями.
  1. Вивчення нового матеріалу.
    1. Вправа «Знайди пару».

На дошці зображення та назви основних шляхів подолання конфліктів. Завдання учнів/учениць – з’єднати зображення із відповідним терміном. Висловити припущення щодо того, що саме передбачає собою даний спосіб вирішення конфліктів.

 

Похожее изображение Картинки по запросу компроміс рисунок Картинки по запросу сила рисунок E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\6. Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння\426227243_12800675639380141889.jpg

 

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\6. Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння\mediation1.jpg  

Переговори, компроміс, використання сили, консенсус, посередництво.

  • Чи можна, на вашу думку, визначити найдієвійший та найкращий спосіб вирішення конфлікту? Чому?
    1. Робота зі схемою.
  • Проаналізуйте схему на с. 55. Чи збігаються ваші висновки з нею?
  • Що відрізняється?
  • Який спосіб подолання конфліктів для вас знайомий?
  • Який з них вам здається більш дієвим? Чому?
    1. Робота з текстом підручника.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 54 – 55.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Чому краще першому зробити крок до примирення?
  • З чого потрібно розпочинати розмову? Якою вона має бути?
  • Які слова під час розмови можуть змінити ситуацію?
  • Про що потрібно пам’ятати, слухаючи співрозмовника?
  • Як можна вирішити конфлікт?
    1. Робота в парах.

Кожна пара отримує тему конфлікту. Учні мають запропонувати сценарій розвитку та вирішення конфліктної ситуації.

  • Учень загубив книгу з бібліотеки та категорично відмовляється купувати нову.
  • Між двома давніми подругами виникла сварка через те, що одна з них почала спілкуватися з новенькою дівчинкою в класі.
  • Однокласник попросив велосипед на кілька днів, але повернув його брудним та з пробитим колесом.
  • На думку учениці, учитель недооцінює її знання та ставить занижені оцінки.
  • Однокласник випадково пролив сік на рюкзак друга.
  • Мама заборонила гуляти з друзями через погані оцінки в школі.
  • Тато заборонив спілкуватися з сусідським хлопчиком, так як на його думку, той погано впливає на сина.
  • Молодша сестричка/братик зламала/зламав вашу улюблену іграшку.
  • Ви прийшли в їдальню, а ваше місце вже зайняте.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
    1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=VQ4ArVTP9WQ

  • Перегляньте відеоролик.
  • Проаналізуйте його за планом.
  1. Вид конфлікту.
  2. Причини.
  3. Учасники.
  4. Спосіб вирішення.
    1. Тест «Чи конфліктна ви особистість?»
  1. У громадському транспорті почалась суперечка. Ваша реакція?

а) не приймаю участі;

б) коротко висловлююся на захист сторони, яку вважаю правою;

в) активно втручаюся.

  1. Чи виступаєте на зборах із критикою?

а) ні;

б) тільки якщо маю для цього вагомі підстави;

в) критикую з будь-якого приводу.

  1. Чи часто сперечаєтесь з друзями?

а) тільки якщо ці люди не ображаються;

б) лише з принципових питань;

в) суперечки - моя стихія.

  1. На обід запропонували недосолену страву. Ваша реакція?

а) не буду піднімати бучу через дрібниці;

б) мовчки візьму сільничку;

в) не втримаюсь від зауважень.

  1. Якщо на вулиці, у транспорті Вам наступили на ногу:

а) з обуренням подивлюсь на кривдника;

б) сухо зроблю зауваження;

в) висловлю свої емоції, не обираючи виразів.

  1. Якщо хтось із близьких купив річ, що Вам не сподобалася:

а) промовчу;

б) обмежуся коротким тактовним зауваженням;

в) влаштую скандал.

  1. Не пощастило в лотерею. Як до цього поставитесь?

а) постараюся залишатись байдужим, але дам собі слово ніколи більше не

брати участь у лотереї;

б) не приховуючи досади, поставлюсь до події з гумором, пообіцяю взяти

реванш;

в) програш надовго зіпсує настрій.

Ключ до тесту "Чи конфліктна Ви особистість":

Кожна відповідь "а" - 4 бали; "б" - 2 бали; "в" - 0.

Підрахуйте загальну суму набраних балів.

20-28 балів. Ви тактовні й миролюбні, уникаєте конфліктів і суперечок, уникаєте критичних ситуацій на роботі й удома. Можливо, інколи Вас називають пристосуванцем.

10-18 балів. Вас вважають людиною конфліктним. Але насправді Ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу й усі засоби вичерпані. При цьому не виходите за рамки коректності, твердо обстоюєте свою думку. Все це викликає до Вас повагу.

До 8 балів. Конфлікти й суперечки - це Ваша стихія. Любите критикувати інших, але не виносите критики у свою адресу. Ваша брутальність і нестриманість відштовхує людей. З Вами важко як на роботі, так і вдома. Постарайтеся перебороти свій характер.

  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 54 – 55 підручника.

 

docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
4141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку