Тема. Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння? Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і порозуміння.
Мета: визначити основні способи подолання конфліктів, з'ясувати різницю між поняттями «компроміс» та «консенсус»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до домки інших.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-застосовує та пояснює на прикладах основні поняття та терміни з теми;
-визначати способи подолання конфліктів;
-розрізняти поняття консенсусу та компромісу.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, ілюстративний ряд, відеоролик, роздатковий матеріал.
Конспект уроку
з громадянської освіти
для 10-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння? Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і порозуміння.
Мета: визначити основні способи подолання конфліктів, з’ясувати різницю між поняттями «компроміс» та «консенсус»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до домки інших.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, ілюстративний ряд, відеоролик, роздатковий матеріал.
Хід уроку
(Етнічні конфлікти)
(Професійні)
(політичні конфлікти)
(культурні)
До міської переповненої маршрутки увійшов юнак. Він відразу гучно увімкнув музику на телефоні. Кілька пасажирів попросили юнака вимкнути музику однак той не зважав на них. На таке ж прохання водія хлопець лише нецензурно відповів.
На дошці зображення та назви основних шляхів подолання конфліктів. Завдання учнів/учениць – з’єднати зображення із відповідним терміном. Висловити припущення щодо того, що саме передбачає собою даний спосіб вирішення конфліктів.
Переговори, компроміс, використання сили, консенсус, посередництво.
Кожна пара отримує тему конфлікту. Учні мають запропонувати сценарій розвитку та вирішення конфліктної ситуації.
https://www.youtube.com/watch?v=VQ4ArVTP9WQ
а) не приймаю участі;
б) коротко висловлююся на захист сторони, яку вважаю правою;
в) активно втручаюся.
а) ні;
б) тільки якщо маю для цього вагомі підстави;
в) критикую з будь-якого приводу.
а) тільки якщо ці люди не ображаються;
б) лише з принципових питань;
в) суперечки - моя стихія.
а) не буду піднімати бучу через дрібниці;
б) мовчки візьму сільничку;
в) не втримаюсь від зауважень.
а) з обуренням подивлюсь на кривдника;
б) сухо зроблю зауваження;
в) висловлю свої емоції, не обираючи виразів.
а) промовчу;
б) обмежуся коротким тактовним зауваженням;
в) влаштую скандал.
а) постараюся залишатись байдужим, але дам собі слово ніколи більше не
брати участь у лотереї;
б) не приховуючи досади, поставлюсь до події з гумором, пообіцяю взяти
реванш;
в) програш надовго зіпсує настрій.
Ключ до тесту "Чи конфліктна Ви особистість":
Кожна відповідь "а" - 4 бали; "б" - 2 бали; "в" - 0.
Підрахуйте загальну суму набраних балів.
20-28 балів. Ви тактовні й миролюбні, уникаєте конфліктів і суперечок, уникаєте критичних ситуацій на роботі й удома. Можливо, інколи Вас називають пристосуванцем.
10-18 балів. Вас вважають людиною конфліктним. Але насправді Ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу й усі засоби вичерпані. При цьому не виходите за рамки коректності, твердо обстоюєте свою думку. Все це викликає до Вас повагу.
До 8 балів. Конфлікти й суперечки - це Ваша стихія. Любите критикувати інших, але не виносите критики у свою адресу. Ваша брутальність і нестриманість відштовхує людей. З Вами важко як на роботі, так і вдома. Постарайтеся перебороти свій характер.