Урок "Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей?"

Про матеріал

Тема. Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей? Толерантність та інклюзія

Мета: визначити, що собою являє толерантність та інклюзія, яким чином ці поняття прокладають шлях до суспільства з рівними можливостями; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; формувати толерантне ставлення до оточуючих.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -називати, поняття толерантність та інклюзія;
  • -розуміти яке суспільство слід вважати рівним;
  • -визначати роль кожного в розвитку суспільства рівних можливостей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, кросворд, ребуси, відеоролик.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти та історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей? Толерантність та інклюзія

Мета: визначити, що собою являє толерантність та інклюзія, яким чином ці поняття прокладають шлях до суспільства з рівними можливостями; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; формувати толерантне ставлення до оточуючих.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати, поняття толерантність та інклюзія;
  •                розуміти яке суспільство слід вважати рівним;
  •                визначати роль кожного в розвитку суспільства рівних можливостей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, кросворд, ребуси, відеоролик.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Кросворд.
  • Розгадайте кросворд.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\4. Яким чином толерантнівсть та інклюзія торують шлях до суспільства різних можливостей\Рисунок7.png

  1. Умисне обмеження прав і законних інтересів одних осіб порівняно з іншими на підстав раси, статі, віку, національності і т.д. (Дискримінація)
  2. Можливість забезпечення рівними правами та можливостями різних соціальних груп задля задоволення їхніх потреб. (Рівність)
  3. Те, що часто повторюється та стає загальноприйнятим. (Стереотипи)
  4. Негативні та несправедливі думки щодо певного об’єкта. (Упередження)
  5. соціально схвалювані уявлення більшості людей про те, що таке добро, справедливість, патріотизм, любов, дружба тощо. (Цінності)
  6. Здатність витримувати щось, миритися з яким-небудь становищем. (Терпимість)
  7. Визнання багатоманітності думок, поглядів, напрямків, партій, суб’єктів економічного, політичного й культурного життя демократичного суспільства як основи його розвитку. (Плюралізм)
  8. Їх виконують люди, відповідно до соціального стану. (Роль)
  9. Стійкі упередження, що базуються на міфологічних уявленнях про світ та місце людини в ньому. (Забобони)
  10.                      Сукупність людей, об’єднаних спільними інтересами, потребами, взаємними симпатіями або видами діяльності. (Соціум)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Асоціативний кущ».

Ексклюзив

Діти записують на дошці слова, що асоціюються у них з поняттям «Ексклюзив». Пояснюють та роблять висновки.

  • Висловіть припущення, яке відношення це поняття має до нашого уроку?
  • Сьогодні ми поговоримо про поняття ексклюзія в контексті громадянської освіти. Також з’ясуємо значення понять «інклюзія», «сегрегація», «інтеграція». Порівняємо поняття «інклюзія» та «толерантність».
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Розшифруйте ребуси.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\4. Яким чином толерантнівсть та інклюзія торують шлях до суспільства різних можливостей\Рисунок1.png (Інклюзія)

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\4. Яким чином толерантнівсть та інклюзія торують шлях до суспільства різних можливостей\Рисунок2.png(Ексклюзія)

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\4. Яким чином толерантнівсть та інклюзія торують шлях до суспільства різних можливостей\Рисунок3.png (Сегрегація)

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\4. Яким чином толерантнівсть та інклюзія торують шлях до суспільства різних можливостей\Рисунок4.png(Інтеграція)

  • Чи знайомі вам ці терміни?
  • Що вони означають?
  • Установіть відповідність між терміном та їх визначенням.

Інклюзія

Ексклюзія

Сигрегація

Інтеграція

 

  • процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі, насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку
  • сприйняття певних осіб чи груп як знаходяться поза області, на яку поширюються закони моралі і справедливості.
  • різновид дискримінації, який полягає у фактичному чи юридичному відокремленні в межах одного суспільства тих суспільних груп, які вирізняються за расовими, гендерними, соціальними, релігійними, мовними чи іншими ознаками, та в подальшому законодавчому обмеженні їхніх прав
  •  поцес взаємозближення й утворення взаємозв'язків
  • Що об’єднує ці поняття? (Ставлення до людей)
  1. Робота в парах.

  • Опрацюйте схеми. Проаналізуйте їх. Наведіть приклади.
  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик. www.youtube.com/watch?time_continue=145&v=JOWiPx5VRUU
  • Які почуття він у вас викликав?
  • Які висновки ви можете зробити з даного ролику? (Відповіді дітей)
  1. Робота в малих групах.
  • Зберіть квітку. Порівняйте їх.

Клас ділиться на дві групи. Кожна з них отримує набір «Квітка» (пелюстки з надписами з серединкою «толерантність» та «інклюзія»

Порівнявши свої «квіти» учні/учениці роблять висновок про зв'язок толерантності та інклюзії.

Картинки по запросу толерантність E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Людина в соціокультурному просторі\4. Яким чином толерантнівсть та інклюзія торують шлях до суспільства різних можливостей\Рисунок5.png

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Яблуко».

Наочно демонструє нищівні наслідки нетолерантності, зневаги та булінгу, вчить дітей усвідомлювати наслідки своїх дій.

Вчитель показує гарне яблуко та просить групу описати його — форму, колір. Тоді дістає схоже яблуко. Перше — передає групі з проханням дбайливо передавати його класом, при цьому усміхатися, говорити добрі слова один одному. Після цього учитель єкласом друге яблуко і просить робити все навпаки. Можна, за бажання, жбурляти та різати яблуко, писати всякі дурниці на поверхні, глузувати з нього, колоти іншими предметами.

Рефлексія:

  • Яке з яблук ви б хотіли скуштувати та чому? Чим відрізняються тепер два яблука? Чому одне з них перетворилося на сміття?
  • Скільки може «жити» яблуко, з яким обійшлися добре? Скільки «живе» понищене?
  • Як ця ситуація схожа на ситуації з реального життя? Чи ми так вчиняємо з людьми? Коли саме та чому так відбувається?
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 57 – 58 підручника.
  2. Вивчити конспект.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гаврюшина Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
10187
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку