Даний захід спрямований на підвищення інтересу до математики серед учнів 6 класу; підібрані різноманітні конкурси та завдання, які розвиватимуть логіку і кмітливість учнів.
Гра “Математична карусель”
між учнями 6-х класів
Мета: навчальна: повторити теоретичний матеріал з математики, виконуючи різні види завдань, обчислювати, порівнювати, давати відповіді на запитання по темах, застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми;
розвиваюча: розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями;
виховна: сприяти вихованню уважності, активності, організованості, колективності, зацікавленості.
Обладнання: комп’ютер, презентація, бланки.
Ведучий
Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми зібрались в цьому залі, щоб стати свідками незвичайного поєдинку.
Ви будете не тільки свідками, а й учасниками веселих конкурсів.
Багато хто з вас думає, що математика наука суха і нудна. Сьогодні ми спробуємо переконати вас в протилежному.
І так, сьогодні буде визначено математичного ерудита, навіть не одного, а цілу команду. До речі про команди. Вони вже давно рвуться в бій.
(Вітання, представлення команд.)
1-ша Команда 6 класу. Вас вітає команда «Щасливчики»
Наш девіз: «Будемо активно мислити, і нам пощастить»
Привіт, друзі! Сьогодні в школі
Веселий і цікавий день.
Щоб ця гра
Вам до душі припала всім,
Треба мати міцні знання,
А не відповідати навмання.
2-га Команда 6 класу.
Вас вітає команда «Розумники»
Наш девіз: «Нехай розум переможе ».
Ми веселі школярі .
І не любимо скучати,
Із задоволенням ми з вами
будемо грати.
Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості,
І старанність виявляйте,
Й максимум сміливості.
Ведучий. Наше змагання складатиметься з 7 конкурсів
1 конкурс: Математична розминка
2 конкурс Тема
3 конкурс Логічне мислення
4 конкурс Вірю не вірю
5 конкурс Зашифровані слова
6 конкурс Показуха
7 конкурс Ребуси
Кожній команді по черзі ставляться запитання, відповіді на які, вони записують на аркушах. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Команда 6 - А |
Команда 6 - Б |
Є й кути – прямі вони. Знають учні всі підряд Цю фігуру звуть……(квадрат) |
Бо роль у неї особлива: Вона куту назву дає, Його сторін початком є. Ця точка для кута єдина І називається…….(вершина) |
Його бухгалтер поважає. У бізнесі, торгівлі – всюди З ним звикли справу мати люди. Виконує свою роботу, А називається……(відсоток) |
до тупого не доріс. Як відомо, кут такий Називається…….(тупий) |
Але і до обчислень звична Із дробом десятковим дружить І знаком розділовим служить. Вам усім вона відома, А ім’я їй дали…….(кома) |
В них дільників не два, а більше. Для них теж назву знайдено, Ці числа звуться…(складені) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Наступний конкурс називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 4 теми, кожна з яких має 10 запитань, які коштують по 1 балу.
Натуральні числа.
1. Яке найменше натуральне число? (1)
2. Найкоротший місяць року. (Лютий)
3. Клас, що йде після класу мільйонів. (Клас мільярдів)
4. Скільки секунд у 1 годині? (3600)
5. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2)
6. Квадрат числа 40. (1600)
7. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху? (Однакові)
8. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5. (95)
9.Добуток 7*8. (56)
10. Дія, що виконують для знаходження добутку. (Множення)
Дробові числа.
1. Дробову риску можна розуміти як знак… (Ділення)
2. Сота частина числа. (Відсоток)
3. Число, записане над рискою дробу. (Чисельник)
4. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник. (Правильний)
5. Який дріб завжди менший за одиницю? (Правильний)
6.Добуток чисел 13*15*25*0*2 (0)
7. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю? (Так)
8. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник.
(Скорочення)
9. Яку частину години становлять 10 хв? (1/6 год)
10. Знайди 3% від числа 100. (3)
Різні питання
1. Результат дії множення. (Добуток)
2. Скільки кілограмів має 1 центнер? (100кг)
3. Число 10 у квадраті. (100)
4. У назві якого птаха сорок однакових букв? (Сорока)
5. Найменше трицифрове число (100)
6. Найкоротший місяць року. (Лютий)
7. Число, на яке не можна ділити. (0)
8. Перше бажання героїні казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».
(Корито)
9. Число, що йде за числом 999 999. (1 000 000)
10. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
Сюрприз
1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок.
Скільки птахів летіло? (10)
2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4.
Скільки дітей ішло до школи? (5)
3. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося? (Жодного)
4. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути? (дід, син, внук)
5. Скільки крокодилів живе у Дніпрі? (Жодного)
6. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину? (Раз, два, три)
7. Про скільки троянд співає А.Пугачова? (Мільйон)
8. Яка з кухонних речей літає у космосі? (Тарілка)
9. Що позначає у математиці тире? («Мінус»)
10. Для чого у математиці вживається кома?
(Відділяє цілу частину дробу від дробової)
Кожна команда повинна відгадати слово. Якщо відгадаєте після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал
Команда 6 - А |
Команда 6 - Б |
(знаменник) |
1. – За допомогою неї розв’язують деякі задачі.
|
Останнє слово. Відповідає та команда, яка швидше підніме руку:
В даному конкурсі вам потрібно відповідати на поставленні питання лише “так” чи “ні”. Якщо відповідь вірна буде підніматись зелена картка, в протилежному випадку – червона. За кожну правильну відповідь отримаєте 1 бал.
А перевірятись на детекторі брехні будуть капітани команд.
Капітани запрошуються по черзі до стільців, на яких вони будуть відповідати на поставленні питання.
Капітан 6-А
Капітан 6-Б
Команди отримують аркуш, на яких у два стовпчики розміщено слова. Потрібно до слів першого стовпчика підібрати відповідні слова із другого. За кожну правильну пару 1 бал. Команда, яка першою справилася з даним завданням передає відповіді журі і отримує бонус 2 бали.
1. |
Рівняння |
|
Розв'язання |
3 |
2. |
Кут |
Сума |
4 |
|
3. |
Задача |
Прості |
5 |
|
4. |
Доданок |
Гострий |
2 |
|
5. |
Числа |
Корінь |
1 |
|
6. |
Діаграма |
Найбільший спільний дільник |
8 |
|
7. |
Відношення |
4 : 2 = 8 : 4 |
9 |
|
8. |
НСД |
Знаменник |
10 |
|
9. |
Пропорція |
Стовпчаста |
6 |
|
10. |
Дріб |
a : b |
7 |
Для 1 команди: Для 2 команди:
1. Трикутник. 1. Прямокутник.
2. Точка. 2. Промінь.
3. Множення. 3. Ділення.
4. Число. 4. Дріб
5. Знаменник. 5. Чисельник.
6. Циркуль. 6. Транспортир.
7. Задача 7. Рівняння.
1. сви 100 к (свисток)
2. ли 100 к (листок)
3. ті 100 (тісто)
4. Е 100 нія (Естонія)
5. 100 ляр (столяр)
6. 40 а (сорока)
7. ш 3 х (штрих)
8. с 3 ж (стриж)
9. ві 3 на (вітрина)
10. мі 100 (місто)
11. 7’я (сім’я)
12. 100 лиця (столиця)
13. і 100 рія (історія)
14. 100 янка (стоянка)
15. нами 100 (намисто)
Ведуча:
Ми вітаємо всих
Хто в гостi завiтав,
Хто всi свої сили,
Умiння й знання
Умiло показав.
Той нагороди вартий,
Подяк, усiх чеснот.
Тож часу ми не гаймо
І переможцiв привiтаймо.