Позакласний захід "Математичний КВЕСТ"

Про матеріал

Цей позакласний захід проводиться у вигляді гри. У грі беруть участь 2 команди , які виконують різноманітні завдання рухаясь від одного "острова " до іншого . Захід спріяє підвищенню мотивації учнів у навчанні математики.

Перегляд файлу

      Математичний  КВЕСТ

 Мета : - вчити в процесі реальної ситуації застосовувати знання,                                                                                                               - прищеплювати інтерес до математики;                                                                              - активізувати і стимулювати розумову пізнавальну діяльність учнів                                     - розвивати самостійну і творчу діяльність учнів;                                                             - розширювати їх кругозір;                                                                                                      - розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, винахідливість;                                                                                                  - виховувати доброзичливе ставлення один до одного;  відповідальність,  вміння працювати в команді

 

Форми роботи: групова, парна, індивідуальна.

Обладнання, маршрутні листи, лабороторні терези

                                            Хід заходу

 Напередодні гри учасники збираються для проведення інструктажу. Учні діляться на 2 команди. Кожна команда до початку гри повинна вибрати капітана, назву, девіз, емблему.

  1. Організаційний момент

 На старті кожна з команд представляє себе. Капітани отримують маршрутні листи, де позначений порядок проходження етапів. (На двері кабінетів прикріплені назви «островів»,які позначені на маршруті.  Коридори оформляють  математичними газетами ). На кожному етапі команда повинна виконати ряд завдань .

       Перемогає та команда , яка   першою  виконає завдання.

Представлення  судійської колегії (5 учнів  )

Команда «Два у квадраті»                                                                                                                                                   Девіз : « Хто володіє  інформацією – той володіє світом»                                                                    Команда « Піфагорійці»                                                                                                                                                Девіз :  « Разом  навчатися не тільки легше й цікавіше , але і значно ефективніше» .  

Вчитель                                            

 Якщо вам  подобається математика,  ви спостережливі та любите дізнаватися  більше  про оточуючий  світ , то ми вітаємо   вас на початку цікавої пригоди  та бажаємо успіху!

Маршрут квесту.                                                                                                                                                                       Для  команди «Два в квадраті»                                                                                                                                        Актова зала   ― >   к. « навчальна  частина»  ―> «методкабінет»―>  к. № 10 ―> К. № 5  ―> актова зала .

 Для команди  «Піфагорійці»                                                                                                                                                                 Актова зала  ― >   К №  5   ― >   К. № 10  ― > «методкабінет»   ― >   «навчальна  частина»  »   ― >   актова зала . 

1-Й острів  «Зважувальний» ( актова зала )

  • Кожної команді  даються лабораторні терези та 9 монет. Одна з них фальшива, вона важче за справжні. Як за допомогою двох зважувань виявити фальшиву монету?.
  • Відповідь. Перше зважування: на кожну чашку терезів кладемо по три монети. Якщо шальки врівноважені, то для зважування беруться дві із трьох монет, що залишилися. Якщо фальшива монета на терезах, то ясно, на якій вона чаші терезів. Якщо ж терези врівноважені, то фальшивою є незважена монета. Якщо при першому зважуванні одна із чаш переважує іншу, то фальшива монета там, де вага виявляється більшою. Тоді другим зважуванням встановлюємо яка із монет є фальшива.

   2-й острів  «Ребусний»  (навчальна  частина)

https://ds03.infourok.ru/uploads/ex/1055/0001d18c-e97953b2/hello_html_758525b2.png

 

 

 

 

Відповідь  :  функція

 

Ребусы по математике

 

 

 

 

Відповід :       периметр

 

http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/rebys5/mnozhnik.jpg

Відповідь :  множник

 

 

 

 

Ребусы по математике

 

 

 

 

 

 

Відповідь :  мінус

 

 

 

3 –й  острів  «Обчіслювальний»

 

1 ) кількість букв у назві самого  великого  колокола помножити  на число міжнародного  жіночого дня (царь – 4 ,   8- березня ,  4*8=32)

2) Добуток   кількісті  ознаків  рівності  трикутників  та  порядкового номеру  ноти  «фа»  (3*4 = 12 )

3)піднести  до квадрата  кількість букв у назві  математичного  речення , яке приймається  з  доведенням .   (  теорема  , 7 2 = 49 ))

4) . Добуток  кількісті кутів  утворених при перетину двох паралельних прямих  січною та  градусної міри кута , суміжного з кутом 60 градусов  (8 * 120 = 960 )

 5)  Сума  кількості    ознаків  подібності трикутників  та  30% від   стипендії  ( 3+ 415 *0,3= 3+ 124,5 = 127,5 )

6) Добуток  кореня третього  степеня з числа  125 і  величини  розгорнутого кута . (5* 180=  900 )

      4 – й острів . «Анаграми»

Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.

Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.

 

 

 

Тасови

( Висота)

Чотка

(Точка)

Пецітрая

(Трапеція)

 

 

Ретамід

(Діаметр)

Форігап

(Піфагор)

Лочис

(Число)

 

 

 

 

 

5- острів  «Кмітливий»

Командам   пропонується розв’язати задачи

Задача  1

Якщо півтори курки несуть півтора  яйця  за півтора  дня ,скільки  дві курки  знесуть за два дні ?   (Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей»  як – пів курки , пів яйця й т.д.)

 

 

Задача  2

Казковому  гномові щоночі потрібна нова свіча , якою він світить собі у дорозі, бродячи по місту.  Він може зробити 1 нову свічу з 5 свічкових недогарків. Якщо в нього набереться 25 недогарків,то на скільки  ночей йому вистачить запасу нових свічок? Відповідь : на 6 ночей . Він зможе зробити 5 нових свіч  із 25 недогарків , а коли вони згорять , він може зробити шосту з тих 5 недогарків, що від них залишаться.

Якщо команди  прийшли разом до фінішу  то їм належить  розв’язати  вправу  « Спільний початок »

Вправа « Спільний  початок»

Записати як можна  більше  слів , початком  яких  є слово  π (пі) ( час виконання вправи – 1 хвилина ) 

 

 

 

Закінчення  КВЕСТУ та нагородження переможців.

Вручення  сертифікатів  та солодких призов .

 

 

 

 

 

 

 

Література :  Журнал   «Математика  в школах  України . Позакласна  робота »   ТОВ «Видавнича група  «Основа»»  2013 р 

  1. http://ukrslady.ru/budinok-i-rodina/materinstvo/21904-matematichni-rebusi.html
  2. https://yandex.ua/images/search?text=математичні%20ребуси%20з%20відповедями%20для%2010класу
  3. https://urok-ua.com/tsikavi-zadachi-z-matematyky-z-vidpovidyamy/


                                         

        МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ"

 

 

 

                              Позакласний     захід

 

                                    Математичний   КВЕСТ

 

https://fs00.infourok.ru/images/doc/212/241582/img1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Викладач                                                                    О. І. Маляренко

 

docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку