Цей позакласний захід проводиться у вигляді гри. У грі беруть участь 2 команди , які виконують різноманітні завдання рухаясь від одного "острова " до іншого . Захід спріяє підвищенню мотивації учнів у навчанні математики.
Математичний КВЕСТ
Мета : - вчити в процесі реальної ситуації застосовувати знання, - прищеплювати інтерес до математики; - активізувати і стимулювати розумову пізнавальну діяльність учнів - розвивати самостійну і творчу діяльність учнів; - розширювати їх кругозір; - розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, винахідливість; - виховувати доброзичливе ставлення один до одного; відповідальність, вміння працювати в команді
Форми роботи: групова, парна, індивідуальна.
Обладнання, маршрутні листи, лабороторні терези
Хід заходу
Напередодні гри учасники збираються для проведення інструктажу. Учні діляться на 2 команди. Кожна команда до початку гри повинна вибрати капітана, назву, девіз, емблему.
На старті кожна з команд представляє себе. Капітани отримують маршрутні листи, де позначений порядок проходження етапів. (На двері кабінетів прикріплені назви «островів»,які позначені на маршруті. Коридори оформляють математичними газетами ). На кожному етапі команда повинна виконати ряд завдань .
Перемогає та команда , яка першою виконає завдання.
Представлення судійської колегії (5 учнів )
Команда «Два у квадраті» Девіз : « Хто володіє інформацією – той володіє світом» Команда « Піфагорійці» Девіз : « Разом навчатися не тільки легше й цікавіше , але і значно ефективніше» .
Вчитель
Якщо вам подобається математика, ви спостережливі та любите дізнаватися більше про оточуючий світ , то ми вітаємо вас на початку цікавої пригоди та бажаємо успіху!
Маршрут квесту. Для команди «Два в квадраті» Актова зала ― > к. « навчальна частина» ―> «методкабінет»―> к. № 10 ―> К. № 5 ―> актова зала .
Для команди «Піфагорійці» Актова зала ― > К № 5 ― > К. № 10 ― > «методкабінет» ― > «навчальна частина» » ― > актова зала .
1-Й острів «Зважувальний» ( актова зала )
2-й острів «Ребусний» (навчальна частина)
Відповідь : функція
Відповід : периметр
Відповідь : множник
Відповідь : мінус
3 –й острів «Обчіслювальний»
1 ) кількість букв у назві самого великого колокола помножити на число міжнародного жіночого дня (царь – 4 , 8- березня , 4*8=32)
2) Добуток кількісті ознаків рівності трикутників та порядкового номеру ноти «фа» (3*4 = 12 )
3)піднести до квадрата кількість букв у назві математичного речення , яке приймається з доведенням . ( теорема , 7 2 = 49 ))
4) . Добуток кількісті кутів утворених при перетину двох паралельних прямих січною та градусної міри кута , суміжного з кутом 60 градусов (8 * 120 = 960 )
5) Сума кількості ознаків подібності трикутників та 30% від стипендії ( 3+ 415 *0,3= 3+ 124,5 = 127,5 )
6) Добуток кореня третього степеня з числа 125 і величини розгорнутого кута . (5* 180= 900 )
4 – й острів . «Анаграми»
Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.
Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.
|
|
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
|
|
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
|
|
|
|
5- острів «Кмітливий»
Командам пропонується розв’язати задачи
Задача 1
Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня ,скільки дві курки знесуть за два дні ? (Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки , пів яйця й т.д.)
Задача 2
Казковому гномові щоночі потрібна нова свіча , якою він світить собі у дорозі, бродячи по місту. Він може зробити 1 нову свічу з 5 свічкових недогарків. Якщо в нього набереться 25 недогарків,то на скільки ночей йому вистачить запасу нових свічок? Відповідь : на 6 ночей . Він зможе зробити 5 нових свіч із 25 недогарків , а коли вони згорять , він може зробити шосту з тих 5 недогарків, що від них залишаться.
Якщо команди прийшли разом до фінішу то їм належить розв’язати вправу « Спільний початок »
Вправа « Спільний початок»
Записати як можна більше слів , початком яких є слово π (пі) ( час виконання вправи – 1 хвилина )
Закінчення КВЕСТУ та нагородження переможців.
Вручення сертифікатів та солодких призов .
Література : Журнал «Математика в школах України . Позакласна робота » ТОВ «Видавнича група «Основа»» 2013 р
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ"
Позакласний захід
Математичний КВЕСТ
Викладач О. І. Маляренко