Позакласний захід «Математичний КВК»
6 клас
Мета:
«Предмет математики настільки серйозний,
що потрібно по можливості робити його трохи цікавішим»
Б.Паскаль.
1 ведучий: Усім доброго дня, друзі, дівчата і хлоп’ята!
Ми раді в залі вас нині вітати!
2 ведучий: Покликав КВК нас на змагання,
Знавцям й глядачам – особливі вітання
1 ведучий: Відомо усім -тут відсутні секрети -
У школі різні вивчають предмети.
2 ведучий: Наук у нас різних вивчають багато,
Яку із них ми будемо вітати?
1 ведучий: Тобі, математико, наші вітання!
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
2 ведучий: Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
1 ведучий: Чекають тут різні на нас запитання -
І хитрі задачі, й цікаві завдання.
2 ведучий: Питання серйозні та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі!
1 ведучий: Обдумайте відповідь ви неодмінно,
На справу таку вам дається хвилина
2 ведучий: Лишилось питання одне з’ясувати
Хто нині в КВК у нас буде грати?
1 ведучий: В нашому клубі веселих та кмітливих зустрічаються сьогодні дві команди: команда 6 – А класу та команда 6 - Б класу .
2 ведучий:
Оцінюватиме наших гравців дуже суворе та справедливе журі. Привітайте:
___________________________________
___________________________________
1 ведучий: Гра складається з 6 конкурсів, які оцінює наше журі. За кожний бал команди отримують 1 «золотий». Та команда, яка наприкінці змагання набере більшу кількість «золотих», буде вважатись переможницею КВК.
2 ведучий:
Завдання командам – представити свою команду.
Назва, емблема та девіз. Максимальна кількість балів - 5 «золотих».
1 ведучий: зустрічаємо команду 6 – А класу «____________».
6 - А клас: привітання.
2 ведучий: А зараз на сцену вийде команда 6- Б класу «____________».
6 – Б клас: привітання.
1 ведучий: Доки журі оцінює результати першого конкурсу, ми пропонуємо розваги для залу. У кожної команди є своя група підтримки. Для відповіді піднімайте руки. Викрики не приймаються.
(1 ведучий роздає призи - цукерки)
2 ведучий:
1. Знайдіть число, третина якого складає 12. (36)
2. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Якою буде його вага, коли він стане на обидві ноги? (5 кг)
3. Шоколадка коштує 10 грн і ще пів шоколадки. Скільки коштує шоколадка? (10 грн.)
4. Чому дорівнює добуток усіх цифр? (0)
1 ведучий: А зараз журі оголосить результати першого конкурсу.
Оголошення результатів: _____________________________________________
2 ведучий: Команди отримали свої перші «золоті», і ми продовжуємо змагання.
У двох конвертах номери завдань для конкурсу. Капітани команд обирають конверти і по черзі називають числа, які знаходяться в конверті. Відповідає команда, капітан якої назвав число. Якщо команда не в змозі відповісти, відповідає команда-суперник. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 «золотий». Першою починає називати числа команда, яка набрала меншу кількість балів.
1 ведучий: Капітани команд, підійдіть до мене, оберіть конверти.
// конверти з № завдань//
2 ведучий: читає завдання для команд відповідно названим числам.
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це - … (рівняння)
Більший кут обмалювати,
Вийде результат такий:
Кут дістанемо… (прямий)
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки,
Пам’ятай же про … (дужки)
Не завжди, на жаль, це просто.
Якщо кут прямий зуміти
Нам на стільки поділити,
Учням всім на радість у нас вийде …(градус)
Нам його потрібно мати.
І щоб вимірять кути
Кращий прилад не знайти.
Всім кутам він командир –
Помічник наш - … (транспортир)
Ї й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд,
Що фігура ця - … (квадрат)
Бо роль у неї особлива:
Вона куту ім’я дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається - … (вершина)
Наш помічник і друг - … (підручник)
До тупого не доріс.
Як відомо, кут такий
Називається … (прямий)
10.Знаків у математиці
Різних є багато,
Учні старших класів
Їх повинні знати.
Вчать тангенс там і синус,
А у нас є плюс і … (мінус)
1 ведучий: Доки журі підраховує ваші бали, пропонуємо вам послухати математичні анекдоти.
2 ведучий: - Вчителька пояснює дітям ділення. Написала на дошці "2:2" і запитує:
- Діти, хто знає, що це означає?
- Нічия! - підскакує з першої парти Женя.
*****
Зустрічаються якось фізик з математиком. Фізик запитує.
- Слухай, чому у поїзда колеса круглі, а коли він їде, вони стукають?
- Це елементарно, - відповідає математик. – Формула круга пі ер квадрат. Ось цей квадрат і стукотить.
1 ведучий: Надаю слово журі.
Журі оголошує результати двох конкурсів.
2 ведучий: За 5 хвилин команди повинні згадати якомога більше прислів’їв та приказок, у яких зустрічаються числа. Наприклад: «Сім раз відмір, один - відріж». Два представники команд по черзі називають прислів’я та приказки з числами. Відповіді повторювати не можна. За кожне назване прислів’я чи приказку команди отримують по 1 «золотому». Виграє та команда, яка більше згадає прислів’їв чи приказок.
1 ведучий: Доки команди готуються, пропонуємо завдання залу.
2 ведучий: Час вийшов. Прошу команди по черзі називати прислів’я. Починає команда, яка набрала меншу кількість балів.
Команди по черзі називають прислів’я.
Журі підраховують бали і оголошують їх.
1 ведучий: оголошуємо наступний конкурс.
На картках написано 15 літер:
а, о, е, і, у, и, н, с, д, г, р, л, т, б, к.
Із 15 літер необхідно скласти якомога більше математичних термінів (букви можуть повторюватись). За кожний термін – 1 бал. Додатково присуджується 1 бал за слово з найбільшою кількістю літер і за найбільшу кількість складених слів.
(Варіанти відповідей: бісектриса; градус; радіан; дуга; коло; кут; один;
куб; три; круг.)
2 ведучий: Доки команди працюють над завданням, вболівальникам пропоную відповісти на запитання:
Журі підраховує кількість балів і оголошує результати.
1 ведучий: Прийшов час конкурсу капітанів.
Прошу капітанів на дуель. Необхідно за 1 хвилину відповісти на запитання. Перемагає той, хто відповість на більше запитань.
Журі підраховує кількість балів і оголошує результати.
1 ведучий: Капітанам пропонується витягти з конверта карточки з задачами, які команда повинна розв’язати на листочках. На розв'язок задач дається 5 хвилин. При оцінюванні враховується правильність відповіді та пояснення розв'язку. Правильна відповідь – 2 «золотих», пояснення –додатковий 1 «золотий».
Задачі:
1. Коли учні йшли зі школи до музею, учителька попросила їх вишикуватись у шеренгу по троє. Наталка, Іринка і Віка зауважили, що вони є сьомими від початку колони і п’ятими від кінця. Скільки учнів ходило до музею? (11 дітей)
2. Марійка і Надійка вирішили подорожувати потягом. Марійка зайшла у сьомий вагон від початку, а Надійка – у дев’ятий від кінця. Вони були здивовані, коли виявили, що їдуть у одному вагоні. Скільки вагонів у потязі? (15 вагонів)
3. У пасажирському літаку 108 місць. На кожних двох пасажирів, що сидять у кріслах, є ще одне вільне місце. Скільки пасажирів у літаку?
(72 пасажири)
4.Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 м, а за ніч сповзає на 1 м. Якої висоти дерево, якщо гусениця досягне його верхівки на шостий день? (13 метрів)
2 ведучий: А поки команди розв’язують задачі, ми пропонуємо вболівальникам згадати крилаті вислови про математику, навести приклади загадок, у яких зустрічаються числа.
1 ведучий: Прошу команди по черзі зачитувати задачі, давати відповідь та пояснення до задач.
Відповідають команди
1 ведучий: А тепер надаємо слово журі.
Журі__________________________________________________________
2 ведучий: Наступний конкурс - «Домашнє завдання».
Кожна з команд отримала завдання підготувати сценку на математичну тему, яку зараз вам продемонструє. Максимальна кількість балів за домашнє завдання – 5.
Команди показують сценки.
Приклади . І. Сценка «Клуб геометричних фігур»
1. Вельмишановні делегати!
Дозвольте щиро вас вітати,
Засідання нам розпочати час.
2.Я невидимка, в цьому суть моя,
Хоч і одна – відома всім і звична
Фігура я – геометрична.
Коли ж багато нас до гурту залучити –
Фігури різні можна утворити.
3.Пряма
Я тут. Я нині вертикальна,
Похилою буваю я.
А можу і лягти горизонтально.
4.А хто це там, за вами,
Без голови, з двома ногами?
5. Ви помиляєтесь,
У мене голова – вершина,
А те, що охрестили ви ногами,
Пробачте, зветься сторонами.
Коли стрічаються прямі,
Між ними завжди – ми.
Ми різні є кути.
От я – прямий.
Є гострі, є й тупі.
6.А скільки градусів в тобі?
7. Відповідаю просто: Дев’яносто.
8. Я трикутником зовуся,
Мороки завдавати не боюся.
Як гострі всі кути мої – я гострокутний,
Як є тупий один – я тупокутний.
І – прямокутний, як один з кутів
Прямим у мене бути захотів.
9.Рекомендуюсь: я – квадрат.
Усяку площу міряю підряд.
І маю я чотири сторони,
Усі одинакові вони.
10. Ну, досить. Це кінчати час…
Хто там іще?
11. Ще я.
Про мене всім відомо здавна.
12. Кількість сторін твоїх?
13. Чотири сторони, а з них –
Дві довші, дві коротші,
Кути ж мої усі – прямі.
14. Дивіться, наш квадрат звалився,
Бідненький, весь перекосився.
15. Де ділися кути його прямі?
Але боки всі рівні, як були.
16. Пробачте, я здрімнув і нахилився,
І, знаєте, на ромб перетворився.
17. Що ж, друзі, я не суперечу тому,
Всі відчувають вже утому.
Від всіх гостей, що виступали,
Багато мудрого ви взнали.
ІІ. Сценка «Парні і непарні числа»
Зустрілися парні і непарні числа та й засперечалися, які числа важливіші?
Непарні числа: Звичайно, найважливіші та найвідоміші - ми !
З чого починається лічба? З одиниці! А скільки днів у тижні? Сім! Скільки днів у році? 365! Коли починається
навчальний рік – 1 вересня.
Парні числа. А в нас числа, то вже числа! Скільки днів у високосному році? 366! Скільки місяців у році? 12! Скільки годин у добі? 24! Скільки
хвилин у годині? 60! Ну, що ви тепер скажете?
Непарні числа. У нас виявляється багато спільного. Ми б із задоволенням подружилися б з вами.
Парні числа. Що ж, будемо друзями…
Тепер парні без непарних кроку не зроблять.
А непарні без парних на другому кроці спіткнуться!
А коли так, то крокувати нам разом!
1 ведучий: Ну от і закінчився останній конкурс. Прошу журі оголосити результати конкурсів.
Журі:______________________________________________________
Таблиця оцінювання |
||
№ конкурсу |
Назва |
Оцінювання |
|
Привітання |
5 «золотих» |
|
Розминка |
1 правильна відповідь – 1 «золотий» |
|
Аукціон «Прислів’я» |
1 прислів’я - 1 «золотий» |
|
Математична азбука |
1 термін – 1 «золотий» |
|
Конкурс капітанів |
1 відповідь – 1 «золотий» |
|
«Мозаїка задач» |
1 задача – 3 «золотих» |
|
Домашнє завдання |
5 «золотих» |
2 ведучий: Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Нагороджуємо грамотою команду – переможця. Учасники команд відзначилися знанням математики, логічним мислення, винахідливістю, чіткістю у висловлюваннях. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.