Позакласний захід Математичний КВК

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу "Математичний КВК" для учнів 6 класу. Матеріал для проведення декади математики
Перегляд файлу

 

Позакласний захід «Математичний КВК»

6 клас

Мета:

  •   навчальна:розширити та поглибити знання, одержані учнями на уроках математики,  домогтися засвоєння учнями математичних знань з вивчених розділів, сформувати вміння учнів застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; 

 

  •   розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, творчі здібності, комунікативні, полікультурні,соціальні компетентності, навички швидкого та раціонального обчислення, вміння відстоювати свою точку зору;
  •   виховна: виховувати позитивне ставлення до навчання, інтерес до математики, цілеспрямованість, впевненість у своїх силах.

 

«Предмет математики настільки серйозний,

що потрібно по можливості робити|чинити| його трохи цікавішим»

Б.Паскаль.

1 ведучий:   Усім доброго дня, друзі, дівчата і хлоп’ята!

  Ми раді в залі вас нині вітати!

2 ведучий:  Покликав КВК нас на змагання,

  Знавцям й глядачам – особливі вітання

1 ведучий:   Відомо усім -тут відсутні секрети -

  У школі різні вивчають предмети.

2 ведучий:  Наук у нас різних вивчають багато,

  Яку із них ми будемо вітати?

1 ведучий:   Тобі, математико, наші вітання!

  Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

2 ведучий:  Сучасну і давню науку чудову

  Сьогодні у дії побачимо знову.

1 ведучий:  Чекають тут різні на нас запитання -

  І хитрі задачі, й цікаві завдання.

2 ведучий:  Питання серйозні та є й жартівливі,

  Тож будьте уважні і будьте кмітливі!

1 ведучий:   Обдумайте відповідь ви неодмінно,

  На справу таку вам дається хвилина

2 ведучий:  Лишилось питання одне з’ясувати

  Хто нині в КВК у нас буде грати?

1 ведучий:   В нашому клубі веселих та кмітливих зустрічаються сьогодні дві команди: команда 6 – А  класу та команда 6  - Б класу .

2 ведучий:  

Оцінюватиме наших гравців дуже суворе та справедливе журі. Привітайте:

___________________________________

___________________________________

1 ведучий:   Гра складається з 6 конкурсів, які оцінює наше журі. За кожний бал команди отримують 1 «золотий». Та команда, яка наприкінці змагання набере більшу кількість «золотих», буде вважатись переможницею КВК.

2 ведучий:  

 

Завдання командам – представити свою команду.

Назва, емблема та девіз. Максимальна кількість балів -  5 «золотих».

1 ведучий:   зустрічаємо команду 6 – А  класу «____________».

6 - А клас: привітання.

2 ведучий:  А зараз на сцену вийде команда 6- Б класу «____________».

6 – Б клас: привітання.

 

1 ведучий:   Доки журі оцінює результати першого конкурсу, ми пропонуємо розваги для залу. У кожної команди є своя група підтримки. Для відповіді піднімайте руки. Викрики не приймаються.

(1 ведучий роздає призи - цукерки)

2 ведучий:

  1. Знайдіть число, третина якого складає 12. (36)

2. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Якою буде його вага, коли він стане на обидві ноги? (5 кг)

3. Шоколадка коштує 10 грн і ще пів шоколадки. Скільки коштує шоколадка? (10 грн.)

4. Чому дорівнює добуток усіх цифр? (0)

1 ведучий:  А зараз журі оголосить результати першого конкурсу.

Оголошення результатів: _____________________________________________

2 ведучий:  Команди отримали свої перші «золоті», і ми продовжуємо змагання.

У двох конвертах номери завдань для конкурсу. Капітани команд обирають конверти і по черзі називають числа, які знаходяться в конверті. Відповідає команда, капітан якої назвав число. Якщо команда не в змозі відповісти, відповідає команда-суперник. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 «золотий». Першою починає називати числа команда, яка набрала меншу кількість балів.

1 ведучий:  Капітани команд, підійдіть до мене, оберіть конверти. 

    // конверти  з № завдань//

2 ведучий:  читає завдання для команд відповідно названим числам.

 

  1. Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це - …   (рівняння)

 

  1. Як три кутник в руки взяти,

Більший кут обмалювати,

Вийде результат такий:

Кут дістанемо…    (прямий)

 

  1. Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки,

Пам’ятай же про …   (дужки)

 

  1. Ділення на 90 –

Не завжди, на жаль, це просто.

Якщо кут прямий зуміти

Нам на стільки поділити,

Учням всім на радість у нас вийде …(градус)

 

  1. Щоб кути намалювати,

Нам його потрібно мати.

І щоб вимірять кути

Кращий прилад не знайти.

Всім кутам він командир –

Помічник наш - …    (транспортир)

 

  1. Чотири рівні сторони,

Ї й кути – прямі вони.

Знають учні всі підряд,

Що фігура ця - …    (квадрат)

  1. Ця точка горда та щаслива,

Бо роль у неї особлива:

Вона куту ім’я дає,

Його сторін початком є.

Ця точка для кута єдина

І називається - …    (вершина)

 

  1. Повинен знати кожний учень:

Наш помічник і друг - …   (підручник)

 

  1. Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс.

Як відомо, кут такий

Називається …     (прямий)

 

10.Знаків у математиці

Різних є багато,

Учні старших класів

Їх повинні знати.

Вчать тангенс там і синус,

А у нас є плюс і …    (мінус)

 

1 ведучий:  Доки журі підраховує ваші бали, пропонуємо вам послухати математичні анекдоти. 

2 ведучий:  - Вчителька пояснює дітям ділення. Написала на дошці "2:2" і запитує:

- Діти, хто знає, що це означає?

- Нічия! - підскакує з першої парти Женя.

 *****

Зустрічаються якось фізик з математиком. Фізик запитує.

- Слухай, чому у поїзда колеса круглі, а коли він їде, вони стукають?

- Це елементарно, - відповідає математик. – Формула круга пі ер квадрат. Ось цей квадрат і стукотить.

 

1 ведучий:  Надаю слово журі.

Журі оголошує результати  двох конкурсів.

2 ведучий:  За 5 хвилин команди повинні згадати якомога більше прислів’їв та приказок, у яких зустрічаються числа. Наприклад: «Сім раз відмір, один - відріж». Два представники команд по черзі називають прислів’я та приказки з числами. Відповіді повторювати не можна. За кожне назване прислів’я чи приказку команди отримують по 1 «золотому». Виграє та команда, яка більше згадає прислів’їв чи приказок.

 

1 ведучий:  Доки команди готуються, пропонуємо завдання залу.

 

  1.  У кімнаті 4 кути. У кожному куті сидить кішка. На хвості у кожної кішки по одній кішці. Скільки всього кішок у кімнаті?               (4)

 

  1. До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшиться число?                             (на 500)

 

  1. Над річкою летіли 1 голуб, 2 синиці, 2 стрижі, 3 щуки, 5 чайок. Скільки птахів летіло?                             (10)

 

  1. Горіло 10 свічок. Три погасли. Скільки свічок залишилось?  (3, інші згоріли)

 

  1. У трикутника відрізали 2 кути. Скільки кутів залишилось?  (5)

 

2 ведучий:  Час вийшов. Прошу команди по черзі називати прислів’я. Починає команда, яка набрала меншу кількість балів.

Команди по черзі називають прислів’я.

Журі підраховують бали і оголошують їх.

1 ведучий:  оголошуємо наступний конкурс.

На картках написано 15 літер:

а, о, е, і, у, и, н, с, д, г, р, л, т, б, к.

 Із 15 літер необхідно скласти якомога більше математичних термінів (букви можуть повторюватись). За кожний термін – 1 бал. Додатково присуджується 1 бал за слово з найбільшою кількістю літер і за найбільшу кількість складених слів.

(Варіанти відповідей:  бісектриса;  градус; радіан; дуга;  коло;  кут;  один;

куб;  три;  круг.)

2 ведучий:  Доки команди працюють над завданням, вболівальникам пропоную відповісти на запитання:

  1. Є у дерева, немає у водоростей, може бути у рівняння. (Корінь)
  2. Який кут описує хвилинна стрілка за 15 хвилин? (Прямий)
  3. Довжина колоди 5 м. Щохвилини від цієї колоди відпилюють по 1 метру. Через скільки хвилин буде розпиляна вся колода? (Через 4 хв)
  4. Від сувою тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Якого дня відріжуть останній шматок?(Дванадцятого)
  5. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
  6. Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний) 
  7. До школи йшло 4 хлопчики, а на зустріч їм – 5. Скільки дітей йшло до школи? (4)
  8. Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12) 
  9. Назвати три числа, добуток і сума яких однакова. (1, 2, 3)
  10. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 26 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів в класі? (27)
  11. У Андрія 10 марок, а у Сергія стільки ж, скільки у Андрія та ще й половина. Скільки марок у Сергія? (15)
  12. Сергій живе на вулиці, будинки якої занумеровані підряд числами від 1 до 24. Скільки разів цифра 2 повторюється у нумерації? (8 разів)
  13. Онук запитав у дідуся: “Скільки тобі років?”. Дідусь відповів: “Якщо я проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років”. Скільки років дідусеві? (66 років)
  14. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6)
  15. Сергій витрачає на домашнє завдання 1,5 години, а Андрій – 90 хвилин. Хто більше?
  16. З-під паркану видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)

Журі підраховує кількість балів  і оголошує результати.

1 ведучий:  Прийшов час конкурсу капітанів.

Прошу капітанів на дуель. Необхідно за 1 хвилину відповісти на запитання. Перемагає той, хто відповість на більше запитань.

  1.               Найменше натуральне число? (1)
  2.               Найбільше натуральне число. (не існує)
  3.               Яке число не є натуральним? (0)
  4.               Назви компоненти при додаванні. (доданок, доданок, сума)
  5.               Назви компоненти при відніманні. (зменшуване, від’ємник, різниця)
  6.               Назви компоненти при множенні. (множник, множник, добуток)
  7.               Назви компоненти при діленні. (ділене, дільник, частка)
  8.               Як знайти невідомий доданок?
  9.               Як знайти невідомий від’ємник?
  10.          Як знайти невідоме зменшуване?
  11.          Як знайти невідомий множник?
  12.          Як знайти невідоме ділене?
  13.          Як знайти невідомий дільник?
  14.          Одиниця вимірювання кутів (градус)
  15.          Кут, величина якого дорівнює 90° , називається (прямий)
  16.          Кут, величина якого менше 90° , називається (гострий)
  17.          Кут, величина якого більше 90° , але менше 180 °називається (тупий)
  18.          Кут, величина якого дорівнює 180° , називається (розгорнутий)
  19.          Прилад для вимірювання кутів (Транспортир)
  20.          Як називають промінь, що ділить кут на два рівних кути? (Бісектриса)
  21.          Назви властивості додавання (переставна, сполучна)
  22.          Назви властивості множення (переставна, сполучна, розподільна)
  23.          Що таке периметр многокутника? (Сума довжин всіх сторін)
  24.          Які бувають трикутники залежно від виду їх кутів?
  25.          Які бувають трикутники залежно від кількості їх сторін?
  26.          Який трикутник називають гострокутним?
  27.          Який трикутник називають тупокутним?
  28.          Який трикутник називають прямокутним?
  29.          Який трикутник називають рівнобедреним?
  30.          Який трикутник називають рівностороннім?
  31.          Чому дорівнює добуток двох множників, один з яких дорівнює 1?
  32.          Чому дорівнює добуток двох множників, один з яких дорівнює 0?
  33.          Що менше – остача чи дільник?
  34.          Як називають другий степінь числа?
  35.          Як називають третій степінь числа?
  36.          Скільки граней має прямокутний паралелепіпед? (6)
  37.          Скільки вершин у прямокутного паралелепіпеда? (8)
  38.          Скільки ребер у прямокутного паралелепіпеда? (12)
  39.          Що називають площею поверхні прямокутного паралелепіпеда? (Суму площ усіх його граней)
  40.          Як називають сторони граней прямокутного паралелепіпеда? (Ребрами)
  41.          Яку фігуру називають кубом?
  42.          З яких фігур складається поверхня куба? (З квадратів)
  43.          Формула для площі квадрата
  44.          Формула для периметра квадрата
  45.          Формула для площі прямокутника
  46.          Формула для периметра прямокутника
  47.          Формула для об’єму прямокутного паралелепіпеда
  48.          Що показує знаменник дробу?
  49.          Що показує чисельник дробу?
  50.          Якому числу дорівнює дріб, у якого чисельник дорівнює знаменнику?
  51.          Який дріб називають правильним?
  52.          Який дріб називають неправильним?
  53.          Який з двох дробів з рівними знаменниками більший?
  54.          Який з двох дробів з рівними чисельниками більший?
  55.          Як знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками?
  56.          Яку арифметичну дію позначає риска дробу?
  57.          Яким дробом є дробова частина мішаного числа?
  58.          У якому випадку неправильний дріб дорівнює натуральному числу?
  59.          Чому дорівнює ціла частина правильного дробу?
  60.          Назвіть за порядком чотири розряди, які йдуть у записі десяткового дробу після коми?
  61.          Як помножити десятковий дріб на 10?
  62.          Як помножити десятковий дріб на 0,01?
  63.          Як поділити десятковий дріб на 1000?
  64.          Як поділити десятковий дріб на 0,01?
  65.          Перевести 2 м в см. (200 см)
  66.          Перевести 40 дм в см. (400 см)
  67.          Перевести 5 м в мм. (5000 мм)
  68.          Перевести 200 кг в центнери. (2 ц)
  69.          Перевести 2 т в кг. (2000 кг)
  70.          Перевести 200 ц в тонни. (20 т)
  71.          Перевести 2 години у хвилини. (120 хв.)
  72.          Перевести 5 хвилин у секунди (300 с.)
  73.          Перевести 1 годину у секунди. (3600 с.)
  74.          Ознака подільності на 2.
  75.          Ознака подільності на 3.
  76.          Ознака подільності на 5
  77.          Ознака подільності на 9.
  78.          Ознака подільності на 10.
  79.          Що таке пропорція?
  80.          Основна властивість пропорції.

Журі підраховує кількість балів і оголошує результати.

1 ведучий:  Капітанам пропонується витягти з конверта карточки з задачами, які команда повинна розв’язати на листочках. На розв'язок задач дається 5 хвилин.  При оцінюванні враховується правильність відповіді та пояснення розв'язку. Правильна відповідь – 2 «золотих», пояснення –додатковий 1  «золотий».

 

Задачі:

 

1. Коли учні йшли зі школи до музею, учителька попросила їх вишикуватись у шеренгу по троє. Наталка, Іринка і Віка зауважили, що вони є сьомими від початку колони і п’ятими від кінця. Скільки учнів ходило до музею?                                                                                                  (11 дітей)

 

2. Марійка і Надійка вирішили подорожувати потягом. Марійка зайшла у сьомий вагон від початку, а Надійка – у дев’ятий від кінця. Вони були здивовані, коли виявили, що їдуть у одному вагоні. Скільки вагонів у потязі?                                                                                                                               (15 вагонів)

 

3. У  пасажирському літаку 108 місць. На кожних двох пасажирів, що сидять у кріслах, є ще одне вільне місце. Скільки пасажирів у літаку?

          (72 пасажири)                            

4.Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 м, а за ніч сповзає на 1 м. Якої висоти дерево, якщо гусениця досягне його верхівки на шостий день?                                                                                                                (13 метрів)                                                                                                                                           

2 ведучий:  А поки команди розв’язують задачі, ми пропонуємо вболівальникам згадати крилаті вислови про математику, навести приклади загадок, у яких зустрічаються числа.

 

1 ведучий:  Прошу команди по черзі зачитувати задачі, давати відповідь та пояснення до задач.

Відповідають команди

1 ведучий: А тепер надаємо слово журі.

Журі__________________________________________________________

 

2 ведучий:  Наступний конкурс  - «Домашнє завдання».

 

Кожна з команд  отримала завдання підготувати сценку на математичну тему, яку зараз вам продемонструє. Максимальна кількість балів за домашнє завдання – 5.

Команди показують сценки.

Приклади . І. Сценка «Клуб геометричних фігур»

1. Вельмишановні делегати!

Дозвольте щиро вас вітати,

Засідання нам розпочати час.

2.Я невидимка, в цьому суть моя,

Хоч і одна – відома всім і звична

Фігура я – геометрична.

Коли ж багато нас до гурту залучити –

Фігури різні можна утворити.

3.Пряма

Я тут. Я нині вертикальна,

Похилою буваю я.

А можу і лягти горизонтально.

4.А хто це там, за вами,

Без голови, з двома ногами?

5. Ви помиляєтесь,

У мене голова – вершина,

А те, що охрестили ви ногами,

Пробачте, зветься сторонами.

Коли стрічаються прямі,

Між ними завжди – ми.

Ми різні є кути.

От я – прямий.

Є гострі, є й тупі.

6.А скільки градусів в тобі?

7. Відповідаю просто: Дев’яносто.

8. Я трикутником зовуся,

Мороки завдавати не боюся.

Як гострі всі кути мої – я гострокутний,

Як є тупий один – я тупокутний.

І – прямокутний, як один з кутів

Прямим у мене бути захотів.

9.Рекомендуюсь: я – квадрат.

Усяку площу міряю підряд.

І маю я чотири сторони,

Усі одинакові вони.

10. Ну, досить. Це кінчати час…

Хто там іще?

11. Ще я.

Про мене всім відомо здавна.

12. Кількість сторін твоїх?

13. Чотири сторони, а з них –

Дві довші, дві коротші,

Кути ж мої усі – прямі.

14. Дивіться, наш квадрат звалився,

Бідненький, весь перекосився.

15. Де ділися кути його прямі?

Але боки всі рівні, як були.

16. Пробачте, я здрімнув і нахилився,

І, знаєте, на ромб перетворився.

17. Що ж, друзі, я не суперечу тому,

Всі відчувають вже утому.

Від всіх гостей, що виступали,

Багато мудрого ви взнали.

ІІ. Сценка «Парні і непарні числа»

Зустрілися парні і непарні числа та й засперечалися, які числа важливіші?

Непарні числа: Звичайно, найважливіші та найвідоміші - ми !

З чого починається лічба? З одиниці! А скільки днів у тижні? Сім! Скільки днів у році? 365! Коли починається

навчальний рік – 1 вересня.

Парні числа.  А в нас числа, то вже числа! Скільки днів у високосному році? 366! Скільки місяців у році? 12! Скільки годин у добі? 24! Скільки

хвилин у годині? 60! Ну, що ви тепер скажете?

Непарні числа. У нас виявляється багато спільного. Ми б із задоволенням подружилися б з вами.

Парні числа. Що ж, будемо друзями…

Тепер  парні без непарних кроку не зроблять.

 А непарні без парних на другому кроці спіткнуться!

А коли так, то крокувати нам разом!

1 ведучий:  Ну от і закінчився останній конкурс. Прошу журі оголосити результати конкурсів.

Журі:______________________________________________________

 

Таблиця оцінювання

конкурсу

Назва

Оцінювання

  1.           

Привітання

5 «золотих»

  1.           

Розминка

1 правильна відповідь – 1 «золотий»

  1.           

Аукціон «Прислів’я»

1 прислів’я -  1 «золотий»

  1.           

Математична азбука

1 термін – 1 «золотий»

  1.           

Конкурс капітанів

1 відповідь – 1 «золотий»

  1.           

«Мозаїка задач»

1 задача – 3 «золотих»

  1.           

Домашнє завдання

5 «золотих»

 

2 ведучий:  Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Нагороджуємо грамотою команду – переможця. Учасники команд відзначилися знанням математики, логічним мислення, винахідливістю, чіткістю у висловлюваннях. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.

 

docx
Додано
25 жовтня
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку