Позакласний захід на тему "Безпечне користування інтернетом та соціальними мережами"

Про матеріал
Позакласний захід на тему: Безпечне користування інтернетом та соціальними мережами Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.
Перегляд файлу

Виховний захід

на тему

 

C:\Users\User\Desktop\Новая папка (2)\images (2).jpg

 

Підготувала

вчитель інформатики

Бруяка Марина Валеріївна

 

Тема:   Безпечне користування інтернетом та соціальними мережами

 

Мета:   розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.

Хід заняття

Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.

 

Василенко Катерина

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово

 

  • Доброго дня, сьогодні, 5 лютого 2019 року – день безпечного користування інтернетом!

( СЛАЙД 2)

Спочатку домовимось про декілька правил для успішної роботи:

  • мобільні телефони відключити;
  • слухати інших, поважати себе та інших;
  • бути активним учасником

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля.

Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

 

ІІІ. Сприйняття нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.

 

Наші експерти підготували чималий список. Прислухайтесь і зробіть доповнення.

 

(СЛАЙД 3)

 

1 учень Віруси. Комп’ютерний вірус – це невелика програма, яка написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Основними джерелами вірусів є:

 - дискета, на якій знаходяться заражені вірусом файли;

 - комп’ютерна мережа, в тому числі система електронної пошти та Інтернет;

 - жорсткий диск, на який потрапив вірус у результаті роботи з зараженими програмами;

 - вірус, що залишився в оперативній пам’яті після попереднього користувача. 

2 учень Кібер-хуліганство. На відміну від традиційного хуліганства, якого дитина може уникнути, знаходячись вдома, стати жертвою кібер-хуліганства можна й у власній оселі на очах у батьків.

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою ІКТ. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.

3 учень Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн-ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу.

4 учень. Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті 7 дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

5 учень Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

6 учень Он-лайн-хижаки «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою або через дошки повідомлень. Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем.

7 учень Спам. Це масова розсилка комерційної, політичної та іншої реклами (інформації) або іншого виду повідомлень (у тому числі й підроблених) особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Фішинг також іноді може вважатися спамом. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку.

8 учень. Недостовірна інформація. В Інтернеті на різноманітних форумах досить легко знайти (і ми знаходили) інформацію, яка є не лише антинауковою, а й життєво небезпечною, якщо нею скористатися.

 

(СЛАЙД 4)

Ще до переліку інтернет-загроз відносять:

  • Комп’ютерну залежність;
  • Розходження між реальним «я» і своїм інтернет-образом;
  • Доступ до небажаного контенту (дорослий контент);
  • Інтернет-шахрайство;
  • Зараження комп’ютера шкідливим програмним забезпеченням;
  • Он-лайн насильство;

 

 

  • Щоб не потрапити у неприємності, нам необхідно дотримуватися 10 правил, які не лише вбережуть наші данні, а й усю інформацію про нашу родину та друзів.

Отже,

(СЛАЙД 5-6  )

10 правил безпечного користування Інтернетом

1. Захистіть свій комп'ютер! Регулярно оновлюйте операційну систему, використовуйте антивірусну програму, використовуйте брандмауер. Створюйте резервні копії важливих файлів. Будьте обережні, завантажуючи файли з Інтернету.

2. Розповідайте батькам та дорослим про нові можливості, знайдені вами під час роботи в Інтернеті. Насолоджуйтеся Інтернетом разом з ними.

3. Зберігайте свої паролі в таємниці. Вони повинні бути простими, але такими, що їх складно вгадати. Дата народження, ім’я та прізвище не доречна як пароль.

4. Довіряйте своїй інтуїції. Якщо щось в он-лайні примушує вас нервувати, поговоріть про це з дорослими.

5. Виберіть правильно ім'я користувача й перевірте, щоб воно не відображало жодної особистої інформації про вас.

6. Ніколи не давайте своєї адреси, номера телефону або іншої персональної інформації, включаючи інформацію про те, яку школу ви відвідуєте або де вам подобається гратися чи відпочивати.

7. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших. Правил культурної поведінки треба дотримувати не тільки в реальному житті, але й тоді, коли знаходитеся за комп'ютером.

8. Поважайте чужу власність в он-лайні. Створення незаконних копій творів інших людей: музики, відеоігор, програм – це все одно, що крадіжка товару в магазині.

9. Ніколи не зустрічайтеся зі своїми он-лайн-друзями особисто. Вони можуть бути не тими, за кого себе видають.

10. Пам'ятайте: не все, що ви читаєте або бачите в он-лайні, є правдивим. Запитайте у дорослих про те, в чому ви невпевнені.

(Відео 10- слайд 7 )

Не будемо забувати і про соціальні мережі, адже значну частину нашого життя займають саме вони!

(ролик Слайд8- 9)

 

Надіюся кожен із нас винесе певні висновки, а щоб закріпити інформацію прослухаєм відео!

( слайд 10)

Вірші

Безпечний Інтернет


Не можу уявити 

Життя без Інтернету, 

Що всі куточки світу

Заплів в свої тенета. 


     Лиш кнопку я натисну – 

Відкриються в вікні 

Новин велика збірка 

І правила, й статті. 

 

Встають переді мною     

Найвищі в світі гори. 

Ліси стоять стіною, 

Хлюпочуть хвилі моря. 


     Я побуваю в шахті 

І в космос піднімуся. 

З подругою в контакті 

Я легко поділюся. 

 

Та є у «павутині» 

Картинки не хороші, 

І сайти підозрілі, 

Настроєні вороже.  


А є й такі там сайти, 

Мов вовк в овечій шкурі – 

Поки їх розпізнаєш, 

Вони тебе обдурять. 


Учись добру в мережі, 

Шукай знання й новини, 

А сайти злі, що брешуть, 

Обходить ми повинні.


 


 

Висновок! Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку