Позакласний захід на тему: Дивовижна хімія

Про матеріал
Перевірити засвоєння основних понять хімії; навчити учнів критично оцінювати свої навички; повторити відомості про діяльність видатних вчених та їх внесок у становлення та розвиток науки. Розвивати вміння працювати з літературними джерелами; проводити шкільний експеримент. Виховувати бажання здобувати нові знання, пізнавати навколишній світ, дати поштовх зацікавленому ставленню до вивчення хімії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід на тему:

Дивовижна хімія

Результат пошуку зображень за запитом "хімічні загадки"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета заходу: Перевірити засвоєння основних понять хімії; навчити учнів критично оцінювати свої навички; повторити відомості про діяльність видатних вчених та їх внесок у становлення та розвиток науки. Розвивати вміння працювати з літературними джерелами; проводити шкільний експеримент. Виховувати бажання здобувати нові знання, пізнавати навколишній світ, дати поштовх зацікавленому ставленню до вивчення хімії. Обладнання: набір хімічного посуду, 2 прилади для добування кисню, магніт, ділильна лійка, 2 конічні колби, лабораторний штатив, суміші (сірки та залізних ошурок; води та тирси).

Ми живемо у Всесвіті, в якому панують Закон і Порядок, а не мінливість і непередбачуваність.  Кертлі Мазер, професор геології Гарвардського університету.

 

Хід заходу

І. Організаційна частина

Ведучий. Світ хімії величезний і неосяжний. Ви почали вивчати її основи і вже маєте певні знання. Ви – ще не майстри цієї справи, а лише початківці. Сьогодні ми разом із вами спробуємо відкрити для вас двері у світ хімічних чудес – цікавих явищ та завдань.

У сьогоднішньому конкурсі беруть участь дві команди – 7 та 8 класу. Тож побажаймо їм удачі!

ІІ. Конкурсна частина

1.     Конкурс “Хто більше”.

Завдання. Складіть із фрази відомого фізика та хіміка У. Рамзая : “Періодичний закон – компас для дослідників!” якнайбільше назв хімічних елементів. Кожна літера, взята із фрази, може використовуватися лише раз. (Назва кожного елемента оцінюється в 1 бал.).

 

2.  Конкурс “Хто швидше”.

Ведучий  зачитує запитання всім учасникам, а право відповіді надає тому, хто першим підняв руку.

(За правильну відповідь команда отримує 3 бали.)  Запитання:

1.Скільки періодів у Періодичній системі?

2.Скільки груп вона містить?

3.Яке місце Фосфору в Періодичній системі?

4.З яких елементарних частинок складається атом?

5.Який сенс порядкового номеру елемента?

6. Назвіть елементи головної підгрупи І групи

7   Який неметалічний елемент є найпоширенішим на Землі? (Оксиген.)

8  Назва якого елементу пов’язана з ім’ям богині місяця в грецькій міфології? (Селену.)

9.  Назва якого неметалічного елемента у перекладі з грецької означає “той, хто народжує кислоти”? (Оксигену.)

10.  Який елемент є найпоширенішим у Всесвіті. (Гідроген.)

11.  Якого елемента в земній атмосфері найбільше? (Нітрогену.)

12.  Назва якого елементу означає “жовто-зелений”? (Хлору; з грец. Chloros – "жовто-зелений".)

4.     Конкурс “Хімічний посуд”.

Завдання. Учні з різних команд по черзі називають посуд, що знаходиться на лабораторному столі. Названий предмет відкладається в сторону. (За кожну правильну назву – 1 бал.)

 

5. Що? Де? Чому?

 Завдання конкурсу правильно заповнити табличку.

(5 балів отримає та команда, яка швидше заповнить табличку)

6.     Конкурс “Хімічний кросворд”.

Ведучий. 5 балів отримає та команда, яка швидше розв’яже кросворд.

Завдання.   Дайте відповіді на питання і визначте ключове слово

 http://disted.edu.vn.ua/media/images/Reznik/him7/urok_5/03.gif

Відповідь: елемент

7.     Гра для вболівальників.

Поки учасники заповнюють табличку і розгадують кросворд

1.     Сам не горить, а горіння підтримує. (Кисень.)

2.  Він хитро на сполуки діє:

З лугами — синіє.

З кислотами він червоніє.   (Лакмус.)

3. Від назви якого хімічного елемента, викинувши три останні літери, можна утворити крик пташки? (Карбон — Кар!)

4. У вогні не горить, у воді не тоне (Лід.)

5. Від назви якого хімічного елемента відкинувши першу літеру, можна утворити назву спиртного напою? (Хром — ром)

6. В яких харчових продуктах міститься багато Феруму? (Гречка, соя, какао)

7. Назвіть хімічний «хамелеон». (Лакмус)

8. Як називається «вінегрет» з металів? (Сплав)

 

8.     Конкурс “Розділи суміш”.

 Завдання. Розділіть суміш:

Команда 1: сірки та залізних ошурок.

Команда 2: води та тирси.

ІІІ. Підбиття підсумків  заходу

Журі оголошує результати конкурсу.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку