ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ: «ЛЮБОВ ДО ХІМІЇ З ПЕРШОГО ПОГЛЯДУ»

Про матеріал

Мета: підвищити інтерес до хімічної науки, розвивати вміння логічно

мислити, робити висновки, узагальнювати, аналізувати, активізувати

пізнавальну діяльність, формувати вміння до самостійної роботи з

додатковою літературою, прагнення до самоосвіти, навчити діяти в

нестандартній ситуації,

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Рівненський природничо-математичний ліцей «Елітар»

Рівненської міської ради

 

 

 

 

 

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ:

«ЛЮБОВ ДО ХІМІЇ

З ПЕРШОГО ПОГЛЯДУ»

 

        

Розробив: учитель хімії,

ПМЛ «Елітар»

ДАНИЛЮК РОМАН ЕДУАРДОВИЧ

 

 

 

Рівне - 2014
СЦЕНАРІЙ ХІМІЧНОГО ВЕЧОРА

«ЛЮБОВ ДО ХІМІЇ З ПЕРШОГО ПОГЛЯДУ».

ВЕДУЧА(Стеценко): Добрий день, дорогі наші друзі.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): Ми раді вітати Вас на нашому хімічному вечорі.

ВЕДУЧА(Стеценко): Хімія – це велика, магічна наука. Сьогодні ми спробуємо прослідкувати розвиток її з найдавніших часів до наших днів. Здавна люди задумувалися над величчю хімічних перетворень, спостерігали за світлом зірок і Сонця, міркували над перетвореннями різних речовин, покладали хімію в першооснову для відкриття таємниць Всесвіту.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): А зародилася вона в Єгипті – найбільш передовій державі стародавнього світу. Її назва походить ви слова «хемі» - так єгиптяни називали свою країну, єгипетське мистецтво, що мало справу з різними мінералами та металами.

ВЕДУЧА(Стеценко): Хімія вважалася «божественною наукою», знаходилася повністю в руках жреців і ретельно охоронялася від непосвячених.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): Алхіміки наділяли всі предмети живої та неживої природи містичними властивостями.

ВЕДУЧА(Стеценко): Вони шукали філософський камінь, який би міг принести людині безсмертя. Вони намагалися знайти способи перетворювати різні дешеві метали на золото.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): Давайте відкриємо завісу історії та перенесемося в єгипетський палац, де в зажурі роздумує Царівна.

Палац, трон, на троні сидить Царівна, по обидва боки стоять її Васали, обмахуючи її опахалами.

ЦАРІВНА(Василакі): Наші хіміки постійно обдурюють мене. Я хочу побачити щось незвичайне, а вони пропонують рецепти одержання штучного золота або пропонують еліксир життя, що лікує від усіх хвороб. Ці всі фокуси мені відомі, але я хочу побачити щось незвичайне.(плаче)

ВАСАЛ: О, Царівно, заспокойтеся, будь-ласка. До нас сьогодні приїхали алхіміки з різних країн і вони Вам покажуть свої досліди, які, можливо, Вам сподобаються. От, подивіться на них.

 На сцену виносять столи з реактивами, вслід за ними виходять Алхіміки і кланяються Царівні.

1-й АЛХІМІК(Мосійчук): Царівно, я годен служити тобі все життя. Але для початку я хотів би зупинити твої сльози. Не треба сліз, Царівно. (підходить до неї і витирає її сльози) Твої сльози на цій хусточці. Зараз вони згорять, а ти повеселішаєш і ніколи не будеш сумувати.

(Дослід   «незгораюча хустинка»)

ЦАРІВНА(Василакі):  Я так і знала – ви можете мене тільки заспокоїти, а я хочу розвеселитися.

2-й АЛХІМІК(Кітан): Я, Царівно, - твій слуга до смерті. Ти не будеш сумувати і станеш веселою, бо я приніс до твого палацу чудо виверженого вулкану. Цей вулкан виривався з надр Землі в іншій країні і я зібрав усю його силу в оцю купку помаранчевих кришталиків. І зараз я цю купку кришталиків підпалю і ти побачиш, наскільки це вражаюче красиве диво.

(Дослід «хімічний вулкан»).

ЦАРІВНА(Василакі): Дякую тобі. Мені дійсно стало веселіше, але сум  трошечки залишився. Як  його позбутися?

3-й. АЛХІМІК(Піскун): Царівно, я гадаю, що Я твій сум прожену. Всі бажають бачити мої чудеса, але я тільки тобі покажу це ЧУДО. Я подарую тобі квіти, і вони у твоїх руках будуть змінювати свій колір.

(Дослід «зміна кольору квітів»)

ЦАРІВНА(Василакі): О, я вражена. Мій вірний слуга, я дуже дякую тобі. Від мого суму не залишилося і сліду.

4-й АЛХІМІК(Соляр): О, Царівно! Зараз я хочу показати тобі, саме якій науці ми повинні завдячувати твоїм веселощам. Подивись на цей папір. Він чистий, на ньому нічого не написано. Але зараз вогонь випалить назву науки на цьому папері. Дивись.

(Дослід «вогненний напис» - «ХІМІЯ»)

ЦАРІВНА(Василакі): (встає із трону): Це дійсно могутня наука.

НА СЦЕНУ ВИХОДЯТЬ ВЕДУЧІ.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): Ось в чому криється незвичайне. Шана і хвала всім хімікам світу, які полюбляють чудеса і цими чудесами допомагають людям. А зараз повернемося до теперішнього часу. Сьогодні ми не уявляємо свого життя без хімії – вона навкруги нас, вона поруч з нами.

ВЕДУЧА(Стеценко): Хімічні знання застосовуються і в металургії, і в текстильній промисловості, і в харчовій. Навіть хтось з вас «хімічив» вдома і дивував своїми вигадками-дослідами і друзів, і батьків. Так чи ні? Так. Особливо, якщо ви щось вигадували, готуючи на кухні страви.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): Так, гадаю, ви зі мною погодитесь, що харчування - це суто хімічна проблема.

ВЕДУЧА(Стеценко): Між іншим, погодьтесь, хімія має пряме відношення й до численних напоїв, які просто заполонили наше життя...

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): То ж пропонуємо вам переглянути сюжет про те, як Анжелка-двіїчниця  стала великим хімічним дослідником, творцем освіжаючих напоїв.

Ведучі йдуть зі сцени. На сцені стоїть стіл, на якому обладнання для дослідів, колби, хімічні стакани, велика книжка « ХІМІЯ». Лунає музика.

Анжелка: Ох, і стомилась ж я, в горлі пересохло. От би чогось попити ...

Де хімічна тут корова?

Молочка хочу парного.

Мабуть, то лиш випадки:

Хімія все може...

Розв’язать мої проблеми

Вона не допоможе.

     Анжелка  кидає підручник з хімії, збирається піти зі сцени... Але раптом лунає голос: «Зажди, Анжелко.»

Анжелка: (злякано): Хто тут?

На сцену виходять її Величність— КОРОЛЕВА ХІМІЯ та її слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід.

ХІМІЯ: Ну, здрастуй, Анжелко.

Анжелка: (приголомшено) Хто Ви? Звідки знаєте, як мене звуть?

ХІМІЯ: Я — наука, Королева Хімія, а це мої вірні слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід. Ми все про тебе знаємо, що ти не тільки не любиш хімію, а взагалі не хочеш вчитися. Але оскільки ти лише восьмикласниця, то в межах плану адаптації ми вирішили тебе не карати, а навпаки, допомогти тобі...

ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: То ж відкрий свої очі та вуха для наших порад.

ХІМІЧНА ФОРМУЛА:

Ось, будь ласка, підійди.

І послухай-но сюди...

Як захочеш, станеш ти

Дійсним майстром справи,

Готувати будеш вміти

Всі хімічні страви...

ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ:

Лише від дотику твого, вміння і старання

Здійсняться усі одразу мрії та бажання...

Анжелка: А що ж мені для цього треба робити?

ХІМІЯ:

Я – наука не проста, і не всім під силу,

І не кожен синтезує ці хімічні дива,

Але зможе осягнути і мої закони

Лише той, хто звик долати різні перепони...

ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: (протягує Анжелці книжку «ХІМІЯ»)

То ж вставай із сонечком,

І сідай за Хомченка.

ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД:

Вивчи все, що недобрала,

Що забула, не розібрала

Ще зі школи ти,

Не лови даремно гав,

Як стомилась,

То пригадай ці слова мети:

Важко в навчанні —

зато легко в боротьбі…

ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Пам’ятай такі слова: вчення – світло, а невчення – пітьма.

ХІМІЧНА ЗАДАЧА:

Вправи, формули, рівняння,

Досліди, завдання,

І задачі, й хід реакцій —

Все поглинь, тоді побачиш.

Що підвласні й зрозумілі

Всі тобі дива хімічні.  

Анжелка:

Хімія – чудесниця.

Дай мені пити.

Буду тебе з понеділка я вчити,

Нарешті за розум завзято візьмуся,

Досліди сама я робити навчуся.

ХІМІЯ: Ну що ж, Анжелко, здається ти все зрозуміла… Сподіваюсь, що тепер з хімією в тебе все буде гаразд …

СЛУГИ (по черзі): До побачення. До зустрічі. До нових відкриттів.

Хімія разом зі слугами йде зі сцени, залишаються Анжелка та Хімічний дослід.

ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД:

А тепер іди сюди,

З колби трохи злий води,

Чарівні слова скажи:

«По хімічному велінню,

По моєму хотінню –

Молоко з води зробись».

 Анжелка підходить до столу, переливає з колби «воду» в стакан, утворилося молоко, робить вигляд, що п’є його…

ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: Молодець. А тепер прощавай, мені вже час, гадаю, ми ще побачимось.

 В цей час на сцену виходять двоє друзів Анжелки, які жваво розмовляють.

Віка (помітивши, що Анжелка п’є молоко): Ось. Дивись. Малій дитині молочка попити схотілося.

Вадим: Гей, Анжелко, ти що з села молоко привезла?

Віка: В твоєму віці вже молоко не п’ють.

Анжелка:   А які бажання ваші? Кави. Чаю, простокваші?

Віка: Знають всі про це довкола: краще всього – «Кока-кола».

Вадим: Ну а я хотів би вкрай спробувати справжній «Спрайт».

Анжелка: Гаразд, заждіть один момент,

Проведу один експеримент.

Підходить до столу, наливає з колби «воду» в стакан, промовляє чарівні слова.

Анжелка: По хімічному велінню,

     По моєму хотінню.

     «Кока-кола» з води зробись.

    Ось тут  Віка, подивись.

А тепер я синтезую « Спрайт».

По хімічному велінню,

По моєму хотінню —

«Спрайте», із води зробись.

Вадик, спробуй, йди напийсь.

(друзі роблять вигляд, що п’ють напої)

Вадим: Ну и дива. 

Віка: Слухай, Юрко, а як це ти робиш? Може ти чарівник?

Вадим: Навчи і нас.

Анжелка: Ні, я не чарівник, я тільки вчуся, але хімія допомагає нам творити справжнісінькі дива… Люди, вчіть дивовижну науку ХІМІЮ.

На сцену виходять всі учасники, вклоняються. Музика.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук): То ж, друзі, я гадаю, ми вас переконали: без хімії життя неможливе.

ВЕДУЧА(Стеценко): Нас з дитинства цікавили такі на перший погляд прості питання, як:

  • чому масло плаває поверх води?
  • чому, відкриваючи пляшечку з мінеральною водою, ця вода «шипить»?
  • чому тісто на пиріжки «росте» в нас просто на очах?

І подібних питань дуже багато і  інколи ми не можемо на них відповісти.

ВЕДУЧИЙ(Озійчук) Але на деякі з цих питань нам дає відповідь ХІМІЯ. І зараз, щоб зацікавити до її вивчення наших молодих друзів, ми приготували вікторину для них. З присутніх старших учнів виберемо ЖУРІ, і який учень з залу дасть більше відповідей на питання, той і стане переможцем вікторини.

ВІКТОРИ НА

1. Явища, при яких відбуваються перетворення?      (хімічні)

  1. Складні речовини, які складаються з двох елементів, один з яких

    Оксиген? (оксиди)

  1. Метал, який за звичайних умов рідкий? (Меркурій, ртуть)
  2. Найлегший газ? (водень)

5.Автор періодичного закону? (Д.І.Менделєєв)

  1. Речовини, що прискорюють хімічну реакцію? (каталізатори)
  2. Газ, який підтримує горіння і дихання? (кисень)
  3. Сполука Сульфура з Гідрогеном? (сірководень)
  4. Одиниця виміру кількості речовини? (моль)
    10. Вода у твердому стані? (лід)
  1. Частка з найменшою масою? (електрон)
  2. Хімічно неподільна частка речовини? (атом)

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Сценарії
Додано
12 вересня 2018
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку