Позакласний захід "Пам’ять через мистецтво чи мистецтво пам’яті"

Про матеріал

Мета: 1. Проаналізувати яким чином впливають історичні події на мистецтво та чи може художник через мистецтво передати історичні події; 2. Виявити чинники під впливом яких знаходиться митець, створюючи продукт на історичну тематику в різні епохи; 3.Сприяти творчості та критичному мисленню учнів

Очікувані результати:

  • 1.Учні зможуть знаходити у предметах мистецтва відлуння історичних подій;
  • 2.Навчяться розрізняти чинники, що впливають на творчість митця при зображені історичних подій в різний період часу.
Перегляд файлу

 

НАЗВА: Пам’ять через мистецтво чи мистецтво пам’яті

 

Мета: 1. Проаналізувати яким чином впливають історичні події на мистецтво та чи може художник через мистецтво передати історичні події; 2. Виявити чинники під впливом яких знаходиться митець, створюючи продукт на історичну тематику в різні епохи; 3.Сприяти творчості та критичному мисленню учнів

 

Очікувані результати:

  1. Учні зможуть знаходити у предметах мистецтва відлуння історичних подій;
  2. Навчяться розрізняти чинники, що впливають на творчість митця при зображені історичних подій в різний період часу.
  3.  

Тривалість: 45 хвилин

 

Формат: урок

 

Необхідні матеріали: роздруковані картини художників Юрія Павловича, Георгія Малакова та Альони Довжик, представлені на віртуальній виставці (розділ змісту «Бабин Яр очима художників») без вказання назви, дати написання та автора; смарт-дошка та підключення до Інтернету

 

 

План заходу

 

Крок 1 Обговорення з учнями питання: Яку роль грає мистецтво у нашому житті? Чи можна використовувати твори мистецтва у якості історичних джерел? Чому?

Звернути увагу учнів під час обговорення: Не завжди змальоване відповідає історичній реальності, але робота автора - є відображенням історичної епохи, в якій вона була створена.

 

Крок 2 Поділ учнів на групи по 6-8 осіб. Спосіб поділу вчитель обирає в залежності від аудиторії (можна довільно за бажанням, а можна ще до уроку роздати учням різні стікери так, щоб кількість одного виду відповідала кількості учнів у групі, і попросити учнів з однаковими стікерами об’єднатися у групу)

 

Крок 3 Робота у групах. Кожна група отримає набір малюнків тільки одного художника, але не знає кого саме і в який період часу він творив. Завдання для груп однакове (додаток 1).

 

Крок 4 Презентація роботи груп на клас. Представники груп представляють групову роботу, відповідаючи на питання додатку 1 та представляють за допомогою картин своє оповідання.

 

Крок 5 Порівняння оповідань, створених за допомогою картин.

Питання для учнів: Чи є у цих оповіданнях щось спільне? Чому? Що розрізняє дані оповідання?

Звернути увагу учнів: Малюнки, присвячені одній історичній тематиці, можуть бути написані в різні періоди часу, не обов’язково під час подій, яким вони присвячені. При цьому на авторів впливає власне сприйняття, пам’ять про події сформована колективним сприйняттям або політичними обставинами.

 

Крок 6 Введення інформації про художників. Учні отримують від вчителя інформацію про авторів картин, коли вони були створені та їх назви (якщо є смарт-дошка, можна показати  відразу розділ віртуальної виставки «Бабин Яр очима художників» - http://memory.kby.kiev.ua/main.html#ua:M,topic:node1,-218)

Крок 7 Порівняння групами отриманої інформації із їх припущеннями. Групи аналізують і роблять висновки:

  1. Що впливало на творчість художника?
  2. Чи вдалося автору передати історичну атмосферу подій? Чому?

 

Крок 8 Загальне обговорення в класі питань:

  1. Чи змінюється з часом погляд митців на історичні події?
  2. Які чинники, на думку учнів, впливають на це?
  3. Яка роль колективної пам’яті та політичної ситуації навколо в сприйнятті митцями тієї чи іншої історичної події?
  4. Чи можуть твори мистецтва служити історичними джерелами епохи, в якій вони були написані? Чому?
  5. Чи можуть митці впливати на пам’ять про історичні події? Якщо – «так», то яким чином?

 

Крок 9 Підведення підсумків заняття на основі відповідей учнів.

 

Додаток 1

 

  1. Уважно розгляньте малюнки, що перед вами, та зробіть припущення:

А. Де, коли і при яких обставинах були зроблені полотна?

Б. Один у них автор чи декілька? Чому?

В. Чи був автор (автори) свідками подій, які змальовує? Відповідь обґрунтуйте.

Г. Якій місцевості присвячені ці картини? Чому ви так вирішили?

 

  1. Складіть на основі малюнків (можна застосовувати не всі з них) хронологічно-послідовну розповідь-оповідання.
docx
Додав(-ла)
Фрідман Ірина
Додано
27 липня 2018
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку