Мета: 1. Проаналізувати яким чином впливають історичні події на мистецтво та чи може художник через мистецтво передати історичні події; 2. Виявити чинники під впливом яких знаходиться митець, створюючи продукт на історичну тематику в різні епохи; 3.Сприяти творчості та критичному мисленню учнів
Очікувані результати:
НАЗВА: Пам’ять через мистецтво чи мистецтво пам’яті
Мета: 1. Проаналізувати яким чином впливають історичні події на мистецтво та чи може художник через мистецтво передати історичні події; 2. Виявити чинники під впливом яких знаходиться митець, створюючи продукт на історичну тематику в різні епохи; 3.Сприяти творчості та критичному мисленню учнів
Очікувані результати:
Тривалість: 45 хвилин
Формат: урок
Необхідні матеріали: роздруковані картини художників Юрія Павловича, Георгія Малакова та Альони Довжик, представлені на віртуальній виставці (розділ змісту «Бабин Яр очима художників») без вказання назви, дати написання та автора; смарт-дошка та підключення до Інтернету
План заходу
Крок 1 Обговорення з учнями питання: Яку роль грає мистецтво у нашому житті? Чи можна використовувати твори мистецтва у якості історичних джерел? Чому?
Звернути увагу учнів під час обговорення: Не завжди змальоване відповідає історичній реальності, але робота автора - є відображенням історичної епохи, в якій вона була створена.
Крок 2 Поділ учнів на групи по 6-8 осіб. Спосіб поділу вчитель обирає в залежності від аудиторії (можна довільно за бажанням, а можна ще до уроку роздати учням різні стікери так, щоб кількість одного виду відповідала кількості учнів у групі, і попросити учнів з однаковими стікерами об’єднатися у групу)
Крок 3 Робота у групах. Кожна група отримає набір малюнків тільки одного художника, але не знає кого саме і в який період часу він творив. Завдання для груп однакове (додаток 1).
Крок 4 Презентація роботи груп на клас. Представники груп представляють групову роботу, відповідаючи на питання додатку 1 та представляють за допомогою картин своє оповідання.
Крок 5 Порівняння оповідань, створених за допомогою картин.
Питання для учнів: Чи є у цих оповіданнях щось спільне? Чому? Що розрізняє дані оповідання?
Звернути увагу учнів: Малюнки, присвячені одній історичній тематиці, можуть бути написані в різні періоди часу, не обов’язково під час подій, яким вони присвячені. При цьому на авторів впливає власне сприйняття, пам’ять про події сформована колективним сприйняттям або політичними обставинами.
Крок 6 Введення інформації про художників. Учні отримують від вчителя інформацію про авторів картин, коли вони були створені та їх назви (якщо є смарт-дошка, можна показати відразу розділ віртуальної виставки «Бабин Яр очима художників» - http://memory.kby.kiev.ua/main.html#ua:M,topic:node1,-218)
Крок 7 Порівняння групами отриманої інформації із їх припущеннями. Групи аналізують і роблять висновки:
Крок 8 Загальне обговорення в класі питань:
Крок 9 Підведення підсумків заняття на основі відповідей учнів.
Додаток 1
А. Де, коли і при яких обставинах були зроблені полотна?
Б. Один у них автор чи декілька? Чому?
В. Чи був автор (автори) свідками подій, які змальовує? Відповідь обґрунтуйте.
Г. Якій місцевості присвячені ці картини? Чому ви так вирішили?