Ліцей імені І.М. Середи Великописарівської селищної ради
Сумської області
Позакласний захід з математики
|
Учитель: Зайцева Н.М. Клас : 8-Б |
2023
Дата: 18.01.2023
"Усі думають, що математика наука суха, нудна і полягає лише в умінні рахувати. Це нісенітниця. Цифри в математиці відіграють мізерну, останню роль. Це - вища філософська наука, наука найвидатніших поетів." ( Михайло Остроградський
Мета заходу: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; розвивати логічне мислення ;виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.
Вступ:
Вчитель: Добрий день шановні восьмикласники! Дуже часто чую від своїх учнів слова : «Математика? Та це ж нудний урок». «А що там цікавого в тій математиці?», «Нууудно!», «Важкий урок» і таке інше.
- Невже і ви так вважаєте?
Давайте сьогодні з вами розглянемо і доведемо наступну теорему : «Математика – це легко, весело і цікаво!». Для доведення нам необхідно взяти гарний настрій, наплічник з математичними знаннями і … відправитися у подорож на вершину гори «Знань». Адже саме досягнувши її ми доведемо нашу теорему.
- Ну що, готові?
- Але не думайте, що до вершини дуже легко дійти! Під час підйому будуть зупинки. Під час яких необхідно давати правильні відповіді, щоб мати допуск до маршруту.
- Вперед! І хай вам щастить!
Хід заходу:
І зупинка « Правда чи брехня».
- На цій зупинці ви повинні сказати «правда» «чи брехня» на запитання.
Вчитель: Ви всі молодці і справилися завданням, тому можемо продовжувати наш підйом. І наступна зупинка:
ІІ зупинка «Математична». На цій зупинці необхідно ваші математичні і логічні знання для розв’язування завдань.
Завдання 1. Обчисліть значення виразу, якщо:
Відповідь 0 (сніговик – 5,пташка – 1, капелюх – 2,)
Завдання 2. Знайдіть висоту дерева
Дерево надломилося на висоті 6 м і його вершина впала на землю на відстані 8 м від стовбура. Якою була висота дерева. Відповідь: 16 (теорема Піфагора)
Завдання 3
Марічка любить тварин, тому розмістила оголошення про послугу вигулу собак: «Вигуляю вашого пса! Великий – 35 грн, малий -20 грн. Власники малих (Тізи, Альфа, Джека, Бакса) та великих собак (Лессі, Бонні, Рекса) відгукнулися на оголошення дівчинки. Скільки грошей отримає Марічка, якщо вона має вигулювати усіх цих собак з 17 по 21 червня, причому двічі на день?
Відповідь:
Вчитель: Ви справжні математики! Рухаємося далі.
ІІІ зупинка «Народна творчість»
Чи помічали ви, що в українській народній творчості дуже часто зустрічаються числа в піснях, прислів’ях, приказках…І так
Завдання 1: назвіть пісні чи проспівайте строки, де зустрічаються числа
(Два кольори; Ой, на горі два дубки; Маруся, раз, два, три, чотири, Ти ж мене підманула, Добрий вечір тобі, пане господарю….)
Вчитель: Пісні ви знаєте. Молодці! Не дарма говорять, що українці – це співоча нація! Та чи добре ви знаєте прислів’я та приказки?
Завдання 2. Знайди продовження прислів’я (приказки) У вас є перша частина , знайдіть їй відповідність із наведених прикладів
Біда біду перебуде - одна мине, десять буде
Двоє братів через дорогу живуть, а один одного не бачать.
Один день блисне, а сім кисне.
Одна голова добре, дві ліпше, але хай одна розважить і поважить.
Одна головешка в печі гасне, а дві в полі горять
Розумного пошли – одне слово скажи, дурня пошли – три скажи та й сам за ним піди
Болить бік дев’ятий рік, та й досі до болю не привик.
Чоловік має два вуха, щоб багато слухав, а один язик, щоб менше говорив.
Дощ у жнива, як п’яте колесо до воза.
Лінивий двічі робить, а скупий два рази платить.
Вчитель: І з цим завданням ви теж успішно справилися. Вершина уже близько. Тож прямуймо далі!
ІV Зупинка «Логічна» На цій зупинці необхідно розв’язати не просто завдання, а завдання на логіку. Тому слухаємо уважно:
Завдання 1. Розставте олівці відповідно до опису: «Другий олівець довший за своїх сусідів зліва, і справа. У жовтого є сусід тільки справа, а в зеленого – зліва
Відповідь: жовтий-червоний-синій-зелений
Завдання 2. Є 18 папуг. Всі, крім двох – червоні. Всі червоні, крім трьох – шкідливі. Всі шкідливі папуги, крім чотирьох, дражняться. Скільки шкідливих червоних папуг дражниться?
Відповідь: 9
Завдання 3. Використовуючи цифру 5 п’ять разів і арифметичні дії, запишіть числа від 1 до 5.
Відповідь: 1=5:5+(5-5) × 5; 2=(5+5):5+5-5
3= (5× 5-5-5):5 4=5-5:5+5-5 5=5+(5-5)×(5+5)
Завдання 4. Повертаючись додому, рибалка зустрів свого приятеля, який поцікавився його уловом. У відповідь рибалка йому відповів так: «Якщо до кількості спійманої мною риби додати половину улову і ще десяток рибин, то мій улов склав би рівно сотню риб». Скільки риби зловив рибалка?
Відповідь: Якщо від сотні відняти 10 рибин, отримаємо 90. У числі 90 міститься 3 рівних частини, з яких 2 – дійсний улов, а ⅓ – його половина. Відповідно, 90:3=30, а сам улов 30х2=60 рибин.
Завдання 5. Один чоловік купив три коли і заплатив 300 гривень . Запитується: по чому пішла кожна коза?
Відповідь: по землі
Завдання 6. Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок?
Відповідь: Летіли одна за одною три качки.
Завдання 7. Скільки трикутників на малюнку? Відповідь:13
Завдання 8. Знайдіть яка частина квадрата зафарбована?
Відповідь: 1/64
Вчитель. Ось ми перепочили на останній зупинці. Тепер вам залишилося зробити останній крок – і вам підкорилася вершина! Вершина математичних знань!
Сьогодні переможених немає, адже ви всі переможці!
Бажаю вам, щоб і в майбутньому всі поставлені цілі були досягнуті з легкістю, як сьогодні, а всі омріяні вершини підкорялися з легкістю!
Дякую за співпрацю!
Підбиття підсумків!