Позакласний захід: "Підкорювачі вершин"

Про матеріал
Позакласний захід з математики для учнів 8-9 класів. Розробку можна використовувати і під час дистанційного навчання
Перегляд файлу

Ліцей імені І.М. Середи Великописарівської селищної ради

Сумської області

 

 

 

 

Позакласний захід з математики

 

 

 

 

Gif Анимация На вершине горы | Рисунки с персонажами, Иллюстрации, Млечный  путь

 

 

Математика - Кванториум.Верхняя Пышма

 

 

Учитель: Зайцева Н.М.

Клас : 8-Б

 

 

                   

 

 

2023

Дата: 18.01.2023

"Усі думають, що математика наука суха, нудна і полягає лише в умінні рахувати. Це нісенітниця. Цифри в математиці відіграють мізерну, останню роль. Це - вища філософська наука, наука найвидатніших поетів." ( Михайло Остроградський

Мета заходу: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; розвивати логічне мислення ;виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.

 

Вступ:

Вчитель: Добрий день шановні восьмикласники! Дуже часто чую від своїх учнів слова : «Математика? Та це ж нудний урок». «А що там цікавого в тій математиці?», «Нууудно!», «Важкий урок» і таке інше. 

-         Невже і ви так вважаєте?

Давайте сьогодні з вами розглянемо і доведемо  наступну теорему :                        «Математика – це легко, весело і цікаво!».  Для доведення нам необхідно взяти гарний настрій, наплічник з математичними знаннями і … відправитися у подорож на вершину гори «Знань». Адже саме досягнувши її ми доведемо нашу теорему.

-         Ну що, готові?

-         Але не думайте, що до вершини дуже легко дійти! Під час підйому будуть зупинки. Під час яких необхідно давати правильні відповіді, щоб мати допуск до маршруту.

-         Вперед! І хай вам щастить!

 

Хід заходу:

І зупинка « Правда чи брехня».

-         На цій зупинці ви повинні сказати «правда»  «чи брехня» на запитання.

  1. Натуральні числа — це числа, що використовуються для підрахунку предметів..Найменшим натуральним числом є число нуль? Брехня. Найменшим є число 1
  2.  Єгипетський трикутник - прямокутний трикутник із співвідношенням сторін 3: 4: 5 Правда
  3. Нуль римськими числами не напишеш. Правда
  4.  Більшість математиків в шкільні роки були чемними учнями. Брехня.  Більшість математиків в шкільні роки вели себе огидно.
  5. Сума кутів трикутника дорівнює 360°. Брехня. Сума кутів  трикутника дорівнює 180°
  6. Ромб – це квадрат . Брехня. Квадрат – це ромб, у якого всі кути прямі
  7. Теорема Піфагора застосовується для будь якого трикутника. Брехня. Теорема Піфагора вірна тільки для прямокутного трикутника
  8. Графіком квадратичної функції є парабола. Правда
  9. Чи правда, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі? Правда
  10.   Чи правда, що у рівносторонньому трикутнику всі кути по 60º? Правда

 

 

Вчитель: Ви всі молодці і справилися завданням, тому можемо продовжувати наш підйом. І наступна зупинка:

 

ІІ зупинка «Математична». На цій зупинці необхідно ваші математичні і логічні знання для розв’язування завдань.

Завдання 1. Обчисліть значення виразу, якщо:

Возможно, это изображение текст

Відповідь 0 (сніговик – 5,пташка – 1, капелюх – 2,)

 

 

Завдання 2. Знайдіть висоту дерева C:\Users\Rozumniki\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\D12F7319.tmp

 Дерево надломилося на висоті 6 м і його вершина впала на землю на відстані 8 м від стовбура. Якою була висота дерева. Відповідь: 16 (теорема Піфагора)

Завдання 3

 

Марічка любить тварин, тому розмістила оголошення про послугу вигулу собак: «Вигуляю вашого пса! Великий – 35 грн, малий -20 грн. Власники малих  (Тізи, Альфа, Джека, Бакса) та великих собак (Лессі, Бонні, Рекса) відгукнулися на оголошення дівчинки. Скільки грошей отримає Марічка, якщо вона має вигулювати усіх цих собак з 17 по 21 червня, причому двічі на день?

Відповідь:

 

 

Вчитель: Ви справжні математики! Рухаємося далі.

ІІІ зупинка «Народна творчість»

Чи помічали ви, що в українській народній творчості дуже часто зустрічаються числа в піснях, прислів’ях, приказках…І так

Завдання 1: назвіть пісні чи проспівайте строки,  де зустрічаються числа

(Два кольори; Ой, на горі два дубки; Маруся, раз, два, три, чотири, Ти ж мене підманула, Добрий вечір тобі, пане господарю….)

Вчитель: Пісні ви знаєте. Молодці! Не дарма говорять, що українці – це співоча нація! Та чи добре ви знаєте прислів’я та приказки?

Завдання 2. Знайди продовження прислів’я (приказки) У вас є перша частина , знайдіть їй відповідність із наведених прикладів

Біда біду перебуде -  одна мине, десять буде

Двоє братів через дорогу живуть, а один одного не бачать.

Один день блисне, а сім кисне.

Одна голова добре, дві ліпше, але хай одна розважить і поважить.

Одна головешка в печі гасне, а дві в полі горять

Розумного пошли – одне слово скажи, дурня пошли – три скажи та й сам за ним піди

Болить бік дев’ятий рік, та й досі до болю не привик.

Чоловік має два вуха, щоб багато слухав, а один язик, щоб менше говорив.

Дощ у жнива, як п’яте колесо до воза.

Лінивий двічі робить, а скупий два рази платить.

Вчитель: І з цим завданням ви теж успішно справилися. Вершина уже близько. Тож прямуймо далі!

ІV Зупинка «Логічна» На цій зупинці необхідно розв’язати не просто завдання, а завдання на логіку. Тому слухаємо уважно:

Завдання 1. Розставте олівці відповідно до опису: «Другий олівець довший за своїх сусідів зліва, і справа. У жовтого є сусід тільки справа, а в зеленого – зліва

Відповідь: жовтий-червоний-синій-зелений

Завдання 2. Є 18 папуг. Всі, крім двох – червоні. Всі червоні, крім трьох – шкідливі. Всі шкідливі папуги, крім чотирьох, дражняться. Скільки шкідливих червоних папуг дражниться?

Відповідь: 9

Завдання 3. Використовуючи цифру 5 п’ять разів і арифметичні дії, запишіть числа від 1 до 5.

Відповідь: 1=5:5+(5-5) × 5;               2=(5+5):5+5-5

                 3= (5× 5-5-5):5                 4=5-5:5+5-5                  5=5+(5-5)×(5+5)

 

Завдання 4. Повертаючись додому, рибалка зустрів свого приятеля, який поцікавився його уловом. У відповідь рибалка йому відповів так: «Якщо до кількості спійманої мною риби додати половину улову і ще десяток рибин, то мій улов склав би рівно сотню риб». Скільки риби зловив рибалка?

 

Відповідь: Якщо від сотні відняти 10 рибин, отримаємо 90. У числі 90 міститься 3 рівних частини, з яких 2 – дійсний улов, а ⅓ – його половина. Відповідно, 90:3=30, а сам улов 30х2=60 рибин.

 

Завдання 5. Один чоловік купив три коли і заплатив 300 гривень . Запитується: по чому пішла кожна коза?

Відповідь: по землі

Завдання 6. Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок?

Відповідь: Летіли одна за одною три качки.

Завдання 7. Скільки трикутників на малюнку? Скільки трикутників є на малюнку?                                               Відповідь:13

Завдання 8. Знайдіть яка частина квадрата зафарбована?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відповідь: 1/64

Вчитель. Ось ми перепочили на останній зупинці. Тепер вам залишилося зробити останній крок – і вам підкорилася вершина! Вершина математичних знань!

Сьогодні переможених немає, адже ви всі переможці!

Бажаю вам, щоб і в майбутньому всі поставлені цілі були досягнуті з легкістю, як сьогодні, а всі омріяні вершини підкорялися з легкістю! 

 

Дякую за співпрацю!

Підбиття підсумків!

docx
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
29 січня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку