Позакласний захід "Подорож у світ рослин"

Про матеріал
Позакласний захід з біології : Біологічний живий квест «Подорож у світ рослин» проводиться з метою узагальнення і поглиблення вивченого матеріалу; розвиток пізнавальних і творчих здібностей, умінь самостійно поповнювати знання, виявлення інтелектуально обдарованих дітей.
Перегляд файлу

Позакласний захід з біології

Біологічний  живий  квест «Подорож у світ рослин»

Стрижеус Лідія Василівна, вчитель хімії та біології, керівник гуртка «Юні друзі природи» Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернігівської селищної ради  Чернігівського району Запорізької області

 

Мета  і завдання заходу: узагальнення і поглиблення вивченого матеріалу; розвиток пізнавальних і творчих здібностей, умінь самостійно поповнювати знання, виявлення інтелектуально обдарованих дітей.

Освітня:повторити, систематизувати знання учнів; розширювати кругозір учнів; сприяти розвитку пізнавального інтересу до природи.

Виховна:виховувати вміння та навички роботи в команді; сформувати почуття колективізму і здорового суперництва;виховувати почуття поваги один до одного, доброзичливість, толерантність, почуття товариства і співпереживання; виховувати ініціативність і активність,виховувати завзятість і наполегливість у досягненні мети.

Розвиваюча:сприятирозвиткулогічного мислення учнів,  інтелектуальних та творчих здібностей учнів,  пам'ять, увагу,  комунікативно-ігрові здібності.

 

 

Вступне слово. Велика і прекрасна наша рідна Земля. Все, що росте і цвіте на ній – у садах, лісах, парках, на полях та зелених луках –   природа. Кожне дерево, квітка є часткою природи нашої планети.

Змінюється і оновлюється світ природи. Природа – наш дім. Дім, у якому ми живемо. Дім,   є ми з вами. І від того, як ми будемо в цьому домі жити, як ми будемо себе в ньому поводити, і залежатиме наше життя.

Ви вже познайомилися з рослинами, тому сьогодні ви покажете свої знання, взявши учать в квесті «Подорож у світ рослин». Під час квесту ви проявите свою кмітливість і спостереж­ливість, інтелектуальні та творчі здібності,  будете працювати в команді.

Тож розпочинаємо наш квест. Вдома ви повинні були підготувати  емблему, девіз та назву команди. Тому зараз ми з вами познайомимося і слово надається капітанам команд. 

(Виступ капітанів 10 хвилин)

Тепер ми з вами знайомі і розпочинаємо квест. Зараз ви отримаєте перше завдання, виконавши яке – дізнаєтесь, де чекає вас наступне завдання.

Завдання перше

Для того щоб виконати завдання вам потрібно розгадати загадки і взяти літеру, яка зазначена в кінці. Потім ви отримаєте слово, яке буде підказкою, де шукати наступне завдання.  

І команда

1) Цей злак потребує так багато води, що серед його посівів можуть плавати риби. Що це за рослина? (Рис) -  1 буква .

2) З плодів якої рослини роблять курагу й урюк? (Абрикос)- 4 буква.

3) Посадила в квітнику

  Квітку ніжну та струнку.

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень... Це —

Ця квітка э символом самозакоханості.(Нарцис) - 4 буква.

       4) З плодів цієї рослини виготовляють сиропи та полівітамінні препарати. Яскрава особливість плода: багато ворсинок всередині. (Шипшина)- 2 буква.

5) Яку кашу їдять на сніданок справжні англійці та з чого її готують? (Вівсяну кашу)- 6 буква.

6) Яку лікарську рослину молоді дівчата часто використовують для ворожіння? (Ромашка)- 4 буква.

РИЦИНА

ІІ команда

1)Які дерева мають пух? (Тополі)- 1 буква.

2) Які горіхи ростуть під землею? (Арахіс)-  2 буква.

3) У давнину люди поклонялися цій рослині, вважаючи, що це саме сонце спустилося  на землю. Що це за рослина? (Соняшник)-  2 буква.

4) За цими плодами Геракл проник у сад Гесперид; ще вони бувають молодильними; ними була отруєна Білосніжка. (Яблуко)- 1 буква.

5) Цей кущ має красиві квіти, гострі шпильки та плоди, у яких дуже багато вітаміну С. Що це за рослина? (Шипшина)-  6 буква.

6) Він поважний і огрядний, він червоний і смачний. Виглядає як сеньйор. Хто це ,діти? (Помідор)- 5 буква.

7) Цей злак не косять, а рубають, з нього роблять не борошно, а лижні палиці і багато чого іншого. Який це злак?  (Бамбук)-  2 буква.

ТРОЯНДА

 

 

 

Завдання друге

І команда

 

 

 

Г

а

р

б

у

з

л

и

м

 

О

н

 

 

Р

е

д

и

с

к

а

о

г

І

р

о

к

 

Х

в

о

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. На городі виріс дужий, круглий, жовтий і байдужий до червоних помідорів, до капусти і квасолі. Хто цей гордий карапуз?

2. Запах, колір – все відмінне, посміхнешся неодмінно. Як серединку кусати, скривить так, що й не впізнати.

3. Маленька, червоненька, із хвостиком тоненьким, на городі мене рвуть

і до столу подають.

4. Довгий, зелений, добрий і солоний, добрий і сирий.Хто він такий?

5. Як називаються вічнозелені листочки сосни.

 

 

ІІ команда

 

К

а

в

у

н

 

 

а

н

А

н

а

с

 

 

в

и

Ш

н

і

 

к

а

р

Т

о

п

л

я

 

б

А

в

о

в

н

и

к

 

к

а

л

и

Н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          1. Яка   найбільша ягода росте на городі?

2.Фрукт заморський — гордий пан: пишний чуб, цупкий жупан. А як скинеш цей жупан, — смакотою вгостить пан.

3.Поміж листя оксамиту дозрівають серед літа, мов сережки, червоненькі, дрібні ягідки смачненькі.

4.Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла.

5.Завдяки якій рослині людина має вату?

6. І червона, й соковита, та гірка вона все літо. Припече мороз – вона стала добра й смачна.

 

 

 

Завдання третє

 

І команда

У стародавньому Китаї розмочену кору шовковичного дерева розщеплювали на тонкі стрічки і варили в розчині вапна дві години. Потім отриману масу розбивали молотками, додавали клей, заливали водою і це просівали через дрібне сито. Масу,що осіла в ситі, перекидали на дошку і пресували. Як ми називаємо отриманий таким чином виріб? (Папір)

 

 

ІІ команда

Цю рослину називали «царем приправ». В Іспанії на її честь досі проводять щорічні фестивалі. Має бактерицидні властивості. Її смак запам’ятається вам надовго! Що це за рослина? (Часник)

 

 

Завдання четверте

Завдання полягає в тому, що ви повинні вписати в цей квадрат назви рослин.

І команда

Б

у

з

и

н

а

ч

Е

р

е

д

а

г

а

Р

б

у

З

п

е

р

Е

ц

ь

м

і

м

о

З

а

м

а

л

и

н

А

 

ІІ команда

А

н

а

н

а

с

я

К

о

р

ц

і

ф

і

А

л

к

а

г

р

и

Ц

и

к

ш

а

в

л

І

я

ц

и

б

у

л

Я

 

Завдання п’яте

 

І останнє завдання полягає в тому, що ви повинні дати розширену відповідь на питання, на підготовку ви маєте 10 хвилин. Скористайтесь Українським біологічним сайтом.

 

І команда

Не рекомендується збирати ягоди, гриби, лікарські рослини поблизу залізничних та шосейних доріг. Чим це пояснюється?

(Навколишнє середовище поблизу залізничних і шосейних доріг дуже забруднене. У повітрі та ґрунті багато компонентів вихлопних газів, палива, сажі. Рослини та гриби поглинають і накопичують ці шкідливі для людини речовини. Споживання таких грибів і рослин може спричинити отруєння). 

ІІ команда

Ви живите в селі і у вас є город. Яку шкоду і яку користь городу може дати ваша кішка?

(З одного боку, кішка ловить полівок і цим дає певну користь (хоча полівок навряд чи можна зарахувати до основних шкідників городу). З іншого боку, кішка ловить кротів, що знищують личинок шкідливих комах).

 

Завершення квесту

Отже, наш квест  підходить до кінця, залишилось тільки визначити переможця, а поки підводяться підсумки, я пропоную вам зіграти в гру «Найрозумніший». ЇЇ правила досить прості. Зараз ми оберемо ведучого, а усі інші стануть у коло біля нього. Ведучий по черзі буде підходити до кожного з гравців,доторкатися до нього і швидко говорити: «Птах!». Гравець, до якого доторкнувся ведучий, повинен протягом декількох секунд назвати якусь птицю, наприклад, беркута. Якщо він не встигне назвати птаха відразу, то виходить з гри.  Повторятися назви не можуть.

(Наприклад – ссавці, птахи, плазуни, амфібії, риби, дерева, кущі, трав’янисті рослини).

(Визначення переможця гри «Найрозумніший»)

 А зараз ми з вами дізнаємося, яка команда перемогла, отже за результатами проведених змагань перемогла команда ……

Давайте привітаємо наших переможців оплесками.

Література:

1. Барна М.М., Іванова О.П., Похила Л.С., Яцук Г.Ф. Методи перевірки знань учнів з курсу «Біологія» VI клас. Методичні рекомендації для вчителів біології загальноосвітніх шкіл. – Тернопіль: Мандрівець, 1998. – 80 с.  

2. Гуцкалюк Л.І., Вербицька З.В. Ігрові технології навчання на уроках біології. – Тернопіль-Харків: Видавництво «Ранок», 2009. – 128 с. – (Серія «Ігрові технології»)

3. Похила Л.С., Яцук Г.Ф., Гдаль Б.Б. Використання скарбниці народних знань у процесі вивчення біології. Царство рослини. – Тернопіль: Мандрівець, 1998. – 72 с. 

4. Резніченко В.П. Цікава біологія. – Камянець-Подільський: Аксіома, 2005. – 244 с.

5. Тагліна О.В. Тиждень біології в школі. 7-11 класи – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. – 176 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\фото\170920152555.jpg

F:\фото\170920152560.jpg

 

 

F:\фото\170920152558.jpg

 

 

 

 

 

F:\фото\170920152572.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\фото\170920152568.jpg

docx
Додав(-ла)
Strizheus Lidiya
Додано
9 червня 2020
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку