Поезія – це завжди неповторність
Конкурс
Мета: виховувати любов до рідної мови, поетичного слова, розвивати творчі здібності учнів, розуміння прекрасного, вміння імпровізувати, працювати в групах,
Епіграф:
«Закохана в красу слова людина стає щасливою і вимогливою до естетичного й морального буття навколо себе» В.О. Сухомлинський
Учитель.„Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі,” – ці рядки з поезії Л.Костенко вам уже відомі. Нашу сьогоднішню зустріч ми присвятимо поезії. Давайте пригадаємо улюблені вірші улюблених поетів, поринемо у чудовий неповторний світ художнього слова. В.О. Сухомлинський писав: «Пізнання краси слова – перший і найважливіший крок у світ прекрасного»
Тож зробімо цей важливий крок до краси, і хай ваші серця оживуть, почнуть битися сильніше під чарами слова. Ділимось на дві групи. Представники по черзі розповідають вірші. Якщо група не може розповісти вірша, то отримує завдання. Так триває, поки обидві групи не можуть пригадати віршів.
Після цього продовжуємо виконувати завдання, кожне з яких принесе групі 1 бал.
Завдання:
І на часті не рубали…
- Знов щебече юнь
І в росі трава,
Пізнаю тебе
В постаті несхилій.
- Сором хилитися,
Долі коритися…
- Якби ж то правдонька щербата не була,
То, може, й справді б так жила.
З-за хмари де-де виглядав.
- На той раз суддями були
Якіїсь два Осли…
Подивися на кошару…
Недалеко коло мене…
Диво
Красиво
Знаю
Вітаю
Пісні
Ясні
Ллється
Б’ється
Плачу
Невдачу
Сміється
Вдається
Скажи
Поможи
Горе
Море
- Тихше, чаплі, ні гу-гу, -
Сіла чапля на лугу.
Ходить-бродить біля трав
І шукає жаб-роззяв.
Щоб не сталося біди…
(Наберіть у рот води)
А ти, жабко головаста,
Натягни на лапки ласти,
Ква-ква-ланг візьми з собою
І сховайся під водою.
- Наче з лісу темного жар-птицю
Випустила хмара блискавицю,
Підпалила явір біля броду
І… (сховала всі кінці у воду)
Наробили галасу:
«Осінь…(гралася з вогнем) –
І таки догралася!
Підпалила гай і ліс,
І сади вже зайнялись…»
- Вранці я посуд мила,
Чайну чашку розбила.
І сиджу під годинником,
…(Наче миша під віником).
- Дві сороки на антені,
Про цікаву передачу… (точать теревені)
…(Немов на батька рідний син).
Мабуть, вночі, коли я спав,
Цей апельсин із неба впав.
Кіт Мурко прибіг з подвір’я.
Треться в мене біля ніг –
Хоче…(втертися в довір’я).
що у лузі виріс,
І тепер цей журавель
…(Має кислий вираз)
Словник української рідної мови.
Завжди цей словник під рукою у мене,
Тому я…( за словом не лізу в кишеню)
Підсумки конкурсу
Учитель. Я бачу, усі ви любите рідне слово, захоплюєтесь поезією, навіть умієте складати віршики. Нехай це захоплення красою поетичного рядка залишається з вами протягом усього життя. Черпайте з живлющих джерел поезії натхнення, бажання творити добро, нести радість людям. Адже, як говорив В.О. Сухомлинський, «закохана в красу слова людина стає щасливою і вимогливою до естетичного й морального буття навколо себе»