Правовий КВК
Мета: продовжити роботу по свідомому засвоєнню учнями правових
знань та виробленню стійких переконань у необхідності
дотримання своїх прав та обов’язків;
розвивати в них уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях,
керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці.
1 конкурс "Візитна картка" (Команда представляє назву,девіз та
емблему)
1 команда "Правознавці"
Тиждень правознавства в нас
Конституцію , указ-
Ми сьогодні розглядаєм
Гру цікаву починаєм.
8 клас –найкращий з всіх,
Переможе вас усіх!
2 команда "Народні депутати"
Народними депутатами мріємо стати
І у Верховній Раді працювати,
Закони важливі для держави приймати,
А іноді і на Канарах відпочивати.
2 конкурс "Розминка" (Команди відповідають на питання, хто перший підніме руку )
1.Що спільного між Робіном Гудом і рекетиром?
(обоє забирають у багатих)
2.Мафію, якою країни вважають безсмертною? (Італія,Сицилія)
3.Як називається одяг судді? (Мантія)
4.Що тримає у руках Феміда? (Терези і меч)
5.Яка різниця між кілером і ділером?
6.Жінка,яка отримала великий прибуток від злочинів? (Агата Крісті)
7.У якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого
й мертвого?
(Коли один козак убивав іншого, і суд визнавав його винним)
8.Російському царю так набридли хабарники, крадії,злочинці-чиновники,
що він видав указ :"…А злодіїв, у державі нашій вішати наказуємо, тільки-
но оголоситься, що вкрав він…" Скільки ж мав украсти злочинець, щоб
бути засудженим до повішання? (Якщо вкрадених грошей вистачало на придбання мотузки й оплату роботи ката)
9.У середині XVI ст. венеціанський посол у столиці Туреччини Стамбулі
описав такий випадок: "Із султанської оранжереї зникло три огірки.
Дізнавшись про крадіжку, султан наказав виявити злочинця. Начальник
охорони викликав до себе десятьох працівників оранжереї і виявив злочинця".Як він це зробив? (Наказав розпорювати їм по черзі животи й оглядав нутрощі. Четвертий виявився винним.)
3 конкурс "Правовий практикум". Визначити, яка дія буде злочином, а
яка проступком.
1.17-річний громадянин Б. розмалював стіни державної будівлі.
2.22-річний громадянин С. вживає наркотичні речовини.
3.Лікар В. не надав необхідної допомоги громадянину, який втратив
свідомість на вулиці, а громадянин Л. це бачив.
4.15-річний юнак зняв годинник з руки чоловіка, який перебував у
нетверезому стані.
5.Запізнення на роботу
6.Порушення правил пожежної безпеки
7.Втручання у роботу суддів.
8.Поява на роботі в нетверезому стані.
9.Порушення правил користування бібліотечними фондами.
4 конкурс "Правова ситуація". Зробити правовий аналіз ситуацій, які
описані у байках. Незважаючи на те, що герої байок тварини, вони
уособлюють певні риси людського характеру .А сюжети байок відтворюють реальні ситуації з життя людей. Командам пропонуються байки Є.Гребінки "Ведмідь-пасічник" та "Вівчар".
5 конкурс "Показуха". 2 учасники з команди показують юридичні поняття
і політичних діячів. Решта команди повинна впізнати.
1 команда. 1.депутат
2.конституція
3.злочин
4.арешт
5.влада
6.В.Ющенко
7.В.Янукович
2 команда. 1.партія
2.держава
3.президент
4.гімн
5.демократія
6.Ю.Тимошенко
7.О.Мороз
6 конкурс "Юридичний буквар "
1…-це організація політичної влади.
2… - це система загальнообов’язкових правил, норм поведінки, які встановлюються державою.
3… - це нормативно-правовий акт, який встановлюється представницьким органом влади і має вищу юридичну силу.
4…- це основний закон держави, який визначає державний устрій, а також права та обов’язки громадян.
7 конкурс "Павутина"
Правильно співвіднесіть законодавчі органи різних держав.
1.Конгрес 1.Польща
2.Кортес 2.Ізраїль
3.Верховна рада 3.США
4.Меджліс 4.Іспанія
5.Кнесет 5.Україна
6.Сейм 6.Росія
7.Державна Дума 7.Нідерланди
8.Генеральні штати 8.Східні держави
8 конкурс "Правові гони"
Питання для 1 команди
1.Найдавніший тип держави (Рабовласницький)
2.Форма державного устрою України (Унітарна)
3.Основні функції права . (Регулятивна та захисна)
4.Що виникло раніше матріархат чи патріархат? (Матріархат)
5.Основні форми державного правління. (Монархія, республіка)
6.Переробка,узгодження та об’єднання певної групи юридичних норм в
єдиному нормативно-правовому акті. (Кодифікація)
7.Сукупність юридичних норм, які регулюють певний вид суспільних
відносин. (Інститут права)
8.Захисник у суді. (Адвокат)
9.Основний документ громадянина. (Паспорт)
10.Птах,якого бояться злочинці України. (Беркут)
11.Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був в цей час зовсім у іншому місці. (Алібі)
12.Влада народу. (Демократія)
13.Президент України, обраний Центральною Радою. (М.Грушевський)
14.Перший збірник законів у Київській Русі. ("Руська правда")
Питання для 2 команди
1.Види монархій . (Абсолютна та обмежена)
2.Рішення суду . (Вирок)
3.Державні функції бувають . (Внутрішні та зовнішні)
4.Яка особа може бути суб’єктом правовідносин (Правоздатна, дієздатна)
5.Юридичні факти поділяються на ... . (Дії та події)
6.Об’єднання групи чинних нормативно-правових актів в одному збірнику
за певним критерієм . (Інкорпорація)
7.Основні види державного режиму . (Демократичний та тоталітарний)
8.Обвинувач у суді. (Прокурор)
9.Основний закон держави . (Конституція)
10.Той, хто бачив злочин. (Свідок)
11.Єдність усіх правових форм певної держави. (Правова система)
12.Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб .
(Арешт)
13.Автор першої Конституції України. (П.Орлик)
14.Вищий орган законодавчої влади в Україні. (парламент,Верховна Рада)
Підбиття підсумків.